Reacties via LinkedIn opgenomen in Google, wil ik niet. Hoe?

12-05-2024 22:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Recent is een collega van mij bedreigd omdat er veel persoonlijke info van haar op haar social media stond. Nu ben ik vooral iemand die kijkt en leest en zelden iets plaatst, maar toch ging ik mijzelf even Googlen. Nu zie ik inderdaad dat mijn woonplaats online staat via Facebook. Dat heb ik gecorrigeerd nu. Een aantal berichten die ik interessant vond op LinkedIn, vind ik terug via Google afbeeldingen. HIermee kom je snel op het bedrijf van mijn man uit, wat ik niet wil. Weet iemand hoe ik deze instellingen uit kan zetten? Ik heb even gekeken, maar wordt er niet wijzer van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Instellingen
Zichtbaarheid
Uw openbare profiel bewerken
Zichtbaarheid bewerken
De zichtbaarheid van uw openbare profiel: UIT
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog een tip:
Op LinkedIn niet je achternaam neerzetten, alleen de eerste letter van je achternaam.
Dus Chantal K (in plaats van Chantal Klaasen)
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
12-05-2024 22:30
Nog een tip:
Op LinkedIn niet je achternaam neerzetten, alleen de eerste letter van je achternaam.
Dus Chantal K (in plaats van Chantal Klaasen)
Dat is iets wat tegen de regels van LinkedIn is. En ook nog eens ontzettend onprofessioneel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
12-05-2024 22:42
Dat is iets wat tegen de regels van LinkedIn is. En ook nog eens ontzettend onprofessioneel.
Eens. En waarom zou je LinkedIn gebruiken als het niet onder je (werk)naam is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
12-05-2024 22:42
Dat is iets wat tegen de regels van LinkedIn is. En ook nog eens ontzettend onprofessioneel.
Tegen de regels? Lijkt mij niet als LinkedIn de optie zelf er in heeft gezet (als in je kan je letterlijk via instelling zichtbaar maken met enkel de eerste letter van je achternaam)
Alle reacties Link kopieren Quote
yourlocalhero schreef:
12-05-2024 23:13
Tegen de regels? Lijkt mij niet als LinkedIn de optie zelf er in heeft gezet (als in je kan je letterlijk via instelling zichtbaar maken met enkel de eerste letter van je achternaam)
Je gaat niet de eerste zijn die daarom geband wordt op LinkedIn. En de meesten krijgen hun profiel niet meer terug. Ook probeert LinkedIn verifiëren er door te drukken, dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy, dat is gewoon een toegestane optie, dat je kan kiezen wie je volledige achternaam ziet of alleen de 1e letter, net als wat de anderen hier zeggen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
13-05-2024 00:00
Je gaat niet de eerste zijn die daarom geband wordt op LinkedIn. En de meesten krijgen hun profiel niet meer terug. Ook probeert LinkedIn verifiëren er door te drukken, dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Bij een eigen toegestans optie? Lijkt me raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
12-05-2024 22:30
Nog een tip:
Op LinkedIn niet je achternaam neerzetten, alleen de eerste letter van je achternaam.
Dus Chantal K (in plaats van Chantal Klaasen)
Onprofessioneel vind ik dat. Mensen die dat doen neem ik niet serieus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind heel LinkedIn onprofessioneel. Ik heb al sinds 2004 LinkedIn, je kunt moet nou eenmaal wel als je gaat solliciteren, maar wat heb ik er een hekel aan dat iedereen kan zien waar je werkt en wat je allemaal uitvreet. Ik heb er zelf zeer weinig op staan, maar toch.

Die optie van alleen je letter als achternaam is overigens heel gebruikelijk, en afhankelijk van hoever je in iemands netwerk zit, zie je meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
13-05-2024 00:00
Je gaat niet de eerste zijn die daarom geband wordt op LinkedIn. En de meesten krijgen hun profiel niet meer terug. Ook probeert LinkedIn verifiëren er door te drukken, dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Je typt niet zelf alleen die letter hè. Het is alleen wat er zichtbaar is.

De verificatie van LinkedIn is trouwens een lachertje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
13-05-2024 08:13
Je typt niet zelf alleen die letter hè. Het is alleen wat er zichtbaar is.

De verificatie van LinkedIn is trouwens een lachertje.
Die verificatie is vooral lastig als je meerdere voor en achternamen hebt.

Je typt niet zelf die letter, maar toch heb je sneller kans op een ban.

Dat staat natuurlijk los van dat het onprofessioneel overkomt. Opdrachtgevers, vakgenoten, werkgevers nemen echt je posts niet meer serieus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
13-05-2024 10:05
Die verificatie is vooral lastig als je meerdere voor en achternamen hebt.

Je typt niet zelf die letter, maar toch heb je sneller kans op een ban.

Dat staat natuurlijk los van dat het onprofessioneel overkomt. Opdrachtgevers, vakgenoten, werkgevers nemen echt je posts niet meer serieus.
Echt, waar haal je dat van die ban toch vandaan? Ontzettend veel mensen maken gebruik van die optie, zeker in het buitenland.

LinkedIn biedt die mogelijkheid bijvoorbeeld ook voor mensen die gestalked of bedreigd worden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven