Tips Kopenhagen/Malmö 12 jarige

25-04-2024 11:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Yoehoe!

Ik denk erover om van de zomer met de trein naar Kopenhagen te gaan. En van daaruit een dagje naar Malmö. Hebben jullie tips wat te doen daar met een 12-jarige?
Alle reacties Link kopieren Quote
De treinreis van Kopenhagen naar Malmö is leuk en maar een half uur. Zweedse douanebeamten controleren je paspoort , dus je hebt echt het gevoel dat je naar een ander land gaat. De trein rijdt onder de brug door. Van de brug zelf zie je niet veel. Malmö is niet zo groot en ik vond er niet zo heel veel te doen. Er is een kasteel wat je kunt bezoeken, niet heel bijzonder Ik was er met slecht weer en na een paar uur had ik het er wel gezien. In Kopenhagen is Ripleys Believe it or not misschien wel leuk met een 12jarige.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Malmö een leuke stad. Mooi oud plein met allerlei restaurants, vond de Turning Torso interessant om te zien (er heen gefietst) en ook een interessante wijk.

Je kunt in Malmö ook naar het museum of disgusting food, als je een sterke maag hebt :P

In Kopenhagen vond ik dit een interessant museum:

https://www.vikingeskibsmuseet.dk/nl/

Het is een half uurtje met de trein.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies een jaar geleden deze trip gemaakt. Wij hadden de Copenhagen card. Je kan hiermee naar diverse bezienswaardigheden. Bv. diverse paleizen/kastelen, botanische tuin, de toren van een aflevering van Bassie en Adriaan, canaltour, enz. Hier zat ook de entree voor Tivoli-park bij. Voor de kinderen ter plekke kaarten voor de attracties gekocht. Ripleys en Guinessbook-records museum zat hier ook bij. Ik vond de kaart ideaal. Brengt je op ideeën om te doen en daarnaast zou ik normaal niet de entreeprijzen er voor over hebben.

In Mälmo zijn wij een paar uurtjes geweest en niet veel bezocht daardoor. We hebben een beetje door de stad gewandeld en zijn naar de Turning Torso, een hoge toren, geweest. Deze lag dichtbij het water. Daar zat ook een ijssalon in de buurt, dus lekker ijsje bij het water gegeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden ook de Kopenhagen card. Ideaal om ‘even’ een museum binnen te gaan ofzo, en de rondvaart vond ik ook leuk. Je kunt ook met de veerboot/OV naar Reffen. Leuke streetfood plek met straatkunst en volgens mij een skatepark enzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, is lees even mee, want ik ga volgende maand naar Kopenhagen en denk erover Malmo mee te pikken, ik wist tot voor kort niet dat die steden zó dicht bij elkaar lagen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Pingu schreef:
25-04-2024 15:39
Leuk, is lees even mee, want ik ga volgende maand naar Kopenhagen en denk erover Malmo mee te pikken, ik wist tot voor kort niet dat die steden zó dicht bij elkaar lagen.
Ik eerst ook niet. Was leuk om even de oversteek te maken. Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn 2 jaar geleden in Kopenhagen geweest met onze tiener. Tivoli een dag gedaan en dat was toch echt wel het hoogtepunt. Verder Reffen bezocht en vond ze ook heel leuk! Lekkere sfeer hangt daar. We hebben de botanische tuinen bezocht met ook de palmenkas en de vlindertuin en ook dat viel goed in de smaak. Wij hadden geen Copenhagen pas, hebben juist vooral ook veel gratis dingen gedaan :) Malmö overgeslagen. Wel over gedacht, maar ons leek Kopenhagen zelf toch leuker om meer tijd door te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk een eens voor de aardigheid wat je overnachtingen gaan kosten. Ik denk dat je daar niet blij van wordt. Wij hebben begin dit jaar al geboekt en de prijzen zijn verdubbeld.
Het Meininger hotel en Next House (via hun eigen site) waren te betalen, maar nu duur.

Dat zelfde geldt ook voor de trein. Die moet je eigenlijk al geboekt hebben.

Kopenhagen is heel leuk. Rondvaart, Reffen, de botanische tuin, de dierentuin en gewoon slenteren en in het park zitten.
Malmo vond ik niet zo bijzonder.

Check van te voren wat je wil gaan doen in Kopenhagen en leg die kosten naast de kosten van de Kopenhagen card. Wij hebben hem er niet uitgekregen. De keer daarna hebben wij gewoon een dagkaart gekocht indien nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Kopenhagen! Malmö vond ik niet zo leuk, heel erg Zweeds, heel georganiseerd. Terwijl Kopenhagen heel gezellig was, leuke terrasjes, bandjes, foodtrucks etc.

"De brug" is heel indrukwekkend.

Eventueel een andere stad in Denemarken toevoegen als vakantiebestemming.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juul234 schreef:
25-04-2024 16:55
Kijk een eens voor de aardigheid wat je overnachtingen gaan kosten. Ik denk dat je daar niet blij van wordt. Wij hebben begin dit jaar al geboekt en de prijzen zijn verdubbeld.
Het Meininger hotel en Next House (via hun eigen site) waren te betalen, maar nu duur.
Wij zaten in het Comwell Copenhagen portside dolce by Wyndham hotel. Ligt wat buiten het centrum, maar wel direct bij een metrostation. Als ik nu bij booking kijk voor 21-24 juli is het €388,-. Niet refundable en zonder ontbijt, maar goed. Vind dat niet super prijzig eigenlijk voor een stad als Kopenhagen. Wel refundable en met ontbijt is het €518. Maar voor die €120,- kan je wel ontbijten ergens hoor :) al is het ontbijt in het hotel wel echt heel erg uitgebreid en lekker moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
25-04-2024 23:30
Wij zaten in het Comwell Copenhagen portside dolce by Wyndham hotel. Ligt wat buiten het centrum, maar wel direct bij een metrostation. Als ik nu bij booking kijk voor 21-24 juli is het €388,-. Niet refundable en zonder ontbijt, maar goed. Vind dat niet super prijzig eigenlijk voor een stad als Kopenhagen. Wel refundable en met ontbijt is het €518. Maar voor die €120,- kan je wel ontbijten ergens hoor :) al is het ontbijt in het hotel wel echt heel erg uitgebreid en lekker moet ik zeggen.
Dat valt zeker mee en een mooi hotel!

Onze accommodatie (wel op een ander moment is al in prijs verdubbeld en dan is het wel even slikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zoek je in Malmö? Ik vind persoonlijk Lund een stuk charmanter / gezelliger, maar het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt.

Ik sliep in Kopenhagen in een van de Wake Up hotels, soort moderne slaapfabriek met van die efficiënte compacte kamers. Weet niet hoeveel het in de zomer kost, ik betaalde iets van €80 per nacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie tips!
Eerste maar eens zien te komen want vooralsnog kan ik geen treinreis er naar toe boeken want ik krijg steeds foutmeldingen. Frustrerend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezien de prijzen van hotels zou ik eerst daarnaar kijken. Met annulering. Dan trein boeken. (Tenminste als je flexibele data hebt)

Goede vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
yoehoe schreef:
26-04-2024 10:44
Bedankt voor jullie tips!
Eerste maar eens zien te komen want vooralsnog kan ik geen treinreis er naar toe boeken want ik krijg steeds foutmeldingen. Frustrerend!
Kijk eens op DB. Je kunt de app downloaden en tickets boeken. Als het niet goed lukt, kijk of je van het eerste station waar de internationale trein naar Duitsland vertrekt kunt boeken.
Van de zomer is het best een puinhoop wat betreft reizen van Nederland naar Kopenhagen. Er zijn veel werkzaamheden en als je pech hebt moet je omreizen met meerdere overstappen.

Wij hebben ze in iedergeval wel kunnen boeken. Kijk ook voor 1ste klas, je kind reist nog gratis met je mee zowel in Nederland, Duitsland als Denemarken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven