Digi
alle pijlers
Foto's van telefoon naar pc
zondag 5 mei 2024 20:42
Goed, ik ben pas een dertiger maar ik voel me nu toch een oude muts
In vroeger tijden, als je je foto's van je telefoon naar de pc wilde overzetten, deed ik dat gewoon met een usb-kabel. Map van telefoon openen op de laptop, de hele zaak kopiëren et voilà. Nu gaat dat blijkbaar niet meer. Althans, ik heb mijn telefoon (samsung S22 mocht dat nog wat uitmaken) aan de laptop hangen en ik kan geen map van de telefoon vinden.
Google vertelde me dat ik nu een microsoft account moet koppelen middels het scannen van een QR code. Tig keer geprobeerd maar na het scannen van de QR code loopt de boel vast en ik sta op het punt laptop en telefoon uit het raam te smijten.
Kan dit makkelijker?
In vroeger tijden, als je je foto's van je telefoon naar de pc wilde overzetten, deed ik dat gewoon met een usb-kabel. Map van telefoon openen op de laptop, de hele zaak kopiëren et voilà. Nu gaat dat blijkbaar niet meer. Althans, ik heb mijn telefoon (samsung S22 mocht dat nog wat uitmaken) aan de laptop hangen en ik kan geen map van de telefoon vinden.
Google vertelde me dat ik nu een microsoft account moet koppelen middels het scannen van een QR code. Tig keer geprobeerd maar na het scannen van de QR code loopt de boel vast en ik sta op het punt laptop en telefoon uit het raam te smijten.
Kan dit makkelijker?
zondag 5 mei 2024 20:50
zondag 5 mei 2024 20:54
Het gaat om 1500 foto's. Dan is mailen geen optie.
In google drive staan alleen wat bestandje maar op google foto's staan ze wel. Alleen de foto's die ik met camera heb gemaakt en niet de screenshots of foto's die ik via whatsapp heb gekregen.
Ik wil het liefste gewoon de hele map hatseflats op de pc zetten
zondag 5 mei 2024 20:55
Probeer het mapje DCIM te vinden op je telefoon, dit doe je door het folder structuur te bladeren. En daar zitten alle foto's en dan is het een gevalletje van copy and paste.
"One of the files preinstalled on your Android smartphone is called DCIM, which stands for Digital Camera Images. All photographs taken using the Camera on your phone will be saved in this folder. It includes any screenshots you have taken on the device in question.1"
"One of the files preinstalled on your Android smartphone is called DCIM, which stands for Digital Camera Images. All photographs taken using the Camera on your phone will be saved in this folder. It includes any screenshots you have taken on the device in question.1"
zondag 5 mei 2024 20:55
Die pop up zie ik niet
zondag 5 mei 2024 20:56
Als het er zoveel zijn dan snap ik dat je een handigere manier zoekt.Vuurenvlam62 schreef: ↑05-05-2024 20:54Het gaat om 1500 foto's. Dan is mailen geen optie.
In google drive staan alleen wat bestandje maar op google foto's staan ze wel. Alleen de foto's die ik met camera heb gemaakt en niet de screenshots of foto's die ik via whatsapp heb gekregen.
Ik wil het liefste gewoon de hele map hatseflats op de pc zetten
zondag 5 mei 2024 21:15
Oke, er zijn vorderingen. Met een andere usb kabel zie ik de pop up wel en kan ik kiezen voor afbeeldingen overzetten.
Dan kan ik ook kiezen of ik de boel wil bedienen vanaf de telefoon of het aangekoppelde apparaat, de laptop in dit geval. Maar als ik de laptop probeer te selecteren krijg ik de melding dat er niet van apparaat gewisseld kan worden.
Dan kan ik ook kiezen of ik de boel wil bedienen vanaf de telefoon of het aangekoppelde apparaat, de laptop in dit geval. Maar als ik de laptop probeer te selecteren krijg ik de melding dat er niet van apparaat gewisseld kan worden.
zondag 5 mei 2024 22:24
Toch nog een suggestie, zo doe ik het vanaf iPhone. Het lukte me vroeger idd ook om met USBkabel over te tanken. Lukt nu niet meer. 1) Foto’s op je telefoon al in juiste mapjes in Google drive zetten (vakantie of gebeurtenis). 2) Op laptop Google drive openen en foto’s downloaden naar je laptop of naar losse harde schijf.
vrijdag 10 mei 2024 08:21
Dit geeft hoop want ze staan nog steeds niet op de pc. Hoe heet die map bij jou en waar staat ie (ongeveer)?
Anders ga ik naar het hulpuurtje voor alle digitale problemen in de bieb hoor
vrijdag 10 mei 2024 10:11
Op een Samsung?
vrijdag 10 mei 2024 10:15
Het zou gewoon moeten werken met een kabeltje naar de pc. Werkt bij mijn samsung ook. Misschien heb je hier iets aan?
https://www.samsung.com/uk/support/mobi ... -to-my-pc/
https://www.samsung.com/uk/support/mobi ... -to-my-pc/
maandag 13 mei 2024 16:58
Ik heb de S24 en ik kan gewoon 'ouderwets' de telefoon met een UBS-kabeltje aan de laptop hangen. Uiteraard moet de telefoon ontgrendeld zijn. Dan zie ik de map van mijn telefoon en kan ik uit de map DCIM de foto's plukken. De telefoon kan je terugvinden onder 'deze pc'.
Heb je trouwens je foto's op een microSD-kaart in je telefoon staan of op de harde schijf van het toestel zelf? Indien op MicroSD-schijf vindt je de foto's terug op die schijf. Met de A53 die ik had zag ik dan twee mappen in Verkenner (deze PC) staan, Zowel de interne map van mijn telefoon als de microSD-kaart.
Heb je trouwens je foto's op een microSD-kaart in je telefoon staan of op de harde schijf van het toestel zelf? Indien op MicroSD-schijf vindt je de foto's terug op die schijf. Met de A53 die ik had zag ik dan twee mappen in Verkenner (deze PC) staan, Zowel de interne map van mijn telefoon als de microSD-kaart.
monica1973 wijzigde dit bericht op 13-05-2024 17:01
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
36.67% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in