Werk & Studie alle pijlers

Docent Engels - LOI

21-01-2017 14:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon een tijdje in het buitenland en ik wil deze tijd graag een beetje nuttig gebruiken. Op dit moment heb ik een baan en ben ik gedeeltelijk voor de klas beland op een Internationale school. Ik geef les aan pubers tussen de 11 en 15 jaar en geef gedeeltelijk Engels. Daarbij begeleid ik studenten 1 op 1 met Engels als 2e taal. Helaas zal ik volgend jaar afscheid moeten nemen van mijn werk omdat ik geen kinderopvang kan vinden hier (ik ben in verwachting). Aangezien ik het leuk vind om voor de klas te staan, wil ik gaan omscholen . Plan is om over een jaar of 2 weer terug te verhuizen naar Nederland. Maar omdat ik dus hier woon is de LOI de enige mogelijkheid om de studie flexibel te volgen en examens/stages te combineren waardoor ik niet elke 10 weken naar Nederland hoef.

Overigens was ik al werkzaam in het mbo als leerlingbegeleider voordat we verhuisden. Een combinatie van lesgeven en begeleiden zou mijn doel zijn.

Heeft er iemand ervaring met studie via de LOI? En kom je dan wel aan een baan?
Alle reacties Link kopieren
Op onze school zou een loi-studie absoluut een nadeel zijn, maar goed, wij hebben wat te kiezen en te eisen.



Engels is officieel nog steeds een tekortvak en in combinatie met je baan nu zou ik best wat kunnen zien in je keuze voor de Loi.
Alle reacties Link kopieren
Met een LOI studie heb je vanuit het perspectief van de werkgever vaak wel een 'achterstand' ten opzichte van mensen die een studie hebben gevolgd aan een normale educatieve instelling. Relevante werkervaring en het feit dat het een tekortvak is, maken je kansen wel groter om aan een baan te komen.
Veel Engelse universiteiten hebben BA's die je via afstandsleren kunt volgen. Dat zou misschien ook een optie zijn. Dan kun je later alsnog je didactische aantekening halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aardig wat contacten in het onderwijs, maar ik herken wel wat jullie zeggen. Ook wij namen liever geen LOI geschoolde mensen aan, tenzij ze dus een goede reden gaven.

Ik probeer een beetje in te schatten of het de investering waard is. Ik heb mijn leeftijd (ik ben 33) en werkervaring wel mee denk ik (4 jaar mbo en nu 1 jaar middelbare school Brits onderwijs+ voor de klas staan). Het is mijn tweede bachelor die ik doe, hiervoor heb ik een hbo opleiding gedaan in het sociale domein en ik heb een premaster (ortho) pedagogiek afgerond.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 8 of 9 jaar geleden begonnen met de LOI-opleiding tot vertaler Engels. Ik schrok heel erg van het lage niveau en vooral van de enorme gedateerdheid van het lesmateriaal. In de module computervaardigheden ging het nog over floppy's... Ik heb de opleiding niet afgemaakt. Maar goed, dat is een andere opleiding en een tijd geleden. Ik zou je adviseren om eerst goed uit te zoeken of er geen andere mogelijkheden zijn.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:fayanna schreef op 21 januari 2017 @ 19:47:

Ik ben 8 of 9 jaar geleden begonnen met de LOI-opleiding tot vertaler Engels. Ik schrok heel erg van het lage niveau en vooral van de enorme gedateerdheid van het lesmateriaal. In de module computervaardigheden ging het nog over floppy's... Ik heb de opleiding niet afgemaakt. Maar goed, dat is een andere opleiding en een tijd geleden. Ik zou je adviseren om eerst goed uit te zoeken of er geen andere mogelijkheden zijn.



Windesheim is wellicht ook een optie maar dan moet ik zeker 4x per jaar naar Nederland voor tentamens en dat is minder praktisch met 3 kinderen . Plus de stage moet 1 dag in de week zijn en mag niet in het buitenland. Overigens waren Windesheim en LOI vroeger gekoppeld voor deze opleiding. Plus als ik weer in Nederland woon is Nijmegen ongeveer 175 km van mijn woonplaats.

Ik heb al suf gegoogled maar buiten Windesheim of LOI wordt de opleiding niet aangeboden.

Overigens heb ik Windesheim wel een mailtje gestuurd over de opties...

Bedankt voor je feedback in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven