Werk & Studie alle pijlers

collega en salaris

06-05-2016 06:18 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Svp niet quoten. Ivm herkenbaarheid.



Ik werk sinds een jaartje bij een klein familie bedrijf. Afgelopen week kwam ik erachter dat mijn collega fors meer verdient.

Nu is dat op zich prima maar toch hou ik er een vreemd gevoel aan over.

Toen ik kwam solliciteren heb ik wel onderhandeld maar meer dan wat ik kreeg aangeboden zat er niet in.



Collega en ik doen exact hetzelfde werk.



Ik weet verder niet wat ik met mijn verhaal wil, maar ik merk gewoon dat het mij toch dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap je wel, maar sommige mensen onderhandelen nu eenmaal beter. Plus zij is de dochter van de baas, dat zal ongetwijfeld ook meespelen.



Je zou eventueel wel een balletje op kunnen gooien over die reiskosten.
Dat is best een groot verschil.



Hoe zit het met leeftijd, opleiding, aantal jaar relevante werkervaring? Dat kan een groot verschil maken in salaris, ook als je feitelijk hetzelfde werk doet.



Als leeftijd, opleiding en ervaring vergelijkbaar zijn zou ik het eens aankaarten, maar gezien het om de dochter van de directeur gaat zou ik daar niet al te veel van verwachten en er ook mijn baan of een goede werkverhouding niet om op het spel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in je CAO of contract over reiskosten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 15 jaar ervaring in mijn functie. Collega is ruim 15 jaar jonger en is afgestudeerd in een totaal andere richting. Zij heeft 3 maanden voordat ik werd aangenomen deze functie bekleed en doet het nu nog 2 dagen per week (mijn pt dagen). De andere 3 dagen werkt ze bij een andere wg in haar eigen functie.



Reiskosten heb ik al eerder aangekaart maar was helaas niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
We hebben helaas geen CAO.