Ooit willen maar niet durven

22-04-2024 17:29 141 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zouden jullie ooit nog willen doen maar durven jullie eigenlijk gewoon niet.

Heel duf maar ik zou dus graag alleen op fietsvakantie willen. Maar ik heb altijd een lekke band. Hoe het kan weet ik niet maar zet mij op de fiets en binnen een uur een lekke band. En ik vind dat hele band vervangen zo’n gedoe dat ik al niet aan zo’n fietsvakantie durf te beginnen.

Links rijden, nog zoiets 🤷‍♀️
Of kajakken, maar ik durf niet in een kajak😓
Alle reacties Link kopieren Quote
Een hbo opleiding. Maar omdat dit voor ons een enorme kostenpost is zou ik willen vragen of mijn werk hier aan mee zou willen betalen, alleen ben ik dan bang dat ik het niet ga halen. Daarom durf het (nu nog) niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles verkopen en rondreizen met de camper, mijn man en de hondjes en dan op afstand kunnen werken.

Ivm familie en bedrijf kan het niet. Nou ja het eerste is meer niet kunnen het tweede is meer niet durven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja een klein camperbusje kopen/huren en dan met de hond gaan rondreizen.
Ik zie altijd van die idyllische TikTok filmpjes.
Maar dat durf ik ook niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de Preikestolen in Noorwegen staan. Helaas heb ik al hoogtevrees als ik op een natte krant sta dus dat gaat 'em waarschijnlijk niet worden.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Duiken.
Lijkt me prachtig maar ik ben niet zo'n heel goeie zwemmer (in de zee), en ik vind het ook heel eng om in die grote diepte afhankelijk zijn van zo'n zuurstoftank en zou waarschijnlijk ook in paniek raken. Dus nee... Not gonna happen...
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna alles. Als ik denk aan dingen die ik ooit zou willen doen denk ik no fucking way dat kan/durf ik helemaal niet.

Maar soms helpt het om achterom te kijken en te zien wat je allemaal al gedurfd hebt. Best indrukwekkend hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een borstverkleining. En een tattoo.

Voor beiden bang voor pijn en dat ik wellicht spijt zou krijgen 🤷🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zonde om jezelf zo tegen te houden. Nergens voor nodig ook.

Start klein en bouw op / uit.

Fiets eerst eens naar een stad 40 kilometer verderop, overnacht daar en fiets de volgende dag weer terug. Kijk hoe je dat bevalt.

Kijk niet meteen naar het grote einddoel, maar werk daar in kleine stappen naartoe.

Echt, wat zul je blij en trots op jezelf zijn als je het aan het doen bent!

Ik wil nog eens zoals de intro van Black Beauty over de heuvels in Engeland razen. Ik doe dat al wel in Nederland in het bos, maar bij een bekende manege :-D. Nu nog eens kijken waar ik daarvoor moet zijn op vakantie om het voor elkaar te krijgen.

Mijn ogen laten laseren. Maar ik durf niet omdat, als dat misgaat, mijn hele leven weg is en dat vind ik een veel te groot risico.
doreia* wijzigde dit bericht op 22-04-2024 19:07
9.39% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Werken als ervaringsdeskundige en zo mensen helpen.

Een familieopstelling doen. Ooit.

Alleen op reis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
22-04-2024 18:19
Een borstverkleining. En een tattoo.

Voor beiden bang voor pijn en dat ik wellicht spijt zou krijgen 🤷🏻‍♀️
Beide gehad. Nooit spijt van gehad!
Alle reacties Link kopieren Quote
Met mn kinderen naar Orlando, vorige week geboekt maar vind het zo spannend! Mijn middelste heeft ADHD en raakt behoorlijk snel van de leg. Over precies een jaar gaan we, de middelste is dan bijna 8.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
22-04-2024 18:19
Een borstverkleining. En een tattoo.

Voor beiden bang voor pijn en dat ik wellicht spijt zou krijgen 🤷🏻‍♀️
Inderdaad een borstverkleining, buik weg en een beugel.
Maar ik vind het heel zielig voor mijn gezin als ik voor zoiets weken uit de running zou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het niet honderd procent zeker dat ik ze wil, maar als ik zou moeten zeggen...

- in een coverband zingen
- als competitor in een obstacle run meedoen. Moet ik eerst meer krachttraining doen en meer skills in touwen klimmen en als Tarzan door de ringen. Ik heb vorig jaar als gewone deelnemer meegedaan, ik was vrij snel. Alleen sommige obstakels lukten dus écht niet, door gebrek aan kracht en skills in de armen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic!

Ik doe ook mee: auditie doen voor een groot orkest.

Ze zoeken gevorderde musici. En dat houdt mij tegen, want in mijn hoofd ben ik het stadium beginner nooit ontgroeid. Volgens een paar mensen uit mijn omgeving kan ik het en moet ik het doen, maar dan denk ik steeds weer dat ze een te positief beeld van mijn capaciteiten hebben. Ik heb al een paar keer met de telefoon in mijn had gestaan, maar dan stel ik het weer uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja, en ik heb last van overhangende oogleden. Maar ik zie veel te erg tegen de, niet noodzakelijke, operatie. Ik heb tot nu toe altijd complicaties gehad bij operaties/ingrepen, dus ik durf het risico gewoon niet te nemen (zelfs met een van de meest simpele ingrepen ben ik een half jaar zoet geweest en werd het uiteindelijk een operatie).
Alle reacties Link kopieren Quote
Met het vliegtuig op vakantie gaan, naar een ver land.
Ik heb vliegangst, en heel veel angst om ver van huis te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterskiën, ooit de mogelijkheid gehad , toen zag ik teveel beren op de weg, is nu 40 jaar geleden.Nog altijd spijt van, maar nu durf ik helemaal niet meer, buiten dat ik zonder bril niets zie(de reden dat ik het vroeger niet durfde)ben ik nu ook bang wat te breken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, en op 1 staat bij mij een buikwandcorrectie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de 10 m-duikplank springen. Gelukkig heb je zo'n duiktoren maar in weinig zwembaden, dus ik ontwijk het onvermijdelijke dilemma ;-D.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigen youtubekanaal of podcast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lento schreef:
22-04-2024 18:51
Oja, en ik heb last van overhangende oogleden. Maar ik zie veel te erg tegen de, niet noodzakelijke, operatie. Ik heb tot nu toe altijd complicaties gehad bij operaties/ingrepen, dus ik durf het risico gewoon niet te nemen (zelfs met een van de meest simpele ingrepen ben ik een half jaar zoet geweest en werd het uiteindelijk een operatie).
Paar weken terug laten doen en was echt appeltje eitje😬
Alleen herstel duurde wat langer omdat ik nogal eigenwijs was 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
22-04-2024 18:39
Beide gehad. Nooit spijt van gehad!
😬😬
Ik probeer nu rustig wat af te vallen om te zien wat dat doet, misschien anders alsnog van de winter…..
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
22-04-2024 17:47
Duiken.
Lijkt me prachtig maar ik ben niet zo'n heel goeie zwemmer (in de zee), en ik vind het ook heel eng om in die grote diepte afhankelijk zijn van zo'n zuurstoftank en zou waarschijnlijk ook in paniek raken. Dus nee... Not gonna happen...

Je klinkt als mijn ideale student. Ik heb ooit voltijds duikles gegeven in het buitenland. En ik kreeg altijd de uitdagende studenten. Je bent absoluut niet uniek. Omdat de partner duikte wilden ze dan een cursus gaan doen. De ene had watervrees, de volgende was bang voor vissen, of "kon geen ademhalen onder water", etc etc. Uiteindelijk heb ik 2 personen niet volledig gebrevetteerd.

Gewoon gaan doen, zorg vooraf dat je duidelijk maakt dat je het spannend vindt. En ga naar een duikschool die daar rekening mee houdt. Dit zijn meestal niet de goedkoopste duikscholen. Wij hadden en lage ratio instructeur : student, zodat je tijd genoeg had voor iedere cursist. En mocht het nodig zijn, ging ik voor of na de les extra oefenen met de cursist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ogen laten laseren of lensimplantaat of wissel. Ik zou zo graag van mijn bril afwillen maar het idee dat iemand zit te prutsen aan mijn ogen. Brrrrr

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven