Werk & Studie alle pijlers

af en toe zo moe van deze collega

01-02-2013 10:24 83 berichten
even spuien hoor...kan over het algemeen prima samenwerken met mijn collega maar af en toe....

ik heb een vriendin in het ziekenhuis liggen die niet zo goed gaat ( niet levensbedrijgend oid) waar ik gisteravond op visite was.

Omdat er vandaag aantal onderzoeken gingen gebeuren om te kijken wat er moet gebeuren, had ik haar gevraagd mij op de hoogte te houden.

Nu stuurde ze dus een berichtje op mn telefoon hoe de situatie was. Ik heb even teruggestuurd "sterkte" en ging weer ah werk.

Hierop zei ik tegen mijn collega "goh toch handig zo je mobiel in het zh" vooral ook omdat ik dat zelf zo ervaren heb na mn bevalling.

Het enige was zei zegt is "tja maar jij bent aan het werk".

Ik zei toen "ja dat snap ik maar daar ging het toch niet over".



Dit soort dingen heeft ze vaker, in ene heel knorrig, terwijl ik wel altijd luister als zij iets verteld en ook reageer. Zij heeft er nog weleens een handje van dat als ik iets vertel, ze niet of nauwelijks reageerd. Ik vind dat zo onbeschoft.

Maar goed, als ik het aankaart, dan is het altijd " we zijn op het werk".

Ik denk dat ik maar een tijdje bot ga reageren op haar verhalen oid, mss dat het dan doorkomt.

Eigelijk wordt ik er wel een beetje verdrietig van dat het zo moet :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me concentreren op de andere leuke collega's en haar links laten liggen. Verspilde energie en snap dat het niet leuk is, maar dit is het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vindt ze het vervelend dat jij je tijdens werktijd niet bezig houdt met werk maar met privezaken? Je kan namelijk ook in je pauze even je mobiel checken, of op het toilet.
vlinder het is idd verspilde energie, je hebt gelijk.

Over het algemeen kan ik het wel naast mn neerleggen en denken " wat doe jij weer zuur" maar ik ben samen met haar en onze manager 1 afdeling dus helemaal links laten liggen gaat niet lukken.



Heb nu maar besloten om haar gewoon maar niks meer te vertellen en ook niet meer teveel te luisteren. Het aankaarten bij haar heeft geen nut, dus dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze jaloers dat je je met iemand anders bezig houdt?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt ze dat jij niet weet dat je op je werk bent en probeert ze je dat duidelijk te maken?

Ik zou haar de volgende keer bedanken en zeggen dat je prima weet waar je bent, en dat je daar een hele mooie app voor hebt op je telefoon die je altijd precies vertelt waar je bent.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kaart je dat normaal aan dan? En hoe geef jij aan dat je iets niet leuk vindt?
ster, ik doe dat normaal gezien ook. Alleen nu zag ik het bericht van mn vriendin binnen komen en wilde gewoon weten hoe het met haar was. Dat is toch niet zo gek als iemand zo slecht ligt?

En expres alleen het woord sterkte terug gestuurd en niet een heel verhaal.

Als daar al niet eens begrip voor is...



Maar goed, dit was nu even de druppel hoor, het speelt al een tijdje. Ben sinds aantal maanden terug van mn zwangerschapsverlof en ik merk dat ze het vervelend vind dat ik nog 2 keer per dag 10 minuten kolf omdat ik borstvoeding geef.

Ze zegt er niks van maar zucht wel duidelijk als ik zeg dat ik even ben kolven.

Zo moet ze er ook altijd de nadruk op leggen dat ik "maar" 3 dagen werk en de afspraak die ik met de baas heb dat ik zoon eerst naar school breng zodat ik wat later kom ( wat ik compenseer op andere dagen) zint haar ook niet.
Misschien moet je je mobiel in de pauze gaan gebruiken.

En nu niet op viva forum zitten onder werktijd.
Alle reacties Link kopieren
Ze is jaloers .
Alle reacties Link kopieren
quote:kraaltje1 schreef op 01 februari 2013 @ 10:35:

ster, ik doe dat normaal gezien ook. Alleen nu zag ik het bericht van mn vriendin binnen komen en wilde gewoon weten hoe het met haar was. Dat is toch niet zo gek als iemand zo slecht ligt?

En expres alleen het woord sterkte terug gestuurd en niet een heel verhaal.

Als daar al niet eens begrip voor is...



Maar goed, dit was nu even de druppel hoor, het speelt al een tijdje. Ben sinds aantal maanden terug van mn zwangerschapsverlof en ik merk dat ze het vervelend vind dat ik nog 2 keer per dag 10 minuten kolf omdat ik borstvoeding geef.

Ze zegt er niks van maar zucht wel duidelijk als ik zeg dat ik even ben kolven.

Zo moet ze er ook altijd de nadruk op leggen dat ik "maar" 3 dagen werk en de afspraak die ik met de baas heb dat ik zoon eerst naar school breng zodat ik wat later kom ( wat ik compenseer op andere dagen) zint haar ook niet.Dat lijkt me toch allemaal echt háár probleem. Maar het lijkt alsof jij ermee zit.
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeft dus niet zo nodig tekst en uitleg van jouw handelen. Ze hoeft dus niet zo nodig te horen wat jij prive allemaal doet. We zijn op het werk.



Prima toch?



Je kan niet verwachten dat ze zal reageren zoals jij graag wilt. Trek je er niet zoveel van aan. Succes!
turquasi, tja ik weet het niet, misschien wel.



Liselore goed punt, ik zal het volgende keer zeggen, dat ik mij realiseer waar ik ben



Frizzy, ik heb het al een aantal keer tegen haar gezegd, dat op het moment dat ik iets vertel, en zij heeft er geen tijd voor of geen zin in, ze dat gewoon kan zeggen ipv nauwelijks te reageren. Dat ik dat ook doe, hoewel 1 minuut een luisterend oor bieden nu ook weer niet zo moeilijk is.

Het zijn gewoon van die buien bij haar, zo is ze heel gezellig en zo krijg je dit.
quote:redband schreef op 01 februari 2013 @ 10:36:

Misschien moet je je mobiel in de pauze gaan gebruiken.

En nu niet op viva forum zitten onder werktijd.ik heb nu pauze
Had je ook kunnen gebruiken voor je mobiel die pauze.
quote:Frizzy schreef op 01 februari 2013 @ 10:37:

[...]





Dat lijkt me toch allemaal echt háár probleem. Maar het lijkt alsof jij ermee zit.nou ik probeer het wel van me af te zetten en te negeren en normaal kan ik dat ook wel maar na zo een opmerking van vandaag ben ik er dan even helemaal klaar mee
quote:Louba schreef op 01 februari 2013 @ 10:37:

Ze hoeft dus niet zo nodig tekst en uitleg van jouw handelen. Ze hoeft dus niet zo nodig te horen wat jij prive allemaal doet. We zijn op het werk.



Prima toch?



Je kan niet verwachten dat ze zal reageren zoals jij graag wilt. Trek je er niet zoveel van aan. Succes!je hebt een punt, ik zal haar er niet meer mee lastig vallen.
Maar lees jezelf eens terug met wat je allemaal "onder werktijd"doet, met goedkeuring van de werkgever. Dan mag de andere collega zich toch ook misschien aan ergeren?
quote:redband schreef op 01 februari 2013 @ 10:44:

Had je ook kunnen gebruiken voor je mobiel die pauze.

je moet wel lezen he, normaal doe ik dat ook.

maar omdat vriendin vandaag juist zulke belangrijke onderzoeken/beslissingen kreeg, had ik haar gevraagd mij op de hoogte te houden en heb ik wel het hele woord "sterkte"getypt
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft je collega gewoon geen zin in jouw prive verhalen, en zegt ze daarom wel dat jullie op het werk zijn, kan goed zijn dat het haar niet boeit.



En wie weet heeft zij ook dagen dat het allemaal niet even soepel voor haar loopt in haar leven, collega's zijn soms net mensen.
quote:redband schreef op 01 februari 2013 @ 10:48:

Maar lees jezelf eens terug met wat je allemaal "onder werktijd"doet, met goedkeuring van de werkgever. Dan mag de andere collega zich toch ook misschien aan ergeren?kolfrecht heb ik gewoon onder werktijd dus daar maak ik gebruik van. Brengen van zoon doe ik niet onder werktijd want ik haal die tijd later in.
quote:kraaltje1 schreef op 01 februari 2013 @ 10:49:

[...]



je moet wel lezen he, normaal doe ik dat ook.

maar omdat vriendin vandaag juist zulke belangrijke onderzoeken/beslissingen kreeg, had ik haar gevraagd mij op de hoogte te houden en heb ik wel het hele woord "sterkte"getyptIk kan heel goed lezen.
nou goed bedankt voor al jullie reacities, best verfrissend soms.

Nu is mn pauze om en ga ik weer werken
Misschien moet jij eens leren lezen, dáár mag een collega zich dan toch ook aan ergeren, ook al heb je er recht op??
quote:redband schreef op 01 februari 2013 @ 10:51:

[...]



Ik kan heel goed lezen.waarom geef je dan tot 2 keer toe een reactie waaruit blijkt dat je niet goed leest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven