Slecht gevoel ex-vriendin

25-03-2024 11:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

na een pijnlijke relatiebreuk blijft mijn ex-vriendin op allerhande manieren ¨aanwezig¨ in mijn leven. Tijdens een korte relatie (9 maanden) ging mijn toenmailige vriendin vreemd, heeft ze spullen van mij bewust verstopt en speelde ze emotionele en psychologische spelletjes. Daarnaast loog ze ook over het vreemdgaan (wat uiteraard niet zo vreemd klinkt).

We zijn nu 3 maanden uit elkaar, in ons laatse app-contact wenst ik haar alle geluk toe en gaf aan geen contact meer te willen om de relatiebreuk te verwerken. Echter na een week stuurde ze me een bericht waar ik positief en vriendelijk op reageerde. Weer een week later stuurde ze me een appje maar verwijderde ze dit. Hier heb ik nooit op gereageerd.

Daarna blokkeerde ze me op facebook (we waren niet meer bevriend op FB) en dit vond ik prima. Ik kon me volledig focussen op het verwerken van de relatiebreuk. En dit lukte goed.
Anderhalve maand later heeft ze me dan gedeblokkeerd op FB. Wederom helemaal prima. Ik zag toen wel dat ze een nieuwe relatie had met die jongen waar ze me mee bedroog.

3 weken geleden ontving ik een connectieverzoek van haar op Linkedin, ik heb geen behoefte aan deze connectie en we hebben professioneel al helemaal niets met elkaar. Ik negeerde dit dus.

En nu kreeg ik 3 dagen geleden een volgverzoek via Instagram van haar. Ik ben er ondertussen wel klaar mee, negeerde dit en heb haar geblokkeerd.

Ik heb best moeite gehad (en soms nog) met deze breuk, door de manier waarop, ik zag het niet aankomen en achteraf vielen wat nare puzzelstukjes op de juiste plaats. Ik ga ook naar een psycholoog om te werken aan mezelf en me persoonlijk te ontwikkelen.

Kan ik nog iets doen? Ik ben soms echt bang dat ze me gaat blijven contacteren via verschillende wegen of dat ze ooit leugens over me gaat verspreiden als ik niet inga op haar contactpogingen. Ik wil echt niets meer met haar te maken hebben en ik wil haar al zeker niet appen met de vraag om me gerust te laten, dit door de eerdere psychologische trucjes die ze eerder toepaste in de relatie. Ik ben echt klaar met deze dame maar bewust en ook bewust doet het me nog wel een beetje denk ik. Hoe kan ik haar helemaal vergeten als ze toch verschillende pogingen onderneemt om met me in contact te komen?
Je doet het prima. Nergens meer op reageren, dan houdt ze vanzelf op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze speelde al eerder emotionele en psychologische spelletjes, dat doet ze nu weer. Bescherm jezelf. Jij weet nu wel beter, je zit godbeterd bij een psych door haar. Schrap die meid uit je leven. Alles blocken en negeren. Geef haar geen strohalm. Iedere vorm van contact is voor haar bevestiging dat ze door kan gaan. En daar ga jij aan onderdoor.

Volhouden, jij wil dit niet, want jij gaat voor je eigen geluk. Daar draagt zij niet aan bij. Het gaat er al lang niet meer om wat zij wil, JIJ WIL GEEN CONTACT. Dus gebeurt dat niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet meer vriendelijk zijn zoals in het begin, maar dat doe je al.
En loslaten zit in jezelf.
Naar dat je bang bent dat ze verhalen over je gaat verspreiden, maar heb ook een beetje vertrouwen aan de eventuele ontvangers van zulke berichten.
Ergens denk ik dat het niet zover komt hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
25-03-2024 13:36
Ze speelde al eerder emotionele en psychologische spelletjes, dat doet ze nu weer. Bescherm jezelf. Jij weet nu wel beter, je zit godbeterd bij een psych door haar. Schrap die meid uit je leven. Alles blocken en negeren. Geef haar geen strohalm. Iedere vorm van contact is voor haar bevestiging dat ze door kan gaan. En daar ga jij aan onderdoor.

Volhouden, jij wil dit niet, want jij gaat voor je eigen geluk. Daar draagt zij niet aan bij. Het gaat er al lang niet meer om wat zij wil, JIJ WIL GEEN CONTACT. Dus gebeurt dat niet.
Niet helemaal eens met deze invalshoek. Het is niet alleen zij die deze situatie/relatie in stand hield; TS liet het gebeuren. Goed dat hij/zij daaraan werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles blokkeren vanuit jouw kant. Want dat zij jou blokkeert en weer deblokkeert zie je dat dus en denk je er weer wat van. Blokkeer haar als nog kan vanuit jouw kant, alles.

En vraag me wel af als zij je blokkeert op apps, hoe je dan kan zien dat ze nieuwe vriend heeft. Heb je zitten kijken/dingen van haar zitten liken ofzo en ben je daarom geblokkeerd?
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 25-03-2024 17:30
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Blokkeer háár maar. En reageer niet op haar als ze vraagt waarom je dat doet. Je doet het op deze manier ( niet reageren) helemaal goed en dit is ook echt de enige manier om haar te stoppen en voor jou om straks open te staan voor een nieuwe relatie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
25-03-2024 13:44
Alles blokkeren vanuit jouw kant. Want dat zij jou blokkeert en weer deblokkeerd zie je dat dus en denk je er wwer wat van. Blokkeer haar als nog kan vanuit jouw kant, alles.

En vraag me wel af als zij je blokkeert op apps, hoe je dan kan zien dat ze nieuwe vriend heeft. Heb je zitten kijken/dingen van haar zitten liken ofzo en ben je daarom geblokkeerd?
Ik heb na het verbreken van de relatie haar verwijderd als vriend op Instagram en FB (reden is door het vreemdgaan). Er was daarna nog 5x contact via whatsapp. Enkele weken later blokkeerde ze me op FB. Later zag ik dat ze me gedeblokkeerd had en haar relatiestatus stond openbaar. Op geen enkele manier heb ik contact gezocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze is bang dat je niet meer aan haar denkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
JackKos schreef:
25-03-2024 13:54
Ik heb na het verbreken van de relatie haar verwijderd als vriend op Instagram en FB (reden is door het vreemdgaan). Er was daarna nog 5x contact via whatsapp. Enkele weken later blokkeerde ze me op FB. Later zag ik dat ze me gedeblokkeerd had en haar relatiestatus stond openbaar. Op geen enkele manier heb ik contact gezocht.
je hebt haar verwijderd als vriend op FB. Hoe zie je dan dat ze je geblokkeerd heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
25-03-2024 14:01
je hebt haar verwijderd als vriend op FB. Hoe zie je dan dat ze je geblokkeerd heeft?
Toen ik in messenger zag dat ik niet meer in de mogelijkheid was om met haar te chatten, wat ik overigens niet wil of toen wou. Ik was onze berichten aan het verwijderen. En toen zag ik dat ze overal verdwenen was. Wat ik helemaal prima vond! Dat was nog toen ik het emotioneel moeilijk had met de breuk dus checkte ik dit even.

En ik zag dat ze me gedeblokkeerd had omdat ze terug stond bij “mensen die je mischien kent”.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klopt, een verwijderde vriend blijft in messenger staan.

Ik heb zomaar een beetje het idee dat ze jou gedeblokkeerd had juist zodat je haar nieuwe status kon zien. Ze probeert je nog te raken op eoa manier.

Je doet het goed, negeren, negeren, negeren. Het houdt vanzelf een keer op.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
25-03-2024 14:13
Het klopt, een verwijderde vriend blijft in messenger staan.

Ik heb zomaar een beetje het idee dat ze jou gedeblokkeerd had juist zodat je haar nieuwe status kon zien. Ze probeert je nog te raken op eoa manier.

Je doet het goed, negeren, negeren, negeren. Het houdt vanzelf een keer op.
Dit idee heb ik dus ook, dat ze me gedeblokkeerd heeft net toen ze haar relatiestatus aanpaste. Nu goed, ik ben echt klaar met haar, de deur is dicht, gesloten en de sleutel is weggegooid.

De focus ligt echt oprecht op mezelf maar waarom zijn personen zo psychisch beschadigd dat ze zelfs na het zelf verbreken van een relatie, terwijl ze nieuwe relatie hebben, mij zo hard heeft gekwetst nog zo willen “aanwezig” zijn en proberen na te trappen. Wat deels lukt anders had ik dit topic niet gestart..
Goed dat je aan jezelf werkt en je een duidelijke grens hebt.
Uiteindelijk zal dit gedrag vast stoppen als je het blijft negeren.
Omdat haar gedrag nog steeds iets met je doet (op welke manier dan ook) zou ik haar toch ook op alle kanalen blokkeren.
Zo voorkom je dat je op ongewilde momenten met haar geconfronteerd wordt, doordat er voor jou niets meer te vinden is over haar (en ze dus bijv. ook niet meer tussen je voorgestelde personen komt te staan)

Werk aan je eigen proces, en maak je ook niet druk over het feit wat zij doet en/of over je verteld. Je hebt er geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren Quote
De waarom vraag hoeft jou niet bezig te houden, alles te (willen) weten maakt niet gelukkig.

Je mag je gewoon lekker op jezelf concentreren en zij mag het lekker uitzoeken.
...
Je kunt haar toch ook overal blokkeren? Whatsapp, Facebook, ik heb geen insta maar daar kan het vast ook en alle andere kanalen?
Nummer kun je ook blokkeren. Je kunt haar volgens mij op alle ingangen blokkeren.
En duikt ze ergens op, op internet. Niet naar kijken en niet op reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Idd, zelf blokkeren dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het heeft geen zin het te proberen te begrijpen...
Onzekerheid misschien. Verveling. In ieder geval is het jouw tijd en aandacht niet waard.

Je deed het top, je doet het goed. Niks aan veranderen. Er raakt vast binnenkort wel iemand anders verstrikt in haar web.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Je doet het goed en ik vind het heel sterk van je dat je er niet op in gaat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik heel eerlijk ben, je bent erg bezig met evt contact met haar. Je weet precies waar en wanneer je wel/niet geblokt bent etc.

Ik heb niet zo'n ex maar wel een ex vriendin (vriendschap). Ik heb vanaf dag 1 alle contacten eruit geflikkerd en ook haar telefoonnummer gewist om mezelf te beschermen. Ik kan haar nergens meer volgen.

Geen energie meer insteken.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een update.

Na het lezen van de adviezen en antwoorden heb ik haar geblokkeerd op Whatsapp, Instagram en Facebook. Had echt geen zin meer om haar digitaal tegen te komen. En dat lukt prima, focus ligt beter.

Maar, zij werkt voor een externe firma tweewekelijks bij op mijn werk (een voetbalclub). Zij werkt als barvrouw in een tribune waar ik nooit kom. Maar nu werkt ze plots in de tribune waar ik voor mijn werkgever (als vaste werknemer) werk. Ik ben haar nu al tweemaal fysiek bijna letterlijk tegen het lijf gelopen en schrok de eerste keer wel. Ze deed ook of er niets aan de hand was en vroeg op een heel enthousiaste toon “Hoe gaat het met je!?”. Ik zei enkel “goed” en ben doorgewandeld.

Maar dus, ik heb haar op (bijna) alles geblokkeerd. Kreeg ik gisteren toch niet een sms van haar over een betaling (10 eur) van maanden geleden, dit is echt een verwaarloosbaar iets imo. Heb geantwoord dat ik het terug betaal. Ze blijft dus wel echt proberen om op allerhande manieren “aanwezig” te blijven.

Ik begin het best zielig te vinden, ze heeft een nieuwe relatie en lijkt me gelukkig te zijn. Wou het gewoon een van me afschrijven. Maar tips of verklaring van haar gedrag zijn steeds welkom. Ik kan haar uiteraard ook blokkeren dat ze me geen sms meer kan sturen. Alleen vrees ik dat ze dan weer een andere manier gaat vinden :-].
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind je dit niet gewoon een mega afknapper? Zij die nog zo met je bezig is?

Je mag ook gewoon geïrriteerd tegen haar zeggen : stop met contact, in welke vorm dan ook.

Dit is gewoon mal geworden van haar.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
25-03-2024 14:00
Ze is bang dat je niet meer aan haar denkt.
Dat denk ik ook, ze wil TO niet, maar TO moet haar wel willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
27-04-2024 16:50
Vind je dit niet gewoon een mega afknapper? Zij die nog zo met je bezig is?

Je mag ook gewoon geïrriteerd tegen haar zeggen : stop met contact, in welke vorm dan ook.

Dit is gewoon mal geworden van haar.
Ik vind het vooral, zoals ik schrijf, zielig. Een afknapper is niet zo aan de orde, wil haar niet terug.

Wil me focussen op mezelf en m’n toekomst. Het zijn allemaal bewuste acties van haar. Heb gewoon moeite met haar manier van “handelen”, al zou ik daar niet over moeten nadenken. Haar probleem. Ik heb enkel in de hand hoe ik er al dan niet op reageer. En heb gewoon geen zin in contact en zeker niet om het haar te zeggen, gewoon negeren lijkt me de beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren Quote
JackKos schreef:
27-04-2024 17:49
Ik vind het vooral, zoals ik schrijf, zielig.
Hou toch op joh.
...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven