Viva zoekt alle pijlers

Wat wil je weten van de bloggende Healthy Sisters?

17-04-2017 11:56 84 berichten
VIVA gaat deze week op bezoek bij de bloggers Najima en Rachida, ook wel bekend als de Healthy Sisters. We leggen de zussen niet onze eigen vragen voor, maar die van onze lezers en forummers!



Najima en Rachida Kharbouch vormen sinds 2014 het duo Healthy Sisters. De zussen zijn de eerste healthy Nederlands-Marokkaanse bloggers in Nederland. Vier jaar geleden zetten ze de knop om en vielen ze samen vijftig kilo af. Door gezond te eten, maar ook door te sporten. De twee lopen als een van de weinige hoofddoekdragers halve marathons en andere hardloopwedstrijden. Op hun YouTube-kanaal delen ze alles: zowel hun runs als tips om Marokkaanse gerechten in een gezonder jasje te steken. Inmiddels hebben de zussen ruim 18 duizend abonnees. Vorig jaar wonnen ze de VIVA400-publieksprijs. Binnenkort komt hun eerste boek uit, waarin ze alles vertellen over eten, diëten, sporten, hun familie en tradities.



Heb jij prangende vragen voor Najima en Rachida? Laat ze hier achter en we stellen ze voor je!
Ik wil helemaal niets van deze dames weten. Nietszeggende zogenaamde "health goeroes" die als zoveelste het zwarte garen hebben uitgevonden.



En bijzonder dat ze met een hoofddoek op gaan hollen? Bijzonder triest dat dit als bijzonder wordt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 17 april 2017 @ 12:09:

Hoofdoek dragers? Wat onhandig geschreven waarom moet het benoemd worden?Dan moet je de op staffen wegens.... ja wegens wat?
Alles komt goed, alleen de rest niet
on topic:

ik ken de dames niet.

Goed van ze hoor, dat ze zoveel afgevallen zijn, maar ik zou niet weten wat ik zou moeten vragen en waarom.

toen ik vroegah op een blauwe maandag de SvJ deed, moest ik zelf mijn interviewvragen bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Op de lijf en lijn pijler zijn ook veel forummers die heel veel zijn afgevallen en zich ook 3 dagen in de rondte sporten.

Maar das niet interessant natuurlijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 12:13:

[...]



Dan moet je de op staffen wegens.... ja wegens wat?Spam en discriminatie
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 17 april 2017 @ 12:12:

Ik wil helemaal niets van deze dames weten. Nietszeggende zogenaamde "health goeroes" die als zoveelste het zwarte garen hebben uitgevonden.



En bijzonder dat ze met een hoofddoek op gaan hollen? Bijzonder triest dat dit als bijzonder wordt gezien.+2000000
Inderdaad. Blijkbaar ben je pas interessant als je heel veel afvalt, toevallig zussen zijn en nog Marokkaans ook!
Ik ben in een ver verleden ook 30 kilo afgevallen. Mag ik nu ook in het blad of moet ik dan een hoofddoek dragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 17 april 2017 @ 12:18:

Inderdaad. Blijkbaar ben je pas interessant als je heel veel afvalt, toevallig zussen zijn en nog Marokkaans ook!Al kwamen ze van Pluto, bizar dat afkomst en een kledingstuk vermeld moeten worden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
.
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 12:20:

[...]



Al kwamen ze van Pluto, bizar dat afkomst en een kledingstuk vermeld moeten worden.Inderdaad. Het is dus een soort van discriminatie.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 17 april 2017 @ 12:18:

Inderdaad. Blijkbaar ben je pas interessant als je heel veel afvalt, toevallig zussen zijn en nog Marokkaans ook!



Daar legt de internet redactie de nadruk op. Ze zijn gewoon Nederlands met een marokkaanse achtergrond.



Ik snap niet waarom hun afkomst en religie met kopje afvalleb te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 17 april 2017 @ 12:21:

Er is een markt voor vloggende fitgirls met een moslim achtergrond.

Die markt is blijkbaar het forum niet.

Dit kan een poging zijn voor viva om een een nieuwe markt te proberen aan te spreken.



Ik heb wel ern vraag: wat vind hun cultuur nu van al dat sporten en op he uiterlijk letten? Hoe gaat men in de keuken om met gezonder eten ?

En komen deze dames wel eens op viva of strookt viva niet met de normen en waarden van hun cultuur?Ooo!! In Marokko letten ze niet op uiterlijk en wordt er niet gesport. Weer wat geleerd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
'Healthy bloggers'?!

Mijn eerste gedachte was: fijn voor ze. Da's niet iedereen gegeven, gezondheid.



Ik zal wel wereldvreemd zijn, of gewoon niet geïnteresseerd. Maar dit gaat dus niet om gezonde zussen, maar om zelfbenoemde gezonde zussen die ons kunnen leren hoe je dat doet?



Wow!



Geloven ze er zelf in?

(en da's een serieuze vraag)
quote:MinionX schreef op 17 april 2017 @ 12:21:

Er is een markt voor vloggende fitgirls met een moslim achtergrond.

Die markt is blijkbaar het forum niet.

Dit kan een poging zijn voor viva om een een nieuwe markt te proberen aan te spreken.



Ik heb wel ern vraag: wat vind hun cultuur nu van al dat sporten en op he uiterlijk letten? Hoe gaat men in de keuken om met gezonder eten ?

En komen deze dames wel eens op viva of strookt viva niet met de normen en waarden van hun cultuur?
Niks, noppes, nada, niente.
Eten ze ook Pulled pork bij hun salades?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even serieus over nagedacht maar ik kan echt niets bedenken.



Je struikelt tegenwoordig over de fitgirls en bloggers die allemaal het ei van Columbus lijken te hebben uitgevonden en de meeste hebben geen enkele opleiding of ervaring die me inspireert hun beweringen serieus te nemen. Ik heb niets tegen deze dames hoor (tot een uur geleden had ik nog nooit van ze gehoord) maar als ik advies wil over voeding en gezondheid ga ik wel naar een professional.
Ik kijk weleens. Dus verder eigenlijk geen vragen.
Gewoon helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit van ze gehoord dus ik hoef er ook niets van te weten. Sowieso zijn al die healt goeroe types een pot nat wat mij betreft, een hoofddoek meer of minder doet daar niets aan af.



Maar ehm is het nu zo slecht gesteld met het niveau van de journalisten bij Viva dat de lezers de vragen moeten verzinnen? Waarom een artikel schrijven over mensen als je niet eens genoeg boeiende vragen kunt verzinnen om te stellen? Zo interessant zijn ze dus niet. Maar wel goed voor het multi culti plaatje natuurlijk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 12:27:

Eten ze ook Pulled pork bij hun salades?Of spareribs?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Lekker boeiend dat jullie bij die zusters langs willen gaan, met door ons bedachte vragen, ik zou het geplande bezoek cancellen, niemand zit hier op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Och die arme redactie. Zat natuurlijk met hetzelfde idee als iedereen hier: Wat moeten we in vredesnaam voor vragen stellen die nog een beetje origineel en zinvol zijn. Plemp het op het forum, en dan komt het wel goed. helaas dus

Conclusie: De dames zijn niet interessant voor de lezers hier

de dames zijn voor de redactie ook niet interessant

Viva moet een ander onderwerp zoeken *



* Aanstrepen wat van toepassing is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 12:23:

[...]



Ooo!! In Marokko letten ze niet op uiterlijk en wordt er niet gesport. Weer wat geleerd Echt he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven