Werk & Studie alle pijlers

collega en salaris

06-05-2016 06:18 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Svp niet quoten. Ivm herkenbaarheid.



Ik werk sinds een jaartje bij een klein familie bedrijf. Afgelopen week kwam ik erachter dat mijn collega fors meer verdient.

Nu is dat op zich prima maar toch hou ik er een vreemd gevoel aan over.

Toen ik kwam solliciteren heb ik wel onderhandeld maar meer dan wat ik kreeg aangeboden zat er niet in.



Collega en ik doen exact hetzelfde werk.



Ik weet verder niet wat ik met mijn verhaal wil, maar ik merk gewoon dat het mij toch dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap je wel, maar sommige mensen onderhandelen nu eenmaal beter. Plus zij is de dochter van de baas, dat zal ongetwijfeld ook meespelen.



Je zou eventueel wel een balletje op kunnen gooien over die reiskosten.
Dat is best een groot verschil.



Hoe zit het met leeftijd, opleiding, aantal jaar relevante werkervaring? Dat kan een groot verschil maken in salaris, ook als je feitelijk hetzelfde werk doet.



Als leeftijd, opleiding en ervaring vergelijkbaar zijn zou ik het eens aankaarten, maar gezien het om de dochter van de directeur gaat zou ik daar niet al te veel van verwachten en er ook mijn baan of een goede werkverhouding niet om op het spel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in je CAO of contract over reiskosten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 15 jaar ervaring in mijn functie. Collega is ruim 15 jaar jonger en is afgestudeerd in een totaal andere richting. Zij heeft 3 maanden voordat ik werd aangenomen deze functie bekleed en doet het nu nog 2 dagen per week (mijn pt dagen). De andere 3 dagen werkt ze bij een andere wg in haar eigen functie.



Reiskosten heb ik al eerder aangekaart maar was helaas niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
We hebben helaas geen CAO.
Wat lullig. Tja, het komt enkel omdat zij de dochter van de baas is... Dit blijft door je hoofd spoken. Hoe ben je er eigenlijk achtergekomen? En weet zij dat jij fors minder verdient?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat denk ik ook Taralina. Ik was alle personeel dossiers aan het het herindelen xo kwam ik erachter. Ik heb geen idee of zij het weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gun het haar verder hoor. Het steekt mij denk ik meer dat ik relatief weinig verdien voor de ervaring die ik heb. Hiervoor had ik een vergelijkbare Job met een veel beter salaris. Helaas Door de crisis vlogen we er toen allemaal uit. Daarna uit nood heb ik een callcenter baan aangenomen en van daaruit verder gesolliciteerd. Op dat salaris wilde hij onderhandelen. Dat snap ik ik wel want dat was een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Dus je collega verdient 3000 bruto voor 16 uur per week?
Alle reacties Link kopieren
Nee op basis van 40 uur
Ik zou deze situatie heel pijnlijk vinden. Hoe is jouw relatie met hasr? Ik zou me kunnen voorstellen dat de enige mogelijkheid is om de boel wat eerlijker te krijgen het met haar te bespreken. Maar ja, voor hetzelfde ontploft de boel dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 06 mei 2016 @ 06:59:

Ik zou deze situatie heel pijnlijk vinden. Hoe is jouw relatie met hasr? Ik zou me kunnen voorstellen dat de enige mogelijkheid is om de boel wat eerlijker te krijgen het met haar te bespreken. Maar ja, voor hetzelfde ontploft de boel dan?Waarom zou TO dit met haar moeten bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek haar nooit. Zij werkt als ik er niet ben. Dus contact gaat alleen via de mail.
Alle reacties Link kopieren
Ze is de dochter van de baas. Het hoge salaris zit niet in haar functioneren of opleidingsniveau. Dit is zijn manier om de dochter extra geld te geven.
quote:ieneminnie schreef op 06 mei 2016 @ 07:05:

Ze is de dochter van de baas. Het hoge salaris zit niet in haar functioneren of opleidingsniveau. Dit is zijn manier om de dochter extra geld te geven.+1, valt niks aan te doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van het salaris bij een callcenter?!

Ik zou weer gaan solliciteren. Ik vind het heel goed te beargumenteren dat onderhandelen op basis van salaris van ongeschoold werk echt niet kan hoor. Dat komt toch totaal niet overeen met je huidige functie?



Nogmaals, ik zou weer gaan solliciteren.
Het Viva forum is papaja.
quote:minnimouse schreef op 06 mei 2016 @ 07:00:

[...]



Waarom zou TO dit met haar moeten bespreken?

Omdat -stel dat ze een heel goede relatie hebben en zij hier ook erg van schrikt- ik me voor kan stellen dat zij de ongelijkheid zou kunnen aankaarten bij haar ouders. Dat zou misschien de enige mogelijkheid zijn.

TO heeft al verschillende keren met haar baas onderhandeld en dat leidt tot niets.
Je weet niet wat de motivaties zijn om haar meer te betalen. Misschien kan ze elders meer verdienen met haar diploma en wil ze het voor minder niet doen, terwijl haar familie haar wel graag in het bedrijf wil houden? Misschien doet ze wel meer dan van haar in deze functie verwacht mag worden, bijv 's avonds thuis nog wat boekhouding oid? Hoe het ook zit, zij is de dochter van de baas en dat maakt dat zij niet gewoon zomaar een collega is waaraan jij je zou moeten spiegelen. Ik neem aan dat jouw salaris in de huidige arbeidsmarkt fair is, anders had je vast deze baan niet aangenomen. En dat betekent dat jij het daar mee zal moeten doen. Als je meer wil verdienen, pak dat dan aan zoals je dat bij een ander bedrijf ook zou doen: hard werken en jezelf onmisbaar en daarmee waardevoller maken!
Alle reacties Link kopieren
Komt puur omdat ze de dochter van de baas is. Daar doe je weinig aan, ben ik bang.
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 mei 2016 @ 07:09:

Op basis van het salaris bij een callcenter?!

Ik zou weer gaan solliciteren. Ik vind het heel goed te beargumenteren dat onderhandelen op basis van salaris van ongeschoold werk echt niet kan hoor. Dat komt toch totaal niet overeen met je huidige functie?



Nogmaals, ik zou weer gaan solliciteren.



Niet elk callcenterbaantje is ongeschoold werk. Sterker nog, vaak vraagt men HBO.



En hoe weet jij wat voor werk TO nu doet? Ik heb het nergens gelezen?



En je onderhandelt natuurlijk op basis van de functie die je aanneemt. Afhankelijk van het soort werk, kan dat maar zo een functie zijn die gewoon niet zo heel veel betaalt. Als er voor TO 10 anderen zijn die voor dat geld graag deze functie zouden doen, dan zal de werkgever simpelweg niet meer willen betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 06 mei 2016 @ 07:15:

Je weet niet wat de motivaties zijn om haar meer te betalen. Misschien kan ze elders meer verdienen met haar diploma en wil ze het voor minder niet doen, terwijl haar familie haar wel graag in het bedrijf wil houden? Misschien doet ze wel meer dan van haar in deze functie verwacht mag worden, bijv 's avonds thuis nog wat boekhouding oid? Hoe het ook zit, zij is de dochter van de baas en dat maakt dat zij niet gewoon zomaar een collega is waaraan jij je zou moeten spiegelen. Ik neem aan dat jouw salaris in de huidige arbeidsmarkt fair is, anders had je vast deze baan niet aangenomen. En dat betekent dat jij het daar mee zal moeten doen. Als je meer wil verdienen, pak dat dan aan zoals je dat bij een ander bedrijf ook zou doen: hard werken en jezelf onmisbaar en daarmee waardevoller maken!



Dit dus.



Maar het kan ook maar zo zijn dat pa het inderdaad te ve eed lgeld vond voor de functie maar dochter graag wilde helpen en dat da as rdoir vanaf het begin de afspraak was dat ze zou verder solliciteren. Zodat hij dan iemand kon aannnemen voot een lager salaris.
quote:ieneminnie schreef op 06 mei 2016 @ 07:05:

Ze is de dochter van de baas. Het hoge salaris zit niet in haar functioneren of opleidingsniveau. Dit is zijn manier om de dochter extra geld te geven.



Ja precies. Ik zou me hier niet zo druk om maken; er zijn wel meer kinderen die met een gouden lepel worden gevoed. Ik zou het erger vinden als college vergelijkbare ervaring heeft en gewoon goed heeft onderhandeld.



Over het feit dat je niet marktconform wordt betaald, zou ik me dan weer wel druk maken.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik krijg de indruk dat jij niet Per sé meer zou horen verdienen, maar dat de baas zijn dochter zo voordelig kan bijspekken qua belasting.



Dat zij meer krijgt wil niet zeggen dat jij qua uitoefening van je werk ook meer verdient. Hoe oneerlijk dat ook kan voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven