Zo Heet in de woonkamer

18-07-2016 11:20 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien heeft iemand van jullie ervaring.

Ik woon in een goedkope huurwoning, waar niks aan mankeert,

Behalve dat de woonkamer echt te heet is.

Ik heb veel gekeken op internet, en het enige wat ik zie is echt schrikbarend duur! (Of veel geld)

Warmtewerende rolgordijnen lijken pas echt te werken vanaf een prijs v 375 euro per raam van 130 bij 160.

Ik heb een goedkopere versie en die doet niks.



Nu lees ik dus over gewone plakfolie, die spiegelt, maar ook zonwerende plakfolie (maar die kan er dus 's zomers niet even af...)

Ben wel benieuwd naar die plakfolie.

Of goedkopere rolgordijnen. Het kan hier oplopen tot 29 graden (vorig jaar)

Denk je dat je goedkoop woont....



Iemand hetzelfde probleem?



Groet van Zjeentje
Nee, het is hier lekker koel.

Ik wist niet eens dat het warm was tot ik vanmorgen naar buiten ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat screens of een zonwering geen optie is. Ik denk dat je het beste resultaat kunt bereiken door 's avonds en 's nachts te koelen, dus zo veel mogelijk de ramen open te zetten als het buiten koeler is. En dan overdag gordijnen etc. dicht om te voorkomen dat het opwarmt. Misschien kun je eens bij IKEA kijken voor een verduisteringsgordijn? Weet alleen niet of dat voldoende helpt tegen de warmte.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Waarom koop je niet een paar ventilators? Dat scheelt vast.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een mobiele airco aanschaffen. Je hebt voor 300 euro al een prima airco die kan koelen tot 16 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook..maar gelukkig niet ZO warm.

Ventilators met natte koude doek erover heen kan helpen. Als je de zon toch niet goed tegen kan houden, dan alles maar zo veel mogelijk open en door laten waaien.

Of ga zelf naar buiten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een groot wit laken aan de buitenkant van het raam gemaakt.

Gordijnen helpen minder goed om dat de warmte dan al in het raam zit; iets aan de buitenkant doen (zonwering, screen of gewoon een groot laken) houdt de warmte beter tegen.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Hier de gordijnen dicht overdag en de balkondeuren. Aan het eind vd middag alles open, evt laten doortochten. Ventilator aan.

Zo kan ik het bij echte hitte wel redelijk koel houden.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Jep, hier ook. En ramen kunnen niet open... Ik heb 3 ventilators draaien en zorg dat ik zelf zo min mogelijk in die kamer ben. Zon staat er echt de hele dag vol op, drama.
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met je er vooral niet te veel aan te ergeren en kleed je luchtig.



Wanneer het buiten boven de 30 graden is, dan wordt het binnen gewoon ook warm.



Je kan proberen door 's morgens vroeg alles tegen elkaar open te zetten en daarna ramen dicht. Maar dat werkt na een paar dagen ook niet meer.



Maar waarom zou je met dit mooie weer in de woonkamer gaan zitten? Ga lekker naar buiten
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
zolang het buiten warmer is dan binnen alles dichthouden, pas als de temperatuur zakt dan alles tegen elkaar open.

Het beste is om aan de buitenkant van de ramen de zon te weren, dit bijvoorbeeld dmv screens maar hier betaal je wel voor, als je echt een goedkope oplossing wil hang je witte lakens aan de buitenkant voor het raam, ziet er niet uit maar werkt als een tierelier!

Ok het wordt geen 18 graden maar als je woonkamer op het zuiden ligt zal je het sowieso niet koel kunnen krijgen maar wel minder heet :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vaak 30 graden. Tja. Kleren uit en gordijnen dicht. In de ochtend en avond alle ramen open en soms een koude douche.
Alle reacties Link kopieren
Of je maakt dit in je raam: http://viraltrend.nl/de-m ... -nu-een-heel-andere-wind/
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Jee, bedankt voor jullie schrijven.

Ik houd mij gedeisd, maar ik vind het zo zielig voor de hond!!!!

Heeft al een koeldeken.

Naar buiten gaan lukt niet, hond kan er echt niet tegen.

Gelukkig is ze niet elke dag bij mij.

Ventilators, airco of een wit gordijn buiten hangen.

Ga ik doen. Niet allemaal tegelijk natuurlijk.

En de deuren staan open 's morgens en 's nachts.



Ben dus niet de enige.

Daag,

Groet van Zjeen
Aan de buitenkant van je ramen bamboegordijnen ophangen, ben je voor een paar euro per stuk klaar en ze zijn heel gemakkelijk te bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Interessant Halleki!

En wat Catootje zegt ook.

Ik weet niet hoe het werkt om iemand te antwoorden ONDER het bericht, of is dat niet zo,

Zit ik facebook achtig te denken?
Alle reacties Link kopieren
Flessen water bevriezen. In een teiltje zetten en dan er een ventilator langs laten blazen.
Zet je hond met z'n pootjes af en toe op een koude natte doek. Dan koelt hij wat af.
Screens of zonwering heb je voor onder de 500euro.

Een knikarmsvherm begint pas bij 800euro.



Hier hebben we rolluiken boven top dingen maar prijzig.

Screen beneden achterraam en een knikarmscherm.



En erg luxe een airco split level op onze slaapkamer (achtertuin op zuiden)



Een mobiele airco hoeft niet duur te zijn
Heb je geen voortuin waar heen zon is ? Onze honden liggen aan de voorkant de noordkant. Hekje om voortuin gezet en daar zitten ze de hele dag met bak water die regelmatig gevuld wordt. Af en toe tuinslang aan vinden ze heerlijk
Mag je niet gewoon een zonnescherm ophangen? Op marktplaats staan ze voor een paar tientjes, ben je er jaren vanaf. Dat werkt vaak wel heel goed omdat de zon niet op je ramen komt.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige woning was het ook zo erg warm.

Idd in ochtend en avond alles open.



Hele dag alle rolgordijnen naar beneden.

Voor de hond ventilator op grond richten, zo blijft het lekker koel.

Ik had heel veel ventilators en op het balkon bevestigde ik lakens over de waslijn en parasol.

Het zag er niet echt uit, maar zo was het te doen.

Voor je hond een voetenbadje maken op t balkon om af te koelen.

Ik deed ijsblokjes in het waterbakje vd kat.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Vorig jaar hadden wij record van 35 graden in de woonkamer.

Enige wat je kan doen is zonwering/rolluiken oid nemen. Alles dicht houden en 's avonds als de zon weg is alles tegen elkaar open zetten.

Wil je die kosten niet maken, dan moet je de warmte op de koop toe nemen.



Wij hebben ervoor gekozen om deze kosten niet te maken, ondanks dat het koop was. Dus wij zitten elk jaar in een sauna

Volgend jaar een woning met tuin op het Zuiden, dan hebben we wel zonwering
Alle reacties Link kopieren
Een stevig stuk karton op maat knippen, aluminiumfolie tegenaan plakken en dat tegen je raam zetten als de zon er vol op schijnt. Liefst aan de buitenkant. Dat is de goedkoopste oplossing. O ja, de glanzende kant naar buiten natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hier ook in huis (dure sociale huurwoning), en de hitte blijft hangen. Mijn airco en ventilator helpen niet. Dit is een nieuwbouwwoning met plat dak en ik heb alleen van die grote raampanelen, de hele pui van mijn huiskamer is van raampanelen, de slang van mijn airco kan ik daarom niet naar buiten hangen, want als ik zo'n raampaneel open om de aircoslang zijn hitte te laten afvoeren, dan komt er enorm veel hitte het huis weer in.



Boven heb ik zonwerende rolgordijnen van Kwantum, die waren niet zo duur, maar ze zijn niet helemaal passend waardoor er toch wat zon binnenkomt, en het gehele huis bloedheet is, echt verschrikkelijk, sinds ik hier woon, heb ik de pest aan de zon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven