Mode & Beauty
alle pijlers
Gaatjes in t-shirts
maandag 8 april 2024 16:44
Ik heb vandaag een t-shirt voor de 4de keer aan en ja hoor: gaatjes ter hoogte van mijn buik.
Dit heb ik dus altijd met t-shirts, dat er al heel snel kleine gaatjes in verschijnen.
Het maakt niet uit wat voor shirt ik koop; duur of goedkoop. Ik was kleding op lage temperatuur en het gaat niet in de droger.
Ik snap dat kleding niet het eeuwige leven heeft, maar het gebeurt dus al na een paar keer dragen. Ik vind dat niet normaal. Dit was ook geen goedkoop shirt trouwens.
Ik heb 1 t-shirt die na jaren nog steeds goed is gek genoeg. Ik heb wel eens een shirt van hetzelfde merk en model gekocht, maar die was ook binnen de kortste keren stuk.
Google leert me dat gaatjes veroorzaakt kunnen worden door een broekriem, maar die draag ik niet.
Wat doe ik toch verkeerd met mijn kleding?
Dit heb ik dus altijd met t-shirts, dat er al heel snel kleine gaatjes in verschijnen.
Het maakt niet uit wat voor shirt ik koop; duur of goedkoop. Ik was kleding op lage temperatuur en het gaat niet in de droger.
Ik snap dat kleding niet het eeuwige leven heeft, maar het gebeurt dus al na een paar keer dragen. Ik vind dat niet normaal. Dit was ook geen goedkoop shirt trouwens.
Ik heb 1 t-shirt die na jaren nog steeds goed is gek genoeg. Ik heb wel eens een shirt van hetzelfde merk en model gekocht, maar die was ook binnen de kortste keren stuk.
Google leert me dat gaatjes veroorzaakt kunnen worden door een broekriem, maar die draag ik niet.
Wat doe ik toch verkeerd met mijn kleding?
maandag 8 april 2024 16:52
Ik heb het ook en ook met shirts die niet met een knoopsgat in aanraking komen (die ik alleen met een rok draag waar een elastieken tailleband omheen zit).
Waar ik nu op probeer te letten is voldoende afstand te houden tussen mijn buik en de plek waar ik zit (bureau, eettafel) of bij het aanrecht. Ik denk dat ik de neiging heb er tegen aan te leunen of te strak tegen mijn werkplek te zitten.
Waar ik nu op probeer te letten is voldoende afstand te houden tussen mijn buik en de plek waar ik zit (bureau, eettafel) of bij het aanrecht. Ik denk dat ik de neiging heb er tegen aan te leunen of te strak tegen mijn werkplek te zitten.
maandag 8 april 2024 17:07
Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat dat de oorzaak is. Dat het er ook aan ligt of een tshirt enkel of dubbel geweven is, maar dat is niks heeft te maken met duur/goedkoopOlea schreef: ↑08-04-2024 16:52Ik heb het ook en ook met shirts die niet met een knoopsgat in aanraking komen (die ik alleen met een rok draag waar een elastieken tailleband omheen zit).
maandag 8 april 2024 17:09
Komt door je bureaurand en je broekrand.
Ik had dit ooit om de haverklap
Heb toen een soort schuim rubberen vorm die op de dakdragers van onze auto zat om mijn bureaurand geschoven en voila...nooit meer gaatjes
Deze maar dan recht:
https://www.verpakkingenxl.nl/schuimpro ... -vorm.html
Heb toen een soort schuim rubberen vorm die op de dakdragers van onze auto zat om mijn bureaurand geschoven en voila...nooit meer gaatjes
Deze maar dan recht:
maandag 8 april 2024 17:31
Ik heb dit ook jaren gehad, elke keer gaatjes. De laatste jaren niet meer. Geen idee waar dit precies aan ligt, maar ik vermoed de broekknoop. Deze heb ik namelijk laatste jaren uit mijn leven gebannen en sindsdien geen last meer van gehad.
En ik ben betere kwaliteit kleding gaan kopen dat zal ook wel deels bijdragen.
En ik ben betere kwaliteit kleding gaan kopen dat zal ook wel deels bijdragen.
maandag 8 april 2024 17:34
Née hoor, dat is het allemaal niet! Het is het mysterieuze gatenmonster die dat doet…
Hij heeft voorkeur voor bepaalde shirts want het gebeurt niet bij alle shirts. Terwijl je als mens echt niet anders beweegt/zit met shirt a of met shirt b.
Zonder gekkigheid, dit is een topic dat echt zo af en toe de kop op steekt… het is toch iets van alle tijden, dat is duidelijk!
Hij heeft voorkeur voor bepaalde shirts want het gebeurt niet bij alle shirts. Terwijl je als mens echt niet anders beweegt/zit met shirt a of met shirt b.
Zonder gekkigheid, dit is een topic dat echt zo af en toe de kop op steekt… het is toch iets van alle tijden, dat is duidelijk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 8 april 2024 17:38
Ik heb geen bureaubaanvlokkenopjebrood schreef: ↑08-04-2024 17:09Komt door je bureaurand en je broekrand.
Deze maar dan recht:
maandag 8 april 2024 17:51
Hm, dat wel, maar ik sta echt niet lang in de keuken.fashionvictim schreef: ↑08-04-2024 17:40Heb je een stenen aanrechtblad? Ik had dat in mijn vorige huis ook en daar had ik een stenen aanrechtblad. Het kwam van het afwassen, dan schuurde mijn shirt kennelijk onbewust tegen het aanrecht.
Ik zit/sta sowieso niet veel aan tafels of werkbladen.
maandag 8 april 2024 18:00
maandag 8 april 2024 18:08
Ik heb nog shirts en truien van 18 jaar terug. Van de only, Hema en esprit. Die zijn van mooi dik katoen. Gaan maar niet kapot. Ben best zuinig en het zijn dingen die altijd kunnen.
De laatste 10 jaar ben ik om de zoveel maanden bezig met zoveel aankopen van dezelfde (zover ik weet) shirts en ze worden dun en gaatjes inderdaad. Ik hoorde van een stoffeerder dat het katoen de laatste tijd enkel in plaats van dubbel draads is. Geen idee of dat klopt.
Vorige week zocht ik shirts voor mijn man en ik hield het shirt tegen het licht. Zag ik gevlamd doorschijnende en dichte stukken stof. Heb ze toch meegenomen voor een paar euro per stuk en moet nog op speurtocht naar goede. Ben bang dat ik die niet vinden ga. Best zonde steeds nieuwe kopen en het recyclen en weer produceren, vervoeren naar winkels.
De laatste 10 jaar ben ik om de zoveel maanden bezig met zoveel aankopen van dezelfde (zover ik weet) shirts en ze worden dun en gaatjes inderdaad. Ik hoorde van een stoffeerder dat het katoen de laatste tijd enkel in plaats van dubbel draads is. Geen idee of dat klopt.
Vorige week zocht ik shirts voor mijn man en ik hield het shirt tegen het licht. Zag ik gevlamd doorschijnende en dichte stukken stof. Heb ze toch meegenomen voor een paar euro per stuk en moet nog op speurtocht naar goede. Ben bang dat ik die niet vinden ga. Best zonde steeds nieuwe kopen en het recyclen en weer produceren, vervoeren naar winkels.
maandag 8 april 2024 19:15
Ik moet je weer teleurstellen, ik zit niet veel in de auto en als ik jn de auto zit heb ik vrijwel altijd een jas aan.
maandag 8 april 2024 19:29
Doe je je shirts in je broek aan de voorkant? Misschien dat het door de binnenkant van je broeksknoop komt anders. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar 1 keer heb gehad en dat kwam doordat ik met riem en shirt daar overheen tegen het hek bij een concert had staan springen. Dat schuurde en toen had ik gaatjes in mijn shirt. Maar verder echt nooit last van.
maandag 8 april 2024 19:33
maandag 8 april 2024 19:50
maandag 8 april 2024 20:13
Hier zijn al heel vaak topics over geopend en het mysterie is nog steeds niet opgelost
Ik heb hier ook last van, geef daarom ook niet zoveel geld meer uit aan t shirts omdat ze toch kort meegaan.
Ik draag geen riemen, zit weinig in de auto en het komt ook niet door bureauwerk.
Het gekke is dat mijn man er geen last van heeft. Die draagt wel een riem.
Het blijft een groot mysterie.
Ik heb hier ook last van, geef daarom ook niet zoveel geld meer uit aan t shirts omdat ze toch kort meegaan.
Ik draag geen riemen, zit weinig in de auto en het komt ook niet door bureauwerk.
Het gekke is dat mijn man er geen last van heeft. Die draagt wel een riem.
Het blijft een groot mysterie.
maandag 8 april 2024 20:38
Ik heb hier ook wel eens een topic over geopend maar weet nog steeds niet wat het is. Ik gok op een combinatie van schuren en slechte kwaliteit kleding. Maar het maakt tegenwoordig bij mij ook niet uit of het dure of goedkope kleding is, ik het bij beiden. Vroeger had ik veel shirts van Esprit en de V&D, daarbij had ik het nooit en die voelden ook veel dikker aan.
Nog een andere verklaring die wat minder leuk is. Bij mij kwam het pas toen ik dikker werd en een buik(je) kreeg. Ik denk dat ik toen ook vaker langs dingen schuurde zoals een bureau of tafel. Dat misschien gecombineerd met slechtere kwaliteit kleding.
Nog een andere verklaring die wat minder leuk is. Bij mij kwam het pas toen ik dikker werd en een buik(je) kreeg. Ik denk dat ik toen ook vaker langs dingen schuurde zoals een bureau of tafel. Dat misschien gecombineerd met slechtere kwaliteit kleding.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in