Mode & Beauty alle pijlers

Zomerschoenen onder jurkje

02-05-2024 11:12 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Elke zomer loop ik er weer tegenaan: een kast vol leuke jurkjes maar wat moet ik eronder aan als ik echt ff een stukje (minimaal uurtje ofzo, liever langer) wil lopen?
Sneakers vind ik niet leuk onder de meeste jurkjes. Slippers lopen niet lekker. Allemaal leuke sandaaltjes maar ik krijg altijd blaren bij bandjes die tussen m'n tenen zitten, of die over m'n grote teen lopen. Genoeg schoenen met hakken maar das ook niks voor een wandeling. Thoms geprobeerd maar blaren bij de hielen. Iemand nog een gouden tip?
eefje677 wijzigde dit bericht op 02-05-2024 11:21
2.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ik draag vaak dit soort kleine sneakertjes:
https://www.converse.com/nl/shop/p/chuc ... lsrc=aw.ds

vind je dat ook niks?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijft inderdaad lastig! Ik draag dan Converse Allstars (heb zwarte en hele mooie grijs/groene) of loafers, en sinds kort ook maar overstag en lelijke witte sneakers gekocht. Maar ik kan het nog niet aan ze te dragen, haha.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren mijn witte sneakers weer uit de kast gehad en ik heb ook lage witte nep converse gympen maar m'n sneakers zitten fijner als ik echt ga wandelen. Mijn voeten zien er nog niet uit voor Birkenstocks :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag graag sandalen van Gabor comfort ik kan hier uren op lopen en zelfs dansen. In meerdere kleuren verkrijgbaar.

https://www.omoda.nl/dames/sandalen/zwa ... 40770.html
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag zelf de espadrilles Teide P van Toni Pons. Zijn van leer, niet te hoog maar toch elegant, hebben elastieken bandjes. Ik draag ze regelmatig bij wandelingen van ruim een uur, maar voor écht lange wandelingen heb ik toch liever mijn Skechers aan. Ik denk ook dat elegante schoenen die leuk staan onder een jurkje meestal niet samen gaan met lange wandelingen. En voordat iedereen over me heen valt dat platte sandalen van bepaalde (dure) merken, etc. óók elegant zijn onder een jurk: nee. En dat is alleen MIJN subjectieve mening ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ilse Jacobson Tulip flats.
Nee, je gaat er de blits niet mee maken, maar ze lopen lekker en zijn in alle kleuren te krijgen.
https://www.ilsejacobsen.com/collections/tulip-flats

Panama jack zit ook lekker door de verstelbare bandjes. Ook lagere varianten te krijgen.

https://www.panamajack.nl/dames/schoeisel/sandalen
merano wijzigde dit bericht op 05-05-2024 09:19
0.16% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoel je met wandelen echt buiten / outdoor / bos? Of zeg maar door een stad wandelen?

Ik dacht, voor de stad/dorp, meteen aan menorquina's. Wel met een band over je voet, maar heel zacht, en bijna een soort instappers met net een bandje om je hiel om het aan te houden. Ik vind ze super comfortabel.
Popa is hier (zuid europa) een bekend merk die betaalbare menorquina's verkoopt. Misschien kun je ze ook in NL vinden op zalando bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor echt lange wandelingen op oneffen terreinen als bossen, duinen, bergen, heuvels dan toch sneakers of wandelschoenen, mooi of niet.

Voor lange wandelingen in parken, steden en boulevards zijn er genoeg leuke sandalen op Zalando, o.a. van Alma en Pena. Alma en Pena heeft zowel plat als hoog dus ff doorscrollen als je eerst de plateaus ziet ;).
Als je op leer zoekt en bijvoorbeeld goud of zilver kom je leuke sandalen tegen.

Ik heb een paar met zwarte steentjes en een paar met zilveren glitterstenen, enigszins grijsgroenblauw. Heel chique. En lopen als een trein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plata_ schreef:
02-05-2024 11:50
Bedoel je met wandelen echt buiten / outdoor / bos? Of zeg maar door een stad wandelen?

Ik dacht, voor de stad/dorp, meteen aan menorquina's. Wel met een band over je voet, maar heel zacht, en bijna een soort instappers met net een bandje om je hiel om het aan te houden. Ik vind ze super comfortabel.
Popa is hier (zuid europa) een bekend merk die betaalbare menorquina's verkoopt. Misschien kun je ze ook in NL vinden op zalando bijvoorbeeld?
Die zijn leuk, maar dat bandje aan de achterkant werkt niet als je voet aan de achterkant een beetje recht naar beneden loopt. Je hebt echt een hak nodig die uitsteekt en een enkel die inspringt.
Anders zakt het bandje af.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
02-05-2024 12:00
Die zijn leuk, maar dat bandje aan de achterkant werkt niet als je voet aan de achterkant een beetje recht naar beneden loopt. Je hebt echt een hak nodig die uitsteekt en een enkel die inspringt.
Anders zakt het bandje af.
Nooit aan gedacht, maar dat kan ik me inderdaad voorstellen.
Ik heb daar dan weer geen last van, maar dan wel weer een heel hoge wreef wat ook vaak onhandig is.
Altijd een zoektocht he, en zo persoonlijk wat goed zit en wat niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
02-05-2024 11:56
Voor echt lange wandelingen op oneffen terreinen als bossen, duinen, bergen, heuvels dan toch sneakers of wandelschoenen, mooi of niet.

Voor lange wandelingen in parken, steden en boulevards zijn er genoeg leuke sandalen op Zalando, o.a. van Alma en Pena. Alma en Pena heeft zowel plat als hoog dus ff doorscrollen als je eerst de plateaus ziet ;).
Als je op leer zoekt en bijvoorbeeld goud of zilver kom je leuke sandalen tegen.

Ik heb een paar met zwarte steentjes en een paar met zilveren glitterstenen, enigszins grijsgroenblauw. Heel chique. En lopen als een trein.
Leuke schoenen!
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al vele jaren tevreden met mijn Pikolinos schoenen/ballerinas. Lopen prima, ook voor langere tijd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
02-05-2024 11:46
Ilse Jacobson Tulip flats.
Nee, je gaat er de blits net mee maken, maar ze lopen lekker en zijn in alle kleuren te krijgen.
https://www.ilsejacobsen.com/collections/tulip-flats

Panama jack zit ook lekker door de verstelbare bandjes. Ook lagere varianten te krijgen.

https://www.panamajack.nl/dames/schoeisel/sandalen
Panama Jacks ja. De verstelbare bandjes zijn perfect, want als je veel loopt in de warmte zwellen je voeten wat op en kun je ze wat losser zetten. Op de hoge (Julia) kan ik echt úren lopen in de stad. Voor ruiger terrein heb ik ook lagere.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet dat Gabor een vreselijk truttig imago heeft maar vorig jaar heb ik echt geweldige slippers met een plateauzool gekocht waar ik nog altijd veel complimenten voor krijg en ik ben modebewust en gek op schoenen.

Toen ik ooit door een val geen hakken aankon heb ik gabor sandalen met een hakje gekocht en door het fijne voetbed kon ik er uren op lopen.

Dit jaar zie ik er ook echt leuke sandalen en slippers in hun collectie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gabor heeft idd goede en comfortabele sandalen en soms zit er idd wel wat leuks tussen. Maar ze vallen wel erg breed, ze zijn mij meestal te wijd helaas.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze van Aqa zijn ook heel fijn (ook bandjes met klittenband)
https://www.ziengs.nl/p/aqa-sandalen-co ... EMQAvD_BwE
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gespot op zzalando het merk Fitflop .


https://www.zalando.nl/dames/fitflop/
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor lopen in de stad: Panama jacks.

Voor outdoorwandelingen draag ik gewoon mijn wandelschoenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
02-05-2024 12:21
Gabor heeft idd goede en comfortabele sandalen en soms zit er idd wel wat leuks tussen. Maar ze vallen wel erg breed, ze zijn mij meestal te wijd helaas.
Ja dat klopt, ik heb wat bredere voeten en voor mij zijn ze daarom qua breedte goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop eigenlijk de hele zomer op espadrilles van Manfield, die zijn van soepel en dun leer dus ik krijg er geen blaren van.
En als het echt warm is op mijn birkenstocks, maar geen lange wandelingen
https://www.manfield.com/dames/espadril ... coQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net slippers/sandalen van FitFlop (met rode stip) besteld ivm een peesplaatontsteking aan beide voeten. Ietwat anders dan Nike Air Max en Sketschers (beide met zooltjes) lukt niet, maar echt niet zomers.
De sloffen van FitFlop lopen bijna helemaal zonder pijn en ik hoop dat deze net zo lekker lopen.

https://www.esdemarca.com/nl/fitflop/sa ... mAQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is het lomp lomper lompst waar ik van hou, plus het moet comfortabel zijn.
Dus teva's in tig kleuren, sandalen van croc en nu het in is ook gewoon klassieke Crocs met een twist, sandalen van Nike.
Ik loop nogal wat af in de zomer en als je dat eenmaal gewend bent ga je niet meer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou toch door blijven zoeken naar comfortabele sandalen, want die bestaan echt wel. Ik heb ook lang gezocht (te plat, pijnlijke bandjes, te strak, te los) maar heb nu leren sandalen van maruti met een stevige zool en die zitten echt heel lekker én zijn leuk (…vind ik).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee, ik ben ook weer zoekende. Gewoon voor zomer sowieso, niet per se alleen voor onder een jurk. Ik heb al jaren problemen met het vinden van goede zomer schoenen in verband met voetproblemen. Toms? Nee, kan ik niet op lopen. Slippers al helemaal niet. Panama Jacks wel, die heb ik in twee varianten. Toch hoop ik nog een keer iets mooiers tegen te komen. Nog lastiger vind ik de tijd, zoals nu, dat echt open schoenen voor mij nog te fris zijn, maar winter laarzen is eigenlijk niet echt meer een optie. Dus dichte schoenen. Ik kan ze niet vinden. De meeste mensen lopen het grootste deel van hun leven op sneakers, maar ik heb de grootste moeite om sneakers te vinden waar ik goed op kan lopen. Ik heb inmiddels zeven paar. Sommige kan ik echt maar een halve dag aan. Maar zelfs degene die dan nog wel aardig zitten, ben ik alsnog zielsgelukkig als ze 's avonds uit mogen. Mijn huid klopt dan helemaal van de vele 'drukpunten' die ik met laarzen niet heb. Nee, ze zijn niet te klein of te smal. Sketchers geprobeerd, Nike Air Max geprobeerd. Allemaal hetzelfde probleem.
Dus als iemand nog tips heeft voor dichte schoenen? Heel graag.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven