Mode & Beauty alle pijlers

Vet haar (?) Tips gevraagd

04-05-2024 18:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Geen wereldproblemen, maar ik tob al jaren met mijn haar. Sinds de zwangerschap is het veranderd, denk ik. Mijn hoofdhuid heeft na een paar dagen witte aanslag. Als ik krab zit het onder m'n nagels, bah. Het voelt vettig. Ik denk dat het gewoon talg is. De rest van mijn haar is niet vet, eerder stug. Dat komt ook omdat ik het al met allerlei agressieve shampoos heb proberen te wassen. Zo heb ik al heel vaak clarifying shampoo geprobeerd van allerlei merken. Maar ook scalp treatment, of anti roos shampoos, zoals Resdan. Het maakt mijn haar allemaal heel stug. Vroeger was mijn haar luchtig. Nu is het zwaar bij de hoofdhuid, ook na het wassen. Ik wil er vanaf. Maar heb voor m'n gevoel alles al geprobeerd. Ook huis tuin en keuken middelen zoals azijn... nou daar werd het alleen maar erger van. Droogshampoo maakt m'n hoofdhuid alleen maar viezer. Iemand tips voor DE shampoo/behandeling?
mid-century wijzigde dit bericht op 04-05-2024 18:28
Reden: Foutje
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het enige dat bij mij werkt is vaker wassen, in mijn geval om de dag. Ik gebruik nu de Klei Fris & Zuiver van Andrelon. En vaak was ik m’n haar dan ook twee keer achter elkaar, omdat het de eerste keer nog niet schoon aanvoelt.
In de punten doe ik conditioner en na het wassen wat haarolie, om het minder stug te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gebruikt vrij agressieve middelen. Ik zou daarmee stoppen en bijvoorbeeld shampoo van Goldwell gaan gebruiken. Daar zit geen troep in. Denk wel dat het een paar weken/maanden gaat duren voordat je huid en haar hersteld zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
geen last meer van een vettige jeukende hoofdhuid sinds ik Rehab shampoo van Lush gebruik
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je al naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat het geen hoofdschimmel oid is? Ik heb snel vet haar maar nooit een witte aanslag, dat klinkt als iets om naar te laten lijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan een schimmelinfectie zijn, wanneer je al na enkele dagen last hebt van witte aanslag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon wassen als nodig is maar zou gaan voor een speciale shampoo voor gevoelige hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een vrij vette hoofdhuid en dus vet haar, maar nooit witte aanslag. Ik zou ook laten uitsluiten dat het schimmel is.

Ik was mijn haar niet te vaak, want dan wordt het erger. Dus om de dag of om de twee dagen. Ik gebruik een milde shampoo zonder olie en was het twee keer. Ik masseer mijn hoofdhuid niet. Mijn favoriete shampoo is helaas uit de handel (O'right camellia oil control).
Ik zag hier een shampoo van Lush voorbij komen, die ga ik in overweging nemen!

Conditioner / haarproduct nooit rond mijn hoofdhuid.
En denk aan je kussensloop. Ik heb er meerdere om vaker te wisselen en was deze niet met vloeibaar wasmiddel / verzachter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook altijd last van vet haar. Alles geprobeerd. Dure vichy shampoo hielp iets. Vooral geen andrelon doen, dat geeft juist een vet laagje. Wat hier heeft geholpen is shampoo en conditioner uit de CG-methode. Ik heb geen krullen maar sinds ik daarop ben overgestapt heb ik nooit meer vet haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had dat vroeger ook altijd. Ik let er nu op dat ik geen shampoo en stylingproducten gebruik met sulfaten en siliconen en nu heb ik dat probleem niet meer. Sulfaten zijn agressieve reinigers waarbij je ook de natuurlijke vetlaag weghaalt. Talgproductie wordt dan juist weer extra gestimuleerd en krijg je erg vet haar.
Ik gebruik zelf van as I am Dry and itchy omdat ik last heb van roos en jeuk.
Deze wissel ik af met de roze van Umberto Giannini

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven