Zo ontzettend vies

21-11-2014 10:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast mijn excuses voor dit gore verhaal, maar ik heb nog steeds de rillingen en zou graag weten wat ik kan doen.



Gisterenavond zegt mijn vriend "Zal ik lekker een bad voor je klaarmaken?"



Vond ik een goed idee, dus hij zet het bad aan en gooit er een lush bruisbal bij. Ik wacht tot hij vol is, bril af, dus zo blind als een mol. Ik laat me rustig tussen de bubbels zakken en ga lekker achterover zitten. Ik zie tussen de bubbels een gek pluisje mijn kant op drijven maar besteed er geen aandacht aan. Vervolgens nog een gek, langwerpig pluisje. Ik kijk naar rechts en zie nog een stuk of dertig "pluisjes" naast me drijven, en besef me dat ik gewoon in een bad vol met larven zit!



Ik wist niet hoe snel ik uit bad en onder de douche moest springen! Ik vind het zoooo ontzettend vies. Vriend geroepen en die besefte zich toen pas dat toen ik voor hem een paar weken terug het bad aan zette, hij ze ook had.



Ze waren ongeveer 1 cm lang en 2/3 mm dik en rood/bruin van kleur, ze beweegden overigens niet. Ugh nu ik dit weer typ krijg ik weer overal jeuk en rillingen.



Bad leeg laten lopen en de kraan weer aangezet maar alles was nu larvenvrij. Wat kunnen dit geweest zijn en hoe komen ze er?



Het enige wat ik me kan bedenken is de bruisbal (lag er al een tijdje en had ik voor vriend ook gebruikt), of de afvoer van het bad. Heeft heel de zomer opengestaan en heb toen geen bad genomen.



Ik dacht er zelf over om kokend water en bleek door de afvoer te spoelen vanavond.



En 3 keer kijken voor ik weer in bad stap. :'(
Alle reacties Link kopieren
Kokend water is voldoende hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Ik verwacht niet dat het bij Lush vandaan komt als je vriend dit ook een keer heeft gehad. Overigens kan je er altijd een mailtje aan wagen om te vragen of dit mogelijk is met de producten die zij gebruiken. Een mailtje die zeg maar niet verwijtend is.



Verder zou ik je leidingen goed door laten spoelen als je het bad een tijd niet hebt gebruikt. De hele zomer is lang genoeg (zeker met hoge temperaturen) om van alles te laten groeien. En inderdaad even de afvoer doorspoelen. Dit kan inderdaad met bleek maar ook met soda oid.



En inderdaad even goed in de gaten houden. Zou het de komende dagen een paar keer proberen.
Gatver!

Ik zou sowieso ook even zo´n bal (heb je die nog?) uit elkaar plukken om te zien of daar wat in zit. En uit de afvoer kan het eigenlijk niet komen toch, aangezien de stop erin zit als je in bad gaat?
Alle reacties Link kopieren
Yuk! Ik krijg er ook rillingen van!

Ik zou voor de zekerheid kokend water met chloor erin gooien.

Gebruikte je vriend toen ook zo'n bruisbal?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat dacht ik ook, dat dat niet kan als de stop dicht is. Tenzij het uit de kraan kwam..?



Het was zo'n bubblebar die ik in tweeen gedeeld had. Eerste helft voor hem, en nu de tweede helft voor mij. Dus hoe dan ook, die is nu op. Heb nog naar de verpakking en de plek waar ik hem bewaarde gekeken maar daar vond ik niks.
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen, er zitten geen chemicaliën in Lush, alleen maar natuurlijke dingen.
Als er larven in de kraan of afvoer zaten, waren die er toch allang uit komen kruipen? Dan had je eerder larven in het bad gevonden. Mijn gok is dus ook dat ze in die bruisbal zaten. Ook al heb je die dingen niet meer, ik zou er toch een mailtje naar Lush ertegenaan gooien. Al is het maar om gewoon informatie te vragen of zoiets überhaupt mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet het van de bruisbal komen. Uit kraan kan het niet komen, uit de afvoer ook niet, in bad lag het niet



Ik zou Lush even bellen. Welke naam had die bal? Mijn dochters hebben nl. ook van Lush een aantal bruisballen....ik krijg nu al de griebels....
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Lush even contacten. Zij hebben echt een uitstekende klantenservice kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst blij dat wij geen bad meer hebben
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een mailtje naar Lush gestuurd.



Het was de Bunny uit de paascollectie, dus misschien heb ik hem ook wel te lang/verkeerd bewaard?



Brrrr en dan te bedenken dat vriend echt uitgebreid in bad heeft gezeten! Gruwel. Hij zag achteraf wel "dingetjes" en hij zei nog "ik dacht dat je het bad schoongemaakt had!". Maar hij besefte ook gisteren pas dat hij ook in een larvenbad gezeten heeft.
Alle reacties Link kopieren
O gruwel!

Je hebt toevallig geen bubbelbad waar ze zich in de sproeiers kunnen nestelen?

Anders zou ik inderdaad denken dat die bruisbal de boosdoener was.
Dat moet die bruisbal dan geweest zijn, anders had je al veel eerder en vaker wat uit de afvoer zien kruipen. Voor de zekerheid wat chloor plus kokend water in de afvoer en even bellen met Lush.
Alle reacties Link kopieren
In sommige bruisballen van Lush zitten wel allerhande frutsels, blaadjes, gedroogde bloemetjes etc. Geen larven als het produkt niet over datum is.
Als je een foto hebt kan ik je wel vertellen wat het kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi onmiddelijk mijn bruisballen weg.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Zonde Yas. Of zijn ze over datum?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n bruisbal is toch ook zepig? Ik kan me echt niet voorstellen dat daarin iets kan groeien, die omgeving is hartstikke alkalisch. Maar goed, ik ken de bruisballen van Lush niet. Dus wellicht dat die zo diervriendelijk zijn dat het kan. Het is verder wel het meest logisch. Overigens, als jij daarna gewoon gedoucht hebt ben je weer lekker schoon hoor. En als je wel eens in open water of zee zwemt dan zwem je ook tussen van alles en nog wat, oa vissepoep, dus het is niet heel ernstig.
Alle reacties Link kopieren
😲 Ieeell..

Ik zou flauwvallen echt Te ranzig.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 21 november 2014 @ 11:17:

Zonde Yas. Of zijn ze over datum?Nee, maar het idee alleen al. Dat dat in bruisballen kan zitten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 21 november 2014 @ 11:17:

Zo'n bruisbal is toch ook zepig? Ik kan me echt niet voorstellen dat daarin iets kan groeien, die omgeving is hartstikke alkalisch. Maar goed, ik ken de bruisballen van Lush niet. Dus wellicht dat die zo diervriendelijk zijn dat het kan. Het is verder wel het meest logisch. Overigens, als jij daarna gewoon gedoucht hebt ben je weer lekker schoon hoor. En als je wel eens in open water of zee zwemt dan zwem je ook tussen van alles en nog wat, oa vissepoep, dus het is niet heel ernstig.Dat is anders
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 21 november 2014 @ 11:01:

In sommige bruisballen van Lush zitten wel allerhande frutsels, blaadjes, gedroogde bloemetjes etc. Geen larven als het produkt niet over datum is.Juist. Dit zijn ook gewoon van die frutsels, kijk maar naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=V-oEIPdXckM



Hysterie ten top. Je had toch al door dat ze niet bewogen. Dat had je aan het denken kunnen zetten, TO. Echt, sommige mensen....
Er zit een houdbaarheidsdatum lush producten want ze gaan na een tijdje bederven
Alle reacties Link kopieren
Nee, sorry, ik heb ze gelijk weggespoeld dus ik heb geen foto.



Maar als ze in die bal zaten, hoe komt het dan dat er niks eerder uit is komen kruipen? (Hoe meer ik erover nadenk, hoe viezer het wordt!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven