Uitgerekend okt/nov ‘24

05-03-2024 10:53 462 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meer dames die het leuk vinden om in dit topic mee te schrijven? Ik hoor graag van jullie 💖 💙
WieLeeftijdHoeveelste kindje?UD geschat💙❤️
Desipardesi?2e
Merel90332e22-10
Assiral283e21-10
Estrella311e18-10
Isabel25354e26-10❤️
Florence301e12-10💙
Livs303e11-10❤️
Rosalini301e5-11💙
Maaike-92312e29-10
xLuminous5291e6-11
Rosie2020332e16-10💛
Donut331e15-11
isabel25 wijzigde dit bericht op 27-04-2024 07:45
81.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me hier ook!
Ik ben ruim 7 weken zwanger en heb komende donderdag de eerste echo. Spannend, omdat ik helaas al meerdere missed abortions heb gehad met latere termijn. Daarom voelt het toch behoorlijk als jinxen,maar wellicht helpt het mij ook om het ergens te delen. Zoals ik zelf berekend heb, zou ik 19 oktober uitgerekend moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik meld mij ook. Ik ben morgen 8 weken zwanger en (volgens eigen berekening) 16 oktober uitgerekend. Het is ons tweede kindje. De eerste is rondom die tijd jarig en wordt 2 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd allebei!

En wat spannend Labellocherry. Mocht/wilde je niet eerder langskomen voor een echo?

Zelf heb ik het afgelopen jaar drie (vroege) miskramen gehad. Daarom mocht ik gisteren met 6w1d langskomen waar we een mooi hartje hebben zien kloppen. Dat geeft veel vertrouwen na afgelopen half jaar. Volgens mijn berekening ben ik 28 oktober uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mocht wel eerder, maar aangezien het steeds rond 10-11 weken mis gaat voegt het weinig toe. Dus elke stap is er eentje, maar straks wordt het meer spannend.
Dus nu met 7+5 de eerste echo en dan maar weer afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens heel weinig klachten deze keer. Eerder had ik vaak flinke misselijkheid en nu is het vooral enorm moe en weeiig als er meer eten in moet. Kan echt heel de dag door slapen. Niet handig met een bijna kleuter (augustus wordt hij 4) die overdag niet meer slaapt.
Hoe gaat dat bij jullie? En natuurlijk nog gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld mij ook hier aan. Morgen heb ik de eerste vroege echo met precies 7 week vanwege eerdere missed abortions.
Ben toch wel zenuwachtiger dan ik dacht en denk nu wel bij elk pijntje of krampje van dit is weer mis.
Het zal bij ons het eerstje kindje worden. En volgens mijn eigen berekening dan rond 23 oktober uitgerekend
Alle reacties Link kopieren Quote
Begrijpelijk dat je dan idd niet eerder gaat. Heb je ook onderzoek gehad naar de oorzaak van je missed abortions?

Zelf heb ik hiervoor 3 vroege miskramen gehad dus ik begrijp de spannende periode heel goed. Het verschil alleen is dat het bij mij elke keer tussen de 5 a 7 weken was. Nu ik met 6 weken een kloppend hartje gezien heb, geeft dat vertrouwen.

De symptomen kunnen idd erg verschillen per zwangerschap. Sinds zondag ben ik aardig misselijk. En de vermoeidheid ken ik ook. Ik vrees een beetje voor de komende weken, omdat ik van voorgaande zwangerschappen weet dat ik sliep tussen de middag. Dat wordt nu uitdagend met naar school gaande kindjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben uitgerekend rond 22 oktober. Vrijdag eerste echo :)
Ik ben nu 7 weken. Voel me opzich goed, heb laatste week wel dat ik ongeveer 1x per dag een moment heb dat ik me duizelig voel en wat misselijk. Hoop dat het daarbij blijft. Verder ook wat vermoeider inderdaad, maar als het hierbij blijft ben ik blij :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me hier ook graag. Afgelopen weekend een positieve test in handen :)

We hebben al een schat van een zoon van zes, en eind vorig jaar zijn we een zoontje verloren na bijna 20 weken zwangerschap.
Nu alweer een positieve test in handen hebben voelt heel bijzonder. Ik ben ontzettend blij maar vind het heel spannend en ben door wat we meegemaakt hebben wat terughoudend. Toch fijn om het hier te kunnen delen.

Mijn eigen uitgerekende datum is 11 november. Ik heb mijn eerste echo met 9,5 week pas, in april, omdat het hier helemaal vol zat vanwege feestdagen. Voelt aan de ene kant als heel lang, aan de andere kant zit mijn gevoel van onzekerheid toch pas na die periode.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werd zojuist wakker met een knorrende maag en zit nu beneden boterhammen te eten met een glas melk. Ik moet weer even wat noodrantsoen gaan aanleggen boven om straks de nachten eten bij de hand te hebben.

@Merel: gefeliciteerd! Wat fijn dat de klachten bij jou ook zo meevallen nog.

@Plata: gefeliciteerd!! Heel spannend, maar ik hoop dat je deze keer een voor zover mogelijk rustige zwangerschap zult hebben. Krijg je nog ondersteuning als je dat zou willen?

Hier bekijk ik het positief en gaan gewoon straks allemaal een wolk van een baby in onze armen houden in het najaar. :cheer:
Bij ons is er trouwens geen reden voor de late MA's (steeds rond 11 weken), er komt niets uit de onderzoeken. Wel heb ik nu extra ondersteuning van progesteron totdat de placenta het werk overneemt. In het kader van: baadt het niet, schaadt het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Nu iets meer dan 7 weken zwanger 😊 2 weken geleden echo gehad en toen bijna 2 weken teruggezet, dus heb zo een vitaliteitsecho. Vind het veel spannend maar heb het gevoel dat het goed zit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee, al is het wat met een slag om de arm. Vorige week een onverwachte positieve test en denk dat ik nu ongeveer 6 weken zwanger ben. UD zal dan ergens rond 31 okt liggen. Komende dinsdag de eerste echo. Ik ben sinds we het weten wel al 2x bloed verloren dus dat maakt het spannend tot de echo.

We hebben een dochter die in dec 2 wordt. Daar is 2,5 jaar wachten en een medisch traject aan vooraf gegaan, nu waren we niet eens actief aan het proberen, dus in die zin is deze zwangerschap al een cadeautje. Bij de vorige zwangerschap heb ik hier ook geschreven en hebben we een superleuk appgroepje gekregen, hopelijk ontstaat zo iets hier ook :-D.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga graag met je mee in de positieve vibe Labellocherry. Fijn hoe je het verwoordt!

Spannend voor alle echo’s die binnenkort komen. Ik duim voor jullie allemaal!

Is er ook iemand handig met een tabel? 😅

Hier begint de misselijkheid flink toe te slaan. Ik ben er mega dankbaar voor maar merk dat het wel z’n invloed gaat hebben. En dat al bij 6.3 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een goede vitaliteitsecho gehad, zo blij 🥰 ben ook een week vooruitgezet, dus nu 8+2. Waren stiekem toch wel spannende weken na eerste teruggezet te zijn.

Hier helaas ook heel veel last van misselijkheid @Isabel. Het enige dat helpt is eten, dus ben non stop zo’n beetje aan het eten, maar merk ook dat ik heel veel niet meer lekker vind. Dus lastige situatie 😅.

En ik ben ook wel voorstander van een tabel! Alleen geen idee hoe dat moet. Is het bijvoorbeeld niet mogelijk er een uit een ander uitgerekend forum te kopiëren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me ook graag!
Ik ben nu 7+1. Aankomende maandag de vitaliteitsecho. Volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou ik op 22 oktober uitgerekend zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn die goeie echo @florence!

Ik wil straks op de laptop wel even kijken naar de tabel. Ik meen dat het september topic wel een voorbeeld had .
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat enorm fijn Florence! Wat ben je dan blij als je dat bevestigd ziet. Hopelijk heeft ons rekenen een beetje geholpen een paar weken geleden.

En dat zou top zijn Maaike! Dankje
Alle reacties Link kopieren Quote
@Florence wat fijn dat het een positieve echo was vooral als je eerst terug gezet bent. Mooie bevestiging nu.

@Maaike_92 vervelend al twee keer bloedverlies. Wat kan het dan nog lang duren tot het dinsdag is voor jullie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn al die goede echo’s! Wij hadden ook een goede vitaliteitsecho vorige week :)
Vrijdag hebben we de intake bij de verloskundige. En dan op 22 maart de termijnecho 😊

Qua kwaaltjes: ik ben zoooo moe en zoooo misselijk. Was in mijn vorige zwangerschap wel minder. Maar toen had ik natuurlijk niet ook een peuter rondlopen. Dat eerste trimester is altijd het rotst, vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oohh, wat heerlijk de eerste goede echo's hier! Fijn voor jullie zeg.

Wat verdrietig dat veel van jullie toch ook ervaring hebben van verlies. Ik ga graag mee in de positiviteit en hoop dat dit voor ons allemaal echt ons jaar mag worden :-D

@Labello, wat fijn dat jullie extra ondersteuning hebben in die vorm. Hier hebben we nog niet concreet gesproken over extra's. Ik had gisteren de kliniek aan de lijn en had een lompe nieuwe medewerker aan de telefoon.
Ik denk dat ik later nog een keertje bel en probeer direct met mijn gyn te spreken.

@maaike, he wat rot, al twee keer bloedverlies. Hopelijk gaan de dagen snel tot je echo en krijg je de bevestiging dat het goed is.
Dankjewel dat je naar de tabel wilt kijken.

Qua kwaaltjes: ik wil alleen maar avocado's, terwijl ik die normaal niet eens zo lekker vind, en lust absoluut geen melk meer in mijn koffie. En tonic vind ik ook ineens vréselijk vies :P

Ik had vanmiddag een beetje lichtroze bloedverlies en schoot in de stress. Bloedverlies heb ik nog niet eerder gehad in mijn zwangerschappen, maar ik lees gelukkig dat het niet perse iets hoeft te betekenen, dus ik probeer een beetje door te ademen en te hopen dat het hierbij blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh ik had vanmiddag wat gepost maar dat is niet doorgekomen denk ik.

Maar het rekenen heeft me zeker geholpen Isabel! 🥰

En heel fijn dat je een tabel wilt maken Maaike, is toch wel fijn voor het overzicht.

En vervelend van het bloedverlies Plata, moet zeggen dat ik ook meermaals lichtroze en zelfs helderrood bloedverlies heb gehad. 2x verloskundige gebeld en die zei geen zorgen, zeker als het stopt en niet meer wordt, en als het niet gepaard gaat met krampen. Dat heeft mij wel gerustgesteld 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
WieLeeftijdHoeveelste kindje?UDEcho's
Desipardesi?2e 16-10 ?
Labellocherry?2e19-10 1e echo 7 maart
Merel90??22-101e echo 8 maart
Assiral??22-101e echo 11 maart
Estrella?1e23-101e echo 6 maart
Isabel25?1e28-10?
Plata_?3e*11-111e echo in april
Florence????

Hier komt de tabel! voor het overnemen en plakken naar OP, dan alle # weghalen:
[#table]
[tr][th]Wie[/th][th]Leeftijd[/th][th]Hoeveelste kindje?[/th][th]UD geschat[/th][th]Echo's[/th][#/tr]
[tr][td]Desipardesi[/td][td]?[/td][td]2e[/td][td] 16-10 [/td][td]?[/td][#/tr]
[tr][td]Labellocherry[/td][td]?[/td][td]2e[/td][td]19-10[/td][td] 1e echo 7 maart[/td][#/tr]
[tr][td]Merel90[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]22-10[/td][td]1e echo 8 maart[/td][#/tr]
[tr][td]Assiral[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]22-10[/td][td]1e echo 11 maart[/td][#/tr]
[tr][td]Estrella[/td][td]?[/td][td]1e[/td][td]23-10[/td][td]1e echo 6 maart[/td][#/tr]
[tr][td]Isabel25[/td][td]?[/td][td]1e[/td][td]28-10[/td][td]?[/td][#/tr]
[tr][td]Plata_[/td][td]?[/td][td]3e*[/td][td]11-11[/td][td]1e echo in april[/td][#/tr]
[tr][td]Florence[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][#/tr]
[/table]
maaike_92 wijzigde dit bericht op 07-03-2024 08:46
5.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Momenteel ben ik 10 weken zwanger en mijn uitgerekende datum lijkt nu 1/2 oktober te zijn.

Hier heb ik met 8 weken de eerste echo gehad, waar een goed kloppend hartje op te zien was. Volgende week maandag heb ik de termijnecho. Ik vind het echt mega spannend eerlijk gezegd. Ik lees zoveel verhalen waarbij er op de termijnecho toch een missed abortion is of in een later stadium iets mis gaat. Ik zit echt te wachten tot die 12 weken voorbij zijn, ook al is dat ook maar schijnveiligheid natuurlijk.

Hopelijk verloopt voor iedereen de zwangerschap voorspoedig. Ik ben zo benieuwd naar de eerste echo’s van enkelen! 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas, hier toch een miskraam...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven