Werk & Studie alle pijlers

Draag ik nu echt de verkeerde kleding of is dit jaloezie?

10-08-2014 11:40 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 28 jaar en ik werk als huishoudelijke hulp bij oudere mensen thuis.

Dit werk doe ik nu een half jaar en in dat half jaar heb ik heel veel commentaar gehad van mijn collega's over mijn kleding/schoenen/haar/make-up.



Mijn collega's zijn 40+ meerendeels zijn 50+.

Ze hebben allemaal kort haar, dragen nauwelijks of geen make-up/sieraden en zijn wat steviger dan mij.

Dragen altijd een broek of capribroek met daarboven een shirt met korte of lange mouw en een vest/spijkerjasje.

En met dit weer lopen ze allemaal op sandalen/slippers.

Ik wil ze niet afkraken, probeer alleen een beeld van hun ze schetsen.



Ik ben slank (maat 36/38) heb lang blond haar tot halverwege mijn rug. Met mijn haar doe ik elke dag wat anders.

Qua make-up zie ik er ook altijd anders uit.

Niet overdreven veel met foundation en poeder, maar heel naturel.

Behalve mijn ogen, die vallen altijd goed.

Verder draag ik altijd wat sieraden en heb ik meestal gelakte nagels.



In mijn vrije tijd draag ik bijna altijd rokjes/jurkjes en nauwelijks broeken.

En loop ik vaak op hoge hakken.

Tijdens werktijd draag ik meestal een broek met een simpel shirtje met korte mouw of een mouwloos shirtje met daarover weer een blazer.

Ik draag vaak iets met een print/tekst erop, maar houd er tijdens werktijd wel goed rekening mee met wát erop staat.

En dat ik geen inkijk heb of dat het niet doorschijnd. Qua schoenen die ik draag is het erg wisselend.



Soms draag ik tijdens werktijd een rokje/jurkje met daaronder een zwarte/grijze/bruine legging. Dat combineer ik dan weer met een shirtje en een blazer.

Daaronder draag ik pumps/ballerina's of laarsjes.

Maar dat draag ik eigenlijk alleen als ik na werktijd door moet naar een afspraak.



Van mijn cliënten krijg ik regelmatig complimenten, soms ook vragen: kind hoe kun je toch op zulke hakken lopen.

Of ben je naar de kapper geweest, je haar zit zo mooi.

Ik weet dat als ze iets niet bevalt.

Ze het eerlijk tegen mij zullen zeggen.

Zo direct zijn ze wel.



Tja en van mijn collega's krijg ik alleen maar commentaar. Waarop ik de ene keer positief reageer en de andere keer bijdehand en soms reageer ik helenaal niet.

Als je ons allemaal naast elkaar zou zetten, dan zien hun er hetzelfde uit en spring ik er uit.

Om het verschil maar even uit te leggen.



Dat commentaar doet me eerlijk gezegd niet zoveel en ik negeer het meerendeels.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de meningen van anderen.

Vinden jullie net als mijn collega's dat ik de verkeerde kleding etc draag voor het werk wat ik doe?

Of denken jullie hetzelfde als wat ik denk, dat het jaloezie is?
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn collega's zijn 40+ meerendeels zijn 50+.

Ze hebben allemaal kort haar, dragen nauwelijks of geen make-up/sieraden en zijn wat steviger dan mij.

Dragen altijd een broek of capribroek met daarboven een shirt met korte of lange mouw en een vest/spijkerjasje.

En met dit weer lopen ze allemaal op sandalen/slippers.

Ik wil ze niet afkraken, probeer alleen een beeld van hun ze schetsen.



Allemaal. Jaja.

Maar goed, Dan zal het wel de bedrijfsleiding zijn he.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf ook als huishoudelijke hulp. Ik denk niet dat dit jaloezie is. Zelf heb ik altijd oude kleren aan ivm dat ik wel eens zou kunnen morsen met bleek oid. En het is 'maar' schoonmaken.. Je hoeft niet representatief te zijn. Dus een blazer met schoonmaken ja dat vind ik overdreven. Hoge hakken helemaal..
Alle reacties Link kopieren
Oja en ik ben 21 ;)
hoe kan je op hoge hakken en in een rok een wc poetsen?
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten kletsen en aantrekken waar jij je lekker in voelt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hoge hakken is wat overdreven maar voor de rest is het toch prima? Jij bent jij en je kleed je zoals je je er prettig in voelt. Dan val je maar buiten de boot. Als je werk er maar niet onder lijd. Nou prima toch?
Ik zou inderdaad geen hakken of een rokje/jurkje aandoen als ik dit werk zou doen. Maar gewoon een broek en (geen strak) shirtje, iets waar je gewoon makkelijk in kunt bewegen. Je wilt toch geen risico lopen dat je mooie kleren eraan gaan door het werk?



Voor de rest: lekker laten kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Joh. Binnenkort moet je bedrijfskleding aan en met twee emmers met schoonmaakmiddelen naar je werk ongeacht of dat op de fiets, lopend of met de auto is.



(Heel even dacht ik dat barbiee een baan had)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niemand is jaloers op een legging met ballerina's eronder...
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je op hakjes en in je beste goed gaat poetsen, maar handig is het niet natuurlijk. Ik denk dat je collega's je dat proberen duidelijk te maken. Op platte schoenen kun je veel sneller en handiger werken nl.
Alle reacties Link kopieren
Op hoge hakken op een trapje om de ramen te zemen?

Met je blazertje tot je ellenbogen in een emmer sop?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op zondag 10 augustus 2014 11:43 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">Mijn collega's zijn 40+ meerendeels zijn 50+.

Ze hebben allemaal kort haar, dragen nauwelijks of geen make-up/sieraden en zijn wat steviger dan mij.

Dragen altijd een broek of capribroek met daarboven een shirt met korte of lange mouw en een vest/spijkerjasje.

En met dit weer lopen ze allemaal op sandalen/slippers.

Ik wil ze niet afkraken, probeer alleen een beeld van hun ze schetsen.</div></blockquote>



Allemaal. Jaja.

Maar goed, Dan zal het wel de bedrijfsleiding zijn he.



Ja allemaal, tenminste de collega's die ik s'morgens zie.

Sommige beginnen later dan half9 en die collega's zie ik dan niet.

Dus misschien dat daar jongere collega's tussen zitten. Ik zit tussen de 40 plussers.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Dus, als iemand kritiek heeft op jouw uiterlijk, dan zijn er in jouw ogen maar twee opties: jij draagt de verkeerde kleding, of zij zijn jaloers?



Je baas heeft er geen problemen mee? Je cliënten ook niet? Wat doet het er dan toe wat je collega's denken?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je gewoon leuke 'jonge' kleding draagt op je werk. Niets aan veranderen. Tikje jaloezie zou best mee kunnen spelen
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 10 augustus 2014 @ 11:50:

Niemand is jaloers op een legging met ballerina's eronder...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 10 augustus 2014 11:47 hoe kan je op hoge hakken en in een rok een wc poetsen?Ik draag geen rok, maar rokjes van stretchstof. Dat gaat prima. Wat die hoge hakken betreft, ik ben gewend om erop te lopen. Dus dat is voor mij geen probleem.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kleding klinkt niet geschikt om in te werken. Een blazer en hoge hakken terwijl je het huis moet schrobben?
Alle reacties Link kopieren
quote:stappeltje schreef op zondag 10 augustus 2014 11:49 Hoge hakken is wat overdreven maar voor de rest is het toch prima? Jij bent jij en je kleed je zoals je je er prettig in voelt. Dan val je maar buiten de boot. Als je werk er maar niet onder lijd. Nou prima toch?



Die hoge hakken draag ik niet dagelijks. Alleen als ik vanuit het werk door moet naar een afspraak. Soms trek ik dan ballerina's aan en neem ik mijn pumps mee in de tas.

Ja precies, mijn werk lijd er niet onder.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Als jij dat wilt dragen moet je dat gewoon doen. Lekker belangrijk of anderen vinden dat het ongeschikt/ongepast is/dat je niet op hakken kunt poetsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss-sunshine28 schreef op 10 augustus 2014 @ 11:53:

[...]





Ik draag geen rok, maar rokjes van stretchstof. Dat gaat prima. Wat die hoge hakken betreft, ik ben gewend om erop te lopen. Dus dat is voor mij geen probleem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op zondag 10 augustus 2014 11:50 Niemand is jaloers op een legging met ballerina's eronder...Oh, heb ik dat serieus getypt dat ik ze onder een legging draag? Zo bedoelde ik het niet hoor, ballerina's draag ik alleen onder een broek. Even kijken of ik het nog kan aanpassen.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
En wat zeggen je collega's dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de INDRUK WEKT dat je geen goede hulp bent, omdat je er niet op gekleed bent om je werk grondig te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven