Werk & Studie alle pijlers

Cursus (imago) styliste)

11-09-2007 19:36 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een opleiding tot styliste gedaan of imago styliste? Kent ook iemand de studie imago styliste van de NHA en hoe is die bevallen.



Zou graag een cursus in deze richting doen maar geen cursus vinden die betaalbaar is en met inhoud die ik nog niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Scorpio27,



Tja, de schriftelijke cursus Imago Styliste is helemaal nieuw in Nederland en zit in de startfase. Dat heb ik gehoord toen ik daar naar gevraagd heb, NHA heeft de licentie in Nederland en vertaalt de cursus die vanuit Engeland en Amerika komt.

Dus ervaringen over deze cursus zal je nog niet veel krijgen.



Ik heb de inhoud van de cursus bekeken en vind die zeer uitgebreid. Maar..... het is theoretisch en met theorie alleen kom je er niet!!!!!

Het is heel belangrijk dat je ook stage of praktijkervaring op doet, het vak Imago Stylist of Adviseur leer je eigenlijk pas echt als je ook in de opleidingstijd veel mensen (onder begeleding en later zelf)adviseert.

Ikzelf heb een training on the job gedaan van een half jaar fulltime! en door het heel veel zien van mensen die kwamen voor een kleur en stijladvies kan ik nu zeggen dat ik het vak redelijk in de vingers heb.

Ik vind het een prachtig vak, het is voor mij iedere dag weer een feest om mensen een middel in handen te geven waardoor ze er nog beter uit gaan zien. Ze leren zien wat kleur en stijl kan doen voor het versterken van image, zelfvertrouwen en plezier in het weten dat ze zich niet meer gek hoeven laten maken door de mode. Je leert door de kleurenanalyse en het stijladvies met de mode te spelen want je weet wat je in de winkel het best kan uitkiezen en wat je beter kan laten hangen. En dat is héééél leuk om aan mensen door te geven.



Dus als je het vak ècht wil leren is de theorie zeker niet overbodig maar de praktijk mag zeker niet ontbreken, je moet veel oefenen. Een investering in tijd en tja..... ook geld. En als je denkt ik wil het gewoon voor mezelf doen, dan leer je denk ik altijd iets van al die onderwerpen die er in worden besproken.



Ik hoop dat je hier iets mee kan,



groet van Gésya
Alle reacties Link kopieren
hi,

probeer de stylingclinics eens, ik heb de deze cursus gevolgd en ben nu werkzaam als stylist voor mode-bladen en tv.de clinics is een 14 weekse korte cursus. voor iedereen die van styling zijn beroep wil maken. er zijn gewoonweg niet veel goede opleidingen die dit doen. ze zitten zowiezo allemaal in amsterdam(de goede). er wordt bij de clinics les gegeven vanuit de praktijk, dus geen schoolse aanpak. na de cursus is er genoeg begleiding om je op weg te helpen. verder helpen ze ook bij het zoeken naar stage en dergelijke.....zeker de moeite waard als je echt mode-imago stylist wil worden! het cususgels heb ik eigenlijk al weer terug verdiend.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven