Werk & Studie alle pijlers

Als dienstverleners kletsen over de klant

09-09-2014 03:35 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet je dat pikken? Ik heb via een speciale diëtist een poging gedaan om wat kilo's aan te komen. Nu werkte haar theorie niet en vond ik haar ook gewoon geen leuk mens. Tijd voor een andere dus.



Nu kreeg ik via social media de vraag van iemand wat mijn ervaring met deze mevrouw was. Later vertelde deze vage bekende dat ze mijn hele verhaal kende want zij was haar vriendin. Ze vond het jammer dat ik deze diëtist geen goede kans had gegeven.



Huh? Ik heb deze vage bekende ten eerste gemeld dat ik geen behoefte heb aan deze bemoeienis omdat ik het alles behalve netjes vind. Daarna heb ik haar geblokkeerd.



Ik twijfel of ik contact moet opnemen met deze diëtist. Klanten in detail en met naam bespreken doe je gewoon niet, vind ik. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dit kan en mag echt niet, jou diëtiste heeft een beroepsgeheim.
De shit uit het verleden is de mest voor de toekomst
Alle reacties Link kopieren
Weet je of de diëtiste BIG geregistreerd is?



Registratie is volgens mij op vrijwillige basis, maar als ze wel geregistreerd is heeft zij volgens mij beroepsgeheim.



https://www.bigregister.n ... orgverleners/dietist.aspx
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris27 schreef op 09 september 2014 @ 04:46:

Weet je of de diëtiste BIG geregistreerd is?



Registratie is volgens mij op vrijwillige basis, maar als ze wel geregistreerd is heeft zij volgens mij beroepsgeheim.



https://www.bigregister.n ... orgverleners/dietist.aspxprecies! Dan meteen aangeven. Dit kan echt niet.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar hier sowieso over bellen!!
Alle reacties Link kopieren
Als het waar is, is ze over de schreef gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar er zeker op aanspreken. Eventueel schriftelijk. En als ze BIG geregistreerd is daar ook de brief heen sturen. Dit kan gewoon niet. Alleen het feit al dat je jou met naam en toenaam heeft genoemd met daar bij kennelijk de mededeling dat jullie niet met elkaar verder zijn gegaan - zelfs al zou ze verder er inhoudelijk niet op in zijn gegaan hoe en waarom- is niet in de haak.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag echt niet hoor. Heb je het nog zwart op wit staan? Maak wat print screens en geef het aan.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de titel las dacht ik: 'tja, ook dienstverleners moeten hun verhaal wel eens kwijt'. Ik werk in een ziekenhuis, en hoor ook wel eens wat. Tot ik las dat ze je met naam en toenaam benoemd heeft! Dat kan echt niet, en zou ik een grove schending van mijn privacy vinden. Beroepsgeheim of niet, dat doe je gewoon niet. Ik zou het al raar vinden als mijn glazenwasser me uitgebreid iets ging vertellen over mevrouw Jansen van nummer 42.
Je gevoel dat het geen leuk mens was, klopte dus helemaal. Ze is gewoon ver buiten haar boekje gegaan. Als je doorverwezen bent via de huisarts (bijvoorbeeld), dan zou ik het daar melden. Verder zou ik haar eerder aanschrijven dan bellen, want dan kun je al je punten netjes op een rij zetten zonder onderbroken te worden. Je kunt haar uitleg vragen om haar kant van het verhaal te horen, en zeggen dat je overweegt om stappen te ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Is deze diëtiste big geregistreerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het kan inderdaad absoluut niet! Maar hoe heb jij je uitgelaten over de desbetreffende diëtiste? Het is zeker geen excuus, ze mag nooit met deze gegevens naar buiten komen. Maar kan het zijn dat zij bijvoorbeeld zelf (onder een andere naam of iets dergelijks) probeerde jouw kant van het verhaal recht te zetten of iets dergelijks? Als jij op social media je mening geeft over iemand, al dan niet correct, dan kan ik me voorstellen dat ze daarop reageert. Maar nogmaals, ze mag nooit en te nimmer jouw situatie met anderen bespreken!
Ik zou haar bellen en haar hiermee confronteren. Aangeven zou me te ver gaan maar ik zou haar zeker persoonlijk willen zeggen dat dit echt niet kan en niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een reactie als: goh ben benieuwd wat het tuchtcollege vindt van deze schending van het beroepsgeheim.
Niet blaffen als je niet van plan bent te bijten. Dreigen met een tuchtcollege kun je alleen doen als je bereid bent all the way gaan. Ik zou haar gewoon heel vriendelijk opbellen en vragen wat het idee erachter is en haar erop wijzen dat het niet kan, niet mag en slecht is voor het vertrouwen van de client en dus voor haar business. Denk dat ze dan genoeg weet.
Alle reacties Link kopieren
eeuh, elke idioot kan zichzelf diëtist noemen he? Het is geen beschermd beroep.

Als TO het heeft over een 'theorie die niet werkt', dan klinkt dat niet als gedegen. Eerder als ene buurvrouw die een Sonja Bakker boek onderste boven gelezen heeft



(en TO, bedenk jezelf eens, waarom je zo goedgelovig bent. Jou 'overkomen' dit soort zaken, wat is je eigen aandeel?)
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 09 september 2014 @ 08:24:

Het kan inderdaad absoluut niet! Maar hoe heb jij je uitgelaten over de desbetreffende diëtiste? Het is zeker geen excuus, ze mag nooit met deze gegevens naar buiten komen. Maar kan het zijn dat zij bijvoorbeeld zelf (onder een andere naam of iets dergelijks) probeerde jouw kant van het verhaal recht te zetten of iets dergelijks? Als jij op social media je mening geeft over iemand, al dan niet correct, dan kan ik me voorstellen dat ze daarop reageert. Maar nogmaals, ze mag nooit en te nimmer jouw situatie met anderen bespreken!

Ik heb niets negatiefs gezegd. Ik ben er zelf ook niet over begonnen, maar kreeg een privebericht van deze kennis. Deze kennis is ook niet echt mijn kopje thee, dus ik heb niets anders gemeld als dat ik met deze diëtiste gestopt ben. Daarop vroeg zij waarom dit was en nadat ik daar geen antwoord op gaf antwoordde ze dat ze het hele verhaal al gehoord had. Ik zei daarop dat ik het bijzonder vind dat ze dit met klanten bespreekt, waarop zij antwoordde dat zij het bijzonder vond dat ik zo snel conclusies trek. Ze waren namelijk bevriend.



Ze is niet aangesloten. Ze is namelijk een alternatieve diëtist. Helaas is dit geval. Ik hoe haar ook niet aan te geven bij een hogere macht, maar wil wel graag aangeven dat ik hiervan baal. Maar ja, hoe doe je dat precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 09 september 2014 @ 08:46:

(en TO, bedenk jezelf eens, waarom je zo goedgelovig bent. Jou 'overkomen' dit soort zaken, wat is je eigen aandeel?)Klopt. Ik laat vanaf nu ook niet meer over mij heen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Alternatieve diëtiste? Theorie die niet werkt? Ik sluit me aan bij de gedachte dat je goedgelovig bent. En idd iedereen kan zich diëtist noemen dus hoezo beroepsgeheim?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 23 jaar bij een bank gewerkt. Als ik iets heftigs mee maakte (2 keer een bedreiging van iemand die niet kreeg wat hij wilde), had ik zeker behoefte om hierover te praten. Maar zeer zeker niet met naam of toenaam, of andere informatie die de zaak herkenbaar zou maken. Het was er me alleen maar om te doen om een emotie te kunnen delen die nogal heftig was.



Jouw voormalige diëtiste gaat ver over de grenzen, ik zou haar er zeker mee confronteren en ook een beroepenorganisatie of iets dergelijks. Mij lijkt dat als ze jou zo makkelijk "bespreekt" met een vriendin, dan zal ze dat niet alleen over jou doen.
Ik ben een poetsvrouw en zelfs ik doe dat niet. Heeft niks met beroepsgeheim te maken, maar met discretie.



En natuurlijk, ik vertel wel eens iets. Als je me zou loepen hier, vind je nog best wel wat terug. Maar over het algemeen trek ik de deur achter me dicht en wat achter die deur besproken of gebeurd is, blijft ook achter die deur. Tenzij iemand vraagt of ik dat ene kastje wil hebben, of iets anders leuks .



Ik zou haar wel bellen of een kaartje schrijven en meedelen dat je het niet leuk vindt dat ze jouw naam gebruikt in haar gesprekken.



Aan de andere kant kan ik me zo´n gesprek wel voorstellen (één van mijn adresjes is een voedingsdeskundige);

----------------

Ah, welkom, mag ik vragen hoe je bij mij terecht bent gekomen?



Sandman was hier dus de naam was bekend.



Ach ja, Sandman. Ja, die heb ik helaas niet kunnen helpen.



Oh, mag ik vragen waarom niet?



Nou... laten we het erop houden dat ze waarschijnlijk niet lang genoeg is geweest.

----------------

Mensen horen meestal alleen wat ze willen horen, denken te weten wat de ander bedoelt en luisteren niet of maar half naar wat er écht gezegd is. Van het één komt het ander en tegen de tijd dat het bij jou terug komt is het ineens een heel ander verhaal.



Mijn moeder kan dat heel erg goed. Je vertelt haar AB. Zij bedenkt er CDE bij. Bij de volgende is CDE waarheid en komen er speculaties op basis van CDE dus worden FGHIJ bedacht. Tegen de tijd dat ik hoor wat ze ervan gemaakt heeft, is ze het alfabet al minstens twee keer rond geweest. Gelukkig is ze een uitzondering, zo extreem zijn de meesten dan weer niet.
Als ze zichzelf echt' dietist' noemt begeeft ze zich wel op glad ijs, het is geen BIG beroep maar wel een beschermde opleidingstitel. Dus ze mag zichzelf geen dietist noemen zonder een erkende opleiding gevolgd te hebben. Zie ook https://www.bigregister.n ... egister/wetenregelgeving/



Goed nadenken en onderzoeken voordat je je gegevens en je zorg/behandeling in handen geeft van iemand of je laat adviseren door iemand! Ik zou haar er wel op aanspreken -het is sowieso niet netjes- en haar even die link sturen als ze zichzelf dietist noemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cortado schreef op 09 september 2014 @ 08:53:

Alternatieve diëtiste? Theorie die niet werkt? Ik sluit me aan bij de gedachte dat je goedgelovig bent. En idd iedereen kan zich diëtist noemen dus hoezo beroepsgeheim?Als de reguliere geneeskunde niet werkt dan proberen mensen soms iets anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandman72 schreef op 09 september 2014 @ 09:02:

[...]



Als de reguliere geneeskunde niet werkt dan proberen mensen soms iets anders.



afvallen is niet iets, wat op een alternatieve manier kan.

Het is gewoon buffelen, en een lange adem
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om afvallen. Het gaat om aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven