Werk & Studie alle pijlers

collega niet te vertrouwen

27-02-2015 01:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.



Sinds 3 weken heb ik een nieuwe baan.

ik ben er super blij mee heb een tijdje stil gezeten dus ik was heel blij dat ik weer aan de slag kon.

Ik ben aangenomen omdat ik ervaring heb in de branche en dit probeer ik zo goed mogelijk te laten zien en moet ook zeggen dat het allemaal vrij soepel gaat ik ben gelijk in het diepe gegooid en niet ingewerkt.

Nou heb ik een collega die graag leiding gevende wil worden. mijn echte leiding gevende heeft met haar gepraat over wat zij vind van mijn vooruitgang in het bedrijf omdat ik vaak met haar samen werk. hierop heeft ze geantwoord dat ze me flink aan het inwerken is en dat het steeds wat beter gaat, maar dat ik wel heel veel om hulp vraag en dat zij bereid is om mij dit te leren.

dus mijn leiding gevende had zoiets van ik heb haar aangenomen omdat ze ervaring heeft en niet omdat ze volledig ingewerkt moet worden dus ze was vrij negatief tegen mij. Waar ik een beetje van schrok omdat ik juist zo erg het gevoel had dat het prima ging. Mijn collega heeft mij totaal niet ingewerkt ze heeft me vorige week nog gezegd dat dat niet nodig is omdat ik me wel red.



graag hoop ik dat iemand weet wat ik moet doen ik ben namelijk heel bang dat ik mijn proeftijd niet doorkom omdat mijn leiding gevende nooit aanwezig is en dus van dit verhaal uitgaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij gezegd toen je leidinggevende zei wat je collega had gezegd?
Luister naar je hart, want dat klopt
Alle reacties Link kopieren
Waar werk je?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond nogal perplex omdat ik had verwacht dat ze positief zou zijn. En heb geantwoord dat er wel wat dingen zijn wat ik gevraagd heb. ik wist even niet zo goed wat ik moest zeggen
Alle reacties Link kopieren
bedrijfs restaurant / catering
Alle reacties Link kopieren
quote:ffaammkkee schreef op 27 februari 2015 @ 01:52:

Ik stond nogal perplex omdat ik had verwacht dat ze positief zou zijn. En heb geantwoord dat er wel wat dingen zijn wat ik gevraagd heb. ik wist even niet zo goed wat ik moest zeggenWat je gevraagd hebt?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
?
Alle reacties Link kopieren
Waarom een vraagteken?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 27 februari 2015 @ 01:57:

[...]



Wat je gevraagd hebt?omdat ik niet snap wat je bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt dat je dingen gevraagd hebt. Ik vraag wat. Is niet zo moeilijk hoor.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Das t punt.. Je antwoord...



Waarom niet meteen t in de kiem gesmoord.., ben je altijd zo onzeker?
Je kunt je leidinggevende altijd nog jóuw kant van het verhaal vertellen.

En als je haar nauwelijks ziet, stuur haar dan een mail.

Verder zou ik sowieso die collega van je erop aanspreken.

Je zou op zijn minst kunnen vragen wat zij precies tegen je leidinggevende heeft gezegd.

Durf je dat?
Alle reacties Link kopieren
ik heb het haar vanmiddag onder 4 ogen gevraagd of ze vond dat ik mijn werk niet goed deed maar ze draait hier vreselijk omheen. door als antwoord te geven dat de broodjes goed gesmeerd zijn. daar heb ik dus ook niks aan. dus na 2x vragen had ik zo iets van laatmaar. en ik ben idd niet zo rap voor de mond op dit soort momenten. ik zeg liever iets te weinig dan teveel.
quote:ffaammkkee schreef op 27 februari 2015 @ 02:57:

ik heb het haar vanmiddag onder 4 ogen gevraagd of ze vond dat ik mijn werk niet goed deed maar ze draait hier vreselijk omheen. door als antwoord te geven dat de broodjes goed gesmeerd zijn. daar heb ik dus ook niks aan. dus na 2x vragen had ik zo iets van laatmaar. en ik ben idd niet zo rap voor de mond op dit soort momenten. ik zeg liever iets te weinig dan teveel.



Misschien toch een idee om je leidinggevende te mailen om jouw kant van het verhaal uit te leggen?

Als je mailt, kun je van even rustig nadenken over hoe je het precies wilt verwoorden en weet je zeker dat je boodschap aankomt zoals jij hem hebt bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:ffaammkkee schreef op 27 februari 2015 @ 02:57:

ik heb het haar vanmiddag onder 4 ogen gevraagd of ze vond dat ik mijn werk niet goed deed maar ze draait hier vreselijk omheen. door als antwoord te geven dat de broodjes goed gesmeerd zijn. daar heb ik dus ook niks aan. dus na 2x vragen had ik zo iets van laatmaar. en ik ben idd niet zo rap voor de mond op dit soort momenten. ik zeg liever iets te weinig dan teveel.Niet goed voor de horeca dus.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 27 februari 2015 @ 03:02:

[...]



Niet goed voor de horeca dus.



Omdat ze moeite met dit soort situaties heeft?

Dan kan ze haar werk verder toch wel prima doen.

Een babbeltje met klanten in een bedrijfsrestaurant is iets anders dan je leidinggevende aanspreken op het feit dat zij denkt dat je teveel hulp nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 27 februari 2015 @ 03:09:

[...]





Omdat ze moeite met dit soort situaties heeft?

Dan kan ze haar werk verder toch wel prima doen.

Een babbeltje met klanten in een bedrijfsrestaurant is iets anders dan je leidinggevende aanspreken op het feit dat zij denkt dat je teveel hulp nodig hebt.Tuurlijk. Dat is de reden. Wat jij wilt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek uit ervaring. Je werkt in een branche met mensen die graag doen of ze de beste zijn.

Als je nu niet je mannetje staat, ga je niet gelukkig worden.

Mijn ervaring met deze types is dat ze geen kans onbenut laten om zich beter te voelen dan een ander.

Wat werk betreft, niet veel meer vragen en doen wat jou goed lijkt, als het fout is, dan zeg je gewoon dat ze je dan beter had moeten inwerken/uitleggen ;)



Ik was gelukkig zelf leidinggevende, en had een super leuke en aparte locatie, hierdoor moest ik wel samenwerken met 8 andere, en er was er maar 1 waarbij we iets aan elkaar hadden.
Alle reacties Link kopieren
Dorothyparker, in het bedrijfsrestaurant waar ik eet komt 99% van de conversatie neer op goedemorgen of middag en fijne dag nog verder. Daar hoef je dus niet erg sociaal voor te zijn. Snel kassawerk kunnen doen en adequaat bijvullen zijn veel belangrijker talenten.
Kom echt voor jezelf op!
quote:DorothyParker schreef op 27 februari 2015 @ 03:02:

[...]



Niet goed voor de horeca dus.



Wat een flauw antwoord zeg.



TO, ik zou alsnog proberen bij je leidinggevende aan te kaarten dat misschien de verkeerde indruk is ontstaan over je ervaring. En dat het je wat jou betreft makkelijk afgaat. Ik denk dat wat assertiviteit hierin wel gewaardeerd wordt.



En dat kan je ook best aan je collega laten weten.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 27 februari 2015 @ 03:02:

[...]



Niet goed voor de horeca dus.Het gaat om een kantine, ben je zeker nooit geweest? Daar hoef je echt niet adrem te zijn, gewoon op tijd de broodjes en kaas aanvullen en kassa bedienen
Alle reacties Link kopieren
Het probleem van de leiding is is ze dus na een gesprek met iemand altijd gelijk naar de rest toegaat om te vertellen wat die ander heeft gezegd. wat zij zelf verbeter punten noemt. maar hiermee personeel dus wel in een angstige situatie zet en niks meer durft te zeggen. Het is wel echt een restaurant trouwens maar in een bedrijf. er is nogal wrijving tussen het personeel en de leiding het is ook niet echt een plek waar je jezelf kan zijn. ze vinden zichzelf helemaal geweldig en hier willen ze geen commentaar op, heb je wel commentaar dan heb je dus een leidinggevende die openbaar loopt te schreeuwen. ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:ffaammkkee schreef op 27 februari 2015 @ 11:42:

Het probleem van de leiding is is ze dus na een gesprek met iemand altijd gelijk naar de rest toegaat om te vertellen wat die ander heeft gezegd.

wat zij zelf verbeter punten noemt.

maar hiermee personeel dus wel in een angstige situatie zet en niks meer durft te zeggen.

Het is wel echt een restaurant trouwens maar in een bedrijf.

er is nogal wrijving tussen het personeel en de leiding het is ook niet echt een plek waar je jezelf kan zijn.

ze vinden zichzelf helemaal geweldig en hier willen ze geen commentaar op, heb je wel commentaar dan heb je dus een leidinggevende die openbaar loopt te schreeuwen. ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een vrij ongezellige werkplek, ffaammkkee.

Daar zou ik me niet veilig voelen.

En je mag best even de tijd nemen om tot een goed antwoord te komen tijdens zo'n gesprek met je leidinggevende.

Vroeger gaf ik ook altijd te snel antwoord omdat ik lekker vlot wilde overkomen.

Dat doe ik trouwens nog steeds wel eens hoor, en dat is heel slecht voor mezelf.
het is hier binnen beter dan buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven