Vriend slaapt bizar laat uit

21-05-2024 23:39 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoihoi,

Ik ben even mevrouw zeur. Ik ben een meid van 20 jaar en woon op mezelf. Ik zit nu 4 jaar in een relatie met een jongen van bijna 27 inmiddels. (Ik weet t een leeftijdsverschilletje). Hij woont nog bij zijn ouders. Ik ben 100km verderop gaan wonen en eens in de zoveel tijd komt ie bij mij langs. We zien elkaar echt niet vaak. Afgelopen dagen was hij bij mij en ik irriteer me mateloos. Maar ik vraag me af, in hoeverre is het normaal dat ik me zo erg irriteer???

Hij slaapt elke dag uit tot 14:00, voor hem is 13:00 vroeg.

Ik moet werken om 07:30 tot 14:00 en kom thuis, meneer komt net zijn bed uit.

Ik moet werken om 13:00, zit de hele ochtend in t donker, voel me al bezwaard van het geluid van t koffiezetapparaat, en me in het donker klaar te maken voor werk.

Ik mis iemand die met me opstaat, lekker samen wat eten en de dag beginnen.

Hij werkt in een avondwinkel en zijn ritme is ‘te begrijpen’ echter was het de jaren voor hij daar werkte precies zo. Hij is aan het gamen tot 5u in de ochtend meestal, denk ik???

Hij werkt doordeweeks tot 01:30 ongeveer en 1x in het weekend tot 04:30 wat inderdaad laat is.

Ik hou van vroeg opstaan en productief zijn en als hij dan op bezoek is, pas ik mijn ritme helemaal aan aan hem! Hij totaal niet aan mij want hij heeft ‘weekend’.

Ik begin er tegenop te kijken als hij langskomt want dan ben ik uit mijn ‘gezonde routine’ waar ik zo lang naar gestreefd heb. Lekker voor werk sporten etc. En als hij er is lig ik om 3u snachts op de bank in slaap te vallen om toch nog wat tijd met hem te besteden.

Maar als ik dit aangeef geeft hij aan zich ‘ongewenst’ te voelen en hij geeft aan absoluut niet 10/11 uur op te willen staan.

Ik word er zo gek van…
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent 20...tijd genoeg om een partner te vinden die bij je past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt niet echt als een gezellige relatie!
Dat werk in de avondwinkel, is dat het enige dat je vriend te doen heeft? Of doet hij ook nog een opleiding? Hij klinkt erg onvolwassen eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet werken om 13:00, zit de hele ochtend in t donker, voel me al bezwaard van het geluid van t koffiezetapparaat, en me in het donker klaar te maken voor werk.
Hier moet je sowieso mee ophouden. Gewoon koffie zetten en zorgen dat jij naar je werk kan. Waarom doe je dit überhaupt.
Waarom moet jij er last van hebben ipv dat hij wellicht er last van heeft?

Jullie passen niet bij elkaar meer lijkt het
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je de hele ochtend in het donker gaan zitten in je eigen huis?

Doe in ieder geval je eigen ding en pas je niet zo aan, laat hem zich maar aanpassen als hij bij jou is.

Maar het klinkt niet als een goede match...
Alle reacties Link kopieren Quote
Je klinkt als zijn moeder.

Dit is wie hij is, hij hoeft niet te veranderen om jou te plezieren. Als dit niet de man is om je leven mee te delen dan stop je met de relatie.

Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
22-05-2024 07:29
Je klinkt als zijn moeder.

Dit is wie hij is, hij hoeft niet te veranderen om jou te plezieren. Als dit niet de man is om je leven mee te delen dan stop je met de relatie.

Succes!
Nou idd ;-D
En wat anderen zeggen, je bent jong en nog volop in het leven. Maak het uit en zoek een leukere man ( of blijf even single ;)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar staat hoe laat je op hoort te staan? Je hebt nogal een oordeel. Je vriend ‘meneer’ noemen is zo neerbuigend.
Begin eens met het anders benoemen. Je vriend slaapt niet bizar laat uit, je vriend heeft een ander, verklaarbaar, ritme.

Ook snap ik niet waarom jij in je eigen huis in het donker gaat zitten mokken of geen koffie durft te zetten. Vraagt hij dat van je?

Als jullie ritme niet past bij elkaar en jij je er zo ongemakkelijk bij voelt als jij beschrijft, dan kun je ook stoppen met de relatie, ipv van de ander te verwachten dat hij zich aan jou aanpast.
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
22-05-2024 07:44
Waar staat hoe laat je op hoort te staan? Je hebt nogal een oordeel. Je vriend ‘meneer’ noemen is zo neerbuigend.
Begin eens met het anders benoemen. Je vriend slaapt niet bizar laat uit, je vriend heeft een ander, verklaarbaar, ritme.

Ook snap ik niet waarom jij in je eigen huis in het donker gaat zitten mokken of geen koffie durft te zetten. Vraagt hij dat van je?

Als jullie ritme niet past bij elkaar en jij je er zo ongemakkelijk bij voelt als jij beschrijft, dan kun je ook stoppen met de relatie, ipv van de ander te verwachten dat hij zich aan jou aanpast.
Dit. Het is best een dealbreaker als jullie dagritme zo ontzettend van elkaar afwijkt. Maar dat van jou is niet per definitie beter dan dat van hem. Je mag desondanks gewoon besluiten dat het niet bij elkaar past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is leuk aan hem?

Jullie ritmes lopen heel erg uit elkaar. Er is geen goed of fout aan meer een nachtritme te hebben. Alleen match dit niet met jouw ritme, en jullie hebben samen zo geen ritme.

Wil je dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag het gewoon uitmaken, volgens mij vind je je vriend helemaal niet leuk.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij sommige mensen klopt hun dag-nacht ritme niet. Misschien voelt 1 uur ‘s middags voor hem wel als 8 uur ‘s ochtends.

Of je accepteert het of je maakt het uit. Hij is wie hij is.
Alle reacties Link kopieren Quote
als hij zich niet aan jouw wil aanpassen, en jij steeds voelt alsof je je aan hem moet aanpassen
Dan passen jullie dus niet
En wil hij ook niet zijn best doen het passend te maken
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit was één van de redenen dat ik het ooit eens heb uitgemaakt met een partner. Doordeweeks werkte hij, kwam thuis en ging gamen. In het weekend sliep hij uit tot 13 uur, dan tot 14-14.30 rustig ontbijten en koffie drinken, daarna douchen. Om 16 uur was hij klaar om aan zijn dag te beginnen.

Ik zag hem dus eigenlijk niet zo veel. Als ik in het weekend samen een dagje uit wilde, kon dat niet. Hooguit een middagje samen weg, dan deed hij wel zijn best om rond 13-14 uur klaar te zijn. Al met al niet het idee dat ik heb van een relatie en tijd met elkaar doorbrengen, dus ik heb het uitgemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh, hij komt een paar dagen naar jou en komt pas uit bed als jij naar je werk gaat? Gezellig wel, kan hij net zo goed thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
22-05-2024 07:44
Waar staat hoe laat je op hoort te staan? Je hebt nogal een oordeel. Je vriend ‘meneer’ noemen is zo neerbuigend.
Begin eens met het anders benoemen. Je vriend slaapt niet bizar laat uit, je vriend heeft een ander, verklaarbaar, ritme.
Mr & Mrs :heart:

Maar het klinkt alsof je het beter kan uitmaken inderdaad. 100km is ook wel ver.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook iemand die rustig tot in de middag uitslaapt. Zeker toen ik jonger was! Maar bij een ander pas ik me wel een beetje aan. Maar een gezellige relatie met een ochtendmens zit er niet in. Vooral ook omdat ik in de avond pas lekker op gang kom.

Jullie passen gewoon niet bij elkaar. Je bent te jong om je zo naar een ander te voegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die zeggen dat het ene ritme niet beter is dan het ander..tot 14 uur op bed liggen wijkt wel erg af van het gemiddelde. En de hele nacht gamen zou ik zwaar onaantrekkelijk vinden. Stel er komen in de toekomst kinderen, dan is dat eigenlijk onmogelijk voor je vriend. Dat je je niet vrij voelt in je eigen huis en gezelligheid mist is heel begrijpelijk. Ik denk dat je als je dit niet fijn vindt het zal moeten uitmaken want veranderen zal het niet.
Ik vind dat een relatie je leven leuker moet maken. Heel simpel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zeg eerlijk, in het weekend lig ik ook echt vaak tot in de middag in bed. Aangekleed en de deur uit is vaak pas eind van de middag. Het is een van de redenen dat ik geen kinderen wil.

Doordeweeks moet ik wel vroeg op. Blijft altijd hel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het niet bij elkaar past, dan kun je er inderdaad beter mee stoppen.

Naam heeft hier ook een behoorlijk ander ritme ivm wisselende diensten. Een enkele keer baal ik er ook weleens van, maar meestal gaat het prima. Zo zie ik hem in de ochtend als hij net thuis komt en is hij weer wakker als ik klaar ben met werk bijvoorbeeld. Niet elk weekend kunnen we samen wat doen, want soms werkt hij. Het is gewoon wat anders indelen dan mensen net hetzelfde ritme.

Ik ga trouwens wel gewoon m'n eigen gang.
tinytiny wijzigde dit bericht op 22-05-2024 08:25
4.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
22-05-2024 08:23
Ik vind dat een relatie je leven leuker moet maken. Heel simpel.
Zeker als je jong bent moet het gewoon leuk zijn en anders ermee kappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie relatie klinkt niet liefdevol. Meer een gewoonte die ontstaan is op je 16 die er nu dus gewoon 'bijhoort'.

Waarom komt hij jouw kant op als jullie elkaar toch amper zien? (En er dan vooral ergernis is).

Als hij moet tot 4:30 zou ik de volgende ochtend wel zachtjes doen. Als hij heeft zitten gamen tot weet ik hoe laat dan zeker niet. Dan gaan de lampen aan en pruttelt de koffiezetter gewoon als ik dat nodig zou hebben.

Doet je vriend nog een opleiding of zo? Want je nacht zo verprutsen (gamen) en dan een gat in de dag slapen... t zou mijn partner niet zijn als dit blijvend is. Hij zou wat mij betreft een andere baan mogen zoeken (met beter matchend ritme) en zijn dag-nachtritme aanpassen. Anders zou het wat mij betreft klaar zijn. (Een baan in bijvoorbeeld de zorg of een fabriek met ploegendienst en dus nachtwerk klinkt wat mij betreft toch anders dan in een avondwinkel werken en dan nachtwerk. In ploegendienst zit een doordacht schema met ook dagdiensten),
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij van 7.30 tot 14.00 moet werken, dan zie ik het probleem niet dat hij tot 14.00 in bed blijft liggen.

Als jij om 13.00 pas moet werken en hij mag tot die tijd niet worden gestoord, dan vind ik dat gestoord.

Je zou eens een compromis kunnen proberen. Als jij vroeg moet werken kan hij lekker uitslapen. Ga je pas laat werken, dan staan jullie samen eerder op.

Als hij zich totaal niet wil aanpassen, dan is vrijgezel zijn beter voor hem. Maar dat geldt ook voor jou. Of je moet iemand vinden die op alle voor jou belangrijke punten hetzelfde in het leven staan. Maar dat is lastig. Ook al omdat mensen veranderen. Relaties en compromissen gaan hand in hand.

Tot slot nog een tip: een oudere vriend is alleen maar leuk als die ook echt volwassener is. Met 27 nog thuiswonen, de hele nacht gamen, niet flexibel zijn, klinkt voor mij als een 27 jarig kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
In een relatie pas je je aan elkaar aan. Als hij daar geen zin in heeft weet je eigenlijk al genoeg.
Ik heb een ex die op die leeftijd hetzelfde soort leven leidde, inmiddels gaat hij richting de vijftig en er is nog niks veranderd. Zit hij ‘s nachts te gamen en z’n vrouw maar vroeg opstaan met de kinderen. :facepalm:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven