Geld & Recht alle pijlers

Onverschuldigde betaling

06-05-2024 11:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb een abonnement op een parkeerplaats als bewoner (bewoners abonnement). Omdat ik tijdelijk een leaseauto van mijn werk heb en daarnaast ook een privéauto bezit, heb ik voor beide auto's een bewoners abonnement afgesloten voor de parkeerplaats. Ik was mij er niet van bewust dat ik als bewoner geen twee bewonersabonnementen kon afsluiten, totdat ik plotseling twee weken geleden een e-mail kreeg van de gemeente dat ze mijn tweede abonnement hadden geannuleerd. Prima, ik zoek een andere optie voor de tweede auto. Maar ik ging ervan uit dat ze dan ook het geld voor dit geannuleerde abonnement zouden terugstorten, maar dit is tot op heden niet gebeurd. Ze zullen het pas doen wanneer de boekhouding tijd heeft, over zes weken... Is dit de normale gang van zaken? Ik dacht dat een onverschuldigde betaling toch gewoon zo snel mogelijk zou moeten worden terugbetaald?
Alle reacties Link kopieren Quote
zes weken is een vrij normale betalingstermijn, 3 maanden ook

staat er ergens iets op papier?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar is dat zo snel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 11:27
zes weken is een vrij normale betalingstermijn, 3 maanden ook

staat er ergens iets op papier?
Nee, er staat nergens iets op papier..
Het is wel vreemd dat dit zolang moet duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien alleen maar verstandig? Mocht je een bekeuring krijgen voor de tijd dat je niet die tweede vergunning bleek te hebben, kun je aantonen dat die op die tijd wel betaald was. Tegen de tijd dat de terugbetaling dan plaatsvindt, weet je ook of je bekeurd bent of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
06-05-2024 11:32
Misschien alleen maar verstandig? Mocht je een bekeuring krijgen voor de tijd dat je niet die tweede vergunning bleek te hebben, kun je aantonen dat die op die tijd wel betaald was. Tegen de tijd dat de terugbetaling dan plaatsvindt, weet je ook of je bekeurd bent of niet.
Maar het gaat niet om een vergunning, gewoon een abonnement in de parking wat ik elke maand verleng.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
06-05-2024 11:34
Maar het gaat niet om een vergunning, gewoon een abonnement in de parking wat ik elke maand verleng.
maar als je er wel gebruik van hebt gemaakt, welk geld verwacht je dan terug??
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is bij iedere gemeente toch anders geregeld? Waar ik woon kun je wel een vergunning krijgen voor een 2de auto dacht ik maar die is een stuk duurder dan je eerste. En veel gemeentes hebben volgens mij achterstanden dus dan is 6 weken niet eens zo heel lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 11:40
maar als je er wel gebruik van hebt gemaakt, welk geld verwacht je dan terug??
Ja idd dan heb je toch gewoon gebruik gemaakt van de dienst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn geannuleerde fietstrommelabonnement werd na 4 maanden verrekend met de herinnering van de aanslag van gemeentelijke heffingen. Er stond zoiets als: je moet nog 1000 euro betalen maar je krijgt ook nog 12,50 terug. Dus je hoeft nu maar 987,5 te betalen. Dat voelde echt als een kadootje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
06-05-2024 11:43
Ja idd dan heb je toch gewoon gebruik gemaakt van de dienst?
Nee, mijn abonnement voor privé auto is behouden, dit verleng ik ook elke maand.
Het abonnement voor leaseauto is geannuleerd, dit had ik voor een maand betaald. Maar dit abonnement 1e dag geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Safrat schreef:
06-05-2024 11:45
Mijn geannuleerde fietstrommelabonnement werd na 4 maanden verrekend met de herinnering van de aanslag van gemeentelijke heffingen. Er stond zoiets als: je moet nog 1000 euro betalen maar je krijgt ook nog 12,50 terug. Dus je hoeft nu maar 987,5 te betalen. Dat voelde echt als een kadootje.
Ik heb ook gevraagd om het bedrag van het geannuleerde abonnement van lease auto te verrekenen met mijn nieuwe abonnement voor privé auto. Dit abonnement moest ik verlengen op 4 mei, maar dit werd geweigerd door de medewerkster, heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
06-05-2024 11:47
Nee, mijn abonnement voor privé auto is behouden, dit verleng ik ook elke maand.
Het abonnement voor leaseauto is geannuleerd, dit had ik voor een maand betaald. Maar dit abonnement 1e dag geannuleerd.
gaat het je dan om de kosten voor 1 maand?
wat is dat 25 euro?
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
06-05-2024 11:47
Nee, mijn abonnement voor privé auto is behouden, dit verleng ik ook elke maand.
Het abonnement voor leaseauto is geannuleerd, dit had ik voor een maand betaald. Maar dit abonnement 1e dag geannuleerd.
Dan zou ik eerst eens in de voorwaarden van het abbo kijken of je geld terugkrijgt als je de eerste van de maand opzegt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 11:52
gaat het je dan om de kosten voor 1 maand?
wat is dat 25 euro?
85 euro/maand, bedragen zijn exact hetzelfde van de 2 abonnementen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
06-05-2024 11:54
Dan zou ik eerst eens in de voorwaarden van het abbo kijken of je geld terugkrijgt als je de eerste van de maand opzegt.
Ik heb niet zelf opgezegd maar de Gemeente annuleert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
06-05-2024 11:50
Ik heb ook gevraagd om het bedrag van het geannuleerde abonnement van lease auto te verrekenen met mijn nieuwe abonnement voor privé auto. Dit abonnement moest ik verlengen op 4 mei, maar dit werd geweigerd door de medewerkster, heel vreemd.

Dat is helemaal niet vreemd, dat is gewoon een administratieve keuze.

Ik begrijp niet waar je zo moeilijk over doet. Je krijgt het terug en je weet zelfs al wanneer ongeveer. Wat is je probleem? Het geld kan het alvast niet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
06-05-2024 11:56
Ik heb niet zelf opgezegd maar de Gemeente annuleert.
Omdat je er kennelijk geen “recht” op hebt. De gemeente heeft toch gezegd dat jij het terug krijgt? Alleen duurt het zes weken. Dat is geen ongebruikelijke termijn voor een gemeente hoor. Die betalen in batches dit soort dingen terug. Dat gaat niet handmatig voor één persoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn gemeente kent een betalingstermijn van 30 dagen, na goedkeuring van de creditfactuur door de desbetreffende afdeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar is "zo snel mogelijk" 6 weken. Dat verbaast me niet. Betalingen worden vaak eens per maand afgehandeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel je gemeente :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Safrat schreef:
06-05-2024 11:45
Mijn geannuleerde fietstrommelabonnement werd na 4 maanden verrekend met de herinnering van de aanslag van gemeentelijke heffingen. Er stond zoiets als: je moet nog 1000 euro betalen maar je krijgt ook nog 12,50 terug. Dus je hoeft nu maar 987,5 te betalen. Dat voelde echt als een kadootje.
Wat is een fietstrommelabonnement?
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
06-05-2024 12:48
Wat is een fietstrommelabonnement?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fietstrommel

Wachttijden van jaren. Mijn destijds nieuwe fiets was al een oud barrel toen er een plekje voor mij vrij kwam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 6 weken niet raar. Het moet blijkbaar nog administratief verwerkt worden.
en daarna gaat het inderdaad in een batchbetaling mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
06-05-2024 11:34
Maar het gaat niet om een vergunning, gewoon een abonnement in de parking wat ik elke maand verleng.
Maar zoals ik het lees heb je voor die tweede auto toch ook gebruik gemaakt van dat abonnement? Of vergis ik me nu? Netjes als je dan je geld terugkrijgt. Want in principe heb je gebruik gemaakt van iets en daarvoor moeten betalen is logisch. Dat het achteraf niet mocht (2 auto's op privé abonnement) maakt natuurlijk niet dat je er geen gebruik van hebt gemaakt in die tijd, en dus lijkt me betalen logisch.
Dus zou het eerder als mazzel zien dat je daar gratis hebt kunnen parkeren ipv als iets wat vervelend is ('lang' op je geld wachten).
Maar misschien heb ik totaal verkeerd beeld van de situatie, want vind het wat verwarrend.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven