Zou jij je huis laten gebruiken voor een film?

25-04-2015 13:14 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug zijn wij benaderd of we ons huis ook wilde verhuren voor een film.



Het is een film die het waar gebeurde verhaal was 4 tieners in de oorlog verteld. Ons huis was het huis van een huisarts die onderduikers in huis had. Eigenlijk was het een tijdelijk opvang voor onderduikers tot er een plek voor hun was.



Ons huis is op de keuken na in orginele staat. Dus onze meubels/ spullen worden eruit gehaald en terug geplaats door hun. Ze huren het huis van ons dus we kunnen/ mogen een week het huis niet in. - van het geld wat we krijgen kunnen we wel op vakantie. Goh wat een straf 3x dit jaar op vakantie -

We zouden dus wel kunnen zeggen dat we gewoon een week weg gaan.



Zouden jullie dit doen? Hele huis gaat dus wel over de kop. Komt een officeel contract waarin ook staat dat ze het huis laten reinigen. En het in onze staat terugbrengen.

Maar is 1 voorwaarde... In de gang is de muur en het plavon helemaal beschilderd in bijbelse stijl. Wij vonden het niet mooi, maar zonder om over de schilderen want bij verkoop zou het wel helpen in de waarde van het huis. Dus hebben we zonder te beschadigen er platen voor gezet. Die platen moeten worden verwijderd. Je krijgt ze niet weg en dat je ze later weer terug kan zetten.

Én in de hal waar je uitkomt vanuit de gang staat een spreuk op de muur, en staat een kast die de toegang tot de schuilkelder verschaft. De kast hebben wij over geschilderd. Zal terug in orginele staat moeten en de tekst op de muur zal bijgewerkt moeten worden.

De tekst is een latijnse spreuk. En die woorden werden altijd uitgesproken aan de deur zodat het gezin wist dat de mensen die voor de deur stonden 'goede mensen van het verzet waren' was het code woord dus in feite.



Maar... We krijgen er dus wel een netjes bedrag voor. Aanpassingen zullen wel weer op te lossen zijn. -man heeft 2 linker handen dus moeten we wel iemand vragen.-

Zouden jullie het doen?
Ja! Supergaaf, dat ze jullie huis daarvoor willen gebruiken, zeker met zo'n geschiedenis!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat die filmploeg al die werkzaamheden dan uitvoert of uit laat voeren? En welk bedrag krijgen jullie ervoor?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet 1 seconde over na hoeven te denken en het zeker doen, lijkt me geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Plavon?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 april 2015 @ 13:18:

Ik neem aan dat die filmploeg al die werkzaamheden dan uitvoert of uit laat voeren? En welk bedrag krijgen jullie ervoor?

Zij hebben mensen die het gaan doen.



We kunnen op vakantie of 4 tickets kopen om mijn moeder in Australië op te zoeken.
Ja hoor, denk wel dat ik dat zou doen. De voorwaarden zijn heel redelijk, al helemaal omdat ze erna alles weer in jullie staat terug brengen en zelfs reinigen. Bovendien, het levert blijkbaar ook een leuk zakcentje op.

Maar wel het contract tot op de laatste letter (laten) uitpluizen zodat je zeker weet dat alle afspraken ook worden nagekomen.
Ik heb mijn huis twee keer beschikbaar gesteld voor opnames. Dat was niet zo'n hele heisa, er werd wat met meubels geschoven en verder was het vol met mensen, apparatuur en kabels. Het is heel leuk om je eigen huis terug te zien in een spotje (zoals bij mij) maar in een film is helemaal bijzonder! Het was een leuke ervaring om eens te zien hoe filmen in zijn werk gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook zeker doen, wat wonen jullie in een bijzonder huis en wat lijkt het me dan gaaf om dat terug te zien in een film!



Uiteraard lijkt het me niet meer dan logisch dat de mensen van de film er ook voor zorgen dat jullie huis weer in de goede staat terug word gebracht.
Erger je niet, maar verbaas je!
Kun je rustig doen hoor, alles komt daarna weer in orde.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou het ook doen, cool! Mits van een bekende goede filmmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen, supergaaf toch juist dat je huis in een film komt, dat is iets wat je voor altijd kunt bewaren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen. Mits een goed contract. Laat dit ook door iemand controleren.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is ooit gebruikt voor een televisieserie! 17e eeuws grachtenpan, ook grotendeels in stijl.

Was twee dagen, we kregen een vergoeding maar lang niet zoveel als jij. Was heel leuk om mee te maken. De grime, de catering, kostuums, acteurs... Echt een spektakel en dan nog heel veel techniek.

Alles werd echt keurig behandeld en achtergelaten en we stonden 'met dank aan' op de aftiteling haha.

Doen!
Alle reacties Link kopieren
zou ik zeker doen! Maar ik zit ook zelf ook een beetje in de filmkringen dus weet wel hoe het een beetje gaat
Nee, ik zou daar geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook absoluut doen, wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
Voor dat geld en met de garantie dat ze alles laten reinigen en in huidige staat terugbrengen, zou ik er niet over hoeven nadenken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
En een film is ook minder hype-gevoelig als 'n serie, dus er zullen vast geen groupies naar je huis komen kijken.
Shoot first, ask questions later!
Zou ik absoluut doen!
Hier hoefde ik niet langer dan twee tellen over na te denken. Ja, ik zou het doen.
Wat leuk! Ik zou het zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren ook dol enthousiast.



Tot ze bij de veranderingen kwamen en dat we er écht een week niet in mochten.

Poezen mogen blijven, die worden eventueel in de film gebruikt. Honden moeten wel een logeer adresje hebben. Onze puppy komt na de mei vakantie.

Zitten we met 2 Deense doggen waar we even een logeer adresje voor moeten vinden. Iedereen vind het hele lieve honden maar ze kunnen niet zomaar ergens logeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven