Werk & Studie alle pijlers

Blijven jullie nog hangen op het werk

24-05-2016 15:11 317 berichten
Toch even nieuwsgierig of ik de enige ben die stipt op tijd naar huis gaat.





Veel collegas's blijven altijd hangen, maar ik ga stipt op tijd naar huis. Ik begin 5 min van te voren al met opruimen, en aanstalten maken om naar huis te gaan.



Zijn er meer mensen die dat ook doen?
Ik blijf regelmatig langer. Ga niet opeens halverwege iets naar huis dat me nog een kwartiertje - half uurtje kost om af te maken.
Alle reacties Link kopieren
nee, ik ga niet stipt weg, ik ga weg als ik klaar ben of geen zin meer heb. ik heb het wel eens meegemaakt dat ik in een mailwisseling zat met iemand over iets waar we aan werkten. op een gegeven moment kreeg ik =ineens een mail. oh het is vijf uur, ik ga! vond ik tooen heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik rond af waar ik mee bezig ben. Soms is dat om 17:10. Andere keren pas om 1800
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor je bent niet de enige. Als het werk het toe laat ben ik ook stipt op tijd weg. Als er echter iets is waardoor ik langer moet blijven dan doe ik ook niet moeilijk.
Als veel collega's blijven hangen, zullen ze vast niet blij zijn dat jij 5 minuten van tevoren al gaat opruimen en stipt op tijd naar huis gaat
Ik werk in shifts van 07:00-15:00 en van 15:00-23:00 collega's gaan dan aan de bar zitten van het hotel. In de ochtend ben ik er ook 06:45 voor de overdracht.
Ik rond elke dag ongeveer op hetzelfde moment af omdat ik mijn zoontje moet ophalen bij de opvang, maar ik kom vroeger dan de rest en neem mijn laptop mee naar huis om verder te doen als dat nodig is. Of ik regel een babysit als ik vooraf weet dat het laat wordt. Wij hebben geen vaste uren, dus niemand heeft 'stipt' op een uur gedaan. Je gaat naar huis wanneer je werk dat toe laat. Maar dat is misschien eerder eigen aan een marketingbureau.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga als alles is overgedragen en (waar mogelijk) rustig is. Als ik een keer iets eerder weg moet is dat vaak geen probleem, maar het komt ook wel eens voor dat ik pas een uur na dat mijn dienst is afgelopen weg ben. Soms omdat het werk dat vraagt door bijvoorbeeld onrust, afspraken, escalaties, etc. en dan schrijf ik die uren maar soms ook omdat ik toevallig wat langer met een collega ben blijven kletsen (die uren schrijf ik uiteraard niet). Ik werk ik de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook enkele collega's die stipt om 17.00 uur met hun jas aan bij de deur staan. Ik heb er echt een aversie tegen en er worden door leidinggevenden ook weleens opmerkingen over gemaakt.

Het staat zo niet gemotiveerd!
Wat bedoel je met hangen: langer blijven door nog even een praatje te maken met collega's, of net die ene klus nog afmaken?

Nee, ik ga direct na mijn werk weg, al zal ik het natuurlijk wel afmaken, ook al is het dan iets later.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn werk het toe laat ga ik ook gewoon lekker na mijn 8uur werken naar huis. Soms lukt dat niet omdat iets af MOET dan blijf ik zitten tot het af is. IK ga met het OV naar mijn werk dus ja houd wel altijd rekening met mijn trein tijden.
quote:Ttass28 schreef op 24 mei 2016 @ 15:17:

Ik werk in shifts van 07:00-15:00 en van 15:00-23:00 collega's gaan dan aan de bar zitten van het hotel. In de ochtend ben ik er ook 06:45 voor de overdracht.Oh, in een hotel. Ja, daar is dat wat gebruikelijker dan andere banen. Ik heb dat nooit zo goed gesnapt, ik ben dol op mijn vrije tijd, heb nooit behoefte om langer te blijven.
Ik ben over het algemeen rond hetzelfde tijdstip weg, want ik rij met mijn man mee.

Mocht een vergadering uitlopen of mocht er iets tussenkomen, wat ik echt af moet ronden, dan bel ik 'm wel om aan te geven dat ik wat later ben. Hij wacht dan op mij. En andersom ook, als hij wat af moet ronden blijf ik dus ook langer hangen op het werk.



Ik begin, door het samen rijden, iedere dag ook zo'n 3 kwartier eerder dan mijn collega's, dus ik voel me totaal niet schuldig als ik om de nabij 16.50 de deur achter me dicht trek en mijn collega's een fijne avond wens ( als er al collega's zitten). Algemeen geaccepteerd hier en ik krijg regelmatig de opmerking waarom ik nog niet opgehaald ben als man in de file staat en of ze me even thuis af moeten zetten En ik ben gewoon telefonisch te bereiken 's avonds, lees regelmatig mijn mail nog door als ik op de bank ben geploft.



Werk kan over het algemeen tot de volgende dag wachten en anders slinger ik thuis nog even snel de laptop aan als er echt een spoedklus is.

Oh en in de pauzes ook altijd bereikbaar ( want eerste aanspreekpunt van dit kantoor/regiogebouw). Echt rustig even lunchen zit er over het algemeen niet in



Op vrijdag blijf ik wel vaker hangen, maar dan rij ik alleen. Borrelen, toch nog even wat afmaken voordat het weekend begint etc.
Ik zorg natuurlijk dat ik mijn werk af heb binnen mijn werktijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf heel vaak hangen. Wij hebben ook geen strakke begin- en eindtijden van onze werkzaamheden, dus het is sowieso nogal blurry. Ik ga ook heel vaak op mijn 'vrije dag' naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik rond af waar ik mee bezig ben en kijk niet bewust naar de tijd. Soms is dat precies op tijd en soms is dat dus wel eens een kwartiertje of half uurtje 'langer'. Hoort erbij vind ik.

Het maakt voor mij ook niet zoveel uit. Ik rijd in de spits naar huis, heb altijd wel een beetje vertraging en of ik op tijd of een half uurtje later ga, maakt vaak nauwelijks uit in hoe laat ik thuis ben.
Hangt ervan af of ik ergens een afspraak heb of écht een bepaalde trein moet halen.

Naar mijn ouders is er bijvoorbeeld maar 1 trein per uur. Die MOET ik dus hebben.

Naar huis heb ik elk kwartier wel een trein, dus dat dringt minder.



Anders maak ik rustig af waar ik mee bezig ben.

Moet ik dan 10 minuten langer blijven, dan is 't maar zo ...



Het werkt overigens in 2 richtingen.

Af en toe stop ik rustig om 5 voor 4 als ik niks meer te doen heb of er een bepaalde taak om 10 voor 4 klaar is.

Bureau opruimen, glazen wegbrengen, spullen bij elkaar en wegwezen ...



Als ik weet dat iets nog een uur gaat duren en niet extreem dringend is ... dan is dat toch echt voor de volgende dag.

Vindt mijn baas ook niet meer dan logisch.
Hangt er vanaf. De ene keer wel en de andere keer niet. Bij een zeur dag of baal dag stipt op tijd en anders gewoon nog even iets af maken of nog even kletsen. Heb collega's gehad die soms 10 minuten van te voren al gingen opruimen maar soms waren die er ook al ruim van te voren. Heb het altijd een beetje apart gevonden dat sommigen echt stipt om half 9 begonnen en dan ook om stipt 5 uur stopten maar dan weer niet precies een half uur pauze aan hielden maar rustig wat langer pauzeerden.
Ik pauzeer maar 1x om te lunchen voor de rest niet. Ik heb rokende collega's die hebben naar mijn inzien vaker pauze. Even voor een sigaretje naar buiten. 10 minuten later.....
Ik blijf vaak hangen. Dan moet ik bijvoorbeeld nog wat afmaken of mijn troep opruimen. Ik kan moeilijk halverwege iets ineens opruimen en weggaan. Dat kan gewoon niet hier
Alle reacties Link kopieren
quote:maud+ schreef op 24 mei 2016 @ 15:19:

Ik heb ook enkele collega's die stipt om 17.00 uur met hun jas aan bij de deur staan. Ik heb er echt een aversie tegen en er worden door leidinggevenden ook weleens opmerkingen over gemaakt.

Het staat zo niet gemotiveerd!Je wordt toch aangenomen en betaald voor een bepaald aantal uur, waarom zou je dan niet gemotiveerd zijn als je geen extra tijd werkt? Dan hadden die leidinggevenden je voor meer uur moeten aannemen
Alle reacties Link kopieren
Meestal wel om even met collega's te praten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:maud+ schreef op 24 mei 2016 @ 15:19:

Ik heb ook enkele collega's die stipt om 17.00 uur met hun jas aan bij de deur staan. Ik heb er echt een aversie tegen en er worden door leidinggevenden ook weleens opmerkingen over gemaakt.

Het staat zo niet gemotiveerd!Ik blijf geen seconde langer. Ik heb al een hele dag opzitten vrij is vrij.
Ik blijf wel als het lesgeven klaar is. Onze directeur stuurt om 17 uur iedereen weg. Die let er echt op dat we niet te veel werken (al kan hij niet verbieden dat wij 's avonds nog werken ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven