Werk & Studie alle pijlers

2e kerstdag werken?

25-11-2015 17:19 58 berichten
Zouden jullie je vrijwilliger opgeven om op tweede kerstdag te gaan werken als dat in jouw branche kon?



Ik heb vandaag een email gekregen of ik 2e kerstdag wil werken, maar ik twijfel heel erg. Het verdient wel lekker (dubbel betaald) en ik kan bijvoorbeeld ook 4 uur komen werken. Aan de andere kant ook weer jammer om op die dag te werken, aangezien echt bijna iedereeen vrij is.



Ben gewoon benieuwd wat jullie zouden doen.

Werken op 2e kerstdag?

Totaal aantal stemmen: 109

Absoluut niet! (15%)
Ja, maar wel met bepaalde voorwaarden (66%)
Ja, ook als er niks extra´s tegenover staat (19%)
Alle reacties Link kopieren
Als je dubbel uitbetaald krijgt en het maar 4uurtjes is: absoluut!! Dan heb je nog genoeg tijd om andere leuke dingen te doen!

Ik zou overigens niet de hele dag gaan werken. Maar van 9 tot 1 ofzo.. prima!
Als je niks gepland hebt die dag, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Als je in (bijvoorbeeld) de zorg werkt heb je vaak weinig keus...

Of hoogstens de keuze tussen werken met oud en nieuw of met de kerst.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Vroeger deed ik het altijd als het zo uitkwam, ik kan kerst ook best op een andere dag doen, en mijn ouders vinden het ook nooit zo'n probleem als ik maar één kerstdag kom, of een dag voor of na kerst.

En een keertje dubbel verdienen is best leuk

Tegenwoordig ben ik eigen baas, en ik werk eigenlijk gewoon altijd wel als er iets is wat af moet, dus ook wel met kerst, maar ik plooi mijn werk gewoon om mijn persoonlijke afspraken heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat in het verleden meermaals gedaan. Ik gaf toen weinig om 2e kerstdag (geen schoonouders waar ik heen moest) en voor mij was het net als elke zondag. Collega's wilden wel graag vrij. Nou prima, ik dubbel betaald en zij een vrije dag.

Inmiddels in een andere branche waar dat niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Héérlijk! Een goed excuus om van alle verplichtingen op die dag af te zijn.
Je kan toch gewoon een paar uurtjes werken en daarna eventueel nog bij familie aanschuiven? Zo mis je weinig van de gezelligheid (dat komt toch vaak 's avonds helemaal los) en verdien je nog lekker ook
O heerlijk als je mag kiezen. Bij ons moet je een feestdag werken. Dus hier 1e kerstdag de pisang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op men werk gezegd dat ik wel wil werken 2e kerstdag, het word 3 dubbel uitbetaald dus kassa!



Maar ze hebben uiteindelijk besloten toch dicht te blijven dit jaar, ook geen probleem!
Alle reacties Link kopieren
ik heb mezelf dit jaar zelfs opgegeven op 2e kerstdag op mijn vrijwilligerswerk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als je geen plannen hebt voor tweede kerstdag, waarom niet. En met 4 uurtjes kan je 's ochtends werken en 's middags iets leuks doen, of 's ochtends lekker uitslapen en lekker ontbijten en dan werken.
Mijn vriend heeft een continurooster en als hij is ingedeeld met Kerst, moet hij gewoon werken. Hij wordt er wel extra voor betaald, maar dat hebben we niet echt nodig. Ik werk op kantoor en we zijn met feestdagen altijd gesloten. Als we wel open zouden zijn, zou ik er geen probleem mee hebben om te werken. Daar hoeft niet eens per se wat extra tegenover te staan. Ik vind dat soort dagen altijd wel leuk, ik werk meestal ook tussen Kerst en O&N. Lekker rustig op kantoor.
Ik werk tweede kerstdag voor mijn vrijwilligerswerk. Weinig keus, het is in een land waar alleen eerste kerstdag een vrije dag is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren gemaild dat ik graag ALLE feestdagen wil werken, scheelt mij verplicht leuk doen bij mensen die ik slechts een keer per jaar zie. Of dat je dan in de file naar weet ik veel waar heen gaat omdat er verder niets open is. Op werk is het iig vele malen gezellig. En dan is het inderdaad mooi meegenomen dat ik er ook nog extra voor betaald krijg, maar daar doe ik het niet voor.
Ik heb ja gezegd, maar het zou er bij mij wel aan liggen Hoe de rest van mijn werk dagen en drukte zou zijn.

Bijvoorbeeld als je in een winkel werk waar het tot 24 dec super druk is geweest en continue gewerkt heb zo Ik passen. Tenzij je na 26 dec wat vrije dagen heb. Je moet je zelf niet voorbij lopen in deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je plannen hebt zou ik lekker gaan. Dubbel betaler is mooi meegenomen
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen! Ikzelf moet de 3e kerstdag een halve dag werken. Werk bij een zorgverzekeraar en het is hartstikke druk deze periode. En het is dan altijd extra gezellig en wordt iets leuks en lekkers geregeld.
Ik heb in het verleden wel eens met kerst gewerkt en vaak is het dan juist een gezellige bedoeling! Hangt een gezellige sfeer vind ik altijd. En dubbel betaald krijgen, ik zou het wel weten!
Alle reacties Link kopieren
Lekker een halve dag gaan werken, dat klinkt perfect! Ik ben geen uitslaper en ik sta dus sowieso altijd vroeg op. Een paar uurtjes dubbel verdienen en dan de rest van de dag doen waar je zin in hebt, ik zou het niet afslaan
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen.

Bij ons kan het ook, alleen krijgen we daar niks extra uitbetaald (horeca).

Dit jaar werk ik niet, maar dat is omdat man en ik met de kerst een paar dagen weg willen.

Niet naar de familie, niet werken, maar gewoon lekker met z'n tweeën.



En voor maar 4 uurtjes zou ik het helemaal doen, dan is niet je hele dag weg, maar kun je daarna gewoon nog iets gaan doen.
Hier 1e kerstdag en 1 januari vrijwilligerswerk. Omdat het nou eenmaal op vrijdag is, en dat is mijn vaste dag.
Ik zou het gewoon doen hoor. Is toch hartstikke gezellig? En wat is nou 4 uurtjes. Je had waarschijnlijk toch niks gepland (anders had je vast niet overwogen te gaan werken) en of je nou die 4 uur doorbrengt in je joggingpak op de bank of even op je werk.



En je bent echt de enige niet hoor, die niet vrij is. Veel winkels en restaurants en zo zijn op 2e kerstdag open, het OV rijdt gewoon en de zorg gaat ook gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg(thuiszorg) mogen we zelf kiezen welke dagen je wilt en kijken we samen naar de roosters. Ik heb 1 ste kerstdag en nieuwjaars dag.
Zeker werken. Hangt vaak wel een leuk/anders/relaxed sfeertje dan. Fijn extra betaald.

En je hebt 3e kerstdag dan lekker vrij toch? (dat valt op een zondag) Voor mijn gevoel ook nog een beetje kerst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven