Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsuitje: verplicht?

08-05-2014 07:53 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week volg ik een bij mijn bijbaantje een training. Ik werk dan 5 dagen van 12:30 - 10. Ik vind dit heel zwaar en heb dan echt het weekend nodig om te ontladen. Echter is er zondag een bedrijfsuitje gepland. Moet ik daar heen gaan? Is zoiets verplicht? Ik zie er namelijk enorm tegenop, omdat ik alleen het weekend heb om mijn zaken te regelen en daar niet nog een dag vanaf wil. Ergens weet ik gewoon dat ik niet ga. Hoe breng ik dat het beste?
Alle reacties Link kopieren
Gaan. Is goed voor je teamgevoel.



En jan je nooit iets regelen in de ochtenden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik heb een uur reistijd vanaf mijn werk. Ik ben twaalf uur thuis, om een uur ga ik slapen, dan slaap ik 8 uur, 9 uur op en 12 uur weer daar zijn.



Ik heb die twee dagen gewoon nodig om te ontladen ook. Ik wil mijn vrienden zien. En het is een bijbaantje.Normaal werk ik 32 uur en ik ben altijd 3 dagen vrij waarvan 1 doordeweeks. Deze week is veel langer dan normaal en dan ook nog onmogelijke tijden.
Eh...vraag het even op je werk?
Alle reacties Link kopieren
Als het bedrijfsuitje in je vrije tijd wordt gepland dan kunnen ze je daartoe natuurlijk niet verplichten. Je moet je echter wel afvragen hoe het overkomt als jij de enige bent die niet komt. Het uitje zal toch ook geen hele dag duren? Is bekend wat ze gaan doen? Wellicht kun je bij een deel van het programma aansluiten ipv de hele dag.
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
quote:sammo schreef op 08 mei 2014 @ 08:01:

Als het bedrijfsuitje in je vrije tijd wordt gepland dan kunnen ze je daartoe natuurlijk niet verplichten. Je moet je echter wel afvragen hoe het overkomt als jij de enige bent die niet komt. Het uitje zal toch ook geen hele dag duren? Is bekend wat ze gaan doen? Wellicht kun je bij een deel van het programma aansluiten ipv de hele dag.Nee dat is niet bekend en het duurt van 8-22.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 08 mei 2014 @ 08:00:

Eh...vraag het even op je werk?Ik wil eerst weten of zoiets wel done is.
Alle reacties Link kopieren
Er werken ook mensen met kinderen en ik neem aan dat die dat ook niet kunnen maken om 6 hele dagen weg te zijn. Ik wil prima mee op een bedrijfsuitje onder werktijd of op een normale week, maar niet na zo'n zware training.
Wil jij wel antwoord op je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me sterk dat jij de enige bent die daar zijn vrije zondag niet voir op wil offeren? Of is het zo'n klein bedrijf dat ze zich niet kunnen perrimiteren om een middag dicht te gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 08 mei 2014 @ 08:04:

Het lijkt me sterk dat jij de enige bent die daar zijn vrije zondag niet voir op wil offeren? Of is het zo'n klein bedrijf dat ze zich niet kunnen perrimiteren om een middag dicht te gaan?Nee.
Ik werk al heel lang, en al lang geen bijbaantjes meer, en ik kan je vertellen dat overleggen altijd 'done' is. Zo weten beide partijen waar ze aan toe zijn, geen verwachtingen die niet waar te maken zijn en geen aannames en veronderstellingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 08 mei 2014 @ 08:04:

Wil jij wel antwoord op je vraag?Ik wil weten hoe ik het het beste kan brengen dat ik niet ga. Want ik trek dat gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat hè werk hebt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt daar overigens ook niet moeilijk over gedaan. Onder werktijd ben je verplicht, daarna is vrijwillig. Het is natuurlijk wel jammer als iedereen altijd afzegt dan wordt niks meer georganiseerd.



Maar van 8 tot 22 op een vrije dag? Ze zouden van goede huize moeten komen om mij mee te krijgen dan...



Ik zou dan dus echt niet gaan.
Keep on dreaming!
Dan stel je dus de verkeerde vraag. Je wilt niet weten of het verplicht is, want je bent toch niet van plan te gaan. En hoe je het beste kunt brengen dat je niet gaat? Wat dacht je van gewoon vertellen wat je hier zegt; dat je het niet trekt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 08 mei 2014 @ 08:06:

Wees blij dat hè werk hebt.Pardon?
Dan zeg je dat je niet kunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammo schreef op 08 mei 2014 @ 08:08:

Bij ons wordt daar overigens ook niet moeilijk over gedaan. Onder werktijd ben je verplicht, daarna is vrijwillig. Het is natuurlijk wel jammer als iedereen altijd afzegt dan wordt niks meer georganiseerd.



Maar van 8 tot 22 op een vrije dag? Ze zouden van goede huize moeten komen om mij mee te krijgen dan...



Ik zou dan dus echt niet gaan.Echt he. Ik kom om te werken. Dus tijdens werktijd ben ik collegiaal en ben zeker niet beroerd om iets langer door te werken. Maar ik kan het me niet permiteren om nog mijn vrije dag hiervoor op te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 08 mei 2014 @ 08:08:

Dan stel je dus de verkeerde vraag. Je wilt niet weten of het verplicht is, want je bent toch niet van plan te gaan. En hoe je het beste kunt brengen dat je niet gaat? Wat dacht je van gewoon vertellen wat je hier zegt; dat je het niet trekt?Daar heb je gelijk in, zal het even herformuleren.
Nee, ik zou ook niet gaan. Van 8 tot 22 op een zondag? No way. En dat zou ik dan ook gewoon zeggen. Dat het teveel van mijn vrije tijd opslokt. Geen smoezen of uitvluchten. Dan weten ze de volgende keer tenminste waarom iedereen het af laat weten en kunnen ze iets anders bedenken
Alle reacties Link kopieren
Wow van 08:00 uur in de ochtend tot 22:00 s' avonds is wel belachelijk lang. Daar zou ik persoonlijk ook niet op zitten te wachten. Ik zou vragen wat ze gaan doen en als ze bijvoorbeeld ook een hapje gaan eten of s' middags een bepaalde activiteit daar alleen aan meedoen. Over het algemeen is het wel slimmer om naar zoiets toe te gaan. Maarja aan de andere kant is het alleen een bijbaantje voor jou geloof ik en ze kunnen het nooit verplichten in je vrije tijd. Maar misschien is het wel heel leuk als je er bent?
Ik zou ook niet gaan op zondag van 8 tot 22 trouwens. Ik moet voor bewonersactiviteiten al vaak in het weekend of 's avonds werken, teamuitjes plannen ze maar door de week. Gebeurt gelukkig ook, ik ben de enige niet die er zo over denkt namelijk. Dus wordt het halverwege de middag beginnen, en na het eten kun je weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:dotje2014 schreef op donderdag 08 mei 2014 08:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Bedrijfsuitje: verplicht?"" class="messagelink">Fame schreef op 08 mei 2014 @ 08:06</a>:</b>

Wees blij dat hè werk hebt.</div></blockquote>Pardon?



Je klaagt dat je geen tijd hebt om zaken te regelen als je een keer 5 dagen moet werken. Volgens mij wordt je niet slechter van die training die je volgt in die week van 5 dagen. Wordt die door je werkgever betaald?

En dan mag je als niet vaste kracht ook nog mee op bedrijfsuitje.



En werk betekent ook investeren van jouw kant en je goeie wil tonen. Zo'n hele dag uit kost je werkgever een bak geld en hij doet dat om zijnpersoneel te plezieren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:jessicaaa schreef op 08 mei 2014 @ 08:11:

Wow van 08:00 uur in de ochtend tot 22:00 s' avonds is wel belachelijk lang. Daar zou ik persoonlijk ook niet op zitten te wachten. Ik zou vragen wat ze gaan doen en als ze bijvoorbeeld ook een hapje gaan eten of s' middags een bepaalde activiteit daar alleen aan meedoen. Over het algemeen is het wel slimmer om naar zoiets toe te gaan. Maarja aan de andere kant is het alleen een bijbaantje voor jou geloof ik en ze kunnen het nooit verplichten in je vrije tijd. Maar misschien is het wel heel leuk als je er bent?Nee, ik zal niet kunnen genieten dan. En ze willen het niet eens zeggen. We gaan vast ergens heen, het wordt betaald, maar daar heb ik geen zin in. Niet op mijn vrije dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven