Werk & Studie alle pijlers

Collega verliefd op mij ... hoe hier mee omgaan?

23-02-2017 21:21 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe baan en ging altijd met veel plezier naar mijn werk. De laatste tijd is dat wat minder en dat heeft te maken met een collega. Ik ben er via via achter gekomen dat hij mij heel erg leuk vind, maar ik vind hem niet leuk op die manier. Wij konden altijd gezellig met elkaar kletsen en daarnaast stuurde hij buiten het werk op vaak berichten via facebook (meerdere collega’s hadden mij toegevoegd, dus heb hem ook geaccepteerd). Nu hadden wij een keer een gesprek over films in de bios en één van die films vonden we allebei leuk en hij vond dat we wel een keer samen daar heen konden. Ik ben daar niet op ingegaan, maar tegen een aantal collega’s had hij gezegd dat wij een date hadden en dus samen naar die film zouden gaan. Toen ik dat hoorde, heb ik hem daarop aangesproken en gezegd dat ik niet heb ingestemd om met hem naar die film te gaan en dat me dat ook geen goed idee lijkt om te doen, omdat ik hem gewoon zie als een collega en meer niet.

Hij stuurde mij later die dag een berichtje dat hij mij eerst gewoon een leuke meid vond en alleen de goede band zag die wij hadden, maar dat sinds het uit is met mijn ex, hij van heel veel collega’s te horen dat ze hem zagen als de opvolger van mij ex en hij die kans wel wou wagen. Hij stuurde daarna dat hij teleurgesteld is dat het niet meer word en accepteert dat we gewoon vrienden zijn. Maar die indruk krijg ik niet. Op het werk komt hij constant naar mij toe om te kletsen, ook als hij ziet dat ik het druk heb, staat contant naar mij te kijken en blijft maar tegen andere collega’s vertellen dat hij mij zo leuk vind. Bijna alle collega’s weten ervan en maken nu ook steeds flauwe opmerkingen hierover. Ik reageer daar een beetje lacherig op, maar merk dat ik het steeds ongemakkelijker ga vinden. Ik heb geprobeerd om hem op afstand te houden, minder met hem te praten dus ook bijna niet meer reageren op berichten via facebook, heb af en toe zelfs behoorlijk bot gereageerd en zelfs geprobeerd om hem te ontlopen, maar het helpt allemaal niks. Ik weet dat ik gewoon een gesprek met hem moet aangaan, maar ik heb geen idee hoe. Hij heeft namelijk helemaal in zijn hoofd dat wij perfect bij elkaar passen en dat heel veel collega’s dat ook vinden. Maar dat is helemaal niet zo, het tegenoverstelde juist. Ik heb van meerdere collega’s te horen gekregen dat zij tegen hem hebben gezegd dat hij niet te veel hoop moet houden, omdat ik hem niet op die manier zie en hij gewoon moet accepteren dat het niet meer zal worden dan gewoon vrienden. Maar hij blijft maar hoop houden dat ik wel van mening ga veranderen.



Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Heeft er iemand tips hoe ik hier het beste met hem over kan praten? Want we staan namelijk vaak samen op de werkvloer ik wil gewoon weer met plezier naar mijn werk en me niet meer ongemakkelijk voelen als ik met hem moet werken..
Wees gewoon duidelijk maar zeg ook dat als het echt een vervelend issue gaat worden, je zijn manager inschakelt.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar even met de botte bijl. Dat jij geen relatie hebt wil niet zeggen dat je loslopend wild bent. En als hij dat niet wil begrijpen een gesprek aangaan met leidinggevende.

Is niet leuk maar daar word je wel assertief van.

Moet niet op intimidatie gaan lijken. Kom voor jezelf op.

Sterkte en
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Apart nemen, kort, bondig en duidelijk zeggen dat het niets is, niets gaat worden. Nu niet en in de toekomst ook niet.

Daarna zeggen dat dit heel snel gaat stoppen want anders stap je naar de LG.



Dus niet lief lachen, lief zijn, schichtig om je heen kijken, wriemelen aan je trui etc.

Geen vrienden willen maken,niet iedereen kan je lief, leuk en aardig vinden.

Jammer dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Simpel. Gewoon duidelijk zeggen dat je hem een aardige collega vindt, maar niet meer dan dat, Hem verwijderen van je sociale media en niet meer met hem afspreken voor een drankje of een filmpje. Verder gewoon collegiaal blijven, maar even wat meer op je hoede zijn met wat je zegt of doet (dus ook niet even spontaan een arm op zijn schouder ofzo, als je dat van nature zonder bijbedoelingen bij anderen wél doet). Komt hij langs op je kantoor, dan ook niet extra opkijken en glimlachen of andere signalen geven, maar gewoon strak naar je beeldscherm blijven staren alsof je héél druk bezig bent en zijn aanwezigheid niet opmerkt. Dat soort dingen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Krijg namelijk sterk het idee dat je door vriendelijk glimlachen en knikken zelf nogal veel in stand houdt. Vast onder het mom 'onzeker, jong en geen idee' . Maar die houding gaat je nu dus niet helpen, opstaan en 'je tanden' laten zien ipv 'giechel,giechel -als-ik -maar-schaapachtig-lach-gaat-het-vanzelf-wel-weg'.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
wat een onprofessionele mafklapper. zeg hem dat ie zijn gevoelens voor zich houdt, jullie staan niet in de kroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt gelijk, ik hou het waarschijnlijk zelf in stand door toch tegen hem te blijven praten, maar het is op mijn werk erg lastig om iemand compleet te negeren. Maar ik ga hem morgen inderdaad gewoon aanspreken en duidelijk zeggen dat hij hier mee op moet houden. Weet ook wel dat ik dat al lang had moeten doen, maar heb denk ik gewoon ff een duwtje in mijn rug nodig van anderen.
Je bent hartstikke duidelijk geweest en verder moet het zijn probleem zijn, niet het jouwe. Men weet toch dat hij onzin praat?
Blokkeer hem op je fb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 februari 2017 @ 21:32:

Apart nemen, kort, bondig en duidelijk zeggen dat het niets is, niets gaat worden. Nu niet en in de toekomst ook niet.

Daarna zeggen dat dit heel snel gaat stoppen want anders stap je naar de LG.



Dus niet lief lachen, lief zijn, schichtig om je heen kijken, wriemelen aan je trui etc.

Geen vrienden willen maken,niet iedereen kan je lief, leuk en aardig vinden.

Jammer dan.Dát dus...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt dat er wat verandert zal je zelf iets moeten veranderen...... Dus vertel hem eerlijk dat je je er erg ongemakkelijk bij voelt
Alle reacties Link kopieren
quote:SummerFlower92 schreef op 23 februari 2017 @ 21:42:

Ja je hebt gelijk, ik hou het waarschijnlijk zelf in stand door toch tegen hem te blijven praten, maar het is op mijn werk erg lastig om iemand compleet te negeren. Maar ik ga hem morgen inderdaad gewoon aanspreken en duidelijk zeggen dat hij hier mee op moet houden. Weet ook wel dat ik dat al lang had moeten doen, maar heb denk ik gewoon ff een duwtje in mijn rug nodig van anderen.

Doen.



Eerlijk? Ik word soms simpel van jonge vrouwen die als het echt nodig is gewoon geen 'nee' meer lijken durven te zeggen.

Ik snap dat het lastig en spannend kan zijn maar verdrie... dit gedrag gaat toch volledig over jouw grenzen heen? Bijten dus, kort netjes, duidelijk en altijd met een basis van fatsoen. Maar wel bijten, duidelijk en hard.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 februari 2017 @ 21:51:

[...]



Doen.



Eerlijk? Ik word soms simpel van jonge vrouwen die als het echt nodig is gewoon geen 'nee' meer durven te zeggen.



Dit dus. Iedereen is tegenwoordig zogenaamd zo assertief. Maar gewoon tegen een vent zeggen dat ze geen zin hebben in avances, is dan opeens een "probleem".



Sorry meid, maar als je al niet eens tegen een collega kan zeggen dat je niet van zijn toenaderingen gediend bent, hoe ben je dan wél in staat je mannetje te staan tegenover een lastige klant, of een moeilijke onderhandelpartij? Of ben je dan ook opeens een watje dat zich laat inpakken? Nou, dan zullen ze op je werk lekker veel aan je hebben...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Misschien vindt hij het wel grappig om je te zien blozen. Die paar collega's met flauwe opmerkingen ook.
Alle reacties Link kopieren
Met de botte bijl, maar houd er rekening mee dat dit de sfeer behoorlijk kan verpesten, waarvan jij de verliezer bent.



Mensen die verliefd zijn op iemand stoppen hier niet zo snel mee, en kunnen rare dingen gaan doen/zeggen.

Bespreek dit ook met je manager, maar er is een kans dat jij de eer aan jezelf moet houden en op zoek moet gaan naar een andere baan.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hij heeft namelijk helemaal in zijn hoofd dat wij perfect bij elkaar passen en dat heel veel collega’s dat ook vinden.

Ik denk dat dat niet zo is. Hij is hard afgewezen en nu is hij daarmee bezig en doet een beetje jolig alsof het niet erg is. Er is ook groepsdruk om brutalig te blijven doen.



Ik zou wat onderkoeld en strikt beleefd doen en niet meer met hem omgaan dan strikt nodig is. Als hij iets interessants zegt en jij je tijd eraan wil besteden dan luister je en anders niet.



Als je voortdurend maar blijk geeft gevoelig voor hem te zijn dan heeft hij succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat als hij ongepaste opmerkingen maakt, je hierop moet reageren met de mededeling dat je er niet van gediend bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou trouwens ook tegen iedere collega die toespelingen hierop maakt reageren met 'ik vind Collega een fijne collega maar buiten het werk heb ik niks met hem' oid.
quote:Enn schreef op 23 februari 2017 @ 21:51:

[...]



Doen.



Eerlijk? Ik word soms simpel van jonge vrouwen die als het echt nodig is gewoon geen 'nee' meer lijken durven te zeggen.

Ik snap dat het lastig en spannend kan zijn maar verdrie... dit gedrag gaat toch volledig over jouw grenzen heen? Bijten dus, kort netjes, duidelijk en altijd met een basis van fatsoen. Maar wel bijten, duidelijk en hard.



Eens met Enn, ook met wat ze eerder schreef over glimlachen, aan je trui friemelen enz. Je moet echt duidelijk, kort en doortastend optreden, zodat hij geen ruimte ziet om jouw gedrag als hoopgevend te interpreteren. En dat kan best zonder heel boos of onbeschoft te worden.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:zelus73 schreef op 23 februari 2017 @ 22:12:

Met de botte bijl, maar houd er rekening mee dat dit de sfeer behoorlijk kan verpesten, waarvan jij de verliezer bent.



Mensen die verliefd zijn op iemand stoppen hier niet zo snel mee, en kunnen rare dingen gaan doen/zeggen.

Bespreek dit ook met je manager, maar er is een kans dat jij de eer aan jezelf moet houden en op zoek moet gaan naar een andere baan.



Succes.



Nee hoor. Dat hoeft niet met de botte bijl.

Gewoon duidelijk zijn kan ook.

Dus huppetee: trek je ijskonijnenpak aan en wees wat duidelijker tegen die man.

Het is nergens voor nodig om op iedere scheet van hem te reageren.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven