Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor een feestelijke make-up

19-04-2024 16:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort heb ik een feest en ik wil me graag feestelijk opmaken. Maar ik heb geen idee hoe ik dat nou het beste kan doen.

Wat ik meestal op een door de weekse dag doe, is m'n wenkbrauwen aanzetten en een dun lijntje boven m'n ooglid. Als ik op stap ga in het weekend voeg ik daar mascara en oogschaduw aan toe. That's it. Ik heb wel naar YT video's gekeken van Wayne Goss enz. En dat ziet er doable uit, maar vind ik toch een stuk ingewikkelder dan het lijkt.

Ik ben dus op zoek naar jullie tips. Wat doe jij om er instant feestelijk uit te zien? Zijn er bepaalde kleurencombinaties die altijd wel een hit zijn. (Ik ben een neutraal/warm huidtype.) Is glitters de way to go?
lente-s wijzigde dit bericht op 19-04-2024 16:45
Reden: typo
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Glimmertje in je oogschaduw (op het ooglid). Smokey eye. Highlight op jukbeenderen en onder je wenkbrauwen.
Kleur hangt natuurlijk af van je oogkleur. Om je ogen te laten knallen een oogschaduwkleur aan de andere kant van het kleurenwiel kiezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom laat je je niet opmaken bij de MAC-stand in De Bijenkorf of bij Douglas?

Ik zou ook even googlen op welke kleuren goed bij je oogkleur passen. Verder: glimmertje aan de binnenzijde en mat in de crease. Highlighter op jukbeenderen en onder je wenkbrauw, en je lipboogje. Een goeie rode lip.

Hier nog wat kleureninspi: https://www.cuded.com/40-party-makeup-ideas/
Alle reacties Link kopieren Quote
Een lichte kleur met veel sparkle op je bewegend ooglid vind ik altijd meteen heel feestelijk. Dep het erop met je vingers, kom je er wat boven, geen probleem. Flink mascara en een mooie kleur lipstick en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een feestelijke make up hoort voor mij trouwens ook een egale huid. Foundation, dus. En als we toch bezig zijn: foundation draagt het mooiste als je ook wat bronzer en blush draagt. Kies voor een glanzende blush of voor een matte blush met wat highlighter eroverheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk is alles wat hierboven genoemd wordt, behalve de rode lip, gewoon mijn dagelijkse make up..... :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
19-04-2024 17:22
Bij een feestelijke make up hoort voor mij trouwens ook een egale huid. Foundation, dus. En als we toch bezig zijn: foundation draagt het mooiste als je ook wat bronzer en blush draagt. Kies voor een glanzende blush of voor een matte blush met wat highlighter eroverheen.
Ja eens!!! En ook een set spray zodat je niet aan het einde van de avond de glitters tot achter je oren hebt zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik dan ook nog mijn 5 centen mag geven: een lipliner zodat de lipstick niet in de lijntjes loopt. En de maybelline vinyl lip ink blijft (bij mij) de hele avond zitten! En neem even de tijd om er lekker voor te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou vooral niet teveel doen, als je normaal gesproken alleen een lijntje & mascara gewend bent. Dan is een uitgebreide feestmakeup wellicht wat veel voor je.
Een tinted moisturiser, een licht glimmertje in de oogschaduw en een lipgloss is misschien al genoeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks! Lichte glimmers op het ooglid is echt eye opener. Ik gebruik altijd donkere kleuren als oogschaduw. Beetje nude-donkerbruin. Wel mooi, maar ook veilig.

De crease is het stuk onder de wekbrauw en boven het bewegend ooglid, toch? Dat is me nooit zo duidelijk. :-$

Lippenstift en lippotlood zal ik ook naar kijken. Ik ben niet zo tevreden over m'n lippen. Nogal dun en daardoor wordt het wat streng met lippenstift. Maar misschien kan er met een lippotlood wel een millimetertje worden gewonnen.

Ik heb foundation, maar geen blush. Hebben jullie een suggestie voor een goedkope, beginnersblush? Ik zag bij Kruidvat potjes met een primer met glow. Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
19-04-2024 18:12
Ik zou vooral niet teveel doen, als je normaal gesproken alleen een lijntje & mascara gewend bent. Dan is een uitgebreide feestmakeup wellicht wat veel voor je.
Een tinted moisturiser, een licht glimmertje in de oogschaduw en een lipgloss is misschien al genoeg.
.
Ik heb wel zin om een beetje uit te pakken. Bovendien is m'n jurk nogal eenvoudig. De make-up kan dat dan 'goed maken', zo gezegd. Ik dacht er ook even aan me bij Douglas te laten opmaken, maar dat past met de tijd / dag niet goed. Als ik het zo zelf wat beter leer is dat ook leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeps, crosspost met TO
viamia wijzigde dit bericht op 19-04-2024 18:45
95.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente-S schreef:
19-04-2024 18:25
Thanks! Lichte glimmers op het ooglid is echt eye opener. Ik gebruik altijd donkere kleuren als oogschaduw. Beetje nude-donkerbruin. Wel mooi, maar ook veilig.

De crease is het stuk onder de wekbrauw en boven het bewegend ooglid, toch? Dat is me nooit zo duidelijk. :-$

Lippenstift en lippotlood zal ik ook naar kijken. Ik ben niet zo tevreden over m'n lippen. Nogal dun en daardoor wordt het wat streng met lippenstift. Maar misschien kan er met een lippotlood wel een millimetertje worden gewonnen.

Ik heb foundation, maar geen blush. Hebben jullie een suggestie voor een goedkope, beginnersblush? Ik zag bij Kruidvat potjes met een primer met glow. Is dat wat?
De crease is de plooi in je huid van je ooglid.

En ik heb een hele hoop hele dure make-up maar ben eigenlijk ook best wel tevreden over de blush van de action. Qua primer gebruik ik embryolisse, nalv een tip hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga vooral ook even lekker struinen op YoiuTube. Er zijn zoveel tutorials, keuze zat. Ik zou een paar keer even lekker uitproberen voor je voor het eggie gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
19-04-2024 18:12
Ik zou vooral niet teveel doen, als je normaal gesproken alleen een lijntje & mascara gewend bent. Dan is een uitgebreide feestmakeup wellicht wat veel voor je.
Een tinted moisturiser, een licht glimmertje in de oogschaduw en een lipgloss is misschien al genoeg.
Dat doe ik juist wel. Met knalrode lippenstift. Dan denken mensen al snel dat je echt heel erg je best hebt gedaan om er feestelijk uit te zien/dat je veel moeite hebt gedaan als je ineens met echt ‘in your face’ make-up aankomt waar je normaal net wat poeder op je neus hebt, mascara en een lippenbalsem.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Blush is eigenlijk wel verplicht als je foundation draagt. Anders is je gezicht te vlak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente-S schreef:
19-04-2024 18:25
Thanks! Lichte glimmers op het ooglid is echt eye opener. Ik gebruik altijd donkere kleuren als oogschaduw. Beetje nude-donkerbruin. Wel mooi, maar ook veilig.

De crease is het stuk onder de wekbrauw en boven het bewegend ooglid, toch? Dat is me nooit zo duidelijk. :-$

Lippenstift en lippotlood zal ik ook naar kijken. Ik ben niet zo tevreden over m'n lippen. Nogal dun en daardoor wordt het wat streng met lippenstift. Maar misschien kan er met een lippotlood wel een millimetertje worden gewonnen.

Ik heb foundation, maar geen blush. Hebben jullie een suggestie voor een goedkope, beginnersblush? Ik zag bij Kruidvat potjes met een primer met glow. Is dat wat?
Ik heb een prima blush van Essence, te koop bij Kruidvat (ik heb kleur Peache maar die zag ik niet): https://www.kruidvat.nl/essence-blush-c ... /p/5998886
Alle reacties Link kopieren Quote
Matte neutrale tint in de crease en dan knallen op het bewegend ooglid met een goede glitter, ligt wel aan je oogkleur. Foundation is een must, liefst ook wat concealer om het gezicht hier en daar te highlighten (onder de ogen, beetje op de kin en beetje midden voorhoofd). Blush en bronzer zijn in mijn ogen inderdaad "verplicht" als je foundation draagt, dit om het gezicht meer dimensie te geven. Vergeet de highlighter niet op de jukbeenderen, binnenste ooghoek, puntje van je neus en onder het wenkbrauwbot. Een te drukke ooglook en een te drukke lip vind ik teveel afleiden dus niet en en, maar of een "druk" oog of een goed aangezette lip. Bij een drukke ooglook dus gaan voor een mooie nude kleur met een liplinertje en anders een knalrode lipstick, wel matte want blijft beter zitten. En vergeet de settingspray niet!

Bij deze mijn dagelijkse make-up look in een nutshell. Oeps...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosebloom schreef:
19-04-2024 20:47
Matte neutrale tint in de crease en dan knallen op het bewegend ooglid met een goede glitter, ligt wel aan je oogkleur. Foundation is een must, liefst ook wat concealer om het gezicht hier en daar te highlighten (onder de ogen, beetje op de kin en beetje midden voorhoofd). Blush en bronzer zijn in mijn ogen inderdaad "verplicht" als je foundation draagt, dit om het gezicht meer dimensie te geven. Vergeet de highlighter niet op de jukbeenderen, binnenste ooghoek, puntje van je neus en onder het wenkbrauwbot. Een te drukke ooglook en een te drukke lip vind ik teveel afleiden dus niet en en, maar of een "druk" oog of een goed aangezette lip. Bij een drukke ooglook dus gaan voor een mooie nude kleur met een liplinertje en anders een knalrode lipstick, wel matte want blijft beter zitten. En vergeet de settingspray niet!

Bij deze mijn dagelijkse make-up look in een nutshell. Oeps...
Ik zie er ernstig ziek uit met een nude lipstick. Dus bij mij is het wel èn èn.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
19-04-2024 20:50
Ik zie er ernstig ziek uit met een nude lipstick. Dus bij mij is het wel èn èn.
Je hebt verschillende soorten nude lipsticks he. Diepere tinten, lichtere tinten. Pillow Talk van Charlotte Tilbury staat echt bij (bijna) iedereen fantastisch mooi. Een ietwat donkere lipliner erbij en hij is helemaal af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosebloom schreef:
19-04-2024 20:51
Je hebt verschillende soorten nude lipsticks he. Diepere tinten, lichtere tinten. Pillow Talk van Charlotte Tilbury staat echt bij (bijna) iedereen fantastisch mooi. Een ietwat donkere lipliner erbij en hij is helemaal af.
Geloof mij nou maar... geen enkele nude tint flatteert mij. En ik heb een grondige hekel aan een donkere lipliner.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
19-04-2024 20:53
Geloof mij nou maar... geen enkele nude tint flatteert mij. En ik heb een grondige hekel aan een donkere lipliner.
Wat zonde. En eens laten adviseren bij een Bijenkorf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosebloom schreef:
19-04-2024 21:02
Wat zonde. En eens laten adviseren bij een Bijenkorf?
Niks zonde hoor. En nee, ik weet uitstekend hoe ik mijn make up moet doen en wat mij flatteert.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
19-04-2024 21:10
Niks zonde hoor. En nee, ik weet uitstekend hoe ik mijn make up moet doen en wat mij flatteert.
Fijn dat je een routine hebt die jou flatteert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een kattige reacties, richting Rosebloom. Dat kan wel wat minder toch?

Maar goed, TO, de blushes van Essence zijn best wel goed voor de prijs. Etos heeft nu ook (een beperkt assortiment van) E.L.F. De blushes in de tubes zijn ook heel mooi. In plaats van lipstick, zou je een gloss kunnen proberen. Zou wel een lipliner aanraden in combinatie met de gloss (of lipstick). Etos heeft ook lip oils van E.L.F. nu. Geven een beetje kleur en veel glans! Ook NYX (Douglas) heeft betaalbare lip oils. Misschien juist mooi met wat smallere lippen.

De crease is inderdaad de vouw van je oog. Het mooiste is om daar een transitiekleur aan te brengen die je vervaagd. Dan een mooie glanzende oogschaduw op je ooglid en een matte of glanzende oogschaduw onder je wenkbrauw. Misschien valse wimpers voor extra glamour? En een beetje highlighter? En een mooi nagellakje om het af te maken? Veel plezier iig! :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven