Werk & Studie alle pijlers

Bijbaantje 24 jaar |carriere switch|

20-02-2017 20:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Om dit moment ben ik werkzaam als Shopmanager, prima salaris, koop appartement en een auto onder m'n billen.

Echter ben ik er achter dat ik niet gelukkig ben in de huidige situatie waar ik in leef. Ik weet dat ik dit werk niet tot m'n 70e wil doen, en ben daarom wezen oriënteren voor een carrière switch. Graag wil ik een studie doen richting communicatie/marketing. Dit is mogelijk in de avonduren alleen, je moet een stage lopen. En deze is niet te combineren met mijn huidige baan. Een andere optie is full time naar school te gaan, mijn baan op te zeggen en mij volle 100% op die studie richten.

Het punt alleen is, mijn huis wil ik niet kwijt. Thuis wonen weer bij mijn ouders is voor beide kanten geen optie. Ik heb bekeken naar studie financiering, het maximale is */- €800 wat je kunt ontvangen (verschilt uiteraard per situatie). Maar hebben jullie eventuele tip of idee voor een weekend baantje, waar goed geld mee te verdienen is, en ik in mijn eigen huis kan blijven wonen. Ik heb een hele lage hypotheek, die vaak lager is als een studenten huurwoning. Ik vraag mij alleen af, hoe andere dames die in de zelfde situatie dit hebben gedaan.



Bedankt iig voor het lezen van dit lange verhaal :-)!
Alle reacties Link kopieren
In die branche die je noemt zijn de banen dun gezaaid. Je kan btw hier berekenen wat het maximum bedrag is dat je kan lenen:

https://duo.nl/apps/rekenhulp-studiefin ... l#/profiel





Werken in de zorg, administratiewerk of als chauffeur.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang moet je stagelopen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurt de opleiding? En welke specifieke opleiding bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 20 februari 2017 @ 20:49:

Hoelang moet je stagelopen?+/- 20 maanden 16 uur in de week..
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 20 februari 2017 @ 20:56:

Hoe lang duurt de opleiding? En welke specifieke opleiding bedoel je?minnimouse in "Bijbaantje 24 jaar |carriere switch|"



Opleiding full time duurt 3 jaar, wellicht kan ik hem versneld doen want het is mbo niveau 4 marketing communicatie. Ik heb 2 jaar geleden al een mbo niveau 4 opleiding afgerond, wellicht dat ik sommige vakken kan overslaan.



Een avond opleiding bij bijvoorbeeld Scheidegger duurt ongeveer 24 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Is geen droog brood in te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
In de meubel, keukenbrance zitten ze te springen om weekendkrachten.

7 dagen per week open en eigenlijk is het altijd in het weekend het drukst.

Als je kan verkopen kan je best goed verdienen in die branche.
Wat Gatekeeper zegt. Zelfs op hbo of wo niveau zijn hier veeeeeeel meer mensen die werk zoeken dan banen.

Als je wil investeren in een opleiding kun je beter iets gaan doen waar werk in te vinden is. En als je al mbo niveau 4 hebt gedaan, waarom niet een hbo-opleiding volgen of eventueel een associates degree?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jasmijn10 schreef op 20 februari 2017 @ 20:59:

[...]





minnimouse in "Bijbaantje 24 jaar |carriere switch|"



Opleiding full time duurt 3 jaar, wellicht kan ik hem versneld doen want het is mbo niveau 4 marketing communicatie. Ik heb 2 jaar geleden al een mbo niveau 4 opleiding afgerond, wellicht dat ik sommige vakken kan overslaan.



Een avond opleiding bij bijvoorbeeld Scheidegger duurt ongeveer 24 maanden.

Eerlijk? Ik gun het je hoor, maar:



- Scheidegger heeft geen al te beste naam

- In de marketing en communicatie zijn de banen heel schaars



Ik zou er mijn koopwoning niet voor opzeggen. Je kunt wel een avondopleiding doen en dan kijken of je ergens een middag per week of op een zaterdag je stage kan doen. Zo'n stage kun je op heel veel plaatsen doen. Wellicht bij een vereniging of welzijnsinstelling die ook buiten de kantoortijden open zijn.
En in je eigen werk een parttime/andere functie? Ik snap wel dat je juist daar weg wilt, maar hier heb je al veel ervaring in, dus het werk is niet moeilijk voor je en je weet wat je verdient.

En je hoeft je niet naast een studie weer te verdiepen in ander werk. Ook al is het maar een bijbaan, het is wel weer een hele andere omgeving. Kan me voorstellen dat je daar ook weer aan moet wennen.

Veel succes
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 20 februari 2017 @ 21:04:

[...]



Eerlijk? Ik gun het je hoor, maar:



- Scheidegger heeft geen al te beste naam

- In de marketing en communicatie zijn de banen heel schaars



Ik zou er mijn koopwoning niet voor opzeggen. Je kunt wel een avondopleiding doen en dan kijken of je ergens een middag per week of op een zaterdag je stage kan doen. Zo'n stage kun je op heel veel plaatsen doen. Wellicht bij een vereniging of welzijnsinstelling die ook buiten de kantoortijden open zijn.Thanks voor je reactie! Heeft mij weer eventjes aan het denken gezet.. wordt dus verder orrienteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mor_til_tre schreef op 20 februari 2017 @ 21:07:

En in je eigen werk een parttime/andere functie? Ik snap wel dat je juist daar weg wilt, maar hier heb je al veel ervaring in, dus het werk is niet moeilijk voor je en je weet wat je verdient.

En je hoeft je niet naast een studie weer te verdiepen in ander werk. Ook al is het maar een bijbaan, het is wel weer een hele andere omgeving. Kan me voorstellen dat je daar ook weer aan moet wennen.

Veel succesDe detailhandel moet ik uit, al een faillissement mee gemaakt, steeds meer die er onder uit gaat. Het is gewoon iets wat niet meer bij mij past. Het punt is alleen dat je felxibel inzetbaar moet zijn. En dat gaat lastig als ik een studie erbij zou doen en vaste dagen vrij zou willen hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 20 februari 2017 @ 21:03:

Wat Gatekeeper zegt. Zelfs op hbo of wo niveau zijn hier veeeeeeel meer mensen die werk zoeken dan banen.

Als je wil investeren in een opleiding kun je beter iets gaan doen waar werk in te vinden is. En als je al mbo niveau 4 hebt gedaan, waarom niet een hbo-opleiding volgen of eventueel een associates degree?HBO heb ik mijzelf ook georiënteerd. Ik weet alleen vanmezelf dat HBO iets te hoog voor mij gegrepen is...
Ok dan is dat niet echt een goed idee wat ik opperde, Jasmijn10

Verder zou ik idd wel uitkijken met thuisstudies als Scheidegger.. die hebben niet echt een goede naam en veel werkgevers zitten daar niet om te springen. En als het dan ook nog een vak is waar de banen dun gezaaid zijn, lijkt het me erg moeilijk. Ik wil je niet ontmoedigen maar het is zo zonde als je heel veel opgeeft voor iets waarmee je weinig uitzicht hebt op werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mor_til_tre schreef op 20 februari 2017 @ 21:22:

Ok dan is dat niet echt een goed idee wat ik opperde, Jasmijn10

Verder zou ik idd wel uitkijken met thuisstudies als Scheidegger.. die hebben niet echt een goede naam en veel werkgevers zitten daar niet om te springen. En als het dan ook nog een vak is waar de banen dun gezaaid zijn, lijkt het me erg moeilijk. Ik wil je niet ontmoedigen maar het is zo zonde als je heel veel opgeeft voor iets waarmee je weinig uitzicht hebt op werk.Jaa snap ik... dan valt thuis studie voor mij gewoon al definitief af. Ik heb en ken weinig tot geen mensen die thuisstudies doen dus geen enkele feedback daarover. Dus ben blij dat jullie mij daar al op afraden. Bedankt voor je reactie!
Graag gedaan. Ik oriënteer me ook op een nieuwe studie en dit (over thuisstudies) was een van de eerste dingen die ik tegenkwam

En je leest t ook bijna overal terug in dit soort topics, dus ik geloof ook echt dat t geen aanrader is.

Hopelijk vind je je weg!
Alle reacties Link kopieren
Jasmijn, NCOI staat beter bekend, al was of is dat ook van Scheidegger. Maar NCOI is erg duur.

Dat je uit de detailhandel wilt snap ik wel. Als je straks ouder bent en je ligt eruit, zie er dan maar weer eens tussen te komen.



Is een loopbaancoach niets voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 20 februari 2017 @ 21:38:

Jasmijn, NCOI staat beter bekend, al was of is dat ook van Scheidegger. Maar NCOI is erg duur.

Dat je uit de detailhandel wilt snap ik wel. Als je straks ouder bent en je ligt eruit, zie er dan maar weer eens tussen te komen.



Is een loopbaancoach niets voor je?Loopbaancoach zat ik ook al aan te denken. Dent dat het een goede optie is, om met iemand hierover te hebben en mij misschien inzichtelijk te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2017 11:34
Reden: spam
% gewijzigd
Detailhandel zie ik meer als werk voor scholieren en mensen die geen opleiding hebben gedaan. Oftewel: Noodzakelijk omdat ergens anders in jouw gevallen geen werk te vinden is. Gezien het grote aantal faillissementen van de afgelopen jaren in deze branche, kan je het beter vermijden indien je ander werk kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Negatiefvrijeschool schreef op 06 maart 2017 @ 20:52:

Detailhandel zie ik meer als werk voor scholieren en mensen die geen opleiding hebben gedaan. Oftewel: Noodzakelijk omdat ergens anders in jouw gevallen geen werk te vinden is. Gezien het grote aantal faillissementen van de afgelopen jaren in deze branche, kan je het beter vermijden indien je ander werk kan vinden.Wat een groots mogelijke onzin.
Gewoon uit nieuwsgierigheid Jasmijn... heb je al iets bedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven