Werk & Studie alle pijlers

dillema

20-01-2017 07:45 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Dilemma.

Niet dillema.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als je nu al zo behandeld wordt weet je hoe je als werknemer ook behandeld wordt. Is toch belachelijk dat je je contract niet mag zien? En je bent nog niet eens aangenomen en je bent nu al niet op tijd met het doorgeven van data? Ik zou hier absoluut niet willen werken.



Krijg je een proeftijd? Zo ja, dan kun je in je proeftijd zonder gezeur per direct stoppen mocht je die andere baan krijgen. Als je nog geen handtekening hebt gezet ben je nergens aan verbonden en hoef je er dus niet te werken.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een proeftijd bij de instelling..
Alle reacties Link kopieren
Die eerste deugt niet, met een grote boog omheen lopen!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 januari 2017 @ 07:56:

Als je nu al zo behandeld wordt weet je hoe je als werknemer ook behandeld wordt. Is toch belachelijk dat je je contract niet mag zien? En je bent nog niet eens aangenomen en je bent nu al niet op tijd met het doorgeven van data? Ik zou hier absoluut niet willen werken. Nou dit dus. Als het nu allemaal al zo moeilijk en niet-kloppend loopt dan hoef je echt nergens meer op te rekenen als je er eenmaal werkt hoor. Wat een vuile manier houden ze er daar op na zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor die eerste instelling willen werken. Je bent er nog niet eens begonnen en er is al gezeik. Te laat met aanvragen... tsss. En dan: je contract niet eerst mogen lezen????



Die spanning in je lijf is een duidelijk signaal. En een voorbode van wat je waarschijnlijk te wachten staat als je daar gaat werken.



Wat is je vraag eigenlijk precies? Ben je bang dat de tweede instelling je alsnog niet aanneemt, en dat je dan zonder werk zit?



Ik zou niet te veel energie steken in de eerste instelling. Wel netjes melden dat je niet komt, en dan lekker bij die andere gaan werken.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die trouwdag snap ik niet. Hoezo niet op tijd doorgegeven? Je werkt er nog niet eens!

Vakantiedagen zijn bijna altijd volgens CAO.



Ik zou het gesprek van maandag afwachten. Misschien heb je daar een beter gevoel over en dan is het dilemma klaar.
Alle reacties Link kopieren
En je vraag: natuurlijk kan je afzeggen als je nog niet getekend hebt. Je hebt het contract zelfs nog niet eens gezien. En als je wel getekend had kun je ook nog afzeggen want proeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 20 januari 2017 @ 07:51:

Dilemma.

Niet dillema.Een van de meest mishandelde woorden
Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken te gaan werken voor een instelling/organisatie, die voordat je in dienst treedt, je rechten al schendt. Als ze dat al doen voordat je er gaat werken, wil ik niet weten hoe ze met je omgaan als je al eenmaal in dienst bent. Heb je al gegoogeld hoe de instelling bekend staat, of ze financiële problemen hebben, frauderen o.d.? Wat jij schetst, kan en mag nl. echt niet.

Zoek een betere/betrouwbare toekomstige werkgever.
Contract niet mogen lezen is belachelijk. Ik zou daar niet gaan werken.
Dat er een gigantische spanning door je lijf loopt bij zo'n gesprek is toch ook een veeg teken. Waarom luister je niet naar jezelf?
Natuurlijk kan je nog nee zeggen als er niks getekend is. En in dit geval zou ik dat ook doen.
Waarom zou je nog een poging willen doen bij die eerste instelling? Absoluut niet gaan werken daar. Hopelijk gaat het bij instelling 2 wel normaal allemaal. En zo niet, dan rustig verder solliciteren.
En mbt die 2 dagen van je huwelijk.. dat is een wettelijk bijna altijd een cao recht en dus dat kulverhaal met niet op tijd aangegeven ( uberhaupt, wanneer moet je dat aangeven dan als je er nog helemaal niet werkt..) moet je sowieso niet aannemen.



En bij deze andere werkgever kan je dat aangeven bij een 2e gesprek als een gegeven: dan en dan ben ik vrij want huwelijk gepland.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 januari 2017 @ 07:56:

Als je nu al zo behandeld wordt weet je hoe je als werknemer ook behandeld wordt. Is toch belachelijk dat je je contract niet mag zien? En je bent nog niet eens aangenomen en je bent nu al niet op tijd met het doorgeven van data? Ik zou hier absoluut niet willen werken.



Krijg je een proeftijd? Zo ja, dan kun je in je proeftijd zonder gezeur per direct stoppen mocht je die andere baan krijgen. Als je nog geen handtekening hebt gezet ben je nergens aan verbonden en hoef je er dus niet te werken.Precies dit! Ik zou er ook niet willen werken. En ook zeker never nooit tekenen voordat je het contract hebt gezien. Daar heb je recht op en anders kom je misschien nog voor rare verrassingen te staan. Dat wil je niet! En dat onderbuikgevoel van jou zegt al heel veel! Ik hoop dat je eigenlijk gewoon bij die tweede instelling aan het werk mag
Hihi kun je niet op je eigen trouwdag aanwezig zijn.
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 januari 2017 @ 09:29:

En mbt die 2 dagen van je huwelijk.. dat is een wettelijk recht en dus dat kulverhaal met niet op tijd aangegeven ( uberhaupt, wanneer moet je dat aangeven dan als je er nog helemaal niet werkt..) moet je sowieso niet aannemen.



En bij deze andere werkgever kan je dat aangeven bij een 2e gesprek als een gegeven: dan en dan ben ik vrij want huwelijk gepland.



Het staat niet in de wet, meestal wel in CAO's.



En TO, uiteraard niet ingaan op het aanbod van instelling 1. Contract niet mogen lezen kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wonderfilled schreef op 20 januari 2017 @ 09:31:

Hihi kun je niet op je eigen trouwdag aanwezig zijn.Ik gok maar zo dat die werkgever haar best vrij wil geven, maar dan wel ten koste van één van TO's vrije dagen: hij heeft gewoon geen zin om er speciaal verlof voor te geven (wat gewoon in de CAO geregeld is).
Alle reacties Link kopieren
Die eerste klinkt erg stiekem en incorrect, daar wil je echt niet werken. Gehandicaptenzorg is al zwaar werk, dan wil je wel gewoon goede arbeidsvoorwaarden hebben waar je op terug kan vallen.



En zolang je je contract niet mag inzien voordat je tekent, weet je ook niet of je uberhaupt wel proeftijd hebt. Dus niet tekenen bij de eerste.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 20 januari 2017 @ 07:51:

Dilemma.

Niet dillema.Ik kan wel huilen zo vaak als dat op dit forum fout geschreven wordt.
quote:nerdopviva schreef op 20 januari 2017 @ 09:35:

[...]





Het staat niet in de wet, meestal wel in CAO's.



En TO, uiteraard niet ingaan op het aanbod van instelling 1. Contract niet mogen lezen kan echt niet.



Yes, dat is waar. Staat niet in de wazo maar de cao.

En ook eens met het 2e. Niet je contract in mogen zien? Haha. Die zijn gek.
quote:S-Groot schreef op 20 januari 2017 @ 09:35:

[...]



Ik gok maar zo dat die werkgever haar best vrij wil geven, maar dan wel ten koste van één van TO's vrije dagen: hij heeft gewoon geen zin om er speciaal verlof voor te geven (wat gewoon in de CAO geregeld is).Ow wat slecht, had ik niet eens aan gedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven