Werk & Studie alle pijlers

Er doorheen zitten door het werk.

21-03-2017 15:45 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk inmiddels drie jaar bij een familiebedrijf op de administratie.



Helaas wordt er ontzettend over mij heen gelopen, regelmatig is het onfatsoen van de familie die bovenaan staat enorm aanwezig..

Ik doe alles voor de hoofd van administratie (zus van directeur). Los vaak dingen voor haar op en zo nu en dan zegt ze niet zonder mij te kunnen..



Nu heb ik met de dochter van de directeur (die op de andere dagen werkt) altijd het gevoel gehad dat er van haar kant een soort van competitie is, ze wou mij er ook uit werken maar daar is de zus van directeur niet akkoord mee gegaan want ik deed mijn werk goed...



Echter diezelfde vrouw geeft mij de klus ineens de wc's schoon te maken, te dweilen en allerlei andere werkzaamheden terwijl mijn dagen al vol zitten met het inboeken van facturen (met enige tegenzin) deed ik dit ook wel maar nu was ik het 2 weken terug 1 keer vergeten en kreeg ik een whatsapp met kort maar krachtig: wc's waren niet schoon en stonden nog 2 kopjes en als ik geen zin had maakte ik maar zin om dat te gaan doen.



Na het weekend uiteraard met haar gesproken hierover dat ik het niet fijn vond dat het zo ging, dat ze net zo goed had kunnen vragen waarom het niet was gebeurd... Maar haar antwoord: ik ben je baas dus ik moest het maar doen en accepteren....



Gesprek werd toen eigenlijk niet echt afgesloten maar heb mij er maar bij neer gelegd, nu werd ik gister op mijn vrije dag 2 keer gebeld door de dochter van de directeur, ongeveer 30 appjes en het ging weer eens nergens over.. Neem ik de telefoon niet op blijft ze maar bellen, en dan gaat het om de kleinste dingen waar ze over wil zeuren.



Ik bereik zo heel erg mijn maximale, een andere vrouwelijke collega is ook ongelooflijk hard behandeld in dezelfde week en zoekt nu ook naar een andere baan.. Ik weet alleen niet wat ik nu moet, gister moest ik na de zoveelste afzeik app van mijn collega huilen..

Ik slaap ontzettend slecht als ik weer naar het werk moet en weet niet of ik om dit alles nu gewoon even ziek moet melden en hoe ik zoiets moet melden?



Ik weet dat naar de HA gaan er dan bij hoort maar ik ben meer bang voor hun reactie, maar ik trek het niet meer :( Wat zouden jullie doen?
Even hoor, zij zijn geen familie van jou toch?

Ik zou idd naar de huisarts gaan. En op zoek gaan naar een andere baan. Lijkt me geen leuk bedrijf om te werken eerlijk gezegd
Alle reacties Link kopieren
Weten je directeur en zijn zus hoe zijn dochter/haar nichtje tegen jou tekeergaat?
Alle reacties Link kopieren
Nee zijn geen familie van mij hoor...



Alleen de directeur, dochter, zus en schoonzoon werken enorm tegen mij helaas.



Als ik dan vraag aan bijv. de schoonzoon (die getrouwd is met de dochter van directeur) of hij de inkoopfacturen vandaag of morgen even wil controleren want anders krijg ik er zoveel tegelijk over 3 weken dan krijg ik als antwoord: Jij zet mij niet aan het werk potverdomme.



Oftewel, ik probeer mijn werk goed te doen maar door dit alles raakt de stress alleen maar erger, ik wordt gewoon niet serieus genomen voor mijn gevoel en als een slaaf gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 21 maart 2017 @ 15:49:

Weten je directeur en zijn zus hoe zijn dochter/haar nichtje tegen jou tekeergaat?Oja dat weten ze.. er zijn hele discussies over mij geweest.. de directeur zegt ja en amen op alles wat zijn dochter zegt maar zijn zus wou mij dus niet kwijt (ik kwam 2 maanden later er pas achter dat ze hierover hadden gesproken maar mij werd niets gemeld)
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt niet meer trekt inderdaad naar de huisarts (en eventueel ziek melden als het niet gaat) en zo snel mogelijk zoeken naar ander werk. Ik denk dat je hier niet uit gaat komen met hen. sterkte, lijkt me een hele vervelende situatie.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wanderlust1991 schreef op 21 maart 2017 @ 15:52:

[...]





Oja dat weten ze.. er zijn hele discussies over mij geweest.. de directeur zegt ja en amen op alles wat zijn dochter zegt maar zijn zus wou mij dus niet kwijt (ik kwam 2 maanden later er pas achter dat ze hierover hadden gesproken maar mij werd niets gemeld)Dan zou ik inderdaad rap zoeken naar een andere baan en voor nu toch naar de huisarts. Die kan het best met jou inschatten welke hulp je nu nodig hebt of dat uitrusten voldoende is. Ook kan hij een briefje maken voor je werkgever, mochten zij vinden dat je je onterecht ziek meldt.
Op zoek naar een andere baan. Dit is geen fijne plek om te werken.

Zij benoemen steeds 'hoe er met ze om gegaan moet worden' maar gaan zelf enorm onbeschoft met anderen om. Je kunt er voor kiezen het conflict aan te gaan, en het gewoon te benoemen dat ze zich niet als goede werkgevers gedragen.



Je kunt er denk ik ook gewoon voor kiezen om ze in hun sop gaar te laten koken, en voor jezelf te kiezen door daar weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen niet zo best "liegen"



Maar zeggen dat ik er doorheen zit door het werk vind ik zo ongemakkelijk want dan weet binnen 2 minuten het hele bedrijf het.



Maar ik weet ook niets te bedenken waarbij ik niet verkouden hoef te klinken aan telefoon bij wijze van... Heb mij alleen ziekgemeld als ik echt griep/koorts had dus dit is nieuw voor me en door hun houding laatste tijd ben ik eerlijk gezegd bang geworden voor hoe ze reageren
Alle reacties Link kopieren
quote:Wanderlust1991 schreef op 21 maart 2017 @ 15:56:

Ik kan alleen niet zo best "liegen"



Maar zeggen dat ik er doorheen zit door het werk vind ik zo ongemakkelijk want dan weet binnen 2 minuten het hele bedrijf het.



Maar ik weet ook niets te bedenken waarbij ik niet verkouden hoef te klinken aan telefoon bij wijze van... Heb mij alleen ziekgemeld als ik echt griep/koorts had dus dit is nieuw voor me en door hun houding laatste tijd ben ik eerlijk gezegd bang geworden voor hoe ze reagerenZiek zijn hoeft niet alleen lichamelijk te zijn hè?
Wat erg zeg.

Ik zou een schema opstellen met een wc schoonmaakrooster, logisch dat meer mensen dat dan moeten, je bent niet hoofd wc.

Ik zou een andere goedkope sim nemen zonder WhatsApp tbh werk en zeggen dat mijn telefoon weg is als ik jou was.

Sowieso past telefonisch bereikbaar zijn niet binnen je functie dus laten ze hun nare weekenden maar op iemand anders afreageren. Wat een leven moet je dan hebben zeg.

Je hoeft je niet uit te laten schelden en zeker niet in je vrije tijd.

Ik zou er screen shots van maken en ik persoonlijk zou er niet om huilen maar naar de directeur stappen. En melden dat ik mijn werk graag doe, ook best weleens wat wil schoonmaken, en feedback liever tijdens werktijd en op een professionele en constructieve manier krijg. En dan over de taken waarvoor ik ben aangenomen, en hier verder niks mee doe.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikking. Heel snel wat anders zoeken. Helaas zie je dit veel in familiebedrijven. Mensen die eigenlijk niet capabel zijn voor een management-functie, maar die wel krijgen vanwege hun bloedband. Die moeten op een andere manier laten zien dat ze de baas zijn en dat is door jou te vernederen.

Wie van de vier is nou je echte baas? Want ze lopen je dus allemaal opdrachten te geven. Als jij de wc schoon moet maken van de dochter en de zus is je echte baas, zou ik dat toch even aan haar door vertellen en niet zonder meer doen.

Verder kun je maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk iets anders zoeken, eventueel tijdelijk onder je niveau en iets minder salaris, want hier ga je aan onderdoor. Ik ken ook iemand die het toilet moest schoonmaken van de echtgenote van haar baas. Die dame had dus echt niks met het bedrijf te maken, het ging om een tandartspraktijk aan huis en zij vond dat de assistente ook wel even het prive-toilet schoon kon maken (terwijl ze zelf "huisvrouw" was) en manlief ging er niet tegen in. Uiteindelijk is assistente met burn-out thuis beland en baan kwijt geraakt.
quote:Meauve01 schreef op 21 maart 2017 @ 15:54:

[...]





Dan zou ik inderdaad rap zoeken naar een andere baan en voor nu toch naar de huisarts. Die kan het best met jou inschatten welke hulp je nu nodig hebt of dat uitrusten voldoende is. Ook kan hij een briefje maken voor je werkgever, mochten zij vinden dat je je onterecht ziek meldt.

De huisarts mag niet zeggen of iemand wel of niet kan werken, dat bepaalt de bedrijfsarts. Wel kan TO zich gewoon ziekmelden, en om een bezoek aan de bedrijfsarts vragen als de werkgever moeilijk doet over de ziekmelding.



TO, als je hier geestelijk aan onderdoor gaat (en dat is ontzettend begrijpelijk want het is belachelijk hoe jij behandeld wordt) ben je ook ziek he. Ik zou me absoluut ziekmelden. En de huisarts bezoeken kan zeker geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist gebeld naar de HA en heb morgen om half 9 een afspraak maar wat in vredesnaam moet ik nou sturen naar hoofd administratie? (Zus van directeur)



Ik kom morgen niet omdat ik ... ?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onprofessionele houding daar! Hier ga je aan onderdoor. Ik zou ook naar de huisarts of arbo-arts gaan als ik jou was. En maak een dossier! Zo ga je niet met personeel om! Hoop dat je gauw een andere baan hebt!
Sorry maar ik zou voor deze lui niet op 70% zw gaan zitten. Ik zou er een ontslagvergoeding uit willen slepen. Mafkezen.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: je bent aangenomen voor de administratie. Zij kunnen je niet opeens schoonmaakwerk laten doen, laat ze lekker een schoonmaker inhuren.

Ik zou dit duidelijk tegen hen zeggen en dat je je werk niet kunt doen op deze manier. Wordt het daar alleen maar erger van, ziekmelden (idd naar de huisarts) en z.s.m. een andere baan zoeken. Ik ben niet voor ziekmelden als je niet echt ziek bent, maar jij zit er duidelijk doorheen en ze maken het er zelf naar met hun gedrag. Dit kan echt niet en jij hoeft het niet te pikken.
Hard wegrennen en wel zo snel mogelijk.

Want dit is ongezond.



Ik zou zowat gelijk welke baan aannemen om daar maar niet te moeten zitten.

Van daaruit kan je desnoods nog verder zoeken naar een idealere baan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wanderlust1991 schreef op 21 maart 2017 @ 16:05:

Ik heb zojuist gebeld naar de HA en heb morgen om half 9 een afspraak maar wat in vredesnaam moet ik nou sturen naar hoofd administratie? (Zus van directeur)



Ik kom morgen niet omdat ik ... ?Gewoon melden dat je een afspraak bij de huisarts hebt. Daarna zie je dan wel of je wel of niet komt, eerst maar eens luisteren wat de huisarts adviseert.
quote:Wanderlust1991 schreef op 21 maart 2017 @ 16:05:

Ik heb zojuist gebeld naar de HA en heb morgen om half 9 een afspraak maar wat in vredesnaam moet ik nou sturen naar hoofd administratie? (Zus van directeur)



Ik kom morgen niet omdat ik ... ?...me niet goed voel. Ik vertel liever in een persoonlijk gesprek wat er aan de hand is. Sorry ik.moet nu echt ophangen want ik moet naar de huisarts'. Piep piep piep.
quote:Wanderlust1991 schreef op 21 maart 2017 @ 16:05:

Ik heb zojuist gebeld naar de HA en heb morgen om half 9 een afspraak maar wat in vredesnaam moet ik nou sturen naar hoofd administratie? (Zus van directeur)



Ik kom morgen niet omdat ik ... ?



Omdat ik ziek ben.



Sturen zij de bedrijfsarts of een controle-arts maar als ze 't niet geloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 21 maart 2017 @ 16:06:

Ten eerste: je bent aangenomen voor de administratie. Zij kunnen je niet opeens schoonmaakwerk laten doen, laat ze lekker een schoonmaker inhuren.

Ik zou dit duidelijk tegen hen zeggen en dat je je werk niet kunt doen op deze manier. Wordt het daar alleen maar erger van, ziekmelden (idd naar de huisarts) en z.s.m. een andere baan zoeken. Ik ben niet voor ziekmelden als je niet echt ziek bent, maar jij zit er duidelijk doorheen en ze maken het er zelf naar met hun gedrag. Dit kan echt niet en jij hoeft het niet te pikken.



In dat gesprek vorige week ook aangegeven dat het mij beter lijkt een schoonmaakster in te huren want er gaat veel tijd in zitten anders...

Nee we konden het prima zo doen, dan blijft het werk maar wat langer liggen...
Je bent niet verplicht om te zeggen wat je hebt als je je ziek meldt.



In ieder geval, in NL. Aan je woordkeuze en het feit dat je het over een briefje van de dokter hebt, krijg ik de indruk dat dit in België speelt, klopt dat?
Ik kom morgenochtend later, want ik heb een afspraak bij de huisarts.



Daarna kan je bellen dat je huisarts heeft aangegeven pas op de plaats te maken (of iets in die richting) en verzoeken om een gesprek bij de bedrijfsarts
Alle reacties Link kopieren
Nee ben gewoon in NL hoor..

Mijn Nederlandse woordkeuze is niet op en top omdat ik meer duits praat ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven