Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers



Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.



Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen. Nieuw topic, nieuw lid.

Sinds een paar maanden ben ik op zoek naar een nieuwe baan. Ik vis in een vijver waar heel veel mensen in vissen (media/cultuur) en daarbij probeer ik ook nog enigszins een switch te maken, waarvoor ik (nog) niet de benodigde ervaring heb. Daar ben ik wel mee bezig, ervaring opdoen, maar ondertussen telkens afgewezen worden brengt me een beetje aan het wankelen.

Ik schrijf hier dus graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Ha! Heel laat telefoontje, vooral voor een vrijdag, maar ik kan helemaal happy het weekend in! Ik ben door naar de volgende ronde!



@GhostBee: Welkom! Da's een lastige sector, idd. Veel succes!
Balen Yozh! Yiiihaaa wat goed!



Welkom GhostBee! Hopelijk vertoef je hier niet te lang



@veronica: Ja, ben weliswaaral bezig vanaf februari met die job, maar twee rondes overleven geeft hoop (die resultaten - behalve het gesprek - blijven trouwens nog drie jaar staan, ideaal dus) en het voelt ook wel erg fijn dat ik in ieder geval het niveau aankan (zoals m'n diploma al aangeeft, maarja ).
Ik zou maandag gebeld worden, maar ik ben net alvast gebeld en IK HEB DIE BAAN!!!
Wat goed Mieshka! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Mieshka, helemaal super!!! Da's lekker zo, net voor het weekend! Dat vraagt om een wijntje. Of twee...
Alle reacties Link kopieren
Mieshka wat super! Gefeliciteerd.

Yozh wat fijn dat je na de tweede ronde bent!



Saracenen: Wat fijn dat die resultaten ook langer blijven staan en niet alleen voor deze sollicitatierondes. Ik hoop gewoon dat dit het word.



Welkom GhostBee, dat lijkt me inderdaad een moeilijk vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer volop ontwikkelingen. Vooral op het gebied van mijn huidige werk. Ik had eerder geschreven dat er vanalles gaande is qua reorganisatie en dat ondanks dat mijn baan niet op de tocht staat de sfeer zodanig verslechterde dat ik overwoog zonder baan naar Nederland te komen om zo effectief mogelijk te kunnen solliciteren.



Maar nu blijkt dat mijn functie wel geraakt wordt: ik krijg een overplaatsing naar een nieuw team naar aanleiding van mijn manager die ontslag heeft gekomen. Mijn manager zou een stapje hoger zitten dan mijn huidige, en alhoewel mijn functieniveau niet direct zou veranderen betekent dat op termijn wel dat ik de verantwoordelijkheden die nu deels mijn manager oppakte zal gaan oppakken. Ook is er grote kans dat ik een team mag gaan managen en opzetten. Het is zeker gezien het feit dat er weinig salarisverhoging inzit geen reden om veel langer hier te blijven, maar wel een reden om mijn eisen voor banen in Nederland terug omhoog te gooien en niet zonder baan terug te gaan, aangezien ervaring met opzetten van een compleet team op mijn 26e wel erg waardevol is dus ondanks dat ik nog geen baan heb in Nederland zit ik er hier een stuk positiever in!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 15 april 2016 @ 18:00:

Ik zou maandag gebeld worden, maar ik ben net alvast gebeld en IK HEB DIE BAAN!!! Gefeliciteerd!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yozh schreef op 15 april 2016 @ 17:59:

Ha! Heel laat telefoontje, vooral voor een vrijdag, maar ik kan helemaal happy het weekend in! Ik ben door naar de volgende ronde!



@GhostBee: Welkom! Da's een lastige sector, idd. Veel succes!Woop woop! En inderdaad, Ghostbee, welkom!
Alle reacties Link kopieren
@Dropmaan: Milk it for all it's worth!
Alle reacties Link kopieren
Dropmaan, wat fantastisch.

Ik kreeg meerdere dingen aangeboden. Let wel niet betaald, maar heb aangegeven dat ik nog even bij deze universiteit blijf. Toen heb ik een paar weken al aangegeven dat mijn stage niet veel tijd kost. Paar weken rondgevraagd en kan ik eind augustus assisteren in een onderzoek in verband met verlof van de Phd student. Verder mag ik analyses gaan draaien van een database dat beschikbaar is waardoor ik waarschijnlijk een publicatie kan krijgen volgens de professor. Daarbij mag ik nog een ander project runnen.



Let wel allemaal onbetaald, maar echter allemaal van kostbare waarden in dit veld. Verder vonden beide begeleiders het niet erg als ik mijn scriptie later inleverde in verband met inschrijving nieuwe master en vonden ze beide de master een heel leuk idee.

Fijn dat hun het niet erg vinden van mijn vertraging, zo voorkom ik instellingscollegegelden en rekenen ze mij er niet op af.
quote:Yozh schreef op 15 april 2016 @ 18:09:

Mieshka, helemaal super!!! Da's lekker zo, net voor het weekend! Dat vraagt om een wijntje. Of twee...



Een flesje. En een kaasplank.



Voor jou ook al goed nieuws net voor het weekend zag ik!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws allemaal!



Ik heb vanmorgen gesprek gehad bij het theehuis. Hij wilde 2 meeloopdagen, 1 bij hem en 1 bij zijn zus. Kan nog niet eens met een dienblad lopen



Hij zei wel dat ze in de zomer veel mensen nodig hebben. Zal je zien dat ik dan ineens wel een baan kan krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dank allen!

Ik ga mijn zoekgebied wat breder maken dan de media in de hoop dat het wat oplevert. Lang leve 'doen-wat-je-leuk-vindt' maar er moet ook brood op de plank komen haha (al hoop ik stiekem dat het gewoon binnen mijn vakgebied gaat lukken).



En wat een positieve berichten! Ik hoop dat het besmettelijk is Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een vacature gevonden voor een functie die vrijwel identiek is aan de functie waarbij ik op een 2e plek ben geëindigd. De vacature is ook bij hetzelfde bedrijf maar dit keer wel WO niveau (de vorige was mbo). Ik vind het wel een beetje vreemd en vraag me af wat de verschillen tussen de functies zijn (de taken zijn namelijk precies hetzelfde). De sollicitaties moeten ook weer worden gestuurd naar de algemene recruitment mail waar ik vorige keer ook al naar heb gemaild. Ik ga wel weer solliciteren want ik vind het juist beter dat dit WO niveau is maar vind het wel een beetje vreemd. Verder vind ik maar vrij weinig passende vacatures helaas :(.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Dat is idd apart Flower. Is de nieuwe vacature misschien meer een senior functie?



Verder goed om al de positieve berichten hier te lezen!



Ik zelf had even een baalperiode. Vrijdag zou ik naar informatiemiddag voor traineeship maar door problemen met de ns was t onmogelijk om daar naartoe te reizen dus uiteindelijk afgebeld en als t goed is word ik deze week gebeld om alsnog langs te komen. Dus ik hoop dat hier wat goeds uitkomt.



Verder nog 1 sollicitatie lopen die denk wat te hoog gegrepen is maar goed, proberen kan nooit kwaad.



En heb nog een paar andere vacatures waarop ik wil reageren.



Maar lastig is t wel. Ik ben nog maar een paar maanden bezig maar ik heb soms wel last van sollicitatiemoeheid. Ik probeer positief te blijven maar lukt niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik ben er ook nog, schrijf zo af en toe mee.



Ik had bijna een maand geleden een sollicitatie gesprek en had vandaag eindelijk duidelijkheid. Blijkbaar waren kandidaten vorige week al gebeld en er was een voicemail ingesproken maar helaas is daar iets mis gegaan en had mijn telefoon die niet opgeslagen. ERg vervelend, dus ik ik kreeg vandaag persoonlijk te horen (ik doe daar vrijwilligerswerk) dat ik het niet was geworden. Maargoed dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken ondertussen. Toch erg balen!



Maar daarna wel bijna positief nieuws, voor een tijdelijk functie bij dezelfde organisatie op een leukere afdeling en met werk wat beter aansluit. Hoewel het maar 3 maanden is, is het inhoudelijk een stuk relevanter. Ik hoefde alleen een korte motivatie te mailen en vandaag had ik een kort informeel gesprek. Ze moet alleen nog m'n referentie contacten maar dat moet geen probleem zijn, heb haar al een berichtje gestuurd.



Zo kan het raar gaan, want de andere functie was ik in m'n hoofd veel meer bezig (was wel permanent) en deze kwam even snel op en ik dacht er zijn vast vrijwilligers die al op dat departement werken die ook solliciteren. Maar blijkbaar niet.



De champagne gaat nog niet open maar ik heb goede moed! En dan kan ik eindelijk stoppen met bijbanen (in ieder geval voor een tijdje..) en die tijd ook gebruiken om verder te solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
@ Bankkussen, succes in de horeca! Het is hard werken! Maar ook leuk



@ Flower, misschien is dit een goede vraag om over te bellen?



@ Veronica, blij dat er wat positieve ontwikkelingen zijn. Vond dat de andere forummers ook goed met je mee dachtten, leuk om de ideeen te lezen over economie met psychologie enzo.



@ Saracenen, wat een lange trajecten voor de overheid! Ik zie het hier in Australie ook. Niet zoveel testjes als jij maar simpele administratie banen moet je lang wachten op reacties en voor alle traineeships moet je veel online testjes doen. Gedoe allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het vorige topic een tijd meegeschreven. Inmiddels alweer sinds vorig jaar februari een baan.

Het bevalt me wel redelijk, maar ben toch verder aan het kijken omdat de kans klein is dat ze mij een vast contract geven dit jaar. Vind het sowieso leuk om mee te lezen, dus ik ben er ook (weer)
Ik meld mij hier nu ook weer! Ik werk nu ongeveer twee maanden op mijn nieuwe werkplek maar ik wil nu alweer (gillend) weg. Niveau van de cliënten is lager dan ik dacht, vooral veel met verzorging bezig en ik mis het echte begeleiden. Daarnaast heerst er binnen het team veel onrust en maken ze veel onderscheid tussen mensen met een vast contract en mensen met een jaarcontract. Ik, en nog drie anderen met een jaarcontract, mogen bijvoorbeeld niet bij teambesprekingen of vergaderingen zitten. Ook mogen wij niet mee 'stemmen' over nieuwe voorstellen binnen de groep. Al met al een beetje vreemd dus en ik voel me er niet welkom en fijn bij. Daarbij werk ik ook nog steeds 5 dagen in de week, elke keer maar een dienst van 3 uurtjes. Ik ben er dus nu helemaal klaar mee en ik kom weer gezellig met jullie meeschrijven als dat mag. Dit keer ben ik wel wat kritischer op vacatures. De vorige keer werkloos thuis dacht ik dat werk hebben het einde was, of je het nou leuk vind of niet. Daar kom ik op terug. Niets is zo ellendig dan met tegenzin naar werk gaan zoals ik nu doe.





Minniemouse: Wat jammer dat je waarschijnlijk geen vast contract geven, bezuinigingen? Welke branche zoek jij?



Veronica: Bij jou gaat het ook niet allemaal fantastisch of wel?
Alle reacties Link kopieren
Olivia: ja, van de ene kant wel jammer. Van de andere kant niet. Ik weet het niet zo goed. Het werk is op zich prima, maar niet heel uitdagend voor de langere termijn.

Ik heb wel een vacature gezien die vorig jaar ook openstond. Ik denk echt dat ik het leuk vind, maar ben best bang dat ik het al die tijd geromantiseerd heb ofzo haha.



Bezuinigingen zijn het trouwens niet echt. Ze geven gewoon geen vaste contracten omdat ze een bepaald percentage flexibel willen behouden. Ben ondertussen trouwens ook verhuisd, dus qua reistijd is het ook niet meer fantastisch.



Wat jammer Olivia, dat jij na 2 maanden alweer weg wilt. Van de andere kant is het altijd goed om door te blijven zoeken als het het net niet is.

Je hebt gelijk dat het belangrijk is om met plezier naar je werk te gaan. Voordeel is dat je een baan hebt (ik ook) en dat je in die zin wel wat kritischer kunt zijn. Nu zit je toch in een andere positie dan wanneer je werkloos bent.
Alle reacties Link kopieren
@minnimouse: Welkom (terug). Ik lees je heel graag dus gun je zeker een baan dat bevalt.



@ Olivia: Balen dat het nog steeds zo slecht gaat. Echter kan je nu vanuit een werkende positie lekker solliciteren en rondkijken en dat heeft zoals minnimouse zegt inderdaad voordelen. Echter meen ik mij te herinneren dat jij niet persé een baan nodig had toch?

Verder klopt het dat het met mij inderdaad niet geweldig gaat. Eerst lukte de klinische stage vinden maar niet. Toen besloten om wat biologischer te gaan en daar dus een nieuwe master bij te zoeken. Hierin ben ik echter niet toegelaten. Dus toen moest ik verder denken. De spoeling is dun bij banen alleen in de neuropsychologie dus wil ik toch nog graag een tweede master.



Toen dacht ik dus aan Economie en psychologie samen. Hier kreeg in inderdaad veel tips en adviezen zoals Endagmar al zegt. Hier ben ik heel happy mee. Dus heb nu vrijdag een afspraak met een psycholoog die dus lessen geeft in die master. Hij weet al wat ik heb gedaan met mijn master en misschien kan hij mij wellicht helpen met aangenomen te worden/ vakken kiezen. Hij weet namelijk inhoudelijk veel meer over de vakken.

Dus hoop dat dit goed verloopt. Dat ik hiervoor word aangenomen en dat ik dus een kans maak om mij breder te ontwikkelen.

Sorry voor al de spelfouten en rare zinnen, ik heb een kat die kopjes zit te geven tegen mijn handen op dit moment en dat typt totaal niet fijn
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Vanaf vandaag ga ik actief zijn hier, ben sinds 1 maart actief aan het solliciteren.

Wellicht dat ik mijn frustratie hier kwijt kan, word er soms moedeloos van.



Vandaag 8 brieven de deur uit gedaan, waarvan 2 afwijzingen nu al



Even kort over mijzelf, HBO , 10 jaar ervaring als financieel intern am. Middels 6 jaar als zzp'er in een hele andere branche.

Zoek naar een nieuwe baan, wil nieuwe uitdaging, structuur in mijn leven.

Veel recruiters zijn onder de indruk van mijn cv, maar daar blijft het bij,



Ik slaap gewoon niet meer merk ik



tot horens, hoop op mooie succesverhalen.
Lach, leef..
Welkom nieuwe en terugkerende meeschrijvers!



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven