E reader of gewone boeken

26-04-2024 09:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een vraagje, ik hou van lezen en lees altijd gewone boeken. Heb nooit een e reader gewild, maar begin nu toch te twijfelen. Ik heb zo onderhand zoveel boeken en waar laat ik die, en gewone boeken zijn ook zo prijzig.

Is het verstandig om toch over te stappen naar een e reader? Graag jullie ervaringen, en of ik dan een abonnement moet nemen of niet en welke e reader jullie bevalt.
Ik heb de kobo e reader gezien en de pocketbook. Zit er veel verschil in de verschillende soorten?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Beide

Voor mij het voordeel met een ereader is dat het lichter in de hand is. Ik kan in het donker lezen. Minder bagage op vakantie.
En ebooks zijn vaak goedkoper. Ik heb een Kobo ereader met een Kobo plus abonnement. Voor mij een prima combinatie. Daarnaast kijk ik vaak in tweedehands boekenwinkels voor echte boeken die ik graag op papier wil
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, volgens mij is dat heel persoonlijk. Zelf heb ik een e-reader geprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen en lees alleen op papier. Dat hoeft niet superduur te zijn: bibliotheekabonnement, ruilen met vrienden en familie, tweedehands -- al koop ik ook gerust nieuwe boeken.

Kun je misschien een e-reader lenen van familie of vrienden? Dan kun je testen of het apparaat iets voor je is. Zo ja, daarna verdiepen in welk model en welk abonnement dan. Zo nee, weet je dat ook weer :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier team e-reader! Ik wilde er ook nooit eentje, maar ben uiteindelijk toch overstag gegaan en heb sindsdien nooit meer een papieren boek gelezen.

Voordelen voor mij: licht van gewicht, lettertype aanpasbaar qua type en grootte, overal kunnen lezen door het verlichte beeldscherm, past met gemak in m’n handtas dus gaat overal mee naar toe waar ik moet wachten of bijvoorbeeld in de trein.

Ik heb een kobo met een kobo plus abonnement en ook dat bevalt goed. Veel keus in boeken. Ik heb geen ervaring met een ander merk e-reader, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik ben toen naar een winkel gegaan om het in het echt te bekijken en uit te proberen welke je het beste leek. Geen spijt van m’n keuze!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had altijd hetzelfde maar ben vorig jaar toch gezwicht voor een ereader met kobo+ abonnement. Ik sjouwde op vakantie altijd 5 boeken mee, dat was de voornaamste reden. Bevalt prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjejee schreef:
26-04-2024 09:43
Hier team e-reader! Ik wilde er ook nooit eentje, maar ben uiteindelijk toch overstag gegaan en heb sindsdien nooit meer een papieren boek gelezen.

Voordelen voor mij: licht van gewicht, lettertype aanpasbaar qua type en grootte, overal kunnen lezen door het verlichte beeldscherm, past met gemak in m’n handtas dus gaat overal mee naar toe waar ik moet wachten


Dit allemaal. Ik ben ook overstag gegaan een half jaar geleden en ik vind het heel fijn. Vooral het kunnen lezen in het donker, als ik 's nachts niet kan slapen en mijn partner niet wil storen.

Ik heb een abonnement op de online bibliotheek, en dat gaat ook prima.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit een e-reader gewild, overstag gegaan, maar helaas, ding ligt te verstoffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een kobo glo en ben er echt heel blij mee. 's avonds in bed kunnen lezen met het ingebouwde lampje, zo ook op vakantie voor de tent in het donker, en ik hoef geen stapels boeken mee de koffer in te nemen. Plus dat ik een boek maar eenmalig lees en dat het dan toch duur is.

Wel mis ik het 'kadootjes' gevoel van een mooi boek, ik had altijd een stuk of drie boeken op mijn nachtkastje liggen en daar kon ik echt van genieten. De kaft, de dikte, even erdoor bladeren en soms zelfs effe snuffelen aan de geur van het verse papier. Het exclusieve van een boek mis ik dan omdat het op de e-reader allemaal dezelfde letters zijn zeg maar. Maar praktisch is het zeker wel. Amazon verkoopt de kindle, daar heb ik ook goede ervaringen over gehoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Team e-reader. Ik lees vooral op vakanties en het scheelt een hoop gesleep.

Soms koop ik nog wel eens een boek bij de kringloop of ik neem er eentje uit zo'n ruilbieb op vakantie maar een boek kopen voor de winkelprijs doe ik nooit meer.

Ik hou van Bookchoice: een pakket van 8 e-books en luisterboeken per maand voor €3,99 per maand
Je kunt niks kiezen en daardoor heb ik verrassende boeken gelezen die ik anders nooit uitgezocht had.


Ik heb de Kobo Nia, volgens mij de goedkoopste Kobo en ik ben er erg tevreden over.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Team e-reader!. Makkelijk mee te nemen, dikste boeken kun je gewoon in je hand houden, je kunt in de zon lezen en ook gemakkelijk aan te passen of aan te vullen.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil geen normale boeken meer, lig vaak op mijn zij in bed te lezen en dat vind ik met een papieren boek echt niet handig. Ook zou het een te dure hobby worden, ik lees meerdere boeken per week.

Toevoeging: de enige boeken die ik nog koop zijn van die ontwikkelingsboeken, over kinderen opvoeden of een gelukkiger leven ofzo. Daar streep ik in met mijn markeerstift.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees het meeste op vakantie en dan scheelt het zoveel bagage.
Plus je kan tenminste normaal liggend lezen en hoeft dan niet steeds van zij te wisselen of een zwaar boek boven je hoofd te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb periodes dat ik een boek per dag lees, dus zeker team e-reader, anders is dat niet te doen.
Ik heb een kobo ellipsa met een kobo-bol abonnement, ideaal. Ook als ik er een keer niet in kom met een boek, dan is er niets aan de hand, zoek gewoon een nieuwe uit.
Het scheelt sjouwen, het leest makkelijk, ook in het donker, en is in the end, met het aantal boeken dat ik lees, veel goedkoper dan papier.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
26-04-2024 09:53
Team e-reader. Ik lees vooral op vakanties en het scheelt een hoop gesleep.

Soms koop ik nog wel eens een boek bij de kringloop of ik neem er eentje uit zo'n ruilbieb op vakantie maar een boek kopen voor de winkelprijs doe ik nooit meer.

Ik hou van Bookchoice: een pakket van 8 e-books en luisterboeken per maand voor €3,99 per maand
Je kunt niks kiezen en daardoor heb ik verrassende boeken gelezen die ik anders nooit uitgezocht had.


Ik heb de Kobo Nia, volgens mij de goedkoopste Kobo en ik ben er erg tevreden over.
Hier ook een Bookchoice abonnement, en inderdaad: ik lees daardoor boeken die ik zelf niet zou uitkiezen, en ben dan vaak verrast.
En omdat je alle boeken ook als luisterboek krijgt, ga ik op mijn telefoon luisterend door met 'lezen' waar ik gebleven was tijdens sporten, wandelen en saaie klusjes in huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Team echte boeken en ja ik heb er teveel, gemiddeld lees ik er twee per week en het stapelt zich op.
Hier zijn gelukkig ook mini biebjes dus er gaan er ook wel weer weg.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nog steeds gewone boeken. Ik haal ze uit zo’n gratis boekenkast en doe daar ook weer boeken in terug, zodat het er niet meer worden.

Als ik echt een bepaald boek wil lezen koop ik die op vinted en verkoop hem daarna weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou nog steeds het meest van gewone boeken, maar een e-reader is in sommige situaties zoveel handiger en goedkoper. Op vakantie lees ik veel, ik kan en wil echt geen hele stapel boeken meenemen in het vliegtuig. Dan is een e-reader ideaal, ook omdat je op het moment zelf kan kijken waar je op dat moment zin in hebt om te lezen.

Ook in bed heb ik véél liever een e-reader. Veel makkelijker vast te houden en een verlicht scherm (heel makkelijk aan te passen qua helderheid en nachtstand met veel geler licht). ‘s Avonds op de bank trouwens ook, dan hoef je geen fel licht aan te doen (ook fijn voor anderen die in de kamer zitten).

Ik heb een Kobo e-reader met een Kobo+-abonnement en daarmee kan ik alles lezen wat los en vast zit. Heel soms koop ik nog een (e-)book los als het er toch niet bij in zit, maar dat komt niet vaak voor.

Oh ja, en nog een voordeel van de e-reader: ik lees nu boeken die ik normaal niet gekocht en dus gelezen zou hebben. Boeken die inbegrepen zijn bij Kobo+ en die ik gewoon probeer. Soms is het niks en stop ik, maar vaak zijn het boeken die verrassend mooi of spannend zijn en die ik normaal niet tegengekomen zou zijn.
blackstar wijzigde dit bericht op 26-04-2024 10:31
15.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties! Toch wel veel mensen team e reader. Ik ga me eens verdiepen in welke er zijn en welke abonnementen er zijn. Ik lees bij jullie toch wel veel de Kobo reader.

Luisterboeken heb ik ook nog nooit gehad, maar dat kan dus ook op een e reader?
Goed idee om er eens eentje te lenen van iemand zoals Tunamelt zei, ik ben namelijk erg bang dat ik dezelfde ervaring als Star ga hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beide.
E-reader met kobo abonnement. Ideaal voor in bed en op vakantie.

Ik koester mijn papieren boeken en koop en krijg ze nog steeds.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn e-reader kunnen geen luisterboeken. Wel kun je de kobo-app ook op je telefoon of iPad zetten en daar luisteren, maar ik ben zelf geen fan van luisterboeken. Bij kobo+ kun je volgens mij wel kiezen tussen een abonnement met of zonder luisterboeken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog even een domme vraag, moet je Wifi hebben om je boek te kunnen lezen of moet je ze downloaden op je e reader? En hoeveel boeken kunnen er dan ongeveer op?

En bookchoice kan dus ook op een Kobo e reader? Of kan die alleen met Kobo abonnement?

Misschien is beide, gewone boeken en e reader ook nog een idee, als ik een e reader zie denk ik meteen dat is toch geen boek.. slaat nergens op ik weet het, maar een boek is toch echt wel een cadeautje ofzo..
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
26-04-2024 10:35
Op mijn e-reader kunnen geen luisterboeken. Wel kun je de kobo-app ook op je telefoon of iPad zetten en daar luisteren, maar ik ben zelf geen fan van luisterboeken. Bij kobo+ kun je volgens mij wel kiezen tussen een abonnement met of zonder luisterboeken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ja ik zag dat je bij Kobo kunt kiezen tussen alleen boeken, boeken en luisterboeken en alleen luisterboeken. Ik las dat je voor luisterboeken een e reader met bluetooth moet hebben.

Maar mij lijken luisterboeken ook niet zo leuk, ik lees voor mijn gevoel liever zelf. Maar wie weet als ik het een keer probeer er een wereld voor me open gaat :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Duffie_1 schreef:
26-04-2024 10:38
Nog even een domme vraag, moet je Wifi hebben om je boek te kunnen lezen of moet je ze downloaden op je e reader? En hoeveel boeken kunnen er dan ongeveer op?

En bookchoice kan dus ook op een Kobo e reader? Of kan die alleen met Kobo abonnement?

Misschien is beide, gewone boeken en e reader ook nog een idee, als ik een e reader zie denk ik meteen dat is toch geen boek.. slaat nergens op ik weet het, maar een boek is toch echt wel een cadeautje ofzo..

Je hebt geen wifi nodig om te lezen. Je download ze als je wel op de wifi zit, òf je hangt je ereader aan je computer en zet ze er zo op (zoals je bijvoorbeeld ook fotos van een kaartje haalt)
Alle reacties Link kopieren Quote
Luisterboeken zijn voor mij geen vervanging van een boek. Dat is eerder voor in de auto of tijdens het poetsen. En dan is het handiger vanaf je telefoon dan vanaf je ereader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ze downloaden op het moment dat je wifi hebr. Eenmaal gedownload kun je ook zonder wifi. Ik heb mijn ereader vaak bij me zodat ik een boek bij de hand heb.
De huidige ereaders hebben een uitgebreid intern geheugen. Daar passen honderden misschien zelfs duizenden boeken op

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven