Werk & Studie alle pijlers

Eten op je werkplek

11-03-2014 15:11 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een open ruimte met meerdere werkplekken. Policy is dat je niet eet op je werkplek, maar bij het keukentje of in de kantine (lunch). Dat wordt niet heel strikt nageleefd en mensen (ikzelf ook) eten regelmatig even snel een boterham aan het bureau.



Helaas zijn er ook mensen die er door alle zandloper/superfood/koolhydraatarm/eiwitrijke dieten nogal vreemde eetgewoonten op nahouden. Zo heb ik een collega die per dag 2 hele komkommers achter zijn bureau op eet. En net een collega die een flinke bak noten ging zitten wegknagen. En hoewel ik me heel goed kan afsluiten voor geluiden, lukt me dat met eetgeluiden niet. Herkenbaar? Nog meer voorbeelden van eetgedrag waar je als collega in stilte gek van wordt
quote:Mopsie41 schreef op 11 maart 2014 @ 17:23:

Ik kan een hoop hebben, maar mijn stoppen slaan eruit als er van die tuthola's de hele middag snoepworteltjes willen snacken. Lazer op, ik werk niet in een konijnenhok. En dat zeg ik dan ook. Dan is het ook snel afgelopen met de pret.En wat maakt jou het uit dat ze dat eten?
Leuke verhalen. Ik werk in de zorg en eet samen met cliënten.... :-)
Alle reacties Link kopieren
Eetgeluiden heb ik volgens mij nooit last gehad maar in het centrum van Amsterdam had ik wel last dat collega`s al hun eten op hun buro lieten staan en we een muizenoverlast hadden. Zo makkelijk iets te beperken. We hadden ook een bedrijf die ervoor kwam maar m.i. niet toereikend als je anderzijds je bord met etensresten open en bloot laat staan.



Uiteindelijk had ik door meerdere redenen geen zin meer om verplicht voor eigen kosten bij het bedrijf te moeten eten en heb ik dat stop gezet. Bij een ander bedrijf ook. Het is wel begrijpelijk dat die panden in Amsterdam ook bevolkt worden door muizen maar dan neem ik liever mijn eigen brood en beleg mee als collega`s zich van hychiënevoorwaardes aantrekken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mopsie41, 20 minuten geleden



Ik kan een hoop hebben, maar mijn stoppen slaan eruit als er van die tuthola's de hele middag snoepworteltjes willen snacken. Lazer op, ik werk niet in een konijnenhok. En dat zeg ik dan ook. Dan is het ook snel afgelopen met de pret.





Mopsie...boks!



Hetzelfde voor die gore meurende rijstwafels.

Ik trek dan puur om te zieken een vette Mars open.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Jeetje waar je je allemaal druk om kan maken. Zolang iemand niet zijn mes aflikt en dan zijn of haar mes steekt in de jam/smeerkaas ect zal het aan mijn kont jeuken.

Bij mijn vorige baan aten we samen, met samen besteld broodmaaltijden en gezonde dingen.



Ook maakte vaak iemand een lekkere salade of een soepje enz, super gezellig en heerlijk.
Ik heb een collega die maar blijft roeren in een koffiekopje. En dan op zo'n manier dat het langs de binnenkant van het kopje schraapt.

Dat is het enige dat ik vervelend vind.

Qua eten hebben de meeste gewoon brood met een appel mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 maart 2014 @ 15:37:

Lang leve het thuiswerken





Voor de klas heb je dit soort geluiden ook niet gelukkig.



Behalve leerlingen die dan opeens opspringen en roepen: ohhhhh, mevrouw, mijn drinken is geknapt!! En dan zie je een hele grote plas ijsthee of optimel op de grond liggen ofzo. Of vroeger kwamen ze nog weleens met Euroshopper energy drink, samen met paprika nachos, waarvan de half verteerde resten ook nog in hun beugel zaten, mijn lokaal binnen (en dan moest ik ze met die stinkwalm weer naar buiten sturen).
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet ruiken. Soms is dat een zegen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb werkelijk geen idee wat en hoe mijn collega's eten. Nog nooit op gelet.
quote:Wageningen1985 schreef op 11 maart 2014 @ 17:28:

[...]



En wat maakt jou het uit dat ze dat eten?Dat geluid. Dat maakt het uit. Even vind ik prima, maar na een uur ben ik wel klaar met dat keiharde geknaag.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wisselende diensten en pauzes en eten in de keuken.Meestal met maar 2 of 3 en iedereen heeft eigen brood mee.

Sommigen gaan naar buiten en eten wel eens aan hun bureau of dus lopend buiten. Of ze eerder naar huis gaan valt me niet op dus dat zal niet structureel zijn.



Avond eten uit de magnetron ruik je soms wel maar dat moet ik zelf ook daar,hou er met koken geen rekening mee.



Er wordt wel dagelijks drinkbouillon gemaakt door verschillende mensen en dat ruik je wel heel erg. Maar last er van heb ik niet.

Krijg er hoogstens trek van
Alle reacties Link kopieren
Oei oei, ik vrees dat ik ook irritatie opwekkend ben . 's Ochtends wel eens een appel of een peer, 's middags wel eens komkommer of wortels. Mijn collega's vinden het volgens mij niet erg, ze vinden het vaak lekker ruiken . Ze eten zelf ook regelmatig appels of rijstwafels dus zo zijn we met z'n allen heel irritant.



Wel vies: collega's die met hun mond vol praten. Ik vraag dan ook altijd of ze het nogmaals willen herhalen, het is niet alleen smerig maar je praat zo ook onverstaanbaar.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 11 maart 2014 @ 17:45:

Mopsie41, 20 minuten geleden



Ik kan een hoop hebben, maar mijn stoppen slaan eruit als er van die tuthola's de hele middag snoepworteltjes willen snacken. Lazer op, ik werk niet in een konijnenhok. En dat zeg ik dan ook. Dan is het ook snel afgelopen met de pret.





Mopsie...boks!



Hetzelfde voor die gore meurende rijstwafels.

Ik trek dan puur om te zieken een vette Mars open.





Ik kan een hoop hebben, maar langdurig hoorbaar kauwen, smakken, knagen, dat werkt me op de zenuwen. Geurend voedsel heb ik geen last van, ik heb ook wel eens een geurend noodlesoepje.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag niet eten en drinken op mn werkplek en als ik thuis werk wil ik niet eten op mn werkplek. Geen behoefte aan kruimels in mn projectjes.

Soms komt er wel een verdwaalt snoepje (zuurtjes oid) langs.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de lunchwandeling met bammetjes-met-beleg-naar-mijn-keuze uit een trommeltje.

En mijn collega recht tegenover me, die later op de middag wortels eet, noem ik gewoon bugs bunny. Ik stoor me er niet aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 11 maart 2014 @ 17:23:

Ik kan een hoop hebben, maar mijn stoppen slaan eruit als er van die tuthola's de hele middag snoepworteltjes willen snacken. Lazer op, ik werk niet in een konijnenhok. En dat zeg ik dan ook. Dan is het ook snel afgelopen met de pret.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 11 maart 2014 @ 17:33:

Leuke verhalen. Ik werk in de zorg en eet samen met cliënten.... :-)

'

Respect Afhankelijk van het soort cliënten kan het natuurlijk variëren hoe netjes ze eten, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n collega: te druk om in de kantine te gaan lunchen vindt ie zelf. Maar wel even een kopje soep halen om aan z'n bureau leeg te lepelen.



Op zich niet zo erg, want ik zit toch in de kantine. Maar die vreselijk gore soeplucht die dan de hele middag in dat kantoor hangt..! Ik ga er bijna van over m'n nek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega eet elke dag meerdere heel hard krakende crackers. Droog, maar ze krijgt het toch voor elkaar om te smakken. Dan doe ik meestal maar ff oordopjes in
Alle reacties Link kopieren
Wat een overgevoeligheid allemaal.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik heb een periode gehad dat ik graag ontbijtkoek at.. Tegenover mijn zwangere collega! Haha dat werd niet altijd gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
M'n collega tegenover mij doet echt een uur over haar appel.. Dat gemaal in die mond.. Vreselijk! Dat gaat ook echt door merg en been.

Als ze hem nou in 5 min wegwerkt. Maar nee, elke 5 minuten moet er een hap genomen worden die uitgebreid vermaalt moet worden.



Ik heb ook een collega die élke dag (sochtend én smiddags) rijstwafels met pindakaas eet. Die combi is lekker om te eten, maar niet om te ruiken. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nooit last van en mijn collega's ook niet. Wij eten gerust tussen de middag met z'n alle een patatje en dan ruikt ook het hele kantoor daarnaar of Indonesisch of whatever. Dat soort dingen eten wij gewoon. Collega's met snoepworteltjes ken ik ook ja haha en crackers maar stoor me nergens aan hoor. Chips word ook de hele dag door gegeten bij ons.
.
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog erger! Dan smeert ze d'r brood met paté uit zo'n vies blikje die al open heeft gestaan waardoor die paté helemaal roze is geworden.

En dat eet ze vrolijk op.. BAH!



Maar goed, ik zeg nergens wat van hoor. Ze moeten het lekker zelf weten. Overleef het wel
Herkenbaar!!

Ik zit vlak naast 2 collega's; de een eet elke dag snack-a-jack bbq-smaak (en geur) maar echt al om half 9 ofzo, die lucht!!! En de ander heeft een koffiekop die nooit in de vaatwasser mag...



Verder is mag er op de afdeling waar ik werk eigenlijk ook niet gegeten worden, daar hebben we een kantine voor. Maar de meeste collega's eten een boterham achter het bureau en gaan dan wandelen. Wat ik zelf ook doe :-) De Cup a Soup ruik je wel door heel het gebouw al wordt die met name in de kantine gedronken/gegeten.



Het allervieste vind ik m'n collega (waar ik gelukkig ver uit de buurt zit) die uitgebreid met haar tandenstoker aan de gang gaat (zonder haar hand ervoor te houden) Jughhh!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven