Zo boos want mijn poes is mishandeld

17-08-2016 06:49 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje wat mij betreft
quote:sugarmiss schreef op 17 augustus 2016 @ 07:07:

Het is jouw kat dus is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je kat de tuin niet uitkan.

Ja dat is duur ja. Ma as r het is toch echt jouw verantwoirdelijkheid.Nee, katten mogen gewoon los op straat lopen in Nederland. Als iemand daar last van heeft, dan kan die persoon dat normaal bespreekbaar maken. Maar er bestaat geen wet die stelt dat katten in eigen tuin gehouden moeten worden, en dus bestaat er ook geen verantwoordelijk om de katten in eigen tuin te houden.
quote:Tas29 schreef op 17 augustus 2016 @ 07:05:

[...]





En dan mag je een kat mishandelen?



Dat kan dan wel het gevolg zijn van je eigen asociale gedrag ja. Jouw eigen risico en verantwoordelijkheid.

Als je je kat gewoon in je eigen huis en tuin houdt zoals het hoort is er geen enkel probleem en was er niks gebeurd.



Ik vind het bijzonder dat er 'wat kan ik nu nog meer doen?' gevraagd wordt, terwijl de oplossing logisch en vanzelfsprekend is.
Alle reacties Link kopieren
Echt vreselijk voor de kat maar hoe erg ik dat ook vind ik snap niet dat je je kat niet in de tuin houd. Zeker als de buren al hebben aangegeven die kat absoluut niet in hun tuin te willen en zo te gaan optreden. Bescherm het beestje dan en bescherm al je buren ook tegen de overlast van piesende en in de tuin schijtende katten. Ik heb zelf katten en daar ben ik dol op maar ik hou ook niet van in de poep graaien omdat de buurkat het in mijn tuin doet. Houd je huisdier lekker bij jouw huis. Ik hoop dat de kat snel opgeknapt is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:10:

[...]

Dat kan dan wel het gevolg zijn van je eigen asociale gedrag ja. Jouw eigen risico en verantwoordelijkheid.

Jij spoort echt niet. Als ik last heb van jouw kinderen mag ik ze ook een flinke aframmeling geven en de nageltjes uittrekken? Had je ze maar beter op moeten voeden....
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:10:

[...]





Dat kan dan wel het gevolg zijn van je eigen asociale gedrag ja. Jouw eigen risico en verantwoordelijkheid.

Als je je kat gewoon in je eigen huis en tuin houdt zoals het hoort is er geen enkel probleem en was er niks gebeurd.



Ik vind het bijzonder dat er 'wat kan ik nu nog meer doen?' gevraagd wordt, terwijl de oplossing logisch en vanzelfsprekend is. dit is niet serieus toch?
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:04:

[...]





Honden lopen niet zonder eigenaar 24/7 in tuinen van andere mensen.





Nou, bij ons zat honden die loslopen helaas. En al blaffend en kwijlend aan komen rennen. De baasjes zijn nog beledigd ook als je vraagt om hun hond aangelijnd te houden. Of dan iig aan de overkant te lopen in de spits. Want fifi doet nu een keer niks. En met niks doen, bedoelen ze bijten. Kwijlen, tegen je op springen, blaffen, of een haal in je jas is allemaal niet erg. Of je hond in de steeg laten poepen. Je zou maar een kind hebben dat daar van schrikt. Of een hond die toch van je kind schrikt.



Daar heb ik meer moeite mee dan een kat. Hoewel ik altijd zelf honden heb gehad en dol op ze ben.
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 augustus 2016 @ 07:09:

[...]





Nee, katten mogen gewoon los op straat lopen in Nederland. Als iemand daar last van heeft, dan kan die persoon dat normaal bespreekbaar maken. Maar er bestaat geen wet die stelt dat katten in eigen tuin gehouden moeten worden, en dus bestaat er ook geen verantwoordelijk om de katten in eigen tuin te houden.Dan wordt het tijd dat die wet er komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:10:

[...]





Dat kan dan wel het gevolg zijn van je eigen asociale gedrag ja. Jouw eigen risico en verantwoordelijkheid.

Als je je kat gewoon in je eigen huis en tuin houdt zoals het hoort is er geen enkel probleem en was er niks gebeurd.



Ik vind het bijzonder dat er 'wat kan ik nu nog meer doen?' gevraagd wordt, terwijl de oplossing logisch en vanzelfsprekend is.Dan ben je dus wel strafbaar. De gevolgen van een strafblad reiken helaas erg ver.
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 augustus 2016 @ 07:12:

[...]





Jij spoort echt niet. Als ik last heb van jouw kinderen mag ik ze ook een flinke aframmeling geven en de nageltjes uittrekken? Had je ze maar beter op moeten voeden....Dit!!! Vergeet de waterslang niet.
quote:sherry-holmes schreef op 17 augustus 2016 @ 07:13:

[...]



Dan ben je dus wel strafbaar. De gevolgen van een strafblad reiken helaas gelukkig erg ver.
Alle reacties Link kopieren
Het grootste slachtoffer in dit verhaal is de kat van to. Wat ontzettend triest, zielig en laag. Wat zal het beestje bang zijn geweest.

Mijn hart breekt bij dit soort berichten.

Wat je kunt doen? Inderdaad sowieso een melding maken bij de politie. Verder zou ik toch zeker je kat(ten) niet meer naar buiten laten gaan. Blijkbaar zit er echt een kattenhater in de omgeving die niet terugdeinst voor geweld.

Wij hebben zelf ook katten (3 stuks), maar geen haar op mijn hoofd dat ik ze naar buiten laat gaan. Wij zijn namelijk verantwoordelijk voor hun veiligheid, voor hun gedrag en natuurlijk willen wij op geen enkele manier dat andere mensen overlast hebben van onze HUISdieren. Het is niet anders.

En onze katten? Die vinden het prima, ze vermaken zich prima. Ze mogen alleen naar buiten wanneer wij ook buiten zijn. Wij hebben alles zo goed mogelijk afgeschermd (dakterras) zodat ze niet weg kunnen.

Ik moet er zelf niet aan denken dat ze wat overkomt buiten. Zij zijn afhankelijk van ons.

Ik denk dat jij nu moet kiezen voor de veiligheid van je huisdier(en). Daarom alleen al zou ik de voortaan binnen houden. Hun "overlast" is ook jouw verantwoordelijkheid. Mensen kunnen hele nare dingen doen wanneer ze geërgerd zijn en zeker wanneer het geen dierenvrienden zijn. Geloof me. (ik heb zelf bij de dierenambulance gewerkt). Nu is dit gebeurt, wie weet wat het volgende is.
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 augustus 2016 @ 07:07:

[...]





Jouw reactie is de omgekeerde wereld. Als je last hebt van een kat, dan ga je met de eigenaar in gesprek. Je mishandelt niet de kat.



Het is logisch dat niet iedereen op de overlast door katten zit te wachten, maar waarom is het dan logisch dat mensen eerst in gesprek daarover moeten gaan, in plaats van gewoon te zorgen dat je kat alleen in je eigen tuin kan?

Waarom moeten mensen eerst komen praten? Het is toch logisch dat niet iedereen daar op zit te wachten? Waarom dat afwachten?

Echt aso.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 augustus 2016 @ 07:09:

[...]





Nee, katten mogen gewoon los op straat lopen in Nederland. Als iemand daar last van heeft, dan kan die persoon dat normaal bespreekbaar maken. Maar er bestaat geen wet die stelt dat katten in eigen tuin gehouden moeten worden, en dus bestaat er ook geen verantwoordelijk om de katten in eigen tuin te houden.Dus omdat er geen wet is die verbied katten vrij rond te laten lopen heb je als katten eigenaar ook geen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je katten geen overlast bezorgen? Vreemde redenatie
Alle reacties Link kopieren
Meteen een afspraak maken voor het doen van aangifte bij de dierenpolitie. Het gesprek met de wijkagent gewoon door laten gaan, maar ik zou sowieso aangifte doen! (Dat staat los van elkaar).

Echt asociale mensen die een dier mishandelen. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat er ongevraagd een dier in je tuin loopt, maar omdat dier dan zo te mishandelen? Dan is er echt een flinke steek aan je los.



Hier heeft vannacht iemand zijn hond in zijn hok buiten gezet (in de tuin); ik heb geen oog dicht gedaan door het gejank en geblaf. Dit is al een paar dagen aan de gang. Zou ik dan nu dat beest ook moeten mishandelen omdat ik me er kapot aan erger en al een paar dagen duf op mijn werk zit door slaapgebrek?
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 augustus 2016 @ 07:12:

[...]





Jij spoort echt niet. Als ik last heb van jouw kinderen mag ik ze ook een flinke aframmeling geven en de nageltjes uittrekken? Had je ze maar beter op moeten voeden....



Jammer dat je niet normaal kunt praten en gelijk iemand moet beledigen die een andere mening heeft dan jij.

Het zou fijn zijn als je gezien de regels hier je post aanpast.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:17:

[...]





Het is logisch dat niet iedereen op de overlast door katten zit te wachten, maar waarom is het dan logisch dat mensen eerst in gesprek daarover moeten gaan, in plaats van gewoon te zorgen dat je kat alleen in je eigen tuin kan?

Waarom moeten mensen eerst komen praten? Het is toch logisch dat niet iedereen daar op zit te wachten? Waarom dat afwachten?

Echt aso.Koekkoek.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 augustus 2016 @ 07:20:

[...]





Jammer dat je niet normaal kunt praten en gelijk iemand moet beledigen die een andere mening heeft dan jij.Als iemand de mening heeft dat mishandeling van een dier oke is mag je niet nog wel erger beledigen van mij.
quote:knijster1973 schreef op 17 augustus 2016 @ 07:17:

[...]



Dus omdat er geen wet is die verbied katten vrij rond te laten lopen heb je als katten eigenaar ook geen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je katten geen overlast bezorgen? Vreemde redenatie

En als niet katten eigenaar moet je de overlast maar accepteren?



Bij mijn zus lagen er steeds katten in haar tuinstoelen, zwager is zeer allergisch. Mijn man is met zijn fiets gevallen door een overstekende kat. Mijn buurvrouw vond een dode kat in haar tuin, belde de dierenambulance en moest wachten tot de kat was opgehaald.



Als niet kateigenaren hebben we best veel werk door de katten van anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:knijster1973 schreef op 17 augustus 2016 @ 07:17:

[...]



Dus omdat er geen wet is die verbied katten vrij rond te laten lopen heb je als katten eigenaar ook geen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je katten geen overlast bezorgen? Vreemde redenatie



Het is in mijn ogen best moeilijk om een kat binnen te houden. Die beestjes dwalen nu eenmaal. En als ze weten te ontsnappen, vinden ze vaak de weg niet terug naar huis. Ik zou er zelf eerder voor zorgen dat de buurtkatten mijn tuin niet meer aantrekkelijk vinden, ipv alles op de buurtbewoners met katten te verhalen. Die beestjes houd je toch niet tegen. Maar dan kun je altijd zelf nog een tuinsproeier op beweging neerzetten.

Plus, een kooi met voer?!?! Dan lok je die arme beestjes zelf die tuin in, om ze vervolgens gruwelijk te mishandelen. Zieke mensen, echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit verhaal trouwens wel verspreiden in je buurt. Om andere mensen te waarschuwen voor die rare mensen zonder enige zelfbeheersing. Het oog van het kerkvolk wil vast ook wel helpen met de heropvoeding wbt dieren voor deze mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je alleen melding kunt doen en geen aangifte, want je hebt geen bewijs. Je hebt die buurman met de kooi zien lopen en je kat komt drijfnat thuis. Meer niet. Maar wie weet gaat de wijkagent op basis daarvan een gesprek aan.



Verder eens met velen, scherm je tuin af zodat je katten niet wegkunnen, waardoor ze beschermd worden tegen boze buurmannen, harde auto's en snelle scooters.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jeetje, afschuwelijk. Arm beestje .



Maar... onderschat niet hoe irritant het kan zijn vreemde katten in je tuin te hebben. Als je in de stad of in een woonwijk woont vind ik het tamelijk asociaal om je kat buiten te laten lopen (buiten je eigen tuin dus). Ongeacht of het wettelijk wel of niet is toegestaan. Als je buitenaf woont vind ik het wat anders. Wij wonen aan de rand van een dorp en hebben ook wel eens vreemde katten in de tuin. Ik ben niet dol op die kattenstront in mijn moestuin maar hier begrijp ik het wel; het zijn boerderijkatten die vooral door het veld struinen en af en toe eens in een vreemde tuin komen. Mijn moeder woont echter in een stadse woonwijk en die kan soms gewoon de schuifpui niet open zetten op een mooie dag omdat ze dan allemaal katten binnen heeft. Mijn schoonouders hebben voor de 3e keer dit seizoen nieuwe tuinstoelkussens kunnen kopen omdat ze steeds worden ondergepist door een buurkat 'die écht alleen thuis op de kattenbak gaat hoor!'. Sure... Dus die moeten nu als ze een uurtje naar binnen gaan ook alle tuinkussens naar binnen halen. Katteneigenaren kunnen zich niet altijd voorstellen hoe vervelend dit soort dingen voor anderen zijn. In een woonwijk betekent 'buiten jouw tuin' zo ongeveer hetzelfde als 'dus in de tuin van iemand anders'.



Stel je nou eens voor dat het niet om een kat maar om een hond ging, dus dat er met grote regelmaat vreemde honden in jouw achtertuin komen, dikke drollen op je tuintafel en tussen je aardbeienplantjes deponeren, je tuinplanten uitgraven, jouw konijnen in je eigen achtertuin de stuipen op het lijf jagen, je huis binnenkomen en de kipfilet van het aanrecht snaaien als je de buitendeur even open laat staan... gruwel. En dat je dat dan allemaal maar normaal moet vinden. Enorm frustrerend! Zo voelen anderen dat ook over jouw kat. Je wordt in je eigen huis/tuin 'lastiggevallen' door andermans huisdier. En vergelijkingen met in het wild levende dieren waar je last van zou kunnen hebben gaan niet op: die komen uiteraard ook in je tuin, maar zijn niemands eigendom of verantwoordelijkheid. Jouw kat is wel jouw verantwoordelijkheid. En dus is het ook jouw verantwoordelijkheid dat het beestje geen overlast veroorzaakt.



Neemt niet weg dat ook als je overlast hebt, je een dier niet zodanig gaat mishandelen natuurlijk! Wegjagen met de plantenspuit of een emmer water: oké. Maar dit gaat echt veel en veel te ver en ik zou hier zeker melding van maken of aangifte doen. Ik hoop dat je kat er snel weer bovenop is!
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 augustus 2016 @ 07:09:

[...]





Nee, katten mogen gewoon los op straat lopen in Nederland. Als iemand daar last van heeft, dan kan die persoon dat normaal bespreekbaar maken. Maar er bestaat geen wet die stelt dat katten in eigen tuin gehouden moeten worden, en dus bestaat er ook geen verantwoordelijk om de katten in eigen tuin te houden.



Hoezo niet? Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid. Mensen kunnen zelf toch ook wel bedenken dat katten overlast kunnen veroorzaken? Waarom dan de verantwoordelijkheid bij een ander leggen? Bovendien wist TO dit al, want er is al eerder mot geweest. Beter had TO na die ruzie maatregelen genomen.



Daarnaast vind ik het mishandelen van een kat overigens niet kunnen. TO, je kunt aangifte doen (al heb je geen bewijs wie dit gedaan heeft). En in godsnaam, zorg dat je kat dit niet meer mee hoeft te maken en neem maatregelen en verantwoordelijkheid!
Vreselijk verhaal ik ben totaal geen katten mens maar als je zoiets doet ben je niet goed. Ik heb ook ontzettende last van een buurkat. Ik heb zelf een hond en die kat zit steeds binnen hier. Heb de buurvrouw diverse malen gewaarschuwd want ik wil niet dat mijn hond hem grijpt. Maar ik wil ook niet continue in mijn eigen huis politie agent spelen. Dus heb dit ook duidelijk gezegd tegen de buurvrouw dat ik niet meer oplet en dat t haar probleem is als hij volgende keer weer in huis mijn huis zit. Maar t help niet. De kat blijft komen.
Alle reacties Link kopieren
Nou wij hebben ook enorm last van kattenkak in de tuin en als dit niet snel stopt zal mijn man denk ik ook de tuinslang gaan hanteren. We hebben nu een irritant geluid apparaat gekocht die aanspringt als een kat de tuin in komt. Ik hoop enorm dat het blijft werken, voor nu 4 dagen kakvrij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven