Werk & Studie alle pijlers

Geen ervaring KDV

25-04-2017 13:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb jullie tips of kennis hard nodig. Teminste het zou fijn zijn als er hier mensen zijn die mij een beetje op weg weten te helpen.



Ik ben afgestudeerd als onderwijsassistente nivea 4.

Momenteel werk ik in de Kinderopvang. Ik doe hier de BSO (Buiten schoolse opvang) en TSO (Tussen schoolse opvang).

Nu zie ik een hele leuke vacature langs komen voor op een kinderdagverblijf voor de leeftijd van 1,5 / 2,5 jaar.

Ik heb hier alleen geen ervaring in. Wat ik wel weet is dat ik heel graag met deze leeftijd zou willen werken.



Omdat ik geen ervaring heb durf ik eigenlijk niet om te gaan solliciteren. Ik weet wel dat ik het aan kan en dat als ik goed begeleid wordt het echt wel aan zou kunnen. Maarja... Ze zitten denk ik niet te wachten op iemand die niks weet, want ik weet ook echt niks. Een luier verschonen, flesje geven zal niet zo moeilijk zijn maar hoe zit het met optillen? Slapen? Noem alles maar op.



Stel je voor ik mag op gesprek. Dan krijgen ze te horen dat ik dus eigenlijk geen ervaring heb.



Hoe moet ik dit nou doen? Ik wil toch ooit werken op een kinderdagverblijf maar hoe kan ik het beste ervaring op doen?



Tips zijn welkom!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Niet meteen solliciteren, maar ze bellen voor een oriënterend gesprek.
Ik zou bellen, aangeven wat je hier zegt en dat je heel graag on the job ervaring zou willen opdoen. Dat je sollicitatie al klaarligt en dat je graag verder met ze in gesprek wilt. Stel je vragen ook alvast.



Ik begrijp niet wat je bedoelt met hoe het moet met optillen, slapen e.d., maar ik werk ook niet in de kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch gewoon solliciteren en alles wat je hier zegt in je brief verwerken? Dat je nog geen ervaring hebt met deze doelgroep maar je open staat om alles te leren en erg enthousiast bent etc etc