Werk & Studie alle pijlers

Conflict op werk

21-04-2016 20:06 418 berichten
Een collega van mij is 4 handen op 1 buik met mijn baas. Ze krijgt alles voor elkaar, iets wat steekt bij mij en mijn collega's. Dat is echter niet waar dit topic over gaat, want ik had me er min of meer bij neergelegd dat dit zo was. Echter konden een paar mensen van mijn afdeling onlangs binnen het bedrijf meedingen naar een leuke klus. Dit komt niet zo vaak voor en ik was blij dat niet direct mijn collega werd aangewezen door mijn baas, maar dat wij ook een kans zouden maken. We moesten allemaal een presentatie voorbereiden en dat heeft ons veel werk gekost. Het was dan ook best teleurstellend toen bleek dat alles al in kannen en kruiken was en dat zij de klus uiteindelijk heeft gekregen. Collega's en ik waren hier boos over, aangezien we veel hadden moeten voorbereiden en dit uiteindelijk voor niks bleek te zijn geweest.



Nou is het probleem dat ik vanmorgen nogal ben uitgevallen tegen haar, uit frustratie en teleurstelling, en dit neemt ze me heel erg kwalijk. Ze heeft direct met de baas gesproken en ik ben nu bang dat deze me zal ontslaan. Er zijn verder geen problemen op het werk, maar ik weet dat de baas dit hoog op zal nemen. We mogen namelijk nooit tegen hem of iemand anders ingaan of met mensen buiten het werk over problemen op het werk praten. Dit benauwt me enorm, maar ik ben mede daarom ook bang dat het einde verhaal is nu.

Ik weet dat het niet slim was om het zo aan te pakken, maar er is misschien iets wat ik zou kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Je excuses aanbieden voor je uitval vanochtend? Niet omdat je bang bent dat je wordt ontslagen of dat het andere consequenties heeft, maar omdat je gewoon niet zo'n soort collega wilt zijn?
Wat eten we vanavond?
Als je een vast contract hebt kan je niet maar zo ontslagen worden.
Alle reacties Link kopieren
En je bent nog niet naar je leidinggevende gelopen om dit even te bespreken?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 21 april 2016 @ 20:08:

Je excuses aanbieden voor je uitval vanochtend? Niet omdat je bang bent dat je wordt ontslagen of dat het andere consequenties heeft, maar omdat je gewoon niet zo'n soort collega wilt zijn?Dat dus. Case closed....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de betreffende collega ook een presentatie moeten houden om de klus alsnog te krijgen?
Kennelijk is maar voor 2 personen plek daar. Vervelend hoor, kunnen jullie niet met z'n allen een gesprek aan gaan met die lg?

En excuses aanbieden, hoogstens voor de manier van brengen. Het is logisch dat spanningen hoog oplopen als jullie op een zijspoor staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 april 2016 @ 20:19:

Kennelijk is maar voor 2 personen plek daar. Vervelend hoor, kunnen jullie niet met z'n allen een gesprek aan gaan met die lg?

En excuses aanbieden, hoogstens voor de manier van brengen. Het is logisch dat spanningen hoog oplopen als jullie op een zijspoor staan.Serieus?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 21 april 2016 @ 20:20:

[...]



Serieus?Ja serieus.
quote:rosepudding schreef op 21 april 2016 @ 20:14:

Heeft de betreffende collega ook een presentatie moeten houden om de klus alsnog te krijgen?



Ja, dat wel. Maar het was direct duidelijk dat we geen kans maakten. De commissie bestond oa uit haar baas en 2 vrienden van haar. Zij had de commissie samengesteld omdat haar baas haar daarvoor had aangewezen. Ook het onderwerp van de presentatie was door haar bepaald. Het kwam dus niet echt als een verrassing dat ze de klus kreeg, rara hoe kan dat.

Ik weet dat ik hier niets aan kan doen maar de frustratie is groot. Maar ik ben dom geweest vanmorgen, erg dom.
Excuses aanbieden over de toon waarop.



M

ocht je baas er.met je over willen praten dan zou ik het inderdaad over de toon houden en melden dat dar niet professioneel was en dat het niet bij je past en nooit meer zal gebeuren.



(En ik heb een grote mond dus ik zou ook wel even kwijt willen dat ik zo'n verstandhouding met collega's heb dat ik dit soort zaken zelf met mensen kan oplossen ipv gelijk naar de baas te rennen. Two can play that game).
Op basis van wat je als eerste schreef dat je niet tegen je baas in mag gaan of zijn vriendjes zit je dan niet in een angstcultuur? Is het een zwakke baas? Die verzamelen mensen om zich heen om zich sterker te voelen zodat ze zelf beter naar voren komen of ter bescherming van hun eigen positie.



Als dit niet het geval is dan mag je verwachten dat een goede baas het beste uit iedereen wil halen.



Ik heb trouwens vreselijk de schurft aan collega's die onmiddelijk naar hun baas rennen.
quote:Het-groepje schreef op 21 april 2016 @ 20:35:

Excuses aanbieden over de toon waarop.



M

ocht je baas er.met je over willen praten dan zou ik het inderdaad over de toon houden en melden dat dar niet professioneel was en dat het niet bij je past en nooit meer zal gebeuren.



(En ik heb een grote mond dus ik zou ook wel even kwijt willen dat ik zo'n verstandhouding met collega's heb dat ik dit soort zaken zelf met mensen kan oplossen ipv gelijk naar de baas te rennen. Two can play that game).Krijgt jouw collega dan ook een voorkeursbehandeling van je baas? Anders slaat je opmerking nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Excuus maken voor je uitval.



En kan het niet zo zijn dat zij gewoon ook echt de beste is?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 april 2016 @ 20:24:

[...]





Ja serieus.

Dus met zijn allen tegelijk bij de baas gaan zitten klagen dat er iemand voorgetrokken wordt?



Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Soms is het slikken of wegwezen.
quote:Broedkippetje schreef op 21 april 2016 @ 20:39:

Excuus maken voor je uitval.



En kan het niet zo zijn dat zij gewoon ook echt de beste is?In bed
quote:Moirai schreef op 21 april 2016 @ 20:39:

[...]



Dus met zijn allen tegelijk bij de baas gaan zitten klagen dat er iemand voorgetrokken wordt?



Dieper gaan je gedachten niet?
Alle reacties Link kopieren
Je baas heeft een verhouding met je collega, dat is een publiek geheim maar dat heeft het stel niet door. Om verdachtmakingen te voorkomen laat hij een aantal mensen een presentatie maken waarmee zij konden meedingen naar een leuke klus die vreemd genoeg toch naar die collega ging.



Tot zover mijn complottheorie.



Voor die uitval kun je je excuses aanbieden. Dat zal de lucht misschien opklaren.

Of je baas je zomaar kan ontslaan is nog maar de vraag. Als je een tijdelijke AOK hebt kan hij besluiten hem niet te verlengen, bij een vast contract komt er meer voor kijken.



Een baas die niet tolereert dat iemand tegen hem ingaat staat niet sterk in zijn schoenen, misschien is hij verbaal erg zwak.
verba volant, scripta manent.
quote:tampontouwtje schreef op 21 april 2016 @ 20:40:

[...]





In bed Nou dit is misschien ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 april 2016 @ 20:43:

[...]





Dieper gaan je gedachten niet?Nee, jij schrijft zoiets als met zijn allen naar de baas gaan. Wat moet ik me daar dan bij voorstellen, behalve een groep stampvoetende werknemer?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 21 april 2016 @ 20:39:

[...]



Dus met zijn allen tegelijk bij de baas gaan zitten klagen dat er iemand voorgetrokken wordt?



Waarom niet. Als je feiten hebt en er allen last van ondervindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 21 april 2016 @ 20:40:

[...]





In bed Want erg competent zijn in haar werk is bij voorbaat al geen optie?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Met zijn allen naar de baas is geen optie, want hij zal het altijd voor haar opnemen en het is sowieso niet de bedoeling dat er problemen zijn. Hij heeft ons er meerdere malen voor gewaarschuwd dat wie zijn mond open doet eruit vliegt. Of in ieder geval dat diegene in grote problemen zou komen. Of dat loze dreigementen zijn weet ik niet. Tot nu toe is er nog niemand uitgevlogen, maar 1 keer moet de eerste keer zijn.

Maar ik bied uiteraard mijn excuses aan. Of dat genoeg is weet ik niet, ik denk dat ik sowieso bij baas op het matje wordt geroepen en dat ik dan een preek krijg van hier tot Tokyo.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 21 april 2016 @ 20:46:

[...]





Waarom niet. Als je feiten hebt en er allen last van ondervindt.Zo ontzettend kinderachtig om als groep je beklag te gaan doen. Ik zou echt niemand van die groep ooit nog serieus nemen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven