Zo boos want mijn poes is mishandeld

17-08-2016 06:49 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 11:40:

[...]







Ben je nou zo dom of doe je alsof? Natuurlijk was dat beest van iemand. Ze hebben hem zo vaak buiten gezet maar hij kwam steeds weer terug.

gister was het nog een zwerfdier !! nu had die wel een eigenaar en kon de asociale katten eigenaar het ook niet schelen..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 11:41:

[...]





Ze zijn hun dier niet KWIJT! Ze laten het buiten overlast veroorzaken en hebben daar schijt aan.





op die website kun je advertentie plaatsen voor mensen die hun katten kwijt zijn maar ook mensen die al een tijdje een kat zien in hun omgeving waar zij het idee bij hebben van het heeft baasje kan daar geplaatst worden



en hoe weet jij of die mensen wel of niet die kat kwijt waren ?

misschien waren de mensen wel verhuisd en is de kat ontsnapt en terug gegaan naar het ouderlijke huis

dat weet jij ook niet..

maar goed gister was het nog een zwerfdier, (want geen bandje is een zwerver)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 11:39:

[...]





Op deze websites kunnen mensen die hun dier kwijt zijn ook een advertentie zetten. Als je een beest hebt gevonden kun je dus kijken of iemand dit beest kwijt is.

En verantwoordelijkheid hebben we allemaal hè, als het om levende wezens gaat?!Ach....een dier naar het asiel brengen is toch niet zo onverantwoord? Er wordt hier gereageerd alsof het beest in de versnipperaar is beland........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 17 augustus 2016 @ 17:39:

[...]





Maar je schreef dat buren kwamen klagen omdat de behoefte in hun tuin werd gedaan en dat je ouders het oplosten. Niet dus. Verrassend....

plassen is ook een vorm van behoefte...

mijn ouders gingen geen poepscheppen,

er liepen tenslotte wel meerdere katten toen in de wijk rond van diverse eigenaars

mijn ouders waste en vervangende de meeste spullen die beschadigd waren vaak uit goede wil

wat erg gewaardeerd werd door de buren... op een gegeven moment was het de buren ook duidelijk wel kat van wie was

en mijn ouders vroegen welk kleur de poezen/katten hadden als ze op heterdaad werden betrapt



het is misschien geen geweldig oplossing maar het was wel hun oplossing van toen en ik vond dat toen en nu vrij netjes !
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk zeg wat er met je katje is gebeurd.

Gewoon aangifte doen bij de politie voor dierenmishandeling.
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 11:48:

[...]



Ach....een dier naar het asiel brengen is toch niet zo onverantwoord? Er wordt hier gereageerd alsof het beest in de versnipperaar is beland........Nouja het kost ze geld he..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 17:46:

[...]





Chippen is toch verplicht? Kunnen ze in het asiel ook meteen zien van wie het beest is..dat is niet verplicht, mijn katten zijn het omdat ik dat graag wou
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 11:50:

[...]





Nouja het kost ze geld he..
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 11:48:

[...]



Ach....een dier naar het asiel brengen is toch niet zo onverantwoord? Er wordt hier gereageerd alsof het beest in de versnipperaar is beland........Het is niet nodig. De meeste dieren die gevonden worden hebben gewoon een huis. Even op één van de websites kijken die ik noemde is sommige mensen met vermeende allergieën blijkbaar al teveel. Naar het asiel brengen is dan minder moeite
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 11:56:

[...]





Het is niet nodig. De meeste dieren die gevonden worden hebben gewoon een huis. Even op één van de websites kijken die ik noemde is sommige mensen met vermeende allergieën blijkbaar al teveel. Naar het asiel brengen is dan minder moeite Je kunt toch moeilijk verwachten van mensen dat ze meer dan het minimaal noodzakelijke doen om van een dier waar ze overlast van ervaren, af te komen? Naar het asiel brengen is voor het beest hartstikke humaan, alleen voor het personeel is het vervelend. Maar bij wie horen de consequenties van de keuze om je kat buiten te laten leven?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Youwish, onbegonnen moeite.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 11:56:

[...]





Het is niet nodig. De meeste dieren die gevonden worden hebben gewoon een huis. Even op één van de websites kijken die ik noemde is sommige mensen met vermeende allergieën blijkbaar al teveel. Naar het asiel brengen is dan minder moeite



Je kunt nu wel heel arrogant en denigrerend schrijven over de ouders van Youwish, maar de verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de eigenaar. Punt!

En dan ook nog insinueren dat de moeder van Youwish een aansteller is. Echt waar ...
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 11:56:

[...]





Het is niet nodig. De meeste dieren die gevonden worden hebben gewoon een huis. Even op één van de websites kijken die ik noemde is sommige mensen met vermeende allergieën blijkbaar al teveel. Naar het asiel brengen is dan minder moeite



Nogmaals waarom zouden ze? Het gros van de katten dat los loopt is niet kwijt. Die staan dus ook niet op zo'n site. Die etteren lekker rond de hele dag en gaan daarna weer naar huis.



Je draait de boel wel lekker om he? Als iedereen z'n beesten gewoon bij zich hield was er niks aan de hand. En de persoonlijke aanvallen op m'n ouders zijn behoorlijk ongepast en ontzettend tokkie en negeer ik verder.
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 12:02:

[...]





Nogmaals waarom zouden ze? Het gros van de katten dat los loopt is niet kwijt. Die staan dus ook niet op zo'n site. Die etteren lekker rond de hele dag en gaan daarna weer naar huis.



Je draait de boel wel lekker om he? Als iedereen z'n beesten gewoon bij zich hield was er niks aan de hand. En de persoonlijke aanvallen op m'n ouders zijn behoorlijk ongepast en ontzettend tokkie en negeer ik verder.Ik negeer jou ook verder. Ik vind jou en je ouders ontzettend tokkie.
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 12:06:

[...]





Ik negeer jou ook verder. Ik vind jou en je ouders ontzettend tokkie.Wat een geestelijke armoede dit
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 12:00:

Youwish, onbegonnen moeite.Je hebt gelijk hoor tegen zoveel domheid kan ik niet op.
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen wordt aangeraden om te zorgen dat katten niet hun tuin inkomen. ('gewoon een stroomdraadje, niet zo zeuren' blabla).

Maar katteneigenaren kunnen dit dan toch net zo gemakkelijk om de kat bínnen hun eigen tuin te houden? Maar dan is het opeens onmogelijk?



Verder vind ik het heel zielig voor de kat. Maar ook apart dat je kennelijk 2 dagen hebt zitten wachten tot dit zou gaan gebeuren, aangezien je wist dat die val weer gebruikt werd.

Hoop dat ze snel opknapt.
Een ouder stel een straat verder op, die hebben buren met 2 katten. Blijkbaar doen die katten vaak hun behoeftes in de tuin van dat oudere stel. Nou heeft dat stel al meerdere malen aangegeven, dat ze er niet van gediend zijn dat die katten hun behoeftes in hun tuin doen. Met als gevolg dat hij het voortaan terug gooit over de schutting.



Ik heb niet zo een problemen met de katten in onze wijk. Sinds wij een hond hebben komen er nog maar heel weinig tot geen katten in de tuin hier. En ach, als het toch gebeurd en de kat of poes doet zijn behoefte, dan ruim ik dat gewoon op. Je kunt wel eeuwige discussies aan gaan tussen de katten eigenaar en de honden eigenaar, maar ja, daar schiet niemand iets mee op. Katten zijn gewoon meestal buiten dieren. Maar niemand staat in zijn recht om een dier te mishandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 12:02:

[...]





Nogmaals waarom zouden ze? Het gros van de katten dat los loopt is niet kwijt. Die staan dus ook niet op zo'n site. Die etteren lekker rond de hele dag en gaan daarna weer naar huis.



Je draait de boel wel lekker om he? Als iedereen z'n beesten gewoon bij zich hield was er niks aan de hand. En de persoonlijke aanvallen op m'n ouders zijn behoorlijk ongepast en ontzettend tokkie en negeer ik verder.

Joh, trek je er niks van aan. Je ouders hebben prima gehandeld. Zij hebben meerdere malen de buren er op aangesproken en er veranderde niets. Dan brengen ze een kat naar het asiel. Nou poeh, poeh wat tokkie en dieronvriendelijk

De tokkies in dit verhaal zijn de mensen die niet willen snappen dat niemand, echt werkelijk waar niemand zit te wachten op een huis vol haren van andermans kat, of erger nog: de schijt en de pis van andermans kat. Want hey, hoeveel moeite is het nou om een drol op te ruimen of een keer je dekbed uit te wassen? Ze vergeten dat het gewoon ontzettend smerig is en dat hun eigen (ja hun eigen!) verantwoordelijkheid is.



En nee; wij zijn niet voor dierenmishandeling en nee, wij praten het mishandelen van een kat niet goed. Sterker nog: het merendeel geeft gewoon aan dat ze de eigenaar er meerdere malen op aanspreken, maar het houdt een keer op. En als je de kat dan naar een asiel brengt, ben je een aso

En posters ophangen? Hou toch op. Je denkt toch niet dat je voor elke aangelopen kat elke keer posters gaat ophangen he? Ik heb wel wat beters te doen. Dan kun je 4 keer per week posters gaan ophangen. Wat een lulverhaal dat iemand dat zou doen.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb het al meerdere malen gevraagd, maar TO geeft geen antwoord: ik snap nog steeds niet dat TO geen maatregelen nam nadat TO ruzie heeft gehad met de buren. Ze wist dondersgoed dat die mensen hier niet van gediend waren en dan toch alles maar op z'n beloop laten. Nogmaals: ik praat dat mishandelen niet goed, maar het is wel heel makkelijk om nu zielig te gaan doen over je mishandelde kat, terwijl je zelf niets gedaan hebt om dat te voorkomen en terwijl je dondersgoed wist dat er iemand rondliep die niet het beste voor had met je kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 12:12:

[...]



Joh, trek je er niks van aan. Je ouders hebben prima gehandeld. Zij hebben meerdere malen de buren er op aangesproken en er veranderde niets. .



serieus oprecht vraagje maar dat heb ik nergens gelezen

naar mijn idee zei youwish dat het een zwerfdier was

en nu zijn ze (volgens jou) meerdere malen bij de buren geweest



Youwish dit is geen aanval naar je ouders hoor

ben alleen benieuwd waar minnie mouse dat heb gelezen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 12:12:

[...]



Joh, trek je er niks van aan. Je ouders hebben prima gehandeld. Zij hebben meerdere malen de buren er op aangesproken en er veranderde niets. Dan brengen ze een kat naar het asiel. Nou poeh, poeh wat tokkie en dieronvriendelijk

De tokkies in dit verhaal zijn de mensen die niet willen snappen dat niemand, echt werkelijk waar niemand zit te wachten op een huis vol haren van andermans kat, of erger nog: de schijt en de pis van andermans kat. Want hey, hoeveel moeite is het nou om een drol op te ruimen of een keer je dekbed uit te wassen? Ze vergeten dat het gewoon ontzettend smerig is en dat hun eigen (ja hun eigen!) verantwoordelijkheid is.



En nee; wij zijn niet voor dierenmishandeling en nee, wij praten het mishandelen van een kat niet goed. Sterker nog: het merendeel geeft gewoon aan dat ze de eigenaar er meerdere malen op aanspreken, maar het houdt een keer op. En als je de kat dan naar een asiel brengt, ben je een aso

En posters ophangen? Hou toch op. Je denkt toch niet dat je voor elke aangelopen kat elke keer posters gaat ophangen he? Ik heb wel wat beters te doen. Dan kun je 4 keer per week posters gaan ophangen. Wat een lulverhaal dat iemand dat zou doen.



Quote youwish: "Mijn ouders hadden geen idee van wie dat beest was. Loslopende kat zonder bandje om."

Youwish haar verhaal klopt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 17 augustus 2016 @ 17:19:

[...]





Mijn ouders hadden geen idee van wie dat beest was. Loslopende kat zonder bandje om.



DAT recht hebben ze zeker wel; een loslopend dier zonder bandje is een zwerver zonder eigenaar dus hop naar het asiel ermee. Kan je hem daar weer tegen betaling ophalen. ik denk dat je vergist heb minniemouse
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat ik in de war ben met een ander verhaal, er zijn ondertussen al zoveel verhalen geschreven hier. Maar alsnog is het gewoon eigen verantwoordelijkheid. En een kat zonder bandje naar het asiel brengen is niet aso.
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 12:28:

Het kan zijn dat ik in de war ben met een ander verhaal, er zijn ondertussen al zoveel verhalen geschreven hier. Maar alsnog is het gewoon eigen verantwoordelijkheid. En een kat zonder bandje naar het asiel brengen is niet aso.Tja, dat heb je wel vaker minni, maar dat geeft niet hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven