zusterjasje verven.

23-01-2015 22:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik stagelopen in de thuiszorg tot de zomervakantie.

nu mag ik een jasje dragen maar geen wit... en om nou een nieuwe te kopen voor zo'n korte tijd..

ik had al even op de website van Dylon gekeken. mijn jasje bestaat uit polyester en katoen en volgens de website

word de kleur dan erg licht als je het verft. heeft iemand hier toevallig ervaring mee? en wat is dan beter, in de wasmachine verven of een handwas?
Wasmachine is beter, maar ik denk niet dat de verf goed pakt ivm het polyester. Met een beetje pech krijg je ook nog rare vlekken.
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag maar waarom mag je geen wit dragen in de TZ?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
En je moet ook een jasje dragen?

Anders zou ik een paar polo's kopen voor alleen een paar weken stage lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 januari 2015 @ 23:02:

Stomme vraag maar waarom mag je geen wit dragen in de TZ?





komt voor ouderen te "ziekenhuisachtig" over.

bijna overal mag je geen wit meer dragen behalve het ziekenhuis dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariel1989 schreef op 23 januari 2015 @ 23:05:

En je moet ook een jasje dragen?

Anders zou ik een paar polo's kopen voor alleen een paar weken stage lopen.





dat mag ook maar ik weet hoeveel spullen je mee moet slepen.

pieper (telefoon), pennen, sleutel, notitieboekje. dus een jasje is veel fijner!
Alle reacties Link kopieren
quote:christine21 schreef op 23 januari 2015 @ 23:07:

[...]





komt voor ouderen te "ziekenhuisachtig" over.

bijna overal mag je geen wit meer dragen behalve het ziekenhuis dan.



En als je het zwart verft heeft het een indruk van de dood?



Nou ja, als het niet mag....... wel vreemd blijf ik het vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dat verven is heel tricky pakt bijna nooit uit zoals je wilt en meestal heb je meer dan 1 tinnetje nodig en dat is ook niet heel goedkoop.

Is er voor stagaires geen mogelijkheid een hesje lenen? Desnoods van diegene waar je mee meeloopt als je dat moet tenminste.
Alle reacties Link kopieren
quote:christine21 schreef op 23 januari 2015 @ 23:09:

[...]





dat mag ook maar ik weet hoeveel spullen je mee moet slepen.

pieper (telefoon), pennen, sleutel, notitieboekje. dus een jasje is veel fijner!Niet moeilijk doen, dan een polo dragen en een heuptasje voor je spullen. Lijkt mij dan makkelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
of misschien via marktplaats?
Het is overal uitverkoop. Voor een tientje heb je er een in een andere kleur, daar zou ik zelf niet voor gaan tobben met de kans op mislukking. Voor veel minder vind je nog iets nog in de kringloopwinkel.
Alle reacties Link kopieren
uitverkoop in werkkleding? waar dan?
Ik zou het verven niet riskeren. Je wil geen nieuwe kopen, maar grote kans dat het misgaat en dan zit je helemaal zonder. Kan je bete meteen (goedkoop/sale) eentje bijkopen.
Alle reacties Link kopieren
Tz waar ik voor werk is gewoon simpel eigen kleding.

Tas mee voor al je spullen.

Verpleegtehuis trouwens ook. men vind het *huiselijker* overkomen en dat kan ik donders goed begrijpen.
Nu kan het nog!
Alle reacties Link kopieren
quote:marijetjuh schreef op 24 januari 2015 @ 00:10:

Tz waar ik voor werk is gewoon simpel eigen kleding.

Tas mee voor al je spullen.

Verpleegtehuis trouwens ook. men vind het *huiselijker* overkomen en dat kan ik donders goed begrijpen.Ja maar het is ook weer donders lastig om als familie van de bewoner een verzorgende te vinden, een beetje herkenbaarheid is wel handig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja huiselijker is het wel. Maar de meesten doen dan toch een werkklofie

aan. Is meestal niet het mooiste want moet lekker zitten en moet vies kunnen worden. Dus vervolgens loopt iedereen er een beetje sjofel bij vind ik.



En ziekenhuisachtig? Sja, je bent toch ook zuster, wat geeft dat nou.



Hier in de regio zijn ze nog steeds in uniform bij alle zorgaanbieders.
Alle reacties Link kopieren
het gaat er niet om wat wij er van vinden, het gaat om de bewoners en de mensen die je ook thuis verzorgd
Nu kan het nog!
Alle reacties Link kopieren
Een andere kopen of idd een polo met tasje voor je spullen.

Misschien heb je bij je volgende stage weer een witte nodig. Bovendien is polyester verven vrijwel nooit een succes.
Polo halen, pen achter je shirt klippen, notitieblok in je kontzak, handschoenen in je broekzakken en telefoon en pieper aan je riem vastmaken.



Of je hebt van die soort gereedschapsriemen voor de zorg. Heel handig! Die kosten geloof ik ook niet zoveel.

https://www.nursesdna.nl/buidelorganizer-wit.html



Anders wit uniform opleuken met naaipatronen van bloemen? En er bestaan toch ook gekleurde uniform jasjes? En polo's met borstzakjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jasjes geverfd, ging prima.

Heb er één in de wasmachine gedaan, maar nadat mijn rubbers toen verkleurd waren heb ik de andere in een emmer gedaan.

Beiden zijn prima gelukt, kleuren zijn iets lichter dan op de verpakking staat, maar het scheelt niet veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:jet91 schreef op 24 januari 2015 @ 23:18:

Ik heb mijn jasjes geverfd, ging prima.

Heb er één in de wasmachine gedaan, maar nadat mijn rubbers toen verkleurd waren heb ik de andere in een emmer gedaan.

Beiden zijn prima gelukt, kleuren zijn iets lichter dan op de verpakking staat, maar het scheelt niet veel.



Ik ga het morgen gewoon proberen!

Welke kleur pakt het mooiste uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:christine21 schreef op 25 januari 2015 @ 20:36:

[...]





Ik ga het morgen gewoon proberen!

Welke kleur pakt het mooiste uit?Paars
Is een heuptasje misschien een idee? En voor de rest een paar goedkope t shirts. Het is vaak ook bloedheet bij mensen thuis.
Alle reacties Link kopieren
heb de kleur paars en zout nu net gehaald:) zal het zo proberen! en als het mislukt, dan maar.

je mag toch nergens meer witte jasjes dragen.





het is intramurale zorg. wel een soort thuiszorg maar wel anders. ze hebben gewoon een klein appartementje in dat gebouw waar ik dan stage kom lopen. sommigen zijn al dementerende de ander heeft wonden die verzorgd moeten worden en met tilliften uit bed worden gehaald. ze hebben gewoon iets meer zorg nodig dan de ouderen die nog in een eigen huis buiten de instelling kunnen wonen.



ik laat weten hoe het jasje geworden is!!
Alle reacties Link kopieren
quote:KiaOraHoi schreef op 24 januari 2015 @ 07:52:

Polo halen, pen achter je shirt klippen, notitieblok in je kontzak, handschoenen in je broekzakken en telefoon en pieper aan je riem vastmaken.



Of je hebt van die soort gereedschapsriemen voor de zorg. Heel handig! Die kosten geloof ik ook niet zoveel.

https://www.nursesdna.nl/buidelorganizer-wit.html



Anders wit uniform opleuken met naaipatronen van bloemen? En er bestaan toch ook gekleurde uniform jasjes? En polo's met borstzakjes





die zakjes op die website zijn wel erg leuk!

misschien voor erbij (a)

dankjewel!! ik sla de website op in mijn favorieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven