Werk & Studie alle pijlers

Carrière switch naar nagelstyliste

12-09-2016 16:13 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds mijn studie vast in de richting van mijn studie. Via stage ben ik in dit werk gerold en nooit meer iets anders gedaan. Ik ben goed in dit werk en ik heb een vast contract.

Maar eerlijk gezegd heb ik een hekel aan mijn baan. Ik had het nooit zo door maar sinds ik als hobby nagels lak (gellak), merk ik hoe leuk ik dat vind!

Ik wil dus een opleiding gaan doen en vanuit dat diploma een salon(netje) aan huis beginnen. Pas als ik vaste klanten heb (die ik dus in het begin alleen 's avonds en in de weekends kan doen) wil ik mijn huidige baan opzeggen (iets met schoenen en weggooien enzo).

Welke opleiding kunnen jullie mij aanraden?

Ik heb zitten googlen (regio Utrecht) maar veel sites zijn niet duidelijk of de opleiding deeltijd is of ook deels vanuit huis kan (theorie). Ook zitten er aardige prijsverschillen tussen.

Hopelijk hebben jullie wat tips of ervaringen.



Samenvatting: ik zoek een goede opleiding tot allround nagelstyliste (gel/acryl/nailart) in regio Utrecht die ik naast mijn huidige baan kan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij vist in de vijver waar al heel veel in gevist wordt.



Tegenwoordig zit op elke straathoek een nagel"stylist"
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat daar ook een serieus inkomen mee te verdienen. Of je moet nu ook op of onder het minimum loon zitten?
quote:spinnekop schreef op 12 september 2016 @ 16:20:

Ik denk niet dat daar ook een serieus inkomen mee te verdienen. Of je moet nu ook op of onder het minimum loon zitten?Het kan best, maar dan in combinatie met andere diensten. Mijn kapster doet het er bijvoorbeeld bij, die heeft een aparte hoek in haar salon ingericht.
quote:spinnekop schreef op 12 september 2016 @ 16:20:

Ik denk niet dat daar ook een serieus inkomen mee te verdienen. Of je moet nu ook op of onder het minimum loon zitten?Ik denk dat dat dus nog best wel meevalt. In deze regio (Arnhem/Nijmegen) werken veel nagelstylistes aan huis, en zij zetten sets voor €45-€50. Daar ben je dan een goed uur mee bezig. Ik heb geen idee wat de materiaalkosten zijn, maar als je vijf mensen op een dag hebt heb je al zo'n €300 omzet.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk verdien ik er inderdaad nooit zoveel mee dan met wat ik nu doe.

Maar dat is het probleem ook niet, desnoods neem ik er een parttime baan bij in de branche waar ik nu in werk. Daar is meer dan vraag naar en ik heb behoorlijk wat jaren ervaring en opleidingen.

Waar het mij om gaat is dat ik niet gelukkig ben, en van het lakken wel!

Doe het nu een paar maanden voor de lol maar heb al 7 klanten dus er is wel vraag genoeg naar om er verder naar te kijken
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Als je het zo leuk vindt waarom niet?

Mensen die goed zijn in wat ze doen en een beetje slim en ondernemend zijn overleven het wel.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Als extra vorm van broodwinning zeg ik ja, als serieuze inkomstenbron om rond van te komen nee.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
In Soesterberg zit een opleiding. Die werkt met Opi. Is niet goedkoop.

Een kennis van mij heeft daar haar opleiding gedaan.
Je zegt dat je nagels lakken "leuk" vind. Een goede nagelstyliste doet echter meer dan alleen nagels lakken. Vind je het ook nog leuk als iemand met 3 schimmelnagels binnenkomt? Wat geloof me, die heb je er ook echt regelmatig bij.



Ik denk dat je je eerst beter moet verdiepen in wat een goede nagelstyliste doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolily schreef op 12 september 2016 @ 16:27:

[...]



Ik denk dat dat dus nog best wel meevalt. In deze regio (Arnhem/Nijmegen) werken veel nagelstylistes aan huis, en zij zetten sets voor €45-€50. Daar ben je dan een goed uur mee bezig. Ik heb geen idee wat de materiaalkosten zijn, maar als je vijf mensen op een dag hebt heb je al zo'n €300 omzet. haal daar je materiaal en reistijd af, benzine, auto etc. Om elke dag 5 mensen te zien heb je een klantenkring nodig van zeg minimaal 150 man. Mwa....
quote:Miss-Colorado schreef op 12 september 2016 @ 17:04:

Je zegt dat je nagels lakken "leuk" vind. Een goede nagelstyliste doet echter meer dan alleen nagels lakken. Vind je het ook nog leuk als iemand met 3 schimmelnagels binnenkomt? Wat geloof me, die heb je er ook echt regelmatig bij.



Ik denk dat je je eerst beter moet verdiepen in wat een goede nagelstyliste doet.Een nagelstyliste doet toch juist niets met schimmelnagels?
Zeker wel hoor SallySpectra, een goede salon heeft diverse behandelmogelijkheden om van schimmelnagels af te komen. Ze vlak te vijlen etc etc.
Bedoel je niet een manicure dan?
Wat TO bedoelt is volgens mij puur voor de modepopjes.



Ik vind het behoorlijk kansloos. Leuk boor de hobby, maar echt, denk je niet dat je dit na een paar jaar meer dan zat bent? Elke dag nagels doen, zeurende klanten, zo oppervlakkig als maar kan?!



En inderdaad, zoveeeel huisvrouwtjes diw zo wat bij sappelen.



Ik zou eerder investeren in een fatsoenlijke opleiding, een echte carierre, niet dit gehobby.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk krijg je de tip:

Werk een goed businessplan uit: hoeveel klanten denk je dat haalbaar is, wat ga je voor tarief vragen, hoevaak komen deze klanten langs, wat voor materiaal kosten heb je: bijvoorbeeld bij aanvang al(apparaten etc) en wat bij iedere sessie etc etc.



En als je het nog steeds een haalbare kaart vindt, zoek dan een opleiding uit!



Ik zou voor kwaliteit gaan: dus een goed aangeschreven opleiding waar je veel oefent onder begeleiding.



Ik heb zelf ook lang gelnagels gehad, top kwaliteit en top salon, betaalde daar ook goed voor en de styliste zat ALTIJD vol. Gerommel op zolderkamertjes heb ik niks mee.
quote:spinnekop schreef op 12 september 2016 @ 17:15:

[...]





haal daar je materiaal en reistijd af, benzine, auto etc. Om elke dag 5 mensen te zien heb je een klantenkring nodig van zeg minimaal 150 man. Mwa....Waar haal je die reistijd, benzine en auto vandaan? Het is een salon aan huis, to moet hooguit een trap op..
quote:Dubbz schreef op 12 september 2016 @ 17:46:

Wat TO bedoelt is volgens mij puur voor de modepopjes.



Ik vind het behoorlijk kansloos. Leuk boor de hobby, maar echt, denk je niet dat je dit na een paar jaar meer dan zat bent? Elke dag nagels doen, zeurende klanten, zo oppervlakkig als maar kan?!



En inderdaad, zoveeeel huisvrouwtjes diw zo wat bij sappelen.



Ik zou eerder investeren in een fatsoenlijke opleiding, een echte carierre, niet dit gehobby.Zo dan. Wat ben jij neerbuigend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dragisa, dank je wel.

Het was alleen mijn vraag niet wat er van gevonden wordt DAT ik dit ga doen, mijn vraag was of iemand ervaringen of tips heeft voor welke opleiding.

Die is Soesterberg zal ik eens opzoeken, bedankt.

Voor de rest heb ik niet echt een businessplan maar heb ik er wel meer over nagedacht dan alleen maar voor de leuk lakken.

Ik heb het simpel omschreven omdat het niet ging om het nagel gebeuren zelf, maar om de opleiding.

En dan besef ik mij wel degelijk dat ik ook minder leuke dingen tegen kan komen maar het gaat mij om het eindresultaat en het contact met de klant.

Ik heb een kamer vrij in huis, een nette en lichte ruimte volledig ingericht hiervoor. Veel materialen heb ik al want ik lak al een poosje op een certificaat.

Zou graag verder gaan met echt acryl of gelnagels zetten,french manicure en nailart.

Mensen mogen het kansloos vinden, ik volg mijn hart gewoon na 11 jaar iets te doen wat veilig is maar niet mijn passie
Alle reacties Link kopieren
En OXO bedankt voor je tips! Is een goed idee om alles even op een rijtje te zetten en ga ik ook zeker doen!
Een goede opleiding is niet goedkoop. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar ik zou voordat je begint eerst eens gaan uitzoeken of er überhaupt vraag naar is. Hoeveel nagelsalons zitten er al in de omgeving, hoe draaien die, hoe kun jij je onderscheiden van hen en hoe zorg je dat de mensen bij jou gaan komen in plaats van een salon die al langer draait dan een beginner op de logeerkamer. Dit is absoluut niet denigrerend bedoeld maar puur realistisch.



Je hart volgen is fijn, maar heel veel geld weggooien voor een studie wat zichzelf niet terugverdiend is heel erg zonde.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je absoluut gelijk in. Het hele idee staat nog in de kindersloffen, moet dat allemaal nog uitzoeken en goed in verdiepen.

Maar het zijn zeker dingen om rekening mee te houden.

Financieel is het in ieder geval geen probleem maar het zou zeker zonde zijn als ik er veel investeer en nog niet eens een kwart er mee terug kan verdienen.

Ik wil binnenkort ook even kijken of er salons in de buurt zijn met openstaande vacatures.

Het zou een mooie kans zijn om na mijn opleiding bij een salon werkervaring op te doen.

Als ik voor mezelf zou beginnen zijn er natuurlijk ook veel nadelen zoals geen betaling bij ziekte of verlof, belastingen en pensioen e.d. Dus in een bestaande dalon werken is ook zeker een optie. Of allebei. In een salon in de grote stad en wat klanten in de buurt thuis.

Nog heel veel voor mij om naar te kijken, ga ik ook zeker doen.



Toch ben ik nog heel benieuwd of er nog gerichte tips komen over welke opleiding en waarom...
Magnetic nails zit in Soesterberg, is wel een van de goeie vind ik, de opleiding duurt ongv 16 weken en je kan uiteindelijk ook er voor kiezen om examen tedoen (wordt wel aangeraden zijn een hoop prutsers actief). let wel je bent in het begin dik 4 a 5 uur bezig met een set dus je zult veel moeten oefenen en voor je op snelheid bent en een goed klantenbestand hebt, ben je al dik 2 jaar verder, dus hou je baan zolang mogelijk aan.

het hoeft natuurlijk niet soms heb je geluk en kan je er al full-time mee verdienen, maar er zijn ook stylisten die er nog een baan naast heb, je zult veel moeten investeren,discipline moeten kweken en oefenen tot je scheel ziet.



En ja net was Miss-Colorado zegt, verdiep je is in de concurent en kijk of de opleiding voor jou haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt nijntje voor jouw informatie. Die opleiding ziet er erg goed uit! Sowieso hou ik mijn baan zo lang mogelijk aan. Juist omdat ik nu vast contract heb is het veilig genoeg om dit ernaast te doen. Ik steek dan ook met liefde geld en tijd erin, en ga mij uitgebreid verdiepen in salons in mijn omgeving en alle voors en tegens op langere termijn.

Gelukkig heeft mijn partner ook een vast contract met goed inkomen in een veilige branche en gezond bedrijf, en kan ik altijd ernaast blijven werken in mijn huidige branche. Alleen zie ik mij over 3 jaar niet nog steeds op deze werkplek zitten, daar word ik doodongelukkig van. Het is een combinatie van het werk an sich, maar ook mijn collega's, werkplek en vooral het bestuur wat mij zo tegenstaat. Maar dat terzijde, want dat is niet de insteek van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde een andere opleiding in Soesterberg, Lois Cosmetics. De opleiding bestaat uit verschillende delen, die je apart kunt doen.

Ken twee mensen in mijn omgeving die nagelstyliste zijn en ze hebben het allebei hartstikke druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven