Werk & Studie alle pijlers

Goed gevoel sollicitatiegesprek- terecht??

03-02-2016 11:39 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben supergespannen dus ik moet het even van me afschrijven Ik heb afgelopen maandag gesolliciteerd op een leuke functie die perfect aansluit op mijn CV en ik hoop zo ontzettend dat ik deze baan krijg. Ik ben afgelopen oktober gestopt met mijn vorige baan en in december bevallen van een kleine meid, dus ben momenteel werkloos. Hoewel ik absoluut geniet van moeder zijn heb ik heel erg gemerkt dat ik het werken toch ontzettend mis en ik nu dat vooruitzicht mis. Ik heb nl. altijd gewerkt vanaf mijn 15e dus deze situatie is compleet nieuw voor me :-s



Vandaar dat ik nu supergespannen ben- ik heb er een goed gevoel over maar des te harder de klap als het niet zo blijkt te zijn.



Ik hoop dat jullie dezelfde mening delen ;)

Ik heb me ontzettend goed voorbereid, de website van onder tot boven geanalyseerd en gelezen, meestgestelde vragen geoefend en uitgeschreven, in de spiegel geoefend op mijn antwoorden en alles van tevoren uitgestippeld zodat ik precies op tijd kwam!



Ik probeer de positieve signalen beknopt op de schrijven:

-ze zochten iemand die iets meer senior was en ze zeiden dat mijn profiel heel interessant was en hier op kantoor van toegevoegde waarde kan zijn met 2 meer junior medewerkers

-ze hadden meerdere gesprekken gehad en de sollicitanten wilden allemaal reizen (het is een inkopersfunctie) maar dat was hier niet het geval- en ik wil juist NIET reizen (ivm mn kindje) , dat vonden ze positief

-ik had ervaring met het ERP systeem die zij gebruiken

-ze vroegen of ik nog tijd had om nog even met de directeur te praten (die hebben ze toen erbij gehaald, was niet gepland), en toen heb ik daar nog 20 minuten mee gezeten

-ze hebben me de werkplek laten zien waar ik eventueel zou gaan zitten

-ze vroegen wanneer ik zou kunnen beginnen en een salarisindicatie

-de directeur zei dat begin volgende week dan eventueel het vervolggesprek zou zijn



Kortom het ziet er positief uit denk ik maar ben oh zo nerveus... ze hebben natuurlijk nog meerdere gesprekken dus ik moet nu nog thuis even met klamme handjes afwachten...



Duimen jullie met me mee???
Alle reacties Link kopieren
Spannend inderdaad!

Aan je voorbereiding kan het in ieder geval niet liggen, haha.



Succes met afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Het klinkt wel heel positief. Ik heb gemerkt dat je eigen gevoel veel zegt, ik hoop voor je dat je op tweede gesprek mag!
Klinkt allemaal positief inderdaad! Ik duim voor je
Het lijkt zeker positief. Ik duim met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het niet zoveel zegt.

Maar spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Lijkt mij dat als ze de directeur erbij halen je iig een goede indruk hebt gemaakt. Afwachten nu!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Je benoemt allemaal hele zakelijke aspecten van het gesprek. Belangrijker is: klikte het? Was het een ontspannen, leuk gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Spannend, succes nog ff!



Ik heb nog nooit gesolliciteerd en dat ik niet ben aangenomen ( ), dus een goed gevoel had bij mij altijd goed resultaat.

Btw, ik heb bij mij huidige functie tzt gewoon gevraagd of ze tot dan toe twijfels hadden aan mijn kwaliteiten. Beetje brutaal, maar is voor mijn functie wel nodig om initiatief te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het gevoel! Heb maandag ook gesprek gehad voor een functie die ik erg graag wil hebben .. Gesprek ging super goed en ik ging met een goed gevoel weer naar huis .. Nu is het wachten op het telefoontje .. Ik wordt gek van de spanning hihi



Heel veel succes en ik duim met je mee ☺
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Het klinkt wel heel positief allemaal.

Toch wil dat nog niet alles zeggen heb ik een paar maanden geleden gemerkt. Ik had een ontzettend positief gesprek, meeloopdag was ook heel geslaagd en de drie collega's (waaronder een coördinator) waar ik die dag mee heb gedraaid zeiden dat het wel goed zou komen. Een week later kreeg ik een telefoontje, dat ze toch nog een meeloopdag van een ander af wilden wachten... Daar heeft die coördinator toen een paar dagen later een stokje voor gestoken en is de ander afgebeld. Gelukkig heb ik de baan wel gekregen maar je weet nooit hoe dingen soms gek kunnen gaan lopen...

Alle reacties Link kopieren
Spannend, de punten die je noemt klinken positief!

Je bent wel snel na je bevalling aan het solliciteren, goed hoor!

Laat je het weten als je iets hebt gehoord? Succes met wachten
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 03 februari 2016 @ 11:54:

Je benoemt allemaal hele zakelijke aspecten van het gesprek. Belangrijker is: klikte het? Was het een ontspannen, leuk gesprek?Ja het was gelukkig een heel ontspannen en leuk gesprek! We bleken ook raakvlakken te hebben (we hadden in hetzelfde land een uitwisseling gedaan, manager had gewerkt in de stad waar ik vandaan kom, manager had ook een klein kindje, over eten in het buitenland op reis ) dus dat hielp ook voor mij om te ontspannen. Aaaah ben zo zenuwachtig!
Alle reacties Link kopieren
quote:up4more schreef op 03 februari 2016 @ 12:06:

Ik ken het gevoel! Heb maandag ook gesprek gehad voor een functie die ik erg graag wil hebben .. Gesprek ging super goed en ik ging met een goed gevoel weer naar huis .. Nu is het wachten op het telefoontje .. Ik wordt gek van de spanning hihi



Heel veel succes en ik duim met je mee ☺Dankjewel!! Oooh ik hoop het ook echt zo voor jou ;) laat jij het ook weten dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 03 februari 2016 @ 12:13:

Spannend! Het klinkt wel heel positief allemaal.

Toch wil dat nog niet alles zeggen heb ik een paar maanden geleden gemerkt. Ik had een ontzettend positief gesprek, meeloopdag was ook heel geslaagd en de drie collega's (waaronder een coördinator) waar ik die dag mee heb gedraaid zeiden dat het wel goed zou komen. Een week later kreeg ik een telefoontje, dat ze toch nog een meeloopdag van een ander af wilden wachten... Daar heeft die coördinator toen een paar dagen later een stokje voor gestoken en is de ander afgebeld. Gelukkig heb ik de baan wel gekregen maar je weet nooit hoe dingen soms gek kunnen gaan lopen...je hebt ook helemaal gelijk, soms kunnen dingen onverwachte wendingen aannemen he. daarom ben ik ook gespannen! ik kan de hele dag aan niks anders denken, erg he. ik ben blij dat het bij jou gewoon goed is gekomen, ik hoop eenzelfde positief bericht te kunnen melden binnenkort
Alle reacties Link kopieren
Spannend TO, ik duim vanaf hier met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Spannend!! Ik hoop het echt voor je, laat je weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monoqi schreef op 03 februari 2016 @ 12:16:

[...]





Ja het was gelukkig een heel ontspannen en leuk gesprek! We bleken ook raakvlakken te hebben (we hadden in hetzelfde land een uitwisseling gedaan, manager had gewerkt in de stad waar ik vandaan kom, manager had ook een klein kindje, over eten in het buitenland op reis ) dus dat hielp ook voor mij om te ontspannen. Aaaah ben zo zenuwachtig!Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Monoqi schreef op 03 februari 2016 @ 12:18:

[...]





Dankjewel!! Oooh ik hoop het ook echt zo voor jou ;) laat jij het ook weten dan? Zodra ik wat weet deel ik het hier
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Klinkt allemaal heel positief!!!! Succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alvast top ! Succes !
Alle reacties Link kopieren
quote:Monoqi schreef op 03 februari 2016 @ 12:19:

[...]





je hebt ook helemaal gelijk, soms kunnen dingen onverwachte wendingen aannemen he. daarom ben ik ook gespannen! ik kan de hele dag aan niks anders denken, erg he. ik ben blij dat het bij jou gewoon goed is gekomen, ik hoop eenzelfde positief bericht te kunnen melden binnenkort Ik herken het! Het blijft spannend, ook als je denkt al binnen te zijn. Maar vertrouw op je gevoel, de kans is groot dat het gewoon goed komt met jou! Ik kijk uit naar je positieve bericht!!

Alle reacties Link kopieren
Grrrrr waarom gaat die telefoon nou niet 😩
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
quote:up4more schreef op 03 februari 2016 @ 15:55:

Grrrrr waarom gaat die telefoon nou niet 😩up4more hebben ze precies aangegeven wanneer ze zouden bellen??
Alle reacties Link kopieren
Halverwege de week .. Dat is letterlijk gezien vandaag .. Maar niets gehoord dus nog maar ff wachten ☺
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven