Entertainment alle pijlers

Vreemde casting in series of films van ouders met kinderen

19-05-2024 19:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is dat met vreemde casting van kinderen die totáál niet lijken op de ouders in series of films.
Op dit moment kijk ik Niptuc en Matt lijkt zo niet op zijn moeder en zijn biologische vader.
In de film 'We need to talk about Kevin" precies hetzelfde.
Niet dat de film of serie er meer of minder van wordt, maar toch, het eerste wat ik denk bij zo'n vergezochte cast is :P
Zelfs met huisdieren doen ze dat, krijgt een hond jonkies zit er een Jack Russelpup tussen...
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Of acteurs die een tiener spelen en daar veel te oud voor zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de serie Luizenmoeder was het toch goed gedaan?

Hannah - Floor
Mel - Shenaya
Kim - Youandi
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze moeten het ook maar doen met wie er op de casting afkomt.
Hebben ze een blonde moeder en duiken er op de casting alleen maar donkerharige jongetjes op dan wordt het toch echt een donkerharig zoontje.

En volwassenen die pubers spelen heeft vaak te maken met de arbeidswet.
Je kan veel meer met iemand waar je niet continu rekening moet houden met tijden ipv met een 15-jarige waar je continu moet op het jaarlijkse maximum moet letten, aanvragen voor moet indienen, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
19-05-2024 20:29
Ze moeten het ook maar doen met wie er op de casting afkomt.
Hebben ze een blonde moeder en duiken er op de casting alleen maar donkerharige jongetjes op dan wordt het toch echt een donkerharig zoontje.


Tuurlijk.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
19-05-2024 20:29
Ze moeten het ook maar doen met wie er op de casting afkomt.
Hebben ze een blonde moeder en duiken er op de casting alleen maar donkerharige jongetjes op dan wordt het toch echt een donkerharig zoontje.

En volwassenen die pubers spelen heeft vaak te maken met de arbeidswet.
Je kan veel meer met iemand waar je niet continu rekening moet houden met tijden ipv met een 15-jarige waar je continu moet op het jaarlijkse maximum moet letten, aanvragen voor moet indienen, ...
Haren kun je verven.

Wat mij irriteert is dat de acteur bv bruine ogen heeft en in een flashback zie je hem als kind en dan heeft ie blauwe ogen.
Dan denk ik: kon dit nou echt niet met gekleurde lenzen of nabewerking worden opgelost?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik zo stom vind is dat de vrouw vaak in de twintig begin dertig is en de man een heel stuk ouder en dat de kinderen dan 15/16/17 zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij gemengde koppels worden ook zelden 'gemengde' kinderen gecast. Bij een zwart-wit koppel zijn de kinderen meestal vooral zwart en zelden tot nooit wit. Het legt een interessante denkwijze bloot..
fairway wijzigde dit bericht op 19-05-2024 21:14
16.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
19-05-2024 21:01
Haren kun je verven.

Wat mij irriteert is dat de acteur bv bruine ogen heeft en in een flashback zie je hem als kind en dan heeft ie blauwe ogen.
Dan denk ik: kon dit nou echt niet met gekleurde lenzen of nabewerking worden opgelost?
Dit. Vraag ik mij ook altijd af, zeker als er verder dure special effects in zo’n film zitten.

Verder: films waarbij een karakter als jongere en als ouder persoon wordt uitgebeeld. Dan wordt de jongere versie gespeeld door iemand met een Griekse neus en de oudere versie door iemand met een wipneus. Vooral als ze werken met zo’n overgang, dat ze eerst de oudere in beeld brengen, deze starend gaat terugdenken en dat ze dan de twee gezichten in elkaar laten overvloeien. Alsof ze het nog extra willen benadrukken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
19-05-2024 21:09
Wat ik zo stom vind is dat de vrouw vaak in de twintig begin dertig is en de man een heel stuk ouder en dat de kinderen dan 15/16/17 zijn.
Vooral bij bekende acteurs waarvan je weet dat die man de opa had kunnen zijn van de actrice die zijn vrouw/vriendin speelt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
19-05-2024 21:14
Vooral bij bekende acteurs waarvan je weet dat die man de opa had kunnen zijn van de actrice die zijn vrouw/vriendin speelt.
Bwah ... Ik ben omgekeerd ook al tegengekomen.

Casten ze een opa van 50, een dochter van 45 - die er 30 à 35 moet uitzien, maar dat dus duidelijk niet is - en een kleinkind van 2.

Ergens liep het mis bij de casting :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, best irritant. Toevallig viel het me gister nog op, ik keek Dark Matter met Jennifer Connelly. De zoon lijkt totaal niet op een van zijn ouders gewoon zo erg dat het opvalt en minder geloofwaardig maakt. Terwijl er toch makkelijk een acteur met donker sluik haar te vinden was geweest die iig op haar had geleken. Al is het maar het haar!
Vooral in Amerika hebben ze toch echt meer vis in de vijver.
Alle reacties Link kopieren Quote
In seizoen drie spelen nu 2 acteurs in Bridgerton de hoofdrollen, Penelope moet iemand van 19 voorstellen, zij is in het echt 37 nu. Haar vriendin in de serie Eloise, is ook 19, maar in het echt 33.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Joy Delima speelt ( 30 )in “ zussen “ een eind twintiger ? En in “ 1 grote familie “ is ze moeder van een puber, ergens in de 40 ?

Zou me anders minder storen, maar ik kijk beide series nu.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
19-05-2024 20:29
Ze moeten het ook maar doen met wie er op de casting afkomt.
Hebben ze een blonde moeder en duiken er op de casting alleen maar donkerharige jongetjes op dan wordt het toch echt een donkerharig zoontje.

En volwassenen die pubers spelen heeft vaak te maken met de arbeidswet.
Je kan veel meer met iemand waar je niet continu rekening moet houden met tijden ipv met een 15-jarige waar je continu moet op het jaarlijkse maximum moet letten, aanvragen voor moet indienen, ...
Klok. Klepel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond toch dat ze in Grease een leuke groep jeugdige highschool tieners hadden gevonden.

Maar nee, mij stoort het niet zo. In het voorbeeld van de OP begrijp ik helemaal dat ze die Kevin bij Tilda Swinton hebben gevonden. Die ik Ezra blijkt nu irl ook compleet gestoord te zijn. Vandaar dat hij het zo goed kon ;)

Maar even serieus, goede kind-acteurs blijken lastiger te vinden dan je denkt. Ook in Amerika. En het moet dan ook qua chemistry passen met de lead actor die vaak al gevonden is.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
19-05-2024 22:10
Joy Delima speelt ( 30 )in “ zussen “ een eind twintiger ? En in “ 1 grote familie “ is ze moeder van een puber, ergens in de 40 ?

Zou me anders minder storen, maar ik kijk beide series nu.
Ik vond haar in “een grote familie” inderdaad niet passen qua leeftijd. Vooral omdat de andere ouders wel ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Alhoewel ik me nu afvraag hoe oud Jeroen van Koningsbrugge eigenlijk is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je trouwens een serie zien waar dit wèl heel goed gedaan is? Kijk dan vooral naar “This is Us” daarin moet het overigens ook wel omdat er constant geschakeld wordt tussen het heden en verschillende periodes in het verleden. Ik vind het een van de beste series ooit gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieleut123 schreef:
19-05-2024 22:51
Wil je trouwens een serie zien waar dit wèl heel goed gedaan is? Kijk dan vooral naar “This is Us” daarin moet het overigens ook wel omdat er constant geschakeld wordt tussen het heden en verschillende periodes in het verleden. Ik vind het een van de beste series ooit gemaakt.
Leuk!
Ja soms gaat het ook wel eens goed, zo leek de dochter Clara veel op de moeder in House of the spirits maar dat bleek dan ook de echte dochter van Meryl Streep te zijn :D

In de serie Just like that vond ik Rose/Rock zoveel op haar 'stage' vader Harry lijken dat ik haar eventjes gegoogled heb.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieleut123 schreef:
19-05-2024 22:50
Ik vond haar in “een grote familie” inderdaad niet passen qua leeftijd. Vooral omdat de andere ouders wel ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Alhoewel ik me nu afvraag hoe oud Jeroen van Koningsbrugge eigenlijk is?
Die is 50
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieleut123 schreef:
19-05-2024 22:51
Wil je trouwens een serie zien waar dit wèl heel goed gedaan is? Kijk dan vooral naar “This is Us” daarin moet het overigens ook wel omdat er constant geschakeld wordt tussen het heden en verschillende periodes in het verleden. Ik vind het een van de beste series ooit gemaakt.
Ja eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieleut123 schreef:
19-05-2024 22:50
Ik vond haar in “een grote familie” inderdaad niet passen qua leeftijd. Vooral omdat de andere ouders wel ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Alhoewel ik me nu afvraag hoe oud Jeroen van Koningsbrugge eigenlijk is?
Hij is van 1973
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de serie Zussen had ik ook wat moeite met Huub Stapel die in het echt maar 8 jaar blijkt te schelen met zijn moeder in de serie. Ik dacht ook de hele tijd dat het zijn vrouw was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieleut123 schreef:
19-05-2024 22:51
Wil je trouwens een serie zien waar dit wèl heel goed gedaan is? Kijk dan vooral naar “This is Us” daarin moet het overigens ook wel omdat er constant geschakeld wordt tussen het heden en verschillende periodes in het verleden. Ik vind het een van de beste series ooit gemaakt.
In This Is Us vond ik het ook wel wat tegenvallen. Kate is vrij makkelijk, gewoon een volle meid, maar de jonge actrices leken niet bepaald op elkaar. Volwassen Kevin lijkt ook niet op een van zijn ouders, al vind ik het wel een fijne acteur voor de rol.
Verder een geweldige serie :puh:
Alle reacties Link kopieren Quote
Kevin lijkt inderdaad helemaal op niemand. Maar ik vond kind-Kevin wel op de volwassen Kevin lijken. Kate als kind lijkt wel op haar moeder overigens. Volwassen Kate dan weer minder. Heb eigenlijk best zin om die serie weer eens te kijken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven