Werk & Studie alle pijlers

ben ik nu te ziek om te werken of niet?

29-09-2016 14:38 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren ben ik flink verkouden. Ik had 's avonds les (ik studeer en werk), en heb me dan ook ziek gemeld. Als ik goed uitrust zal het snel beter zijn en kan ik snel terug aan de slag, zo heb ik geredeneerd. Vandaag is mijn verkoudheid iets beter, maar nu ben ik wel misselijk, dat had ik gisteren niet. Vanavond moet ik werken. Ik doe mijn job graag. Maar ja ik voel mij gewoon niet goed. Ik kan moeilijk de grens trekken: wanneer ben je te ziek om te gaan werken? Het is maar een gewone verkoudheid en misselijkheid. Is het een kwestie van je er over zetten, of aan jezelf denken en uitrusten? Hopelijk weten jullie raad!
Alle reacties Link kopieren
Heb je koorts?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Uitrusten. Misselijkheid is voor mij een reden om thuis te blijven. Dan ben ik echt niks waard hoor.



Maar ik kan je nu al zeggen dat dit topic je niet gaat helpen. De helft is voor doorbuffelen. De andere helft vindt dat je jezelf in acht moet nemen.
.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt ziek bent, zit je ook niet op de computer/telefoon.



Het ligt natuurlijk wel aan welk werk je doet, bij fysiek zwaar werk kan een verhoudheid/misselijkheid wel vervelend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt zo beroerd bent dat je niks anders kunt als op de bank of in je bed liggen dan kun je je ziek melden. Als je alleen maar een beetje gammel bent zou ik me niet ziek melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 29 september 2016 @ 14:39:

Heb je koorts?Volgens mij geen koorts. Als ik koorts zou hebben, zou ik sowieso thuis blijven. Dus geen koorts, maar toch voel ik me niet zo goed. Maar ik voel me snel schuldig als ik me moet ziekmelden.
Alle reacties Link kopieren
Me niet zo goed voelen is voor mij geen reden om me ziek te melden.

Kun je je werk uitvoeren, ondanks dat je je niet zo goed voelt? Dan kun je volgens mij gewoon aan het werk!

Kun je je werk niet uitvoeren, dan moet je je ziekmelden.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe je?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat ook lastig. Maar koorts/diarree/overgeven zijn voor mij wel redenen om thuis te blijven.



De ene kan met misselijkheid nog prima functioneren, de andere is er knap beroerd van.

Misschien helpt het als je om het uur iets kleins eet, wat niet te zwaar op je maag valt.

Je zou dan altijd nog kunnen proberen om te gaan werken, gaat het niet, dan kun je altijd nog naar huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Brutes schreef op 29 september 2016 @ 14:41:

Als je echt ziek bent, zit je ook niet op de computer/telefoon.



Het ligt natuurlijk wel aan welk werk je doet, bij fysiek zwaar werk kan een verhoudheid/misselijkheid wel vervelend zijn.Die vetgedrukte zin vind ik altijd zo'n onzin. Als ik ziek ben kan ik heus wel even op het forum, maar voor de klas staan is echt echt echt hel dan hoor. Ik heb zelfs op de computer gezeten toen ik de dag erna met spoed werd opgenomen in het ziekenhuis. Het is dat er daar geen internet was, maar anders..
Alle reacties Link kopieren
quote:Brutes schreef op 29 september 2016 @ 14:41:

Als je echt ziek bent, zit je ook niet op de computer/telefoon.



Het ligt natuurlijk wel aan welk werk je doet, bij fysiek zwaar werk kan een verhoudheid/misselijkheid wel vervelend zijn.Ik heb inderdaad ook geen griep of iets anders waardoor je echt "out" bent en niet uit je bed kunt. Maar ik zit met de twijfel, daarom post ik dit even ik dirigeer bij een harmonie, straks 2 uurtjes dirigeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Romy_79 schreef op 29 september 2016 @ 14:45:

ik vind dat ook lastig. Maar koorts/diarree/overgeven zijn voor mij wel redenen om thuis te blijven.



De ene kan met misselijkheid nog prima functioneren, de andere is er knap beroerd van.

Misschien helpt het als je om het uur iets kleins eet, wat niet te zwaar op je maag valt.

Je zou dan altijd nog kunnen proberen om te gaan werken, gaat het niet, dan kun je altijd nog naar huis.Ik dirigeer een harmonie, dus als ik weg ga hebben ze geen dirigent meer voor de resterende tijd. Kan je niet weten natuurlijk ;)
quote:Brutes schreef op 29 september 2016 @ 14:41:

Als je echt ziek bent, zit je ook niet op de computer/telefoon.Wat een onzin, ben vorige week geopereerd aan een acute blindedarmontsteking, 5 dagen ziekenhuis. Volgens jouw opmerking zou ik nu dus alweer fris en fruitig aan het werk moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het altijd proberen ...



Als je je dan toch te ziek voelt kan je altijd nog naar huis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan werken met jouw klachten. Mits ik geen koorts zou hebben, of diarree zou hebben of zou overgeven.



Maar met een verkoudheid aan de beterende hand en 'gewone misselijkheid' zou ik gaan. Naar huis kan altijd nog dan.



Beterschap.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Als je niet gaat, wordt het dan afgelast?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 29 september 2016 @ 14:47:

[...]



Wat een onzin, ben vorige week geopereerd aan een acute blindedarmontsteking, 5 dagen ziekenhuis. Volgens jouw opmerking zou ik nu dus alweer fris en fruitig aan het werk moeten zijn.Het slaat ook nergens op, mijn broertje zat 5 minuten na de narcose voor een zware operatie al op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Flinke verkoudheid is voor mij geen reden tot ziekmelden.



Het ligt ook aan je werk. Als je werkt met kwetsbare mensen en besmettingsgevaar kan het weer anders liggen.



Ik meld me bij flinke verkoudheid pas ziek als ik echt koorts heb. In andere gevallen alleen bij erge pijn die niet met pijnstillers weg te krijgen is, of bij niet te stoppen buikloop/kotseritis.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van de organisatie van je werk af. Als jij ziek bent, moet er dan een vervanger komen? Dan is het voor je baas makkelijker die nu te bellen dan wanneer jij vanavond halverwege je dienst weer naar huis gaat.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 29 september 2016 @ 14:45:

Me niet zo goed voelen is voor mij geen reden om me ziek te melden.

Kun je je werk uitvoeren, ondanks dat je je niet zo goed voelt? Dan kun je volgens mij gewoon aan het werk!

Kun je je werk niet uitvoeren, dan moet je je ziekmelden.Ik kan mijn werk uitvoeren, het is niet zo dat ik nu omval. Maar of de kwaliteit van de repetitie dan wel zo goed zal zijn, dat is een andere vraag. Voor het zelfde geld gaat het goed, of , na de repetitie komen we tot de conclusie dat het een nutteloze repetitie was omdat de dirigent niet in form was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Klari schreef op 29 september 2016 @ 14:47:

[...]





Ik dirigeer een harmonie, dus als ik weg ga hebben ze geen dirigent meer voor de resterende tijd. Kan je niet weten natuurlijk ;)

Maar als je je vooraf al ziek meldt kan de hele harmonie vanavond niet doorgaan neem ik aan, of zou je dan nog vervanging kunnen regelen?

Dat weegt voor mij wel mee bij ziekmelden: op dagen dat ik belangrijke afspraken heb en anderen er last van hebben als ik er niet ben meld ik me alleen ziek als het echt niet anders kan, maar heb ik een dag met bureauklusjes die ook wel een dagje kunnen wachten dan ligt de drempel toch net wat lager.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 29 september 2016 @ 14:49:

Flinke verkoudheid is voor mij geen reden tot ziekmelden.



Het ligt ook aan je werk. Als je werkt met kwetsbare mensen en besmettingsgevaar kan het weer anders liggen.



Ik meld me bij flinke verkoudheid pas ziek als ik echt koorts heb. In andere gevallen alleen bij erge pijn die niet met pijnstillers weg te krijgen is, of bij niet te stoppen buikloop/kotseritis.Voor mij ook niet, maar ja als je je echt niet goed voelt... ja dan twijfel je toch. Ik ga nu pijnstillers nemen, en als het over een uurtje niet beter is, afmelden (want ze moeten dan ook alle muzikanten afbellen dus ik kan niet maken om 10min voor de start toch te beslissen van niet te komen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Klari schreef op 29 september 2016 @ 14:47:

[...]

Ik dirigeer een harmonie, dus als ik weg ga hebben ze geen dirigent meer voor de resterende tijd. Oftewel, als jij er niet bent zit een heel orkest uit zn neus te eten? Aangezien je nog niet omvalt zou ik me niet ziek melden. Er zijn mensen van jouw inzet afhankelijk. Tenzij je een achtervang oid kan regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wat een onzin, ben vorige week geopereerd aan een acute blindedarmontsteking, 5 dagen ziekenhuis. Volgens jouw opmerking zou ik nu dus alweer fris en fruitig aan het werk moeten zijn.Dat is heel wat anders, het gaat toch om een verkoudheid en misselijkheid? Als dat dusdanig erg was, lag ze wel in bed. Het is dus niet erg in mijn ogen
Alle reacties Link kopieren
quote:sjoko schreef op 29 september 2016 @ 14:51:

[...]



Maar als je je vooraf al ziek meldt kan de hele harmonie vanavond niet doorgaan neem ik aan, of zou je dan nog vervanging kunnen regelen?

Dat weegt voor mij wel mee bij ziekmelden: op dagen dat ik belangrijke afspraken heb en anderen er last van hebben als ik er niet ben meld ik me alleen ziek als het echt niet anders kan, maar heb ik een dag met bureauklusjes die ook wel een dagje kunnen wachten dan ligt de drempel toch net wat lager.Inderdaad, heb al collega's opgebeld maar die zijn niet vrij vanavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven