Werk & Studie alle pijlers

Draag ik nu echt de verkeerde kleding of is dit jaloezie?

10-08-2014 11:40 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 28 jaar en ik werk als huishoudelijke hulp bij oudere mensen thuis.

Dit werk doe ik nu een half jaar en in dat half jaar heb ik heel veel commentaar gehad van mijn collega's over mijn kleding/schoenen/haar/make-up.



Mijn collega's zijn 40+ meerendeels zijn 50+.

Ze hebben allemaal kort haar, dragen nauwelijks of geen make-up/sieraden en zijn wat steviger dan mij.

Dragen altijd een broek of capribroek met daarboven een shirt met korte of lange mouw en een vest/spijkerjasje.

En met dit weer lopen ze allemaal op sandalen/slippers.

Ik wil ze niet afkraken, probeer alleen een beeld van hun ze schetsen.



Ik ben slank (maat 36/38) heb lang blond haar tot halverwege mijn rug. Met mijn haar doe ik elke dag wat anders.

Qua make-up zie ik er ook altijd anders uit.

Niet overdreven veel met foundation en poeder, maar heel naturel.

Behalve mijn ogen, die vallen altijd goed.

Verder draag ik altijd wat sieraden en heb ik meestal gelakte nagels.



In mijn vrije tijd draag ik bijna altijd rokjes/jurkjes en nauwelijks broeken.

En loop ik vaak op hoge hakken.

Tijdens werktijd draag ik meestal een broek met een simpel shirtje met korte mouw of een mouwloos shirtje met daarover weer een blazer.

Ik draag vaak iets met een print/tekst erop, maar houd er tijdens werktijd wel goed rekening mee met wát erop staat.

En dat ik geen inkijk heb of dat het niet doorschijnd. Qua schoenen die ik draag is het erg wisselend.



Soms draag ik tijdens werktijd een rokje/jurkje met daaronder een zwarte/grijze/bruine legging. Dat combineer ik dan weer met een shirtje en een blazer.

Daaronder draag ik pumps/ballerina's of laarsjes.

Maar dat draag ik eigenlijk alleen als ik na werktijd door moet naar een afspraak.