Weekendje Leeuwarden

20-03-2024 07:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Half april gaan mijn vriend en ik een weekendje naar Leeuwarden.
Wij hebben veel Europese steden gezien, natuurlijk ook een groot aantal in Nederland, maar Friesland stond nog op ons lijstje, zo gezegd zo gedaan.

Wie heeft er tips wat we absoluut niet mogen missen.
Denk aan lekkere lunchtentjes en waar we in de avond goed kunnen eten.
Welke straatjes/hofjes/winkels/musea bezienswaardigheden zijn te leuk om niet te doen?

Alle tips zijn welkom!
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al een verblijf geboekt? Anders is de oude gevangenis heel bijzonder om in te slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
20-03-2024 07:58
Heb je al een verblijf geboekt? Anders is de oude gevangenis heel bijzonder om in te slapen.
Ja , echt leuk en dicht bij centrum. Anders Post Plaza ook prachtig gebouw. Ook om bv te lunchen.

Bij de Bajes hebben ze ook een restaurant, wat duurder dan eetcafe .

Centrum is sowieso mooi om doorheen te slenteren . Prinsentuin is er ook vlakbij.

Grappig hoe dat werkt in je/ mijn hoofd. Ik zat er als kind/ puber op school en mijn ouders werkten er. Ik loop in gedachten weer door allerlei straatjes.

Vanaf de nieuwstad naar de Oldenhove lopen daar heb je leuke boutiekjes en kaaswinkeltjes enzo.

Veel plezier !
Loslaten is de hoop opgeven op een beter verleden. # omdenken
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat straatje tussen de Nieuwstad en de Oldenhove heet "kleine kerkstraat", die is uitgeroepen tot leukste winkelstraat(je) van Nederland en het is echt een aanrader.

Lunchen kun je heerlijk bij huize Kwast en bij mooi weer is de Prinsentuin heel fijn inderdaad.
Maar het allerleukste is een greenjoy bootje reserveren en de stad vanaf het water ontdekken, wij doen het zomerdag regelmatig met vrienden.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, en als je tijd hebt, ga naar de bios in Leeuwarden! Ik ben er laatst pas voor het eerst geweest en ik vind het echt een onwijze belevenis!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeker ook de trein naar Franeker pakken voor het planetarium.
Alle reacties Link kopieren Quote
Museumhuis Van Eysinga en dan lekker dwalen. Achter elke deur een nieuwe verrassing. Audiogids is een aanrader.

Trouwens geen familie van Eise Eisinga (planetarium in Franeker is inderdaad zeer de moeite waard).
Rooss4.0 schreef:
20-03-2024 08:37
Oh, en als je tijd hebt, ga naar de bios in Leeuwarden! Ik ben er laatst pas voor het eerst geweest en ik vind het echt een onwijze belevenis!
Wat is er dan bijzonder aan die bios?
Alle reacties Link kopieren Quote
Op deze site https://www.visitleeuwarden.com/nl/ontd ... leeuwarden is veel info te vinden. Het bezoekerscentrum zit tegenwoordig aan het eind van de Kleine Kerkstraat, vlakbij de Oldehove.

Keramiekmuseum, Fries Museum, Blokhuispoort zijn leuk.
Ontbijt of lunch is Stek een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh wat veel leuke tips!

Ik ga ze noteren en met vriend doornemen wat we willen gaan doen.
Zoveel zin in, de voorpret is ook altijd zo leuk.

En het Viva Forum is weer een bron van fijne ideeën.

Blokhuispoort stond al op het lijstje.
En ik zal de linkjes bekijken.

Super bedankt alvast!
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Musical de tocht is echt een aanrader als je toch in de buurt bent
Alle reacties Link kopieren Quote
Is de trein naar Groningen al genoemd?😛

Tegenover het station in Leeuwarden zit Loetje, mocht je die in je eigen buurt niet hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het Fries Museum verrassend leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
20-03-2024 09:50
Wat is er dan bijzonder aan die bios?
Superdeluxe, heerlijke ligstoelen en ook als je breed zit raak je je buurman niet aan. Bij binnenkomst kom je in een soort fastfoodwalhalla waar de keuze reuze is en iedereen heeft bij zijn stoel een tafeltje dat je naar je toetrekt zodat je liggend je popcorn kunt nuttigen. Ik ben geen "stadse" dus voor mij was dit echt een belevenis. Een aanrader voor een natte zaterdagavond bv.
Nadeeltje: geen pauzes in de films. Even plassen dus voor je naar binnen gaat.

"De tocht" vond ik dan zelf weer weinig aan gebiedt eerlijkheid me te zeggen. Heel veel geld voor een dun verhaal.
Qua decor ed zit ie wel leuk in elkaar maar een aanrader...mwoah.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Restaurant Wannee.
Loop door de prinsentuin.

Een bezoek aan Harlingen als je tijd over hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leeuwarden heeft ook een dierentuin. En een luchmachtbasis als de vriend van to graag naar straaljagers wil kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met een sloepje door de grachten. Logeren in hotel Vie Via. Lekker koffie drinken in Post Plaza. De oude gevangenis bezoeken (winkeltjes, horeca, ateliers, bieb). Als het lekker weer is aan de gracht op een terrasje zitten mensen kijken.

Als je van musea houdt: Fries Museum en Keramiekmuseum. De kleine, leuke winkels vind je in de Kleine Kerkstraat en de Sint Jacobsstraat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
20-03-2024 12:55
Leeuwarden heeft ook een dierentuin. En een luchtmachtbasis als de vriend van to graag naar straaljagers wil kijken.

Want dat is alleen interessant voor mannen? Laten we alsjeblieft eens ophouden met die gender stereotypes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Coffeeshop de Os :heart:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand de beste vega-eettip in Leeuwarden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Minneke schreef:
20-05-2024 22:01
Weet iemand de beste vega-eettip in Leeuwarden?
Ik vind zelf Bahns en Boba lekker. Bowls and rolls ook prima. Maar dit zijn lunchtenten. Waar zit je zelf aan te denken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel, ga ik bekijken! Ik moet de komende periode wat vaker in Leeuwarden zijn, dus eigenlijk zijn alle eettips welkom. Het nuttige met het aangename verenigen! Ik eet vega maar lust alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verder zijn er talloze tenten aan de gracht met lekker eten. Huize Kwast, Fire Cafe, Dikke van Dale. Niet specifiek vega maar er is altijd wel vega keuze.

Verder nog Lazy Lemon, Post Plaza, Barrevoets, Bagels & Beans, Proefverlof.

Als je van kroketten houdt, de vega kroketten van Het Leven zijn heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
21-05-2024 18:24
Verder zijn er talloze tenten aan de gracht met lekker eten. Huize Kwast, Fire Cafe, Dikke van Dale. Niet specifiek vega maar er is altijd wel vega keuze.

Verder nog Lazy Lemon, Post Plaza, Barrevoets, Bagels & Beans, Proefverlof.

Als je van kroketten houdt, de vega kroketten van Het Leven zijn heerlijk.
Dit zit in de oude gevangenis. Een hele mooie locatie en een geniale naam voor een eetgelegenheid op deze locatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle tips! Het hoeft zeker niet exclusief vega(n) te zijn hoor, als er maar net zoveel liefde in zit als in de rest. Ik ga op pad, bedankt!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven