zomertijd: test je aardlek schakelaar en rookmelder

22-03-2017 21:15 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar dingen die je twee keer per jaar moet doen. Je rookmelders testen, je aardlekschakelaars testen en de klok verzetten.



Ideaal dus om dat in een keer te doen. Daarom vast even de reminder, zaterdag avond:

- de klok verzetten.

-je rookmelders even testen met de testknop (niet met rook of vuur, dan worden ze vies en kunnen ze verstoppen)

-je aardlekschakelaars testen met het test knopje.



Als je klok niet verzet kan worden, je rookmelder niet werkt of je aardlekschakelaar niet uit gaat moet je ze vervangen
Is het alweer zover. Was er dit jaar nog een topic "sluit je buitenkraan af"
Alle reacties Link kopieren
Ik zal vriend eens vragen of hij dat allemaal doet. Verzet ik de klok wel
Alle reacties Link kopieren
Waarom mijn klok verzetten? Ik vind het prima waar hij nu staat
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Je aardlekschakelaar testen?



Nog nooit gedaan. Waarom moet dat?
Wat een lifehack.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet dat je de aardlekschakelaar moet testen.
Alle reacties Link kopieren
Fuck de rookmelders, heb er hier vier hangen, drie hebben er nieuwe batterijen en blijven piepen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Sue-Heck schreef op 22 maart 2017 @ 21:18:

Waarom mijn klok verzetten? Ik vind het prima waar hij nu staat





Waar zit mijn aardlek-schakelaar?
Ook meteen een goed moment om je bed te verschonen.

Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 maart 2017 @ 21:22:

Fuck de rookmelders, heb er hier vier hangen, drie hebben er nieuwe batterijen en blijven piepen. Misschien moet je dan toch maar even je brand blussen
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 maart 2017 @ 21:22:

Fuck de rookmelders, heb er hier vier hangen, drie hebben er nieuwe batterijen en blijven piepen.

Mij hadden ze in de RIBW ook van die zeurdingen gegeven. Bleven loeien, de hele dag, als ze nieuwe batterijen wilden. Of als je pannenkoeken of wentelteefjes bakte. Of als je met heet water je douche stond te boenen. Of als het raam open stond en er een zuchtje wind langs kwam.



Die hadden denk ik ook een beschermde woonvorm nodig. Eén speciaal voor hypergevoelige rookmelders...
Alle reacties Link kopieren
quote:Friezin71 schreef op 22 maart 2017 @ 21:23:

[...]





Misschien moet je dan toch maar even je brand blussenDenk je dat het helpt? Het zijn rookmelders, geen brandmelders namelijk. En de vlammen zijn zo lekker warm en bewegen zo mooi.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Tijd verzetten? Hebben we dat niet vorige week nog gedaan Holymoly.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 22 maart 2017 @ 21:26:

[...]



Mij hadden ze in de RIBW ook van die zeurdingen gegeven. Bleven loeien, de hele dag, als ze nieuwe batterijen wilden. Of als je pannenkoeken of wentelteefjes bakte. Of als je met heet water je douche stond te boenen. Of als het raam open stond en er een zuchtje wind langs kwam.



Die hadden denk ik ook een beschermde woonvorm nodig. Eén speciaal voor hypergevoelige rookmelders...Ze hebben dat nooit eerder gedaan. Tot ze nieuwe batterijtjes wilden...nu piepen ze nog de hele dag. Heb er al twee eraf gehaald. De derde kan ik zelf niet bij. Einde van de week komt er een monteur kijken. Gelukkig.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
ok, even vingers in stopcontact steken en vuurtje stoken.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 22 maart 2017 @ 21:29:

Huh? Tijd verzetten? Hebben we dat niet vorige week nog gedaan Holymoly.Neeeee serieus?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 22 maart 2017 @ 21:23:

Ook meteen een goed moment om je bed te verschonen.

quote:SF_ schreef op 22 maart 2017 @ 21:23:

Ook meteen een goed moment om je bed te verschonen.





En je tanden te poetsen!

Als iedereen dat doet, kunnen we fris de lente in :P
quote:LaFolie schreef op 22 maart 2017 @ 21:29:

Huh? Tijd verzetten? Hebben we dat niet vorige week nog gedaan Holymoly.Jij leeft gewoon in andere tijden
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 22 maart 2017 @ 21:19:

Je aardlekschakelaar testen?



Nog nooit gedaan. Waarom moet dat?Omdat ze zoals ieder apparaat stuk kunnen gaan en je dus af en toe moet testen of ze nog werken, voor je eigen veiligheid. Net zoals rookmelders ^_~.
Alle reacties Link kopieren
En ik me maar druk maken om het welzijn en de veiligheid van de nederlandse vrouw. Ben wel blij dat jullie reageren. Dat betekent dat jullie er in ieder geval over nadenken. Maar je hoeft niet te vertellen dat je stiekem even het keukentrapje gepakt hebt om de rookmelder te testen. Blijft gewoon ons kleine geheimpje.
En als je dan toch bezig bent: draai dan ook de hoofdkraan van de waterleiding een paar keer dicht en weer open zodat hij soepel gaat.



Dan voorkom je dat je de hoofdkraan niet dichtkrijgt als, ik zeg maar wat , je halve huis overstroomt omdat er een schroefje losschoot in de douchekraan en de kraan daarlm van de muur springt. Ik kan je vertellen: niet erg handig als je dan eerst nog 35 minuten in de weer bent met olie en tangetjes en grof geweld om je hoofdkraan dicht te krijgen. En dat je dan uit pure wanhoop ook google even opstart (want google weet immers alles), zoekt op 'hoofdkraan zit vast', en daar dan staat: "draai om te voorkomen dat de hoofdkraan vast gaat zitten, deze minstens 2x per jaar even open en dicht". Waarom waarom waarom had niemand me dat ooit verteld
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 maart 2017 @ 21:30:

[...]



Ze hebben dat nooit eerder gedaan. Tot ze nieuwe batterijtjes wilden...nu piepen ze nog de hele dag. Heb er al twee eraf gehaald. De derde kan ik zelf niet bij. Einde van de week komt er een monteur kijken. Gelukkig.Even stofzuigen?
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 22 maart 2017 @ 21:17:

Is het alweer zover. Was er dit jaar nog een topic "sluit je buitenkraan af"Verrek! Nu je het zegt, die heb ik niet voorbij zien komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven