Werk & Studie alle pijlers

collega - stalker?

03-12-2016 00:22 92 berichten
weggehaald ivm herkenning
Alle reacties Link kopieren
Hè getver...! Wat een naar geval.

Ik zou melding doen van zijn bekentenissen bij HRM. Wie weet hangt ie bij nog meer collega's de creep uit en daarnaast moet jij je gewoon veilig kunnen voelen op je werk.



Verder zou ik zelf zo veel mogelijk over mezelf op internet verwijderen, desnoods links naar pagina's onvindbaar laten maken via Google (dat kan tegenwoordig vrij makkelijk), al is het maar dat hij niet meer zo veel over je kan vinden.
Heeft hij nog op dat bericht gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat Piet rap inbindt want anders geef je aan bij de vertrouwenspersoon dat hij je lastig valt.

Is piet nou helemaal van de pot gerukt? Opbokken en snel.



Nee, is ook een antwoord.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je een vertrouwenspersoon op je werk? Misschien daar eens op gesprek gaan?
ja, er is een vertrouwenspersoon
Alle reacties Link kopieren
Je hebt t zelf allemaal op internet gezet hoor, nu niet verbolgen zijn dat deze info ook terecht is gekomen bij iemand waarvan je dat niet wilt.
Misschien staan in dit topic nog wel bruikbare adviezen, ik heb het niet helemaal doorgenomen. Wat moet ik doen met deze collega?
Piet vertellen dat hij zich beter met zijn huwelijk kan bezig houden en anders de vertrouwenspersoon hem dat laten vertellen. Hij heeft in principe alleen je zakelijke accounts kunnen lezen? Niet dat ik dan blij van zo'n gesprek zou worden maar dan zal daar geen hele spannende info op staan.
Piet vragen of zijn vrouw het weet .
Tja.. Ik googel ook vaak vanalles bij elkaar. Ik heb ooit vreemden geidentificeerd door hun anonieme schrijfsels compleet uit te pluizen. Gewoon om te kijken of het zou lukken en toen ik eenmaal bezig was kon ik bijna niet meer stoppen.



Hij vindt je leuk denk ik, maar doe je dan zulke buitengewone dingen in het weekend?

En zet je die op internet?

Hij kan de goed afgeschermde info toch niet vinden lijkt me? Of wel?
Dus hij leest wat jij schrijft. Welke grens is hij exact over?
..
Weg op verzoek.
Alle reacties Link kopieren
Tja het intetnet is publiekelijk toegankelijk....net als deze posts ....misschien toch wat selectiever met wat

je op het web slingert?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 03 december 2016 @ 01:18:

[...]





Waarom doe je dat?? Dat is toch vreemd? Vind jij dat dan geen grensoverschrijdend gedrag?



Ik zit er niet op te wachten dat een collega/buurman/groenteboer via de zoon van de collega van de buurman van een kennis van mij op mijn facebook kan en zo weet dat ik activiteit A op zaterdag heb gedaan en dit dan ook nog trots tegen me vertelt.

Als jij je Facebook afschermt, dan kan niemand er via via op.

Het zou grensoverschrijdend zijn als je account wordt gehackt, als iemand zich voor doet als iemand anders, etc. Nu is het gewoon openbare informatie, hoor. Vervelend, dat iemand zo'n enorme belangstelling voor je aan de dag legt, maar wat je niet wilt dat er gevonden wordt moet je niet op internet zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met hierboven. Hij mag dan een iets te onnatuurlijke interesse in je hebben, maar hij heeft niets gelezen of opgezocht wat niet al publiekelijk beschikbaar is. Internet is niet je huiskamer waar je automatisch recht op privacy hebt. Wat je privé wil houden, zul je moeten afschermen. Ik Google mezelf regelmatig om die reden. Als er iets te vinden is wat ik niet publiek wil hebben, verwijder ik het.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch niet grensoverschrijdend dat iemand leest wat een ander op social media zet?

Ik zou er gewoon voorlopig wat minder op zetten.



En niet meer gaan wandelen met Piet tijdens de lunch.

Je kunt zeggen dat je hem een prima collega vindt maar dat je, juist om de verhoudingen zuiver te houden, je de contacten wilt beperken tot alleen de zakelijke werkuren (en dat je op geen enkele manier de indruk wilt wekken dat jij van jouw kant een "speciale band" voelt met Piet).

Of zoiets in die richting in elk geval.

Tenslotte zijn jullie collega's en dan heb je dus waarschijnlijk ook gezamenlijk werkoverleg e.d.

Dus ik zou het zo elegant mogelijk afwimpelen.
.
Ai en straks weet hij je nick op viva.....

Weet je, kan zijn dat er meer mensen rondlopen die je hebben nageplozen maar dit nooit tegen je zullen zeggen. Ik zou het laten voor wat het is, en niet te veel nieuws meer voor iedereen op het net zetten.

Even dit laten bezinken, je eroverheen zetten en denk dat na weekje of zo het een non issue is geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wonderfilled schreef op 03 december 2016 @ 01:03:

Tja.. Ik googel ook vaak vanalles bij elkaar. Ik heb ooit vreemden geidentificeerd door hun anonieme schrijfsels compleet uit te pluizen. Gewoon om te kijken of het zou lukken en toen ik eenmaal bezig was kon ik bijna niet meer stoppen.



Hij vindt je leuk denk ik, maar doe je dan zulke buitengewone dingen in het weekend?

En zet je die op internet?

Hij kan de goed afgeschermde info toch niet vinden lijkt me? Of wel?

Waarom doe je zoiets?



Ik zou het bespreken met je LG dat jij je niet op je gemak voelt. Niet om hem aan te laten spreken maar zodat zij ook op de hoogte zijn wat er speelt op de werkvloer. Zeker als jij je niet fijn voelt kun je anders reageren dan je normaal doet. Dan is het handig dat zij op de hoogte zijn en niet jij straks door je benen krijgt. Ik zou ook afstand nemen van hem. En niet meer met hem gaan wandelen. Kun je zo gaan zitten dat je elkaar niet hoeft te zien? Denk dat het voor jou wel prettig is als je niet naar hem hoeft te kijken.



Oh ja, ga niet lopen roddelen hierover met collega's. Dan kom jij er waarschijnlijk beroerder uit dan hem.. helaas werkt dat soms zo. Je mag het natuurlijk wel gewoon met anderen bespreken maar zou er wel voorzichtig mee zijn.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Heeft hij in zijn monoloog ook genoemd waarom hij met je bezig is? Heeft hij al op de email gereageerd? Overheen gelezen, ja dat heeft hij dus. Leek hij te begrijpen waarom je dit onprettig vindt?



Ik zou me over de informatie die hij dan vergaard heeft met zijn googlespeurtochten niet druk maken, dat is namelijk het probleem niet echt. Ik zou vanaf maandag puur zakelijk blijven en niet meer wandelen met Piet. Hem eventueel melden dat hij beter een nuttigere hobby kan zoeken, kantklossen of zo.
quote:MinionX schreef op 03 december 2016 @ 00:35:

ja, er is een vertrouwenspersoon



hij heeft gereageerd dat hij mijn grenzen zal respecteren. Maar de vraag is : gaat ie dat doen. hij heeft die grenzen dus al meerdere malen overschreden, alleen toen wist ik het niet.



En op dit moment voel ik me helemaal niet veilig op het werk. Voor de beeldvorming: we hebben beiden dezelfde functie.



Ik heb inderdaad al alles op internet zoveel mogelijk verwijderd . Niet alles kan ik verwijderen ( bv mijn airbnb account en mijn zakelijke accounts ).

Ik voel me echt zo onzettend bekeken nu ... brrrrrIk gok van niet. Hij zal het ws niet meer melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat dat helemaal niet fijn voelt. Eng gedrag, brrr. Maar goed, als het dingen zijn waar je (gelukkig) kritisch over nagedacht hebt voordat je het op internet zette, is er verder niets aan de hand. Probeer dat in gedachten te houden, dat het dingen zijn die anderen mogen weten van je. Dan voelt het misschien wat minder misselijkmakend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 03 december 2016 @ 01:59:

[...]



Ik gok van niet. Hij zal het ws niet meer melden.

Dit dus!

Verder heeft Piet niks verkeerd gedaan en vooralsnog geen enkele grens overschreden.

Allemaal vrij toegankelijke informatie, je verzoek om jouw privacy te respecteren raakt kant noch wal.

Dat jij je er niet gemakkelijk bij voelt, snap ik wel.
En nou is het afgelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven