Werk & Studie alle pijlers

Draag ik nu echt de verkeerde kleding of is dit jaloezie?

10-08-2014 11:40 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 28 jaar en ik werk als huishoudelijke hulp bij oudere mensen thuis.

Dit werk doe ik nu een half jaar en in dat half jaar heb ik heel veel commentaar gehad van mijn collega's over mijn kleding/schoenen/haar/make-up.



Mijn collega's zijn 40+ meerendeels zijn 50+.

Ze hebben allemaal kort haar, dragen nauwelijks of geen make-up/sieraden en zijn wat steviger dan mij.

Dragen altijd een broek of capribroek met daarboven een shirt met korte of lange mouw en een vest/spijkerjasje.

En met dit weer lopen ze allemaal op sandalen/slippers.

Ik wil ze niet afkraken, probeer alleen een beeld van hun ze schetsen.



Ik ben slank (maat 36/38) heb lang blond haar tot halverwege mijn rug. Met mijn haar doe ik elke dag wat anders.

Qua make-up zie ik er ook altijd anders uit.

Niet overdreven veel met foundation en poeder, maar heel naturel.

Behalve mijn ogen, die vallen altijd goed.

Verder draag ik altijd wat sieraden en heb ik meestal gelakte nagels.



In mijn vrije tijd draag ik bijna altijd rokjes/jurkjes en nauwelijks broeken.

En loop ik vaak op hoge hakken.

Tijdens werktijd draag ik meestal een broek met een simpel shirtje met korte mouw of een mouwloos shirtje met daarover weer een blazer.

Ik draag vaak iets met een print/tekst erop, maar houd er tijdens werktijd wel goed rekening mee met wát erop staat.

En dat ik geen inkijk heb of dat het niet doorschijnd. Qua schoenen die ik draag is het erg wisselend.



Soms draag ik tijdens werktijd een rokje/jurkje met daaronder een zwarte/grijze/bruine legging. Dat combineer ik dan weer met een shirtje en een blazer.

Daaronder draag ik pumps/ballerina's of laarsjes.

Maar dat draag ik eigenlijk alleen als ik na werktijd door moet naar een afspraak.



Van mijn cliënten krijg ik regelmatig complimenten, soms ook vragen: kind hoe kun je toch op zulke hakken lopen.

Of ben je naar de kapper geweest, je haar zit zo mooi.

Ik weet dat als ze iets niet bevalt.

Ze het eerlijk tegen mij zullen zeggen.

Zo direct zijn ze wel.



Tja en van mijn collega's krijg ik alleen maar commentaar. Waarop ik de ene keer positief reageer en de andere keer bijdehand en soms reageer ik helenaal niet.

Als je ons allemaal naast elkaar zou zetten, dan zien hun er hetzelfde uit en spring ik er uit.

Om het verschil maar even uit te leggen.



Dat commentaar doet me eerlijk gezegd niet zoveel en ik negeer het meerendeels.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de meningen van anderen.

Vinden jullie net als mijn collega's dat ik de verkeerde kleding etc draag voor het werk wat ik doe?

Of denken jullie hetzelfde als wat ik denk, dat het jaloezie is?
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je leidinggevende en hou je aan de regels die je werkgever aan je stelt.



Zolang het hygiënisch is en veilig, is het gezeur van collega's in 3/4 broek en op gezondheidssandalen iets om gewoon naast je neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:chimaera schreef op 10 augustus 2014 @ 18:11:

[...]





Wat een onzin weer. Sommige mensen hier lezen een topic en zien het al helemaal voor zich in geuren en kleuren waarbij ze vanalles zelf invullen.

Waar lees jij dat TO lange nepnagels heeft en torenhoge pumps draagt?

TO heeft gewoon korte nagels hoor, en draagt oorknopjes en een korte ketting, doet har armbanden pas om als ze klaar is met het werk / weg is bij de klant, ze draagt meestal een broek met een printshirtje, een blazer en platte schoenen. En sóms hakschoenen/pumps(en dat wil niet meteen zeggen torenhoge pumps, pfff), meestal neemt ze deze mee in haar tas.Over de plaatjes die TO zelf plakte heengekeken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 augustus 2014 @ 18:16:

[...]





Doe droegen zeer ruimvallende lange rokken met een schort ervoor, waarin je alle bewegingsvrijheid had. Zonder ondergoed overigens, maar wel met een paar onderrokken. Maar zelfs al ging je daarin dubbelgevouwen staan, dan nog zag je niks, en tekende zich niks af.



Ik quote nina "Als je bv de wc doet en je bukt hangt de zoom van je rok/jurk op de grond," Daar heeft TO in ieder geval geen last van

Je hoeft toch niet in de spagaat de vloer schoon te maken? Genoeg bewegingsvrijheid in een wat strakkere rok om schoon te maken hoor (met een legging eronder)
Volgens mij kun je beter schoonmaken in je lekker zittende rok, dan die strakke skinny waar je uit scheurt bij het bukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de OP gelezen, dus misschien is dit al eerder gezegd. Ik denk niet dat je collega's jaloers zijn. Het gaat om een kledingkeuze toch? Zij kiezen vooral voor praktisch, als ik dat zo lees en jij kiest ook voor mooi. Heb je last van je kleding op je werk? Zo nee, dan is het prima, toch?



En opmerkingen: mijn ervaring is dat iedereen die afwijkt van het gemiddelde op commentaar kan rekenen. En wat uiterlijk betreft nemen we hier in Nederland geen blad voor de mond. Nog wel een vraagje: je zegt dat je je er niets van aan trekt. Dan vraag ik me toch af waarom je er speciaal een topic voor opent. Want daardoor komt het op mij over alsof het je toch wel veel doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 10 augustus 2014 @ 18:23:

Volgens mij kun je beter schoonmaken in je lekker zittende rok, dan die strakke skinny waar je uit scheurt bij het bukken.Zo'n broek doe je dus ook niet aan als je gaat schoonmaken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 augustus 2014 @ 18:28:

[...]





Zo'n broek doe je dus ook niet aan als je gaat schoonmaken.Dat wordt haar anders door meerdere forummers aangeraden (boven haar huidige kledingstijl), ik quote: "Zoveel forummers geven aan dat een (Skinny) jeans, shirtje met (korte) mouwen en platte schoenen is geschikt voor jouw functie."
Alle reacties Link kopieren
Ja e ze zijn allemaal massaal jaloers want jij bent zo mooi met je blonde haren!
Vraag het je baas.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 augustus 2014 @ 18:28:

[...]





Zo'n broek doe je dus ook niet aan als je gaat schoonmaken.Jij hebt ook TO's plaatje niet gezien : was een voorbeeld van het soort legging waar ze zich in hult als ze gaat werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 10 augustus 2014 @ 18:33:

Ja e ze zijn allemaal massaal jaloers want jij bent zo mooi met je blonde haren!Zo, jouw reactie spreekt ook boekdelen
Alle reacties Link kopieren
Waarom reageren mensen alleen op de openingspost als een topic al 11 pagina's lang is? Negen van de tien keer slaat zo'n opmerking dan al nergens meer op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat spreekt boekdelen? Dat is gewoon wat ze wil horen, lees je zo door de regels heen ''ik spring eruit blabla'' en anders had ze het wel op de man af gevraagd of aan mensen uit haar omgeving.



Oh en omdat niet iedereen zin/tijd heeft om 11 pag. door te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2014 @ 18:36:

Waarom reageren mensen alleen op de openingspost als een topic al 11 pagina's lang is? Negen van de tien keer slaat zo'n opmerking dan al nergens meer op.



Omdat dat dan je eerste reactie is op de vraag van de TO (die dan niet beïnvloed is door 11 pagina's hysterica)

En inderdaad wat twijfelaarstertje zegt
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 10 augustus 2014 @ 18:33:

Ja e ze zijn allemaal massaal jaloers want jij bent zo mooi met je blonde haren!Zo zo, krabbenmand.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit_111 schreef op 10 augustus 2014 @ 18:41:

[...]





Zo zo, krabbenmand.De wat? Ze smeekt er nog net niet om, zo'n reactie. Dat mensen dat niet lezen vind ik raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:chimaera schreef op 10 augustus 2014 @ 18:40:

[...]





Omdat dat dan je eerste reactie is op de vraag van de TO (die dan niet beïnvloed is door 11 pagina's hysterica)

En inderdaad wat twijfelaarstertje zegtEn 11 pagina 's afzwakkingen en aanpassingen door de TO zelf, natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 10 augustus 2014 @ 18:43:

[...]



De wat? Ze smeekt er nog net niet om, zo'n reactie. Dat mensen dat niet lezen vind ik raar.



Is ook raar.

Niemand zeurt als het niet ongepast of onhandig zou zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weet je, het gaat er niet eens zozeer om of jij of wij het ongepast vinden of niet.

Toen ik in de huishouding werkte waren er gewoon regels. En die regels waren heel duidelijk:

Haren vast, geen rokken (ook niet tot de knie en ook niet met legging) geen korte en strakke shirtjes (ook niet met een spaghettihemdje eronder), geen inkijk, geen hakken (ook niet soms, als je daarna nog een afspraak hebt), geen sieraden (ook geen kettingen, horloges) en geen nagellak.

Ga dus naar je leidinggevende en vraag of er voorschriften zijn. Zijn die er niet: blijf vooral je eigen kleding aanhouden want dan gelden bovenstaande regels niet voor jouw organisatie en hoef je je dus ook niets aan te trekken van je collega`s. Zijn die regels er wel; pas je aan of zoek een andere baan.
Zure wijven. Soms zou je willen dat je kan zien wie er hier zit te typen. Dan begrijp je de zure reactie van zo een vrouw gelijk beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 10 augustus 2014 @ 18:58:

Zure wijven. Soms zou je willen dat je kan zien wie er hier zit te typen. Dan begrijp je de zure reactie van zo een vrouw gelijk beter.Ik ben idd heel benieuwd naar jou.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 10 augustus 2014 @ 18:57:



Ga dus naar je leidinggevende en vraag of er voorschriften zijn. Zijn die er niet: blijf vooral je eigen kleding aanhouden want dan gelden bovenstaande regels niet voor jouw organisatie en hoef je je dus ook niets aan te trekken van je collega`s. Zijn die regels er wel; pas je aan of zoek een andere baan.+1
Alle reacties Link kopieren
Alle stijliconen hebben 'haters' , moet je gewoon mee dealen..;)
Alle reacties Link kopieren
quote:mikki1 schreef op 10 augustus 2014 @ 19:07:

Alle stijliconen hebben 'haters' , moet je gewoon mee dealen..;)



Stijliconen? Hahaha, geinig.

Ook de plaatjes gemist zeker?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eens met Mniekske.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven