Werk & Studie alle pijlers

Eten op je werkplek

11-03-2014 15:11 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een open ruimte met meerdere werkplekken. Policy is dat je niet eet op je werkplek, maar bij het keukentje of in de kantine (lunch). Dat wordt niet heel strikt nageleefd en mensen (ikzelf ook) eten regelmatig even snel een boterham aan het bureau.



Helaas zijn er ook mensen die er door alle zandloper/superfood/koolhydraatarm/eiwitrijke dieten nogal vreemde eetgewoonten op nahouden. Zo heb ik een collega die per dag 2 hele komkommers achter zijn bureau op eet. En net een collega die een flinke bak noten ging zitten wegknagen. En hoewel ik me heel goed kan afsluiten voor geluiden, lukt me dat met eetgeluiden niet. Herkenbaar? Nog meer voorbeelden van eetgedrag waar je als collega in stilte gek van wordt
Jij hebt het over de geluiden maar ik heb een collega die leeft op boterhammen met pindakaas. Veel pindakaas. Zo fijn vind ik dat niet ruiken
Niet in stilte... ik zeg het gewoon



Hier kopen ze gezamenlijk spullen in voor de lunch zoals vers brood, salades voor op brood, pasta, hageslag, crackers etc. Per maand betalen we dan met zijn allen een x-bedrag. Ik zeg wel we, maar ik doe er niet aan mee. Ik vind dat zoooo vies:



Collega mikt zijn beboterde mes in de pasta en daarna in de eiersalade, weer 1 likt zijn vingers uitgebreid af alvorens een cracker uit het pakje te halen en weer een ander likt eerst zijn mes schoon alvorens een nieuwe keuze te maken uit het beleg.



Toen men vroeg waarom ik niet mee at heb ik ook eerlijk gezegd dat ik zelf te pietluttig ben om dit prettig te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn collega's schraapt het laatste restje yoghurt uit haar beker met haar mes. Als ik dat geluid hoor ben ik direct weg. Door merg en been gaat het.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat vind ik ook erg onsmakelijk, wil ook niet dat jan en alleman aan mn eten zit.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik had het met de magnetron op m'n werk. Gatver, wat sommige collega's 's middags voor warme stinkprak eten. Ik probeerde ook echt niet in de buurt van dat ding te gaan zitten, wat was ik blij toen de magnetron een week kapot was. Had stille hoop dat er geen geld voor een nieuwe zou zijn, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de geuren van eten had ik nog niet eens over nagedacht. Wat een ergenissen je kunt hebben door het eten en drinken van collega's
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die ALTIJD aan het lijnen is. Ze eet vooral crackers, yoghurt, appels/peren. Ik kan het gekrak en gekraak niet meer horen..... alles heeft geluid. Als ze de aluminium van de kwark aftrekt, gaan de haren op mn armen overeind.
Alle reacties Link kopieren
Lang leve het thuiswerken
Alle reacties Link kopieren
Bij ons het werk wordt er bijna elke dag een fruit-kwartiertje ingepland. En volgens mij heeft dat verschillende voordelen:



- je hebt kans om even informeel bij te praten over projecten

- iedereen maakt zn fruit klaar aan de vergadertafel waar vervolgens een doek over heen gaat zodat niet alle individuele bureaus plakkerig worden



en last but not least:



Ik hoor het peer-geslurp van mijn collega niet boven mn eigen appel-gekraak uit omdat we allemaal tegelijk eten
quote:laylalala schreef op 11 maart 2014 @ 15:49:

Bij ons het werk wordt er bijna elke dag een fruit-kwartiertje ingepland.



Je werkt op een kleuter/lagere school?



's morgens een zonnekoek en schoolmelk?
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 maart 2014 @ 15:37:

Lang leve het thuiswerken en de eigen kamer
Alle reacties Link kopieren
Hier is eten op de werkplek vrij normaal, omdat de telefoon ook 's avonds rond etenstijd moet worden opgenomen. Ik stoor me nooit aan mensen die op de werkplek eten, want dat doe ik zelf ook graag. Maar ik vind het wel belangrijk dat de werkplekken schoon worden gehouden, want ik hoef geen pasta carbonara aan de muis.
De aller ongaangenaamste geur die ik ooit op de werkvloer heb geroken is roggebrood met kaas gadverdamme, het is me zo erg bij gebleven dat als ik nadenk ik de geur zo in mijn neus ruik.. Of bananen met zo'n bruine schil jakkes. Verder vind ik : kraak maar raak voor een knaak.
quote:itsmyempire schreef op 11 maart 2014 @ 16:02:

De aller ongaangenaamste geur die ik ooit op de werkvloer heb geroken is roggebrood met kaas gadverdamme, het is me zo erg bij gebleven dat als ik nadenk ik de geur zo in mijn neus ruik.. Of bananen met zo'n bruine schil jakkes. Verder vind ik : kraak maar raak voor een knaak.





sorry!

wees blij dat jij mijn collega niet bent, ik eet dat elke dag

heel soms een chemisch ruikende shake



komkommergeknaag kan ik slecht tegen, mandarijnengeur

ergste is ws gekookte eieren en rijstewafels die je meteen ruikt als iemand zijn trommeltje open trekt, brrrrr
En dan de mensen die achter hun bureau eten en dan menen dat ze best een half uur eerder naar huis kunnen want ze hebben 'gewerkt' in de pauze.
Ik vind het wel een beetje zeuren hoor. Of je leeft de regels na en niemand eet zijn boterham achter zijn bureau, of je laat het los en dan heeft iedereen het recht om zijn stinkende boterham met pitjeskaas of overrijpe banaan (yuk!) achter zijn bureau te eten.

Ik heb een collega die een eigen waterkoker, theebeker en theezakjes heeft. Die waterkoker is sinds 1978 niet meer ontkalkt en de beker gaat een keer in de 10 jaar in de vaatwasser (of niet, want ik heb hem nog nooit schoon gezien). Dát is pas goor, maar ja zolang ik er niet uit hoef te drinken...
Alle reacties Link kopieren
Collega tegenover me eet rijstwafels, zum kotzen. Maar ik eet daarentegen weleens een lekker broodje haring. Daar heeft zij mee te dealen en dat heft elkaar aardig op. We kunnen het dus van elkaar hebben.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 11 maart 2014 @ 16:08:

En dan de mensen die achter hun bureau eten en dan menen dat ze best een half uur eerder naar huis kunnen want ze hebben 'gewerkt' in de pauze.Tja... Al is mijn ervaring vooral dat mensen die doorwerken in de pauze vaak de gestreste collega's zijn die juist later naar huis gaan, dus eerder de mensen voor wie een pauze weleens gezond zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach, je kunt toch wel iets hebben van je collega's?

Al moet ik zeggen, wij hebben vaak niet tegelijk pauze's, wij eten meestal alleen. Dus dat scheelt
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Nu heb ik er geen last meer van, maar vroeger zat ik tegenover iemand die altijd een bak sla naar binnen lepelde. Echt lepelen: haar hoofd hing voorover boven die bak en scheppen maar. De helft viel weer terug in de bak en als ze een keer opkeek hing de andere helft aan haar kin / naast haar mond. Zooo smerig.

Nu eten we gezamenlijk aan een grote tafel, ieder neemt zijn eigen lunch mee, of achter het bureau. Maar niet meer zo onsmakelijk. Ik stoor me niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen tussen de middag altijd soep en 1 collega die slurpt altijd de soep van zijn lepel.Ik heb al een keer gevraagd of hij er op wil letten.Heeft niks geholpen ik zorg er nu dus voor dat ik niet in zijn buurt ga zitten.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Wat ze eten, dat boeit me niet.



Vind het wel vies als je gezamelijke etenswaar hebt en he met de pastames weer in de jam gaat etc. Brr...



Ik heb werk waarbij ik tussen de middag thuis eet :-)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:itsme1973 schreef op dinsdag 11 maart 2014 16:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="itsmyempire in "Eten op je werkplek"" class="messagelink">itsmyempire schreef op 11 maart 2014 @ 16:02</a>:</b>

<b>De aller ongaangenaamste geur die ik ooit op de werkvloer heb geroken is roggebrood met kaas gadverdamme</b>, het is me zo erg bij gebleven dat als ik nadenk ik de geur zo in mijn neus ruik.. Of bananen met zo'n bruine schil jakkes. Verder vind ik : kraak maar raak voor een knaak.</div></blockquote>





sorry!

wees blij dat jij mijn collega niet bent, ik eet dat elke dag

heel soms een chemisch ruikende shake



komkommergeknaag kan ik slecht tegen, mandarijnengeur

ergste is ws gekookte eieren en rijstewafels die je meteen ruikt als iemand zijn trommeltje open trekt, brrrrr Nou niet blij hoor haha, iedereen eet wat hij/zij lekker vindt! En dat vind ik ook helemaal niet erg, vind het alleen een nare geur zelf lust ik het namelijk niet en moest het vroeger eten ! Trauma hahaha
Ik kan een hoop hebben, maar mijn stoppen slaan eruit als er van die tuthola's de hele middag snoepworteltjes willen snacken. Lazer op, ik werk niet in een konijnenhok. En dat zeg ik dan ook. Dan is het ook snel afgelopen met de pret.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven