Zorgen om onze poes (15)

19-01-2017 19:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geloof ik nog nooit zoveel topics gepost als de laatste tijd. Net hetzelfde gepost op een poezenforum maar (nog) geen antwoord dus ik post toch maar weer hier...



Ik maak me zorgen over onze poes (15). Ik ben laatst bij de dierenarts geweest en het arme schaap heeft een nier die 2x zo groot is als de andere, en ze heeft (waarschijnlijk) botkanker in kaak en staart. Ze weegt nog maar 2.2 kilo en haar vacht is plukkerig (de donshaartjes op haar rug zijn uitgevallen)

De dierenarts vroeg of ik het verder wilde onderzoeken maar het beestje heeft een heel fijn en gelukkig leven gehad en ik wil haar al die onderzoeken en medicijnen niet aandoen.

Hij zei tegen me dat ik terug moest komen als ze te veel pijn krijgt.

Maar wat is te veel pijn? En hoe zie ik dat?

Ze is niet meer zo levendig als vroeger. Ze speelt niet meer. Ze slaapt meer, is rustiger, niet meer zo beweeglijk als ze op schoot ligt. Ze spuugt veel, dat was ook de reden dat ik naar de dierenarts ben gegaan in eerste instantie.

Ik wil gewoon niet dat ze (te veel) pijn heeft. Ik geef haar graag nog een fijne tijd en ik hou zoveel van haar dat ik haar natuurlijk eigenlijk niet kwijt wil. Maar het moet nog wel draaglijk voor haar zijn.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Als er een gedragsverandering komt.



Voorbeeld; ze komt nu bij je op schoot liggen om te slapen. Als ze nou over een tijdje ineens minder slaapt en meer spint, dan is dat een verandering. Spinnen is een teken van vertrouwen, dat doen ze als ze zich fijn voelen maar het kan ook betekenen dat ze pijn heeft en hoopt dat jij daar wat aan doet.



Een verandering kan ook zijn; geen brokjes meer willen, of juist meer eten. Niet meer naar buiten willen, onzindelijk worden. Niet meer opstaan voor het favoriete hapje. Je hebt de kat al lang genoeg, je merkt het echt wel.



Sterkte.