Zo boos want mijn poes is mishandeld

17-08-2016 06:49 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
Ach wat gemeen!

Kan je niet gewoon aangifte doen op het politie bureau of dat dieren noodnummer bellen?
Kat in je eigen tuin houden. Ter bescherming van de kat zelf en om te voorkomen dat ze elders als overlast wordt ervaren. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van katten en heb zelf katten, maar ik snap ook dat andere niet op mijn katten zitten te wachten.
En inderdaad wel aangifte doen, want het is en blijft dierenmishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor de poes trouwens! En ook voor jullie zelf natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
114 bellen, lijkt mij dierenmishandeling. Pff ze moeten zoiets echt echt niet flikken bij mijn katten zeg. Ik denk dat ik de buurvrouw zou uitnodigen voor koffie en haar dan de douche in zou lokken...
Alle reacties Link kopieren
Ahhh arm diertje.

Maar als je al weet dat en zulke mensen in je buurt wonen zorg dan dat je je katten in je eigen tuin houdt. Anderen zitten niet te wachten dat jouw kat hun tuin komt onder scheiten/pissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 17 augustus 2016 @ 06:54:

Kat in je eigen tuin houden. Ter bescherming van de kat zelf en om te voorkomen dat ze elders als overlast wordt ervaren. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van katten en heb zelf katten, maar ik snap ook dat andere niet op mijn katten zitten te wachten.Katten hebben toch recht om te zwerven?
Alle reacties Link kopieren
Sandra, dat mag dan wel zo zijn, je mag er vanuit gaan dat je dieren niet mishandeld worden op straat. Dat is namelijk illegaal tegenwoordig. Wat zou je doen als je buurman je hond een schop geeft? Is precies hetzelfde hoor.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen en de katten voortaan in je eigen tuin houden.
Alle reacties Link kopieren
De buurman in zijn kooi zetten en natspuiten. Is die gast helemaal belazerd? Je kunt "last" van dieren hebben, maar er is nooit een gegronde reden om ze te mishandelen.



Ik kan mij echt heel goed voorstellen dat het ongelooflijk kut is als je dreumes met kattendrollen zandkastelen bouwt omdat de zandbak er voor de kat uitziet als kattenbakparadijs. En sproeikaters die je struiken vernietigen zijn ook vervelend.



Maar dan ga je met elkaar in gesprek, zorgt voor een omheinde tuin voor je katten of zoekt een andere oplossing. Ik vind dit zwaaaaar overtrokken. Gelukkig is het aangekondigd op Facebook en ga je met dat bewijs natuurlijk naar de wijkagent, plus foto's en diagnose van de dierenarts. Dan mag de buurvrouw die in de eerste instantie de kooi plaatste zich als eerste verantwoorden, en dan komt vanzelf de waarheid m.b.t. de buurman aan het licht. Let maar op.
Alle reacties Link kopieren
Dquote:Goosefraba schreef op 17 augustus 2016 @ 06:57:

Sandra, dat mag dan wel zo zijn, je mag er vanuit gaan dat je dieren niet mishandeld worden op straat. Dat is namelijk illegaal tegenwoordig. Wat zou je doen als je buurman je hond een schop geeft? Is precies hetzelfde hoor.Dan krijgt ie van mij een hardere schop terug en knal voor zijn kanis krijgt ie er gratis bij.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog nooit iemand naar ons toegekomen met een klacht over onze poezen. Het lijkt me dat je dit soort dingen eerst via communicatie met elkaar probeert op te lossen. Ik vind mijn buurkinderen soms ook zwaar irritant, maar zal ze natuurlijk nooit een haar krenken. Dat heet beschaving.

Ik had gisteren ook 144 gebeld, maar zij adviseerden mij de wijkagent af te wachten. Die nam echter twee jaar geleden ook pas na een week of 6 en diverse telefoontjes van mijn kant contact op.
Wat kun je nog meer doen?

Goh, heel gek, maar wat dacht je van je kat in je eigen tuin houden?

Ik zeg maar eens iets héél geks hoor.

Aso-gedrag.

En dan verhaal gaan halen bij buren, de omgekeerde wereld.
Wat ontzettend naar zeg.



Bel inderdaad 144. Heb ik ook een keer gedaan in zo'n situatie en ze hebben een agent langsgestuurd.



Edit: lees nu pas dat je dat al hebt gedaan.

Apart, dat ze adviseerden om eerst de wijkagent af te wachten.
quote:Goosefraba schreef op 17 augustus 2016 @ 06:57:

Sandra, dat mag dan wel zo zijn, je mag er vanuit gaan dat je dieren niet mishandeld worden op straat. Dat is namelijk illegaal tegenwoordig. Wat zou je doen als je buurman je hond een schop geeft? Is precies hetzelfde hoor.Honden lopen niet zonder eigenaar 24/7 in tuinen van andere mensen.
quote:knijster1973 schreef op 17 augustus 2016 @ 06:57:

Ahhh arm diertje.

Maar als je al weet dat en zulke mensen in je buurt wonen zorg dan dat je je katten in je wigen tuin houdt. Anderen zitten niet te wachten dat jouw kat hun tuin komt onder scheiten/pissen.

Ook als er niet zulke mensen in je buurt wonen houd je je kat beter in je eigen omgeving. Ik wil geen katten in mijn tuin, en ook niet in mijn huis. Hier hebben katten onlangs mijn narcisjes op gegraven die er al jaren staan. Sluipt er soms een kat mijn huis in. Word ik 's nachts wakker van krolse katten etc. Ik baal van al die katten.



Wat overigens niet betekent dat ik de actie uit de OP goedkeur.
Omg ik had dat mens kort en klein geramd. Wat zielig niemand komt aan mijn katten. God wat zielig voor het poesje.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:02:

Wat kun je nog meer doen?

Goh, heel gek, maar wat dacht je van je kat in je eigen tuin houden?

Ik zeg maar eens iets héél geks hoor.

Aso-gedrag.

En dan verhaal gaan halen bij buren, de omgekeerde wereld.En dan mag je een kat mishandelen?
quote:sherry-holmes schreef op 17 augustus 2016 @ 06:57:

[...]



Katten hebben toch recht om te zwerven?





Jee wat een erg verhaal. Wat sneu voor je kat, en dochter. Aangifte doen waar je maar kan. Desnoods je katten van chips voorzien, zodat je kan nagaan waar ze zijn.



En ja, katten hebben recht om te zwerven. Wij hebben geen huisdieren en een hekel aan kattenpoep in de tuin. Jaren terug leek onze tuin de kattenkroeg van de straat. Overlast van meer dan 10 katten. Dat hebben we opgelost met een kattenpaal. Geen centje last meer van.



Als je in een woonwijk woont heb je nou 1x veel buren en mogelijk overlast van elkaar. Gaat wel ver om te zeggen dat TO haar kat maar moet binnenhouden. Het is zwaar extreem dat iemand een weerloos dier zo denkt te mogen mishandelen. In mijn ogen ben je dan ook niet helemaal 100%.



Kijk, zo een kat houdt natuurlijk ook ongedierte weg.
quote:sssssst schreef op 17 augustus 2016 @ 07:04:

[...]



Ook als er niet zulke mensen in je buurt wonen houd je je kat beter in je eigen omgeving. Ik wil geen katten in mijn tuin, en ook niet in mijn huis. Hier hebben katten onlangs mijn narcisjes op gegraven die er al jaren staan. Sluipt er soms een kat mijn huis in. Word ik 's nachts wakker van krolse katten etc. Ik baal van al die katten.



Wat overigens niet betekent dat ik de actie uit de OP goedkeur.Precies. Maar die aso-katteneigenaren snappen dat allemaal niet. Het ligt nooit aan hun en die katten moeten gewoon overal in andermans tuinen kunnen rondlopen. Het ligt niet aan hun.
Alle reacties Link kopieren
Heel zielig voor de kat en ik snap ook niet dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen.

Maar onderschat ook niet wat voor overlast mensen van katten kunnen hebben.



Nadat mijn eigen kat was overleden en en er dus geen kat meer in huis was die zijn territorium bewaakte kwamen veel buurkatten in onze tuin poepen. Echt niet fris.



Die katten heb ik toen ook echt wel eens vervloekt. Terwijl ik toch echt wel een kattenliefhebber ben.



Het is jouw kat dus is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je kat de tuin niet uitkan.

Ja dat is duur ja. Ma as r het is toch echt jouw verantwoirdelijkheid.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:02:

Wat kun je nog meer doen?

Goh, heel gek, maar wat dacht je van je kat in je eigen tuin houden?

Ik zeg maar eens iets héél geks hoor.

Aso-gedrag.

En dan verhaal gaan halen bij buren, de omgekeerde wereld.Jouw reactie is de omgekeerde wereld. Als je last hebt van een kat, dan ga je met de eigenaar in gesprek. Je mishandelt niet de kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:02:

Wat kun je nog meer doen?

Goh, heel gek, maar wat dacht je van je kat in je eigen tuin houden?

Ik zeg maar eens iets héél geks hoor.

Aso-gedrag.

En dan verhaal gaan halen bij buren, de omgekeerde wereld.Asogedrag van de buren bedoel je?
quote:catootje68 schreef op 17 augustus 2016 @ 07:00:

Er is nog nooit iemand naar ons toegekomen met een klacht over onze poezen.Nee, dat doe ik dus ook niet. Ik weet niet welke katten mijn voortuin als toilet hebben gekozen, en al helemaal niet van wie ze zijn. De katten die ik zie, zie ik zonder hun eigenaar, dus geen idee waar die wonen. Geen idee dus waar ik met mijn klacht naar toe moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven