Zwembad nog op laten staan of niet?

23-08-2015 14:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met je intex zwembaden, nog p laten staan of afbreken?

Ik twijfel..... Voorlopig wordt het geen mooi weer, maar het KAN nog mooi worden.... Aangezien wij echte waterratten zijn, wil ik de kans liever niet mislopen dat er nog een hittegolf komt, terwijl ons zwembad alweer in de doos zit . Van de andere kant.... Dagen de pomp laten draaien, met mss een heel kleine kans dat het nog een keer warm wordt dit jaar.....
Ja.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met hetzelfde dilemma. Hebben het nu leeg laten lopen omdat het vies was. Zie t eigenlijk niet zo zitten om t weer te vullen (4e keer)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het toch hartstikke mooi weer? Ik zou hem vandaag dus lekker nog gebruiken.
Volgens mij wordt het tegen volgend weekend weer mooi als je naar de lange termijnverwachting kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Zit ook te denken om deze week te legen. Inhoud 5000 liter water. Elke dag een beetje. Ondanks dat t water best schoon is ( weer ) . Ben over 4 weken uitgerekend en wil de boel wel aan kant hebben
Alle reacties Link kopieren
ik vind het goed
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij laten ook nog even staan, water is nog schoon. Opnieuw vullen zou ik nu niet meer doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door dit topic besloten om het leeg te laten lopen.

Wij hebben zo'n rechthoekig bad van Intex.



Ik heb een andere vraag: wordt jullie zwembad ook glibberig aan de binnenkant?

Ons bad heeft geen pomp.

Het is 3,5 bij 2 meter

Er zit wel een dekzeil overheen, maar dat stelt niet zoveel voor. Het sluit niet goed af, en er zitten gaatjes in.



En de belangrijkste vraag dan natuurlijk : kan ik het voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Wij laten hem nog even staan, het water is nog steeds schoon en hij staat niet in de weg.

Weer opzetten als hij eenmaal weg is gaan we sowieso niet doen. We hebben een vrij groot model en voor het bad dan weer vol zit dan is de zon weg....
Wij laten het nog staan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet glibberig hier, wel een pomp. Die staat overigens niet de hele dag aan af en toe eens een paar uur.
Ja ik neig nu toch ook wel naar ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat m toch nog maar even staan .



Water zit er a; 2 maanden in en is nog steeds schoon.

Pomp staan 4 a 6 uur per dag aan, schijnt genoeg te zijn. Verder chloortabletten, ph is altijd goed.
O nu twijfel ik weer.
De site waar ik altijd op kijk, geeft voor de komende twee weken nog best goed weer. Een paar dagen prut maar daarna toch weer 25 graden met flink wat zon. En voor kinderen hoeft de zon niet te schijnen, die zwemmen ook wel als het regent.



Als het water nog redelijk/goed is, zou ik het nog even laten staan.
In september is het vaak nog prachtig weer.

De vakanties zijn misschien voorbij, maar daarmee hoeft de zomer nog niet klaar te zijn.
Wij hebben hem vandaag opgeruimd. Kinderen gaan weer bijna naar school en voorlopig ziet het weer er niet zo goed uit. Hij staat sinds begin juni (Intex 305cm)
Ik laat 'm staan, ik ga er zelf in als het lekker weer is Luchtbed er in en heerlijk een beetje dobberen.

Gelukkig gaan de kinderen morgen weer allemaal naar school, heb ik het zwembad voor mezelf
quote:Wompie schreef op 23 augustus 2015 @ 15:19:

Ja ik neig nu toch ook wel naar ja.Uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Slecht weer? Mis ik iets?
Ik liet hem lekker staan hoor. Er staat nergens geschreven dat het verboden is te zwemmen als het regent.
Het is ook niet verboden te zwemmen als het koud is... maar wie wil dat?



De dagen worden nu snel korter en de nachten langer, dus dan koelt het zwemwater vrij snel af, zelfs op warme dagen. Als er dan bijna niemand zich nog in het water waagt heeft het niet veel zin het te laten staan. Ik heb een buitenzwembad dus opbergen kan niet maar ik doe er vanaf nu geen chloor meer in, wel nog kopersulfaat tegen de algengroei en ook daar stop ik mee in oktober. De dieren in de tuin zijn me er dankbaar voor.



Gladde wanden duiden op algengroei vermoed ik. Misschien nog niet zichtbaar maar wel aanwezig. Schoonmaken met een sopje en wat bleek toevoegen, goed spoelen, laten drogen en dan pas wegzetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook succes volgend jaar een groter zwembad met zoutwater en glasfilter en verwarmd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven